A13 Sibiu-Brașov-Bacău
-
Eu ma refeream la timpul pierdut de cand a fost propusa aceasta autostrada ...nu la dificultate sau la costuri...
Sunt un vechi nostalgic a unor trasee din România...precum acesta ...
Sau Lugoj București...numită Autostrada Sudului..
Sau mult controversata București Brașov... -
Da, inteleg @rocklee. Si eu sunt nostalgic dupa anii tineretii, dincolo de orice dificultati (mai ales financiare) din acea vreme. Vorba aia "inainte era mai bine".
Dar si acum 10 ani, pe vremea lui Ponta, cand autostrada asta a aparut din nimic eu am fost un vehement critic al ei. Nu chiar orice autostrada e asa de necesara, incat sa merite sa sacrificam miliarde de euro pentru ea si apoi alte milioane pe an pentru intretinere. Ca nu va fi usor de intretinut tunele si viaducte. Peste 40-50 de ani posibil unele viaducte sa trebuiasca deja daramate si refacute, cum se intampla in Germania sau Austria cu cele facute in anii 1950-60-70.
Hai sa privim la rece: acum nu avem nici o trecere peste munti. Pe autostrada. Prin Alpi sunt vreo 4, atat. Din care una - St. Gottart tunelul principal de 15 km este si acum la 1 banda pe sens. Abia anul asta au pus piatra de temelie pentru a doua galerie. Dupa care, peste 6 ani cand o sa fie gata, muta tot traficul pe acolo si o renoveaza din temelii pe prima, facuta acum 50-60 de ani. Abia din 2040 se va circula pe autostrada. ELVETIENII NU AU AVUT BANI DE AUTOSTRADA PE CULOARUL PRINCIPAL GERMANIA - ITALIA !!! Intelegi despre ce vorbim?
Dar ne trezim noi acum sa face direct 6 traversari peste Carpati:
- A6 culoar Caransebes-Drobeta
- A1 PiSi
- A3 CoBra
- A13
- A8
- A14 Suceava - Bistrita
Si mai visam si la drum express Pitesti-Brasov!
Hai sa revenim cu picioarele pe pamant!
Sunt absolut de acord cu A13 Sibiu-Brasov-Tg. Secuiesc si pana la intrarea in munte. Sunt absolut de acord cu zona de autostrada de vreo 15 km centura Onesti. Si mai departe Onesti legatura cu A7. Dar zona montana? Oameni buni, am innebunit? O sa avem A8 pentru camioane pentru legatura Moldova - Transilvania. De la Tg. Mures o sa se faca A3 la Sighisoara si mai departe la Fagaras. DECI SINGURA, DAR ASBOLUT SINGURA RUTA PENTRU CARE A13 ARE SENS ESTE MOLDOVA FIX LA BRASOV. Orice alt punct din Transilvania se atinge fara ocol via A8. Iar A7 in Moldova duce traficul de oriunde pana la turbionul cu A8 si de acolo peste munti.
Hai sa cerem vehement sa se termine cu nebunia cu A13 montan, este singura optiune sanatoasa!
-
@vancouver
Nu stiu daca stii, am citit si eu si nu de mult, tot anul asta, ca aceasta A13 montan este la origine inventia lui Ponta (cuplul Ponta/Sova) de-acum un deceniu cand au tras ''cu dintii si cu ghearele'' sa traga toate vreascurile si carbunii pe fagasul lui CoBra, in detrimentul A1 PiSi !
Asadar aceasta oferea Cobrei o justificare suplimentare, ca vezi Doamne deservea si Moldova , chiar daca traversand de doua ori muntii, ca pe vremea aia nu se vorbea de A7 (sau nu avea un orizont concret).
Iar noi acum nu facem decat sa scoatem castanele din foc aruncate de faimosul cuplu, cu domiciliul declarat -back then - la cort pe Valea Prahovei. -
Exact asa este. Ponta a incercat sa anuleze A7 intre Bacau si Ploiesti si sa faca Bacau-Brasov-Ploiesti. Spaga despre care era vorba la concesiunea Comarnic-Brasov pe vremea Sova-Ponta era fabuloasa, dupa unele surse 350.000.000 €, dar poate chiar si mai mult. Iar noi trebuia sa platim 8 miliarde pentru 53 km de autostrada care la preturile de atunci se puteau face cu 2 miliarde. La spaga asta cred si eu ca erau in stare sa inventeze orice, inclusiv ca e mai usor Bacau-Ploiesti de 2 ori peste munte via Brasov decat via Focsani prin Valea Siretului, campie pura.
-
@vancouver
Da vezi ca Ponta pare iar pe cai mari acum. Mara Lago anyone ? -
@casio Hai sa nu raspandim ineptiile spuse de tampitii aia. Scuzati jignirea.
-
@chapo
Ce rau am facut amintind de un simplu header , ca altceva nu am citit? -
@vancouver Interesant ce spui. Să zicem că în următorii 2-3 ani terminăm A0, A7, DEx12. La A1 rămân doar loturile 2 și 3, care probabil vor fi începute atunci. Deci, prea târziu să se mai schimbe ceva.
În afară de A0, A1, A7, A10, DEx12, care crezi că ar fi prioritățile României? Care ar fi un minim de kilometri necesari pentru a ajunge într-o situație acceptabilă? -
Da, A13 este invenția Ponta-Sova ca să justifice prețul exorbitant al PPP Ploiesti-Brasov.
Șova mai si zicea ca se muta in cort pe șantier la Ploiesti-Brasov.
Ei erau contra A7 ca sa justifice PPP. -
@mike_us a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:
@vancouver Interesant ce spui. Să zicem că în următorii 2-3 ani terminăm A0, A7, DEx12. La A1 rămân doar loturile 2 și 3, care probabil vor fi începute atunci. Deci, prea târziu să se mai schimbe ceva.
În afară de A0, A1, A7, A10, DEx12, care crezi că ar fi prioritățile României? Care ar fi un minim de kilometri necesari pentru a ajunge într-o situație acceptabilă?Cred ca tot ce este licitat pentru executie nu mai poate fi oprit. Ma refer la scenariul realist-optimist in care ramanem pe drumul pro-european si deci putem sa ne imprumutam mai departe la dobanzi decente.
Dar chiar si asa este de asteptat un recul din cauza constrangerilor bugetare.
Ce trebuie facut, din timp, un plan de criza. Ca tot suntem aici pe A13, un plan de criza pe A13 inseamna asa. Avand toata autostrada Boita - Fagaras, construtorului i se poate cere sa lucreze pe etape: in primii 2-3 ani numai primul segment, de la Boita pana la primul nod rutier, inclusiv nodul. Dupa ce da drumul la trafic, alti 2-3 ani urmatorul tronson intre 2 noduri rutiere (fara legatura cu lotizarea contractuala). Si tot asa. Astfel, in loc sa cheltuim 1 miliard de euro in 2 ani, il cheltuim in 10 ani si reducem presiunea asupra bugetului, fara sa renuntam complet la proiect.
In rest, in afara celor enumerate de tine, cred ca prioritati ar mai fi:
- A3 Cluj-Oradea: s-a ajuns prea departe ca sa se mai opreasca. Trebuie finalizat complet, inclusiv Meses.
- A8 Iasi - Tg. Neamt: urgenta absoluta
- A3 Sinaia Sud - Predeal Sud este mega ultra super urgenta nationala. Blocam tara, enervam oamenii, ne meritam stampila de natiune (sau guvernare) incapabila, daca nu facem acest tronson in urmatorii 5-7 ani. Aici trebuie imediat reziliat contractul cu Consitrans (e clar ca nu le ajung banii sa faca studii pe loturile de munte) si dat Sinaia Sud - Predeal Sud pe FIDIC GRI (SF+PT+avize+executie) unei singure firme. AZI, ACUM!
- A3 Ploiesti - Campina (mai ales centura Ploiesti - arde) - aici Consitrans poate sa finalizeze proiectarea si apoi ar trebuie scoasa executia pe FIDIC ROSU.
- A3 Campina - Sinaia Sud, dar aici in ritm normal, adica licitat separat SF+PT la o firma noua si apoi cand e gata, executia FIDIC ROSU.
- A3 Cristian-Ghimbav si continuare A13 Brasov-Fagaras (cu orizont de finalizare 2040, dar trebuie mers inainte cu pasi mici si aici)
- A4 Constanta Sud - 23 August
Proiecte la care trebuie pusa frana:
- anulate complet deocamdata: A9, DX14 (autostrada nordului), Focsani-Braila, Buzau-Braila, Braila-Tulcea-Constanta, A6 (exceptii: Bucuresti - Alexandria, Craiova-Filiasi, Caransebes-Lugoj), A5, A8 centura Iasi nord, Filiasi - Tg. Jiu, Focsani-Albita
- redus ritmul, dupa exemplul A13 explicat de mine mai sus: A13 Sibiu-Fagaras, A11 Arad-Oradea,
- trecut la half-profile: A8 montan, cu exceptia celor 2 sectoare de capat prin PNRR si a sectorului usor 1D, A3 Predeal-Sud - Rasnov