A13 Sibiu-Brașov-Bacău
-
@mike_us a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:
@vancouver Interesant ce spui. Să zicem că în următorii 2-3 ani terminăm A0, A7, DEx12. La A1 rămân doar loturile 2 și 3, care probabil vor fi începute atunci. Deci, prea târziu să se mai schimbe ceva.
În afară de A0, A1, A7, A10, DEx12, care crezi că ar fi prioritățile României? Care ar fi un minim de kilometri necesari pentru a ajunge într-o situație acceptabilă?Cred ca tot ce este licitat pentru executie nu mai poate fi oprit. Ma refer la scenariul realist-optimist in care ramanem pe drumul pro-european si deci putem sa ne imprumutam mai departe la dobanzi decente.
Dar chiar si asa este de asteptat un recul din cauza constrangerilor bugetare.
Ce trebuie facut, din timp, un plan de criza. Ca tot suntem aici pe A13, un plan de criza pe A13 inseamna asa. Avand toata autostrada Boita - Fagaras, construtorului i se poate cere sa lucreze pe etape: in primii 2-3 ani numai primul segment, de la Boita pana la primul nod rutier, inclusiv nodul. Dupa ce da drumul la trafic, alti 2-3 ani urmatorul tronson intre 2 noduri rutiere (fara legatura cu lotizarea contractuala). Si tot asa. Astfel, in loc sa cheltuim 1 miliard de euro in 2 ani, il cheltuim in 10 ani si reducem presiunea asupra bugetului, fara sa renuntam complet la proiect.
In rest, in afara celor enumerate de tine, cred ca prioritati ar mai fi:
- A3 Cluj-Oradea: s-a ajuns prea departe ca sa se mai opreasca. Trebuie finalizat complet, inclusiv Meses.
- A8 Iasi - Tg. Neamt: urgenta absoluta
- A3 Sinaia Sud - Predeal Sud este mega ultra super urgenta nationala. Blocam tara, enervam oamenii, ne meritam stampila de natiune (sau guvernare) incapabila, daca nu facem acest tronson in urmatorii 5-7 ani. Aici trebuie imediat reziliat contractul cu Consitrans (e clar ca nu le ajung banii sa faca studii pe loturile de munte) si dat Sinaia Sud - Predeal Sud pe FIDIC GRI (SF+PT+avize+executie) unei singure firme. AZI, ACUM!
- A3 Ploiesti - Campina (mai ales centura Ploiesti - arde) - aici Consitrans poate sa finalizeze proiectarea si apoi ar trebuie scoasa executia pe FIDIC ROSU.
- A3 Campina - Sinaia Sud, dar aici in ritm normal, adica licitat separat SF+PT la o firma noua si apoi cand e gata, executia FIDIC ROSU.
- A3 Cristian-Ghimbav si continuare A13 Brasov-Fagaras (cu orizont de finalizare 2040, dar trebuie mers inainte cu pasi mici si aici)
- A4 Constanta Sud - 23 August
Proiecte la care trebuie pusa frana:
- anulate complet deocamdata: A9, DX14 (autostrada nordului), Focsani-Braila, Buzau-Braila, Braila-Tulcea-Constanta, A6 (exceptii: Bucuresti - Alexandria, Craiova-Filiasi, Caransebes-Lugoj), A5, A8 centura Iasi nord, Filiasi - Tg. Jiu, Focsani-Albita
- redus ritmul, dupa exemplul A13 explicat de mine mai sus: A13 Sibiu-Fagaras, A11 Arad-Oradea,
- trecut la half-profile: A8 montan, cu exceptia celor 2 sectoare de capat prin PNRR si a sectorului usor 1D, A3 Predeal-Sud - Rasnov
-
Aș fi mulțumit după 2027 cu 15 mld lei / an, echivalent azi, pentru investiții în infrastructura rutieră, fără fonduri europene. Nu putem face efortul ăsta? Eu cred că da, vine 2028 și costul politic de a bloca nu va dori nimeni să-l plateasca. Nu aș vrea să se oprească nimic, iar reglarea să se facă din ajustarea graficului de executie, dar pe măcar 15 mld lei / an. Bineînțeles, eforturi mai mari pentru feroviar. Și echilibrat, în toate regiunile.
-
@MihaiD În ultimii câțiva ani, România a împrumutat multe zeci de miliarde de euro. Ce am făcut cu ei?
Nu e vorba că nu sunt bani, ci că irosim imens și suntem conduși de o gașcă de incompetenți. -
Nu te contrazic cu "gasca de incompetenti", dar as remarca totusi niste aspecte:
- dupa un bunicel 2023 cu 80km inaungurati, vine 2024 cu 200km inaugurati. Si mai raman si pentru 2025 destui, depinde mult de UMB, dar pot sa fie iarasi spre 200. La fel si 2026.
- sumele bagate in infrastructura sunt cele mai mari din istorie
- sunt 700 km in lucru afara de cei inaugurati anul asta (ca si comparatie in Ungaria acum sunt 130 km in lucru)
- afara de toate astea s-au inaugurat anul asta 140 km de centuri la nivel de DN, iarasi un record. Si mai urmeaza si la anul.
- anul trecut la Braila pod spectaculos peste Dunare si se mai lucreaza la alte poduri superbe in zona la Galati
Tu, cand lucrezi manager intr-o companie si ai cele mai bunerezultate ever-ever pentru acea companie, cum se procedeaza? Te da afara in suturi si te numeste incompetent?
In alta ordine de idei, dintre cei 4 parinti ai mei si ai sotiei, toti au pensie intre 800 si 1800 € / luna. In 2000 cand am terminat facultatea tin minte ca am lucrat pentru un patron din Germania (eu eram la Bucuresti) si luam 5.000.000 lei salariu, adica vreo 250 €. Toti colegii ma invidiau si parintii mei nu aveau mult mai mult atunci, chiar daca mama lucra la centrala nucleara de la Cernavoda si aveau salarii printre cele mai mari din Romania. Colegii mei ingineri debutanti in 2001 aveau toti 150-170€.
Cum numesti tu asta cand acum un pensionar primeste bani de 8-10 ori mai mult decat primea acum 20 de ani un salariat ??? Incompetenta?
In anii 1980 si 1990 pana prin 2000 tin minte ca in fiecare luna era asa: intra salariul si pana la urmatorul se cheltuiau toti banii (80% pe mancare). In anii 1992-1995 a fost chiar critic, unii cu greu aveau bani de intretinere la bloc. Acum parintii mei pensionari pun deoparte bani. Rudele mele care muncesc la privat sau chiar si la stat reusesc de mai multe ori pe an sa plece in excursii, fie in strainatate, fie macar pe la noi. In 1980-2000 nici nu am visat sa ies in afara tarii, ca nu aveam bani de drum! Prima data am iesit in 1995, dar excursia si cazarea au fost platite 95% de o biserica din Austria, eu am dat numai 5%!
In acest moment Romania este o putere in IT, inclusiv cu un unicorn pornit din Romania (UiPath) si multe alte firme in domeniu. Este o putere industriala care furnizeaza la greu componentele pentru VW, Mercedes, BMW in toata Europa. Avem 2 fabrici auto care produc 600.000 masini impreuna (pe vremea lui Ceausescu varful a fost de 144.000 / an).
In 1990 in Romania erau inmatriculate 1.300.000 vehicule. In 2022 s-a depasit pragul de 10.000.000 si continua trendul de crestere puternica. Cred cu tarie ca numarul de vehicule este un indicator clar al saraciei / bogatiei.
Cum numesti tu o tara care creste constant de 25 de ani, cu cel mai rapid ritm din toata Europa? Incompententa? Cu politicieni incompetenti? Cu numar de vehicule in crestere constanta? Cu un parc auto din ce in ce mai mordern, fara probleme comparabil cu parcul auto din Spania sau Franta (ma refer la ce masini vezi in mod obisnuit in circulatie in orase).
Leul romanesc este relativ stabil de 20 de ani. Forintul a luat-o la vale in ultimii ani, leul a fost cel mai stabil din regiune. Asta e posibil numai daca intra bani in tara. Sistemul bancar a fost stabil in ultimii 25 de ani, chiar si criza din 2008-2009 nu a produs la noi efecte negative.
Cum numesti tu un sistem bancar stabil si o tara cu moneda stabila? Incompetenta?
In turism gasesti intre timp tot ce vrei si la cu totul alt nivel decat acum 20-30 de ani. Sigur si cu preturi uneori piperate. Dar pret mare indica cerere mare, adica OAMENII AU BANI SA-I DEA PE ASA CEVA. Asta inseamna iarasi dezvoltare si prosperitate. Cum numesti asta? Politica de incompetenti?
In energie Romania s-a dezvoltat enorm, cu capacitati uriase eoliene si solare, si altele in curs de instalare. Cu un sistem care nu pica si este stabil, cu energie la jumatate de pret pentru consumatorii casnici fata de Germania si Austria (da exista o idee larg raspandita ca la noi e cel mai scump, dar este o minciuna; in Germania preturile sunt pe la 30 de centi / kWh, in Romania pe la 15.) Tot in energie tocmai s-a semnat contractul de 4 miliarde de $ pentru reactoarele 3+4 Cernavoda si unul de 1,5 miliarde pentru unitatea 1, retehnologizare. Si extragem din nou gaze din Marea Neagra, din 2027 inca mult mai mult. De ce crezi ca Ungaria lui Orban de cativa ani e lugu-lugu-love cu Romania? Pentru ca stie ca orice ar fi cu Rusia o sa se rupa intr-o zi si de ce sa nu ia gaze de la vecini?
Intre 1990 si 2007 eram cea mai corupta tara din Europa, dar nu fusese condamnat nici un corupt ! Dupa ce DNA a intrat in paine au curs condamnarile si coruptia la nivel inalt s-a potolit. Asta iara e incompetenta ? (a, daca o asculti pe Udrea condamnata sau pe Oprescu sau pe alti fugari, da, e jale). Multa vreme fugarii fugeau si nu puteau fi adusi. Acum se aduc 700-800 pe an si nu mai exista tara unde sa poata sa fuga sigur. Si Germania a inceput sa extradeze, si Grecia, si Italia, si GB, tari reticenta pana mai ieri. Adica sistemul si ministra actuala (bravo ei) s-au ocupat asiduu, au rezolvat punctele critica ca inadmisibile in inchisori si ne apropiem de un sistem unde-i lege si fara tocmeala. Sigur, coruptia nu dispare niciodata, e o lupta infinita.
Calitatea serviciilor medicale, atat la stat cat si cu toate clinicile private, a crescut enorm in Romania. Stiu multi romani din Germania sau Franta care se intorc in tara sa se trateze. Si eu. Iar parintii mei pensionari sunt placut impresionati de cum au fost tratati la Fundeni, la Floreasca, la Spitalul de Stomatologie (toate din Bucuresti). Clinicile private prospera, ceea ce nu era posibil daca doar un numar mic de oameni aveau bani pentru ele. Deci cum e cu nivelul de trai? Incompetenta?
ARMATA a primit 46 de avioane F16, 500 de blindata Piranha, urmeaza F35, avem 6 sisteme PATRIOT, sute de sisteme antiaeriene, Himarsuri, artilerie noua din Coreea de Sud, elicoptere, sistema anti-nava etc, avem investitii fabuloase si o armata româna din ce in ce mai solida si puternica. De neimaginat acum 10-15 ani!
Avem printre cele mai frumoase targuri de Craciun din Europa. Cu Craiova la un nivel incredibil, acum cativa ani nu dadeam 2 bani. Centrele oraselor arata fantastic in unele cazuri (Iasi = uau, Brasov, Sibiu = super, Cluj, Timisoara = frumos, Oradea = uau). Multe orase vest-europene au ajuns prin centru sa arate jalnic, Paris e o cloaca pe ici pe colo - asa ceva in Romania nu gasesti in centru.
Speranta de viata a crescut constant in ultimii 30 de ani (cu peste 10 ani !!!), 99,9% din localitati sunt electrificate (in 1990 erau doar ca. 80%), canalizarea a crescut de la 50% la peste 70% si sunt proiecte europene pe judete intregi, care conecteaza anual 1-2% din gospodarii la canalizare. Greu la noi, ca satele nu sunt in jurul unei vatre, ci deseori cu case raspandite in pâlcuri, dar se face. Desfiintam budele din curte si trecem la alt nivel de igiena! Totul coordonat de Ministerul Dezvoltarii!
Eu zic sa va mai ganditi o data cu incompetenta clasei politice. Da, mici magarii personale ale cate unui politician umbresc imaginea lor ca om, dar tineti cont si de toate aspectele de mai sus.
-
@vancouver
Scuze de offtopic din partea mea, dar daca ar fi sa te transpui in pielea unui interlocutor sau chiar moderator, care sa iti dea o replica - macar si de dragul pricipiului audiatur et altera pars , (daca nu de dragul obiectivitatii nude) , cam ce ai putea insaila drept contraargumnte ?
Pana o vei face (daca..) iti dau eu niste indicii de start- toata aceasta dezvoltare are la baza o ''fantana a Blanduziei''(grad de imprumutare externa) absolut nemaivazut in cadrul acestor fruntarii, care in caz de reset la level zero- ar putea induce niste socuri sociale greu de imaginat. Si acest level zero de maxim reset (gen 2008) , nu sunt singurul care simte ca este mai aproape decat cred multi
- tendinta de la inceputul anilor 90 de a crea ''din nimic'' miliardari ''de carton'' ( Ilie Alexandru poate nu e cel mai bun exemplu, pentru ca nu a fost chiar fabricat, dar altii au fost , eminamente facuti de regim) continua si in ultimele decenii de maxima ''inflorire'' economica
- nu am nimic impotriva legilor economice ale capitalismului, in care cei mai talentati se impun strict datorita calitatilor multiple individuale de exceptie-pentru ca asta e tot o fateta in fond a selectiei naturale
- am doar impotriva tendintei de a ii ''ajuta''/favoriza doar pe unii, ''vazuti'' a avea certe aptitudini.
- asta ca tot aminteai de cele 350 milioane spaga ptr maretul PPP CoBra. Cat oare a lipsit sa nu devina realitate ? Dar mai ales, ce siguranta avem ca astfel de tunuri nu se vor mai produce in viitor ?
- stiu, la nevoie, poate vom mai da ''pierdut'' (pe vremuri era expresia ''l-am uitat pe pian, in bucatarie '') si in viitor un alt contract gen Bechtel, pentru ca - nu-i asa?- Cainii latra , ursu merge...
- si as mai avea dar cred ca m-am facut inteles (cat de cat macar)
-
@casio aici incercam sa nu fim asa de stricti cu off-topicul ca pe alte forumuri. Daca discutia va deraia prea tare si se va lungi, voi muta toate postarile in alt topic, dar nu imediat, ci abia peste 2-3 zile, ca fiecare sa se poata desfasura pe moment.
- legat de imprumuturi, nu am spus nici o clipa ca ar fi altfel. Stiu ca ne-am imprumutat. Am explicat la economie, ca exista 2 tipuri de crize: private si guvernamentale. Criza lalelelor din Olanda din 1850, marea criza din 1930, cea din 1970 cu petrolul si cea din 2008 sunt private. Preturile au luat-o razna, oamenii au investit aiurea (sau si-au cumparat case la pret supraevaluat) si apoi buf, stai asa ca preturile au luat-o la vale, multi au pierdut enorm - prin recul si statele. Criza care se prefigureaza acum in Romania e de cu totul alta natura: este strict guvernamentala. Criza datoriilor unui stat. Suntem la 60% din PIB, un nivel considerat inca f. bun. Tarile dezvoltate au toate cam 100%, si SUA si Germania si Japonia (chiar mult peste la Japonia). Mai e loc asadar si la noi, doar sa ramanem seriosi, ca sa nu sara in aer dobanzile. Daca numai dai de banuit ca ceva e putred, gen venirea unor forte de "roexit", atunci treaba se va duce repede la vale. Daca esti serios ca SUA, Germania, Japonia ai dobanzi de 1-2% si e bine. UE ne-a acordat un ragaz oficial de 7 ani sa scadem de la 8% deficit la 3%. Trebuie doar sa nu mai aruncam inca o data in aer cheltuielile si va fi bine.
- nu e nimic anormal sa apara miliardari. In perioada comunista am fost indobitociti ca e normal sa fim egali si ca altfel e rau. Nu, invers, daca blochezi pe cei capabili sa creeze si sa infloreasca afaceri, atunci toti vor fi mai saraci. O tara are nevoie de oameni bogati, care sa puna banii in miscare, sa creeze locuri de munca si impozite pe salarii. Nu prea inteleg expresia "de carton", adica in ce sens? Oameni care sunt bogati prin imprumuturi, dar ei nu detin nimic real? Sau cum?
- avem siguranta ca tunuri gen Ponta / Sova nu devin realitate, atata vreme cat facem LICITATIE. Respectam legile UE si facem totul legal. Ei au incercat sa faca ceva nou, PPP, adica sa ocoleasca licitatia. Eu am fost printre vocile vehemente de atunci, am scris pe forumuri, poate ca a ajutat. DNA era cu ochii pe ei. Orice guvernare de forta daca vine si incearca sa impuna firma de casa (stil Orban) - da, atunci riscul unor mega spagi este urias.
-
Este extrem de important sa intelegem ca avem LEGI FOARTE BUNE acum. Mai ales obligatia de a publica orice licitatie, chiar si la primarii, in jurnalul UE (acel SICAP / SEAP). Totul este transparent, fiecare ce ofera se vede, toti se pot contesta intre ei, orice clarificare e disponibila tuturor si se face exclusiv prin SEAP. Criteriile sunt prestabilite si nu se pot modifica. 2 niveluri de justitie vegheaza la contestatii ca totul sa fie corect, oricine are dreptul sa conteste. Apoi Curtea de Conturi vegheaza ca banii sa se cheltuie strict conform contractelor semnate.
Cate vreme respectam legea si facem LICITATII este IMPOSIBIL sa se repete scenariul Bechtel.
Bechtel de altfel a fost semnat inainte de intrarea in UE. Iar in 2006, cu cateva zile inainte sa intram in UE, Tariceanu a semnat si contractele cu constructorii romani cu dedicatie pe Ploiesti-Moara Vlasiei (cei 3 abonati la stat, Casuneanu, Umbrarescu si inca unul). Asa ceva in UE nu mai e posibil. Decat cu mari mari ocolisuri cum a vrut Ponta sa faca PPP.
- vreti iar Bechtel? Votati iesirea din UE!
- vreti sa se dea contractele fara licitatii pe spranceana, aduceti la putere oameni care promit actiuni de forta si care vor sa sara etape, sa nu se mai stea dupa contestatii si din astea
-
Totul pertinent aproape. Doar mici observatii
- cand dai un combinat petrochimic (si nu orice combinat ci EXACT ACELA care utilizeaza materii prime strict de import, deci ferit de soarta pecetluita a celor din interiorul tarii, condamnate la disparitie rapida, asemenea resurselor interne de petrol ) cuiva la pret de o inghetata, se cheama ca e un miliardar fabricat, care apoi in timp a avut destul ragaz sa devina si unul aievea
- sa mai scot din lada istoriei postdecembriste si falimentul Bancorex, in care a pierdut tot poporul, mai putin ''unii cativa '' ale caror nume nu au fost niciodata date publicitatii, datorita vezi Doamne, legii protectiei datelor confidentiale bancare ?Nu cumva a fost si aceasta una din caile privilegiate de a ajunge miliardar ''overnight ''?
- cat despre a compara nivelul datoriilor tarii noastre care a pornit in cursa capitalismului doar de trei decenii, cu nivelul tarilor pe care practic se bazeaza definitia capitalismului , fiindca au fost dintotdeauna in el, este doar realitatea privita cu ochelari un pic mai rozalii, no offence !
-
Da, inteleg acum la ce te referi cu "miliardari de carton". La privatizarile pe 2 lei.
Din fericire nici asta nu prea mai e posibil si nici nu s-a mai intamplat dupa aderarea la UE, in 2007 si dupa ce DNA a condamnat cativa smecheri de pe urma privatizarilor.
Cheia este din nou la cuvantul "licitatie". Si da, au fost si dupa 2007 incercari mai reusite mai nereusite de a smecheri licitatii, dar tocmai faptul ca tot procesul de licitatie este scris undeva, se pot gasi bubele si se poate ajunge la condamnari. De ex. Constantin Nicolescu (CJ Arges) si cu un acolit au primit inchisoare dupa ce au incercat niste smecherii cu preturi umflate la niste pasaje peste A1 Buc-Pit si la niste gradinite. Stiu din surse directe cum incercau sa convinga alte firme sa participe la vrajeala si sa se retraga apoi. Dar la final au fost prinsi.
-
@casio a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:
- cat despre a compara nivelul datoriilor tarii noastre care a pornit in cursa capitalismului doar de trei decenii, cu nivelul tarilor pe care practic se bazeaza definitia capitalismului , fiindca au fost dintotdeauna in el, este doar realitatea privita cu ochelari un pic mai rozalii, no offence !
Stii ce e interesant: cei care ti-au dat bani, trebuie sa se comporte cu mare grija cu tine, sa aibe grija sa te dezvolti economic, tocmai ca sa le poti da banii inapoi + dobanzi!
Cand Ceausescu ne-a scapat de datorii, automat nu a mai fost nimeni interesat de prosperitatea Romaniei.
-
@vancouver
Deci daca e asa, atunci sa ii dam inainte cu cheltuit banii pe care vor trebui sa ii restituie nepotii nostri, eventual !
Cat despre miliardari de carton, chiar e de mirare ca nu ai auzit despre, ca altfel nu mi-ai cere mie sa ii definesc
link textDar apropo de confortul si siguranta psihica pe care ti-o confera certitudinea ca-indatorat fiind- te stii '' in randul lumii'', chiar a celei bune
- suntem practic ca si Statele Unite, Japonia, Marea Britanie. Cu o singura diferenta :
- tiparnita de bani a fost, este si va fi mereu la ei
-
Un singur lucru si cu asta inchei divagatia: este o mare diferenta intre a te imprumuta pentru investitii, adica iei bani ca sa faci bani sau sa creezi plus valoare. Si a te imprumuta sa iei de ex. o masina mai smechera sau mobila noua. Autostrazile sunt din prima categorie, si deci da, vreau sa ne imprumutam si sa ne dezvoltam ACUM, ca sa lasam generatiilor viitoare o tara dezvoltata, cu datorii pe care sa aibe cum sa le achite. Nu sunt de acord ca banii imprumutati sa acopere deficit de pensii si salarii la stat. Acestea din urma trebuie sa fie acoperite integral din veniturile actuale ale statului.
Revenind la A13, totusi, asa cum am mai spus mai sus, nu chiar orice care se numeste autostrada merita a fi facut, iar investitie inseamna ca trebuie sa fie ceva util, care intoarce ulterior plus valoare. Ori partea montana a A13 nu o sa aduca niciodata o plusvaloare clara fata de DN. Oituz - Bretcu se parcurg la orice ora din zi sau din noapte in 40-45 minute si poate sa ramana lejer la nivel 1+1. In rest da, toata partea de campie sau deal usor, sunt de acord ca trebuie facut A13.
In concluzie trebuie sa ne mai imprumutam pentru infrastructura, dar nu e ok sa aruncam cu banii.
-
@vancouver a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:
Cate vreme respectam legea si facem LICITATII este IMPOSIBIL sa se repete scenariul Bechtel.
Bechtel de altfel a fost semnat inainte de intrarea in UE. Iar in 2006, cu cateva zile inainte sa intram in UE, Tariceanu a semnat si contractele cu constructorii romani cu dedicatie pe Ploiesti-Moara Vlasiei (cei 3 abonati la stat, Casuneanu, Umbrarescu si inca unul). Asa ceva in UE nu mai e posibil. Decat cu mari mari ocolisuri cum a vrut Ponta sa faca PPP.DAN BESCIU
link text” Regii asfaltului şi-au bătut joc de Autostrada A3 Sorin Ghica Publicat: 23.04.2013 11:04bn Ultima actualizare: 08.08.2022 10:07
Inaugurată anul trecut, autostrada Bucureşti-Ploieşti nu este nici în prezent finalizată. Compania de Autostrăzi a semnat însă recepţia lucrărilor pentru ca firmele constructoare, aparţinând „regilor asfaltului”, să poată primi alte contracte.
La mai bine de opt luni de când a fost deschisă circulaţiei, autostrada Bucureşti-Ploieşti este departe de cele mai indulgente standarde în domeniu. Lipsesc în continuare cele mai elementare dotări, precum parcări, spaţii pentru servicii sau puncte S.O.S. Iar cine alege să meargă pe această autostradă ştie că este un drum „fără întoarcere“, singurul punct de ieşire până la Ploieşti fiind la doar 24 kilometri de Bucureşti, la Snagov. Ieşire utilă mai mult pentru potentaţii Capitalei, care şi-au ridicat aici locuinţe de lux, decât pentru şoferii de rând.
Responsabili pentru această situaţie sunt, deopotrivă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) şi consorţiul de firme controlate de „regii asfaltului“ Dorinel Umbrărescu, Costel Căşuneanu şi Dan Beşciu: Spedition UMB, PA&CO International şi, respectiv, Euroconstruct Trading ’98. ”
Zici ca asa ceva in UE nu mai e posibil ?
Ba bine ca nu : cum oare a fost posibil sa atribui in decurs de doar cateva luni parca, unei singure companii 70% din portofoliul de investitii rutiere (autostrazi ) al tarii la care si o tara bananiera (daca mai exista) ar clipi de rusine ? I-a tras cineva de maneca pe onor guvernantii ca asa ceva numai piata liber concurentiala nu mai poate fi numita ?
Si totul desigur respectand legislatia UE (cel putin in aparenta, ca tot in aquis ul UE sigur mai exista si legislatie antitrust si antimonopol, dar trebuie sa aiba cine sa o citeasca si eventual sa VREA sa tina seama de ea ) adica CU LICITATII. Deci si regimul licitatiilor nu e chiar infailibil -
@casio daca citeai cu atentie nu mai spuneai prostii. Chiar eu in postarea de mai sus am spus:
@vancouver a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:
Bechtel de altfel a fost semnat inainte de intrarea in UE. Iar in 2006, cu cateva zile inainte sa intram in UE, Tariceanu a semnat si contractele cu constructorii romani cu dedicatie pe Ploiesti-Moara Vlasiei (cei 3 abonati la stat, Casuneanu, Umbrarescu si inca unul). Asa ceva in UE nu mai e posibil. Decat cu mari mari ocolisuri cum a vrut Ponta sa faca PPP.
- vreti iar Bechtel? Votati iesirea din UE!
- vreti sa se dea contractele fara licitatii pe spranceana, aduceti la putere oameni care promit actiuni de forta si care vor sa sara etape, sa nu se mai stea dupa contestatii si din astea
Deci fii te rog un pic mai atent! Exact pe ultima suta inainte sa fim in UE s-a mai putut face o atribuire directa aiurea. Fara licitatie publicata in jurnalul UE. Dupa aceea niciodata!
Iar justificarea a fost "patriotismul" local. Adica hai sa dam o sansa firmelor locale sa se afirme si sa capete experienta. Patriotism care sta si la baza discursurilor actuale ale celor care nu mai vor UE.
Cat despre calitate, a fost in orice caz mai buna decat a italienilor de pe lotul DNCB - Moara Vlasiei. Eu cel putin sunt multumit si se circula si acum pe acelasi asfalt ca si in 2009-2010, cand s-au inaugurat.
Acuzatia ca lipsesc parcari e de-a dreptul penibila: ele nu au fost parte din contracte! La fel si numarul redus de noduri, asa a fost contractul.
-
@vancouver
prostii ?
Ia mai citeste o data : asta a fost in 2019 sau 2020, cand s-a ajuns in doar cateva luni ca o firma sa aiba 70% din portofoliul de autostrazi !
De-atunci suntem in situatia de facto ca orice miscare noua in materie de autostrazi, trebuie sa primeasca mai intai avizul acelei firme : daca o vrea sau nu o vrea . -
@casio ma refeream la semnarea contractului cu regii asfaltului. A fost anterior intrarii in UE.
-
@vancouver
aia am sapat dupa ea ca sa iti redau numele celui de-al treilea rege al asfaltului ca nu ti-l aminteai. E drept ca nici eu nu mai eram sigur, dar am prezumat ca trebuie sa fie Besciu (si asa a fost ). Nu pentru ce-au facut si ce n-au facut pe primul A3 -
da, Besciu. Corect. Prieten la golden slitz cu Basescu. Care se pare ca a intervenit cu patriotism atunci si a insistat sa ajunga contractul la consortiul de 3 firme romanesti.