Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    191 Mesaje 10 Posters 36.5k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Deconectat
      PaulS
      ultima editare de

      Adisan
      [M200] Tunelurie de la Sălciva, lot AKTOR, 7 ianuarie 2025
      https://www.youtube.com/watch?v=NS06ToSwMco

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • M Conectat
        mihai
        ultima editare de

        https://www.youtube.com/watch?v=SjcW2FVFmlM&ab_channel=Trains%26MachineryLDEGMTrainspotter

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • P Deconectat
          PaulS
          ultima editare de

          Adisan
          [M200] ILIA (HD) Pasajul peste CF, relocare DJ706A si GARA in 07.01.2025 |
          https://www.youtube.com/watch?v=2OflyvUTXKA

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            ian. 14  /  Economie

            CFR Infrastructură a anunțat ce companii vor moderniza calea ferată București - Comana - Giurgiu, lucrare de 2,2 miliarde lei - HotNews.ro

            CFR Infrastructură a anunțat ce companii vor moderniza calea ferată București - Comana - Giurgiu, lucrare de 2,2 miliarde lei - HotNews.ro

            CFR Infrastructură a anunțat desemnarea ofertei câștigătoare pentru modernizarea căii ferate București - Comana - Giurgiu, linia urmând să fie electrificată

            " Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că pe 14 ianuarie 2025, a fost desemnată Asocierea Railworks formată din Arcada Company (lider asociere) și S.C. Alstom Transport S.A. (asociat), câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare a infrastructurii de cale ferată dintre staţiile CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2.

            Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 36 de luni, dintre care 6 luni proiectare și 30 de luni execuție.

            Valoarea totală estimată a achiziției publice pentru proiectare și execuție este de 2.259.457.149,97 lei, fără TVA.

            Modernizarea liniei de cale ferată pe traseul Bucureşti Progresu – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul 2), în lungime de 93,45 km (fără intervalul Vidra – Comana, inclus în Lotul 1), cuprinde inclusiv (...) ERTMS.
            (...)
            Ofertant unic FCC CONSTRUCCION S.A.;
            Asocierea: ARCADA COMPANY (Leader),S.C. Alstom Transport S.A.; (câstigator)
            Asocierea: PORR CONSTRUCT (Leader), IMSAT;
            Asocierea: ZUE (Leader),CON-A OPERATIONS, UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT
            ."

            Linia va fi pastrata simpla. Va fi electrificata, inclusiv tronsonul deja modernizat de Porr cu podul peste Arges. La final vor putea circula si trenuri grele. Acum acest lucru nu este posibil din cauza unei alunecari de teren aproape de Giurgiu, rezolvata provizoriu pentru ramele usoare Desiro.

            Linia Bucuresti - Giurgiu reprezinta ultimul tronson de cale ferata neelectrificat intre Istanbul si Paris.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • M Conectat
              mihai
              ultima editare de

              https://www.youtube.com/watch?v=qE0cc1Ik3ws

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Ceva informatii despre stadiul unor proiecte feroviare:

                progres.png
                click pe tabel pentru dimensiune mai mare

                Sursa CFR SA: https://cfr.ro/monitorizare-proiecte-fonduri-ue/

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • M Deconectat
                  MihaiD @vancouver
                  ultima editare de

                  Tabelul ăsta îmi arată că, în materie de echilibru regional, pe feroviar suntem acolo unde eram pe rutier (autostrăzi și DX) acum 20 ani - în Moldova, nimic.

                  vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de

                    Adisan
                    [M200] Gara Simeria si pasarela 22.01.2025, jud. Hunedoara |
                    https://www.youtube.com/watch?v=7Ecy1HXZpuA

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver @MihaiD
                      ultima editare de

                      @MihaiD Da, corecta observatie. Logica insa e evidenta: intai trebuie facut coridorul IV, coridorul principal Constanta-Bucuresti-Budapesta. Pana la urma e normal sa te gandesti intai sa legi sigurul mare port de capitala si capitala de 2-3 milioane de locuitori de urmatoarea capitala spre care privim si cu care avem legaturi, adica Budapesta (ca hub catre restul Europei de Vest catre care exportam sau din care importam). Dupa ce coridorul asta are asigurata finantarea si demarate proiectele e normal sa ne uitam mai departe dreapta stanga.

                      Ori daca ne uitam dreapta stanga ce vedem: Ardealul mai dezvoltat unde apar ambuteiaje si deci e mega urgent sa se faca ceva (A3 resp. Teius-Cluj-Oradea pe feroviar). Altfel daca bagi bani unde traficul e fluent (DN2 / M500 in Moldova), atunci efectiv gâtui dezvoltarea Ardealului.

                      Dar vine si vremea Moldovei. Pe rutier deja s-a intrat tare, pe feroviar proiecarea pe M500 e gata, suntem pe ultima suta inainte de lansarea licitatiilor de "coridoreala". Inclusiv pe Pascani-Iasi.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • M Deconectat
                        MihaiD @vancouver
                        ultima editare de

                        @vancouver eu țin minte cum Chimcomplex, acum mai bine de zece ani, se plângea cât fac trenurile până la Arad și mai departe până în Germania. Pe vremea aia parcă spuneau de trei zile până la Arad și că pierd foarte mult din cauza asta. Cred că e un operator economic care merită băgat în seamă. Care e părerea ta, când ai timp, despre ce poate fi făcut pe relația Adjud - Miercurea Ciuc - Coridorul IV? Și în contextul ăsta https://www.grampet.ro/ro/comunicate-de-presa/compania-roserv-oil-parte-a-grupului-grampet-preia-platforma-industriala-a-rafinariei-rafo-onesti-intr-o-tranzactie-coordonata-in-insolventa-de-citr

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • P Deconectat
                          PaulS
                          ultima editare de

                          Adisan
                          [M200] Gara din Deva si Pasaj peste CF, 22.01.2025, jud. Hunedoara |
                          https://www.youtube.com/watch?v=J6LpZ80T20Q

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • C Deconectat
                            chapo
                            ultima editare de

                            Club Feroviar a postat ca s a anulat licitatia pentru Lotul 3 din Craiova-Caransebes, cel cu tunelul Balota de 6 km , DIN NOU.
                            De data asta macar nu e vina celor de la CFR, Kolin si FCC aparent nu stiu sa faca niste oferte

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de vancouver

                              https://www.youtube.com/watch?v=CbaWokISXzU

                              Ce mai freamat ce mai zbucium.

                              De n-or reusit nici acum sa faca receptia pe aici (Radna-km 614) si sa dea drumul la 160. Doar 150 cu capu spart (de ex. trenul asta IR74 din care filmeaza Patrick merge cu max 120) si fara ERTMS - da bine ca ne cramponam sa dam bani pe ERTMS-ul vietii, desi stim ca nu-l va folosi nimeni.

                              Nu suntem in stare nici sa facem ceva curse cadentate in mm. Avem de ex. Curtici - Arad gata. Se ia una bucata rama electrica scurta. Se trimite de la Arad la Curtici. La ora 6:00. Face 15'-18'. La 6:30 lejer poate sa plece inapoi. La 7:00 iara de la Arad si tot asa. Ce-o fi asa de greu. O rama, atat! Si ai unit civilizat un orasel de orasul mare.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de vancouver

                                Tunel Bata intre Arad si Deva:

                                21K views · 198 reactions | 📢 Modernizarea subtronsonului 2b Bârzava...

                                21K views · 198 reactions | 📢 Modernizarea subtronsonului 2b Bârzava...

                                📢 Modernizarea subtronsonului 2b Bârzava Nouă – Ilteu km 569+288 la 533+246 – lucrări de reabilitare a liniei CF Frontieră – Curtici – Simeria parte...

                                2025-01 - tunel Bata.png

                                2025-01 - tunel Bata 2.png

                                Stadiul lucrărilor pe subsectorul 2B: 93,18% cf. acestei postari CFR SA.
                                Daca ne uitam mai sus in tabelul pus de mine, progresul in decembrie era raportat ca fiind 93,41%.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • M Conectat
                                  mihai
                                  ultima editare de

                                  https://www.youtube.com/watch?v=IaoJLMIalVw

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • F Deconectat
                                    fulgernc
                                    ultima editare de

                                    Noutăți electrificare ⚡💖🚂 Oradea Est-Pod feroviar Strada Clujului -03.02.2025
                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • M Conectat
                                      mihai
                                      ultima editare de

                                      https://www.youtube.com/watch?v=4ALbE53eWVI&ab_channel=KreativeWheelsRO

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de vancouver

                                        Cireasa Doru  /  feb. 5

                                        FOTO. Peste doi kilometri de tunel forați pe Brașov - Sighișoara

                                        FOTO. Peste doi kilometri de tunel forați pe Brașov - Sighișoara

                                        Toate cele patru mașini de forat ale Aktor au intrat în munte, lângă Racoș, acestea realizând cele patru tuneluri de pe traseul viitoarei căi ferate Brașov – Sighișoara. În total cele patru utilaje au săpat peste doi kilometri de tuneluri.

                                        20250205-AKTOR-tuneluri-progres-TBM-foto-3-1152x1536.jpeg

                                        Eleni 1,15 km (pornit primavara 24)
                                        Varvara 0,76km (pornit primavara 24)
                                        Alexandra 123m (pornit in oct. 24)
                                        Konstantina 201 (pornit in dec. 24)

                                        Tunelurile vor avea 6,9km (Eleni, Varvara) si 5,1km (Alexandra, Konstantina). Adica un total de forat de 24km. Pana acum 2,2 km / 24 = 9% progres.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • M Conectat
                                          mihai
                                          ultima editare de

                                          In afara de Eleni, vitezele sunt foarte mici pentru TBM. Cam 1-1.5m / zi, fata de o viteza tipica de 3.5 - 4m zi. Daca terenul e atat de prost incat nu permite avansul cu o viteza tipica, atunci tehnologia TBM nu are ce sa caute la respectivele tuneluri.

                                          E vreo explicatie pentru viteza atat de scazuta?

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de

                                            Explicatia este ca au nevoie de multa apa si s-au bazat pe cea din râul Olt. Au luat de bune niste date furnizate de autoritati. Numai ca realitatea e in urma autoritatilor si nivelul apei a scazut mult in ultimii ani. De aceea fac pauze.

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post