Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    231 Mesaje 11 Posters 65.0k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Deconectat
      PaulS
      ultima editare de

      Adisan
      [M200] Gara din Deva si Pasaj peste CF, 22.01.2025, jud. Hunedoara |
      https://www.youtube.com/watch?v=J6LpZ80T20Q

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • C Deconectat
        chapo
        ultima editare de

        Club Feroviar a postat ca s a anulat licitatia pentru Lotul 3 din Craiova-Caransebes, cel cu tunelul Balota de 6 km , DIN NOU.
        De data asta macar nu e vina celor de la CFR, Kolin si FCC aparent nu stiu sa faca niste oferte

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de vancouver

          https://www.youtube.com/watch?v=CbaWokISXzU

          Ce mai freamat ce mai zbucium.

          De n-or reusit nici acum sa faca receptia pe aici (Radna-km 614) si sa dea drumul la 160. Doar 150 cu capu spart (de ex. trenul asta IR74 din care filmeaza Patrick merge cu max 120) si fara ERTMS - da bine ca ne cramponam sa dam bani pe ERTMS-ul vietii, desi stim ca nu-l va folosi nimeni.

          Nu suntem in stare nici sa facem ceva curse cadentate in mm. Avem de ex. Curtici - Arad gata. Se ia una bucata rama electrica scurta. Se trimite de la Arad la Curtici. La ora 6:00. Face 15'-18'. La 6:30 lejer poate sa plece inapoi. La 7:00 iara de la Arad si tot asa. Ce-o fi asa de greu. O rama, atat! Si ai unit civilizat un orasel de orasul mare.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Tunel Bata intre Arad si Deva:

            21K views · 198 reactions | 📢 Modernizarea subtronsonului 2b Bârzava...

            21K views · 198 reactions | 📢 Modernizarea subtronsonului 2b Bârzava...

            📢 Modernizarea subtronsonului 2b Bârzava Nouă – Ilteu km 569+288 la 533+246 – lucrări de reabilitare a liniei CF Frontieră – Curtici – Simeria parte...

            2025-01 - tunel Bata.png

            2025-01 - tunel Bata 2.png

            Stadiul lucrărilor pe subsectorul 2B: 93,18% cf. acestei postari CFR SA.
            Daca ne uitam mai sus in tabelul pus de mine, progresul in decembrie era raportat ca fiind 93,41%.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • M Conectat
              mihai
              ultima editare de

              https://www.youtube.com/watch?v=IaoJLMIalVw

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • F Deconectat
                fulgernc
                ultima editare de

                Noutăți electrificare ⚡💖🚂 Oradea Est-Pod feroviar Strada Clujului -03.02.2025
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • M Conectat
                  mihai
                  ultima editare de

                  https://www.youtube.com/watch?v=4ALbE53eWVI&ab_channel=KreativeWheelsRO

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    Cireasa Doru  /  feb. 5

                    FOTO. Peste doi kilometri de tunel forați pe Brașov - Sighișoara

                    FOTO. Peste doi kilometri de tunel forați pe Brașov - Sighișoara

                    Toate cele patru mașini de forat ale Aktor au intrat în munte, lângă Racoș, acestea realizând cele patru tuneluri de pe traseul viitoarei căi ferate Brașov – Sighișoara. În total cele patru utilaje au săpat peste doi kilometri de tuneluri.

                    20250205-AKTOR-tuneluri-progres-TBM-foto-3-1152x1536.jpeg

                    Eleni 1,15 km (pornit primavara 24)
                    Varvara 0,76km (pornit primavara 24)
                    Alexandra 123m (pornit in oct. 24)
                    Konstantina 201 (pornit in dec. 24)

                    Tunelurile vor avea 6,9km (Eleni, Varvara) si 5,1km (Alexandra, Konstantina). Adica un total de forat de 24km. Pana acum 2,2 km / 24 = 9% progres.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • M Conectat
                      mihai
                      ultima editare de

                      In afara de Eleni, vitezele sunt foarte mici pentru TBM. Cam 1-1.5m / zi, fata de o viteza tipica de 3.5 - 4m zi. Daca terenul e atat de prost incat nu permite avansul cu o viteza tipica, atunci tehnologia TBM nu are ce sa caute la respectivele tuneluri.

                      E vreo explicatie pentru viteza atat de scazuta?

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Explicatia este ca au nevoie de multa apa si s-au bazat pe cea din râul Olt. Au luat de bune niste date furnizate de autoritati. Numai ca realitatea e in urma autoritatilor si nivelul apei a scazut mult in ultimii ani. De aceea fac pauze.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Bucuresti - Craiova, "coridoreala":

                          Anemona Andone  /  feb. 6  /  Investiţii

                          Calea ferată București - Craiova. Modernizarea liniei, avizată de Consiliul Interministerial al Ministerului Dezvoltării. 204 km, 24,5 miliarde de lei - Economica.net

                          Calea ferată București - Craiova. Modernizarea liniei, avizată de Consiliul Interministerial al Ministerului Dezvoltării. 204 km, 24,5 miliarde de lei - Economica.net

                          Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că azi, 6 februarie 2025, Consiliul Interministerial al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a avizat obiectivele de investiții: ,,Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Craiova, Subsecțiunea 1: București Nord...

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • F Deconectat
                            fulgernc
                            ultima editare de

                            Cum arată gara din Lugoj în plin proces de modernizare 🚂 2 februarie 2025 Ep. 1
                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              Brasov:

                              Modernizare Calea Ferată Gara Brașov Ep 9 🚆 08.02.2025

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                SA DAM TARII CAT MAI MULTE TRECERI LA NIVEL CU CALEA FERATA, IDIOTIOLOR!

                                Adrian Bărbulescu  /  feb. 10

                                VIDEO Accident la Periș, excavator lovit de tren

                                VIDEO Accident la Periș, excavator lovit de tren

                                Un accident la Periș s-a produs luni dimineață. Un excavator fost lovit de un tren al SNTFC CFR Călători, iar circulația a fost întreruptă

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de vancouver

                                  NU DE ALTA, DAR SE PARE CA PESISTAM IN IMBECILITATE! Iata pe M100 Bucuresti-Craiova, coridoreala cu miliarde de euro pastreaza zeci de treceri la nivel cu magistrala de 160 km/h, care vezi doamne sa fie upgradabila la 200!!!

                                  Comunicat CFR:

                                  Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că azi, 6 februarie 2025, Consiliul Interministerial al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației a avizat obiectivele de investiții: ,,Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova, Subsecțiunea 1: București Nord – Roșiori Nord” și ,,Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova, Subsecțiunea 2: Roșiori Nord – Craiova”, etapă premergătoare emiterii Hotărârii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

                                  Linia de cale ferată București Nord – Craiova este amplasată pe Magistrala 100 a rețelei feroviare naționale, având o lungime de 204 km, iar pentru realizarea obiectivului de investiții a fost împărțită în două subsecțiuni: Subsecțiunea 1, București Nord – Roșiori Nord și Subsecțiunea 2, Roșiori Nord – Craiova.

                                  Subsecțiunea 1 București Nord – Roșiori Nord (95,5 km)

                                  Viteză maximă de circulație: 160 km/h, cu posibilitatea de creștere la 200 km/h (elementele geometrice ale traseului în plan pot permite creșterea vitezei de la 160 km/h la 200 km/h);
                                  Stații și halte de mișcare: 9;
                                  Puncte de oprire: 8;
                                  Poduri și podețe: 63;
                                  Treceri la nivel: 14;
                                  Declivitate maximă: 6‰;
                                  Sistem de Centralizare Electronică și Bloc de Linie Automat Integrat;
                                  Sistem de semnalizare ERTMS II;
                                  Durata de realizare a obiectivului de investiții: 36 luni;
                                  Valoarea totală a investiției: 11.067.592.742,80 lei, cu TVA.

                                  Subsecțiunea 2 Roșiori Nord – Craiova (108,53 km)

                                  Viteză maximă de circulație: 160 km/h, cu posibilitatea de creștere la 200 km/h (elementele geometrice ale traseului în plan pot permite creșterea vitezei de la 160 km/h la 200 km/h);
                                  Stații și halte de mișcare: 12;
                                  Puncte de oprire: 7;
                                  Poduri și podețe: 57;
                                  Treceri la nivel: 18;
                                  Declivitate maximă: 8,3‰;
                                  Sistem de Centralizare Electronică și Bloc de Linie Automat Integrat;
                                  Sistem de semnalizare ERTMS II;
                                  Durata de realizare a obiectivului de investiții: 60 luni;
                                  Valoarea totală a investiției: 13.459.166.469 lei, cu TVA.

                                  sursa: https://cfr.ro/6-februarie-2025-modernizarea-liniei-de-cale-ferata-bucuresti-nord-craiova-a-fost-avizata-de-consiliul-interministerial-al-ministerului-dezvoltarii-lucrarilor-publice-si-administratiei/

                                  Asadar 14+18 treceri la nivel pe linie de 160 ! ! ! Tarii cat mai multa imbecilitate!

                                  Bine ca putem face sute de treceri denivelate peste mii de km de autostrazi, dar la CFR nu!

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    Va dati probabil seama ca accidentul asta ar fi aratat mult mai rau daca locomotiva nu era ditai tancu de EA. Daca era de exemplu noua rama Coradia!

                                    Excavator lovit de tren la Peris

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      Adrian Bărbulescu  /  feb. 10

                                      FOTO-VIDEO Cum arată locomotiva EA 011 după accidentul de la Periș

                                      FOTO-VIDEO Cum arată locomotiva EA 011 după accidentul de la Periș

                                      Locomotiva EA 011 care tracta trenul IC 538 al SNTFC CFR  implicată în accidentul de la Periș de luni dimineață a fost avariată

                                      "El a atras atenția și asupra numărului mare de accidente produse la trecerile la nivel cu calea ferată, în special la cele „pasive” (echipate doar cu indicatoare rutiere – tip IR). Raportat la UE, România se situează printre primele locuri în ceea ce priveşte numărul de victime rezultate din accidentele ce constau în ”loviri ale vehiculelor rutiere la trecerile la nivel de către trenuri în circulaţie”. Conform datelor Poliției Transporturi Feroviare dintr-un studiu comparativ la nivelul anilor 2022 şi 2023, rezultă că principalele cauze ale producerii accidentelor la trecerile la nivel se regăsesc în proporție majoritară în factorul uman.

                                      Cele mai multe astfel de accidente s-au produs la trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere. Concret, la acest tip de treceri s-au produs 110 accidente în anul 2022 şi 107 accidente în anul 2023, cu un total de 217 accidente. Din punct de vedere al numărului de victime, în cei doi ani s-au înregistrat 22 de decese, 13 răniți grav şi 49 de răniți uşor.

                                      Soluțiile ar consta în reducerea numărului de treceri „pasive” (doar cu indicator rutier) prin transformarea acestora în treceri „active”, investiții în construirea de pasaje denivelate pe principalele linii magistrale și înăsprirea legislaţiei pentru conducătorii auto."

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • P Deconectat
                                        PaulS
                                        ultima editare de

                                        M300 Cluj Napoca- Episcopia BH, lot 2 Aghireșu - Poieni filmat complet
                                        marin marian

                                        M300 Cluj Napoca- Episcopia BH, lot 2 Aghireșu - Poieni filmat complet
                                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                        • M Conectat
                                          mihai @PaulS
                                          ultima editare de mihai

                                          @PaulS multumesc pentru postare.

                                          Lucrarea e efectiv o gluma! Nicio corectie de traseu, nici macar acolo unde ea se poate face usor, precum la 0:39, la 7:49 sau chiar si la 12:57.

                                          Se electrifica pentru a se circula cu 60-80km/h. Absolut penibil si bataie de joc!

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de

                                            Mult mai grav e altceva: raman ca. 60 km de linie simpla intre Cluj si Oradea. Degeaba bagi bani sa faci corectari de traseu, ca sa mai castigi 15-20 minute si sa mergi sa zicem cu 120 in loc de 80 pe cateva zeci de km, daca pe de alta parte trebuie apoi sa stai sa astepti la incrucisare.

                                            Cea mai mare nenorocire este ca linia simpla are o capacitate de ca. 4 ori mai mica decat una dubla. Aprox. 72 tren / zi / sens daca si noaptea bagi blana trenuri - ceea ce in realitatea nu se intampla ca nu ai de calatori noaptea decat 1-2. Si atunci in realitate pe linie simpla bagi maxim 30-40 de trenuri / zi / sens. Ai si mici rezerve in caz de intarziere, adica la incrucisare clar orice tren intarziat il obliga si pe cel din contrasens sa intarzie, dar apoi daca este un gap, o mica pauza, asta nu afecteaza tot orarul din ziua respectiva.

                                            In schimb pe linie dubla circula real masurat in diverse tari pana la 170 - 180 trenuri / zi / sens. (in Romania aprox. 80 / zi / sens pe Buc-Pl real masurat). Iar teoretic pana 280 tren / zi / sens.

                                            Culmea ca viteza aproape ca nu conteaza la capacitate. Si cu 40 la ora, daca ai un sir continuu de trenuri la 5 minute intre ele pe linia dubla atunci incap teoretic 288 trenuri / zi / sens. Toate cu aceeasi viteza. Intercalarea unor trenuri cu viteze diferite duce insa la reducerea acestei capacitati; cel de viteza nu are voie sa aibe nimic in fata si unul lent in spatele lui creeaza alt spatiu gol.

                                            Dar revenind la oile noastre, repet, marea nenorocire este capacitatea reala de 40 tren / zi / sens in loc de aprox. 160 tren / zi / sens din cauza pastrarii unei parti a traseului cu un singur fir. Si in plus intarziatele, care vor impacta asupra trenului punctual la orice cruce, adica numai serviciu punctual si sigur nu poate fi oferit.

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post