Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
-
Din motive stupide, pe care cu clestele cu greu am reusit sa le smulg de la insideri.
De ex. intre Buc si Ploiesti avem 140 si nu 160 pentru ca in curbe era nevoie de o suprainaltare mai mare pentru 160. Daca se implementa exista un anumit risc pentru trenurile de marfa sa se rastoarne in curbe daca merg pe acolo cu viteza foarte mica (sub 40 km/h) sau opresc. Cum noi avem o gramada de cazane limitate la 40-50 km/h s-a decis asa.
Numai ca e stupid, pentru ca:
- avem doar 3 curbe pe Buc-Ploiesti. Si asa cum exista si alte locuri in care se circula cu 160, dar punctual exista limitare de 140, se putea face si aici la fel.
- la fiecare curba trebuia vazut daca nu cumva se poate 145 sau 150 cu suprainaltarea mai mica pentru marfare - dar ei au trantit direct 140
- nu inteleg ce cauta pe linia de 140-160 cazane cazute care nu au voie sa circule cu peste 40-50 km/h. Ar trebuie interzise. Incurca enorm traficul. In general linia e si asa plina si exista alternative pentru marfa. Ca atare marfa se poate interzice complet (exceptie trenuri cu vagoane de marfa goale si capabile de minim 80 km/h), crescuta suprainaltarea in cele 3 curbe si basta.
Apoi intre Ploiesti Vest si Campina nu mai e nici o curba si au si mers trenuri de test cu 200. Acolo iarasi e absurd ca nu se urca la 160.
-
Uite limitare de 140 punctuala:
Sigur si asta e absurda in felul ei, adica faci linie noua de 160, dar lasi un rahat de trecere la nivel in curba si apoi limitezi ca nu ai vizibilitate.
Dar egal, arata ca se poate. Asa trebuia si pe Buc-Pl. Limitate cele 3 curbe la 140 si in rest 160.
-
Exact. Asta iti arata lipsa de gandire sau de interes pe termen lung. Aproape nimanui din sistem nu ii pasa cu adevarat de trenuri si de utilitatea lor. Toti vor sa bifeze ca si-au facut treaba azi. Nu conteaza daca ce fac e util sau nu.
Referitor la Elvetia, totusi, in ciuda reliefului lucreaza si ei la linii de peste 140 km/h acolo unde se poate. De exemplu Chur - Zurich pe la nord de Alpi este la 200km/h. Iar tunelurile de baza care se construiesc acum sunt la 200 -250km/h. Valabil si pentru St. Gothard Base care este proiectat la 250 km/h.
-
Pe scurt indolenta. Numai ca stand de vorba cu oamenii din interior constati ca e chiar mai rau de indolenta. Este o ingamfare dublata de opozitia fata de orice este diferit decat situatia actuala. O "Verbissenheit" (de la beißen = a mușca, adica sunt precum un bulldog, care tine cu dintii de prada pe care o are in gura).
Adica prostia e imensa, dar tupeul e maxim. Asta este cea mai buna definitie pentru CFR SA si CFR Calatori, la fel si ARF sau diversele organisme de control AFER, AGIFER, etc
Iar clasa politica este complet dezinteresata, asa ca, spre deosebire de rutier, nu exista acea presiune minister >> CNAIR >> constructori, inclusiv discutii directe minister - constructori. La CFR discutii directe minister - constructori practic nu exista, iar presiune catre CFR SA si CFR Calatori iarasi practic nu exista. Si daca totusi apar mici presiuni, CFR este mereu pregatit sa raspunda cu tupeu maxim, ca politicienii nu se pricep la domeniu, asa ca hai mars.
-
Da, asta este si experienta mea. Oamenii din sistem sunt cea mai mare frana in calea modernizarii CFR.
Dar asta este dublata si de indiferenta publicului. Desi sunt multi cei care folosesc trenul, sunt totusi putini in raport de populatie. Si asta face sa nu existe presiune publica pe politicieni pentru calea ferata, asa ca politicienii n-au niciun motiv sa puna presiune pe minister si pe CFR pentru modernizare.
-
Tunele pe Brasov-Sighisoara:
-
Dupa parerea mea este fake news. Nu o sa circula nici un tren in regim comercial cu 176. Doar s-au facut probe cu 160 km/h + 10% = 176 km/h, conform normativelor.
Teste cu 176 = se circula safe in regim comercial cu 160.
-
poza cu 176 km/h in teste:
-
De ce 176km/h si nu 180km/h? E cumva gandit in mph in loc de kph? Adica are Vmax 110 mph?
-
Intre timp sa ne facem putin rau cu eternul Valcele - Ramnicu Valcea, o linie critica pentru transportul de marfa din Romania, dar complet uitata de MT si CFR
-
Cel mai ramas in urma lot pe Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, lotul 4:
Aici primim 50% finantare NERAMBURSABILA prin PNRR, adica bani gratis. Cu conditia sa fie gata totul pana in august 2026.
La cum arata (jale), la ce interes exista din partea societati civile (nul) si la presiunile care se fac pe plan politic (zero), plus zbaterile CFR SA pentru a ajuta constructorii (nu doar ca nu exista, mai pun si piedici) - treaba e destul de clara zic eu! O vom da in bara! Sigur.
-
M500 Suceava - frontiera Ucraina
-
Brasov - Sighisoara:
-
M500 Ploiesti-Focsani
-
marin marian
Magistrala CFR 300 lotul 4, Aleșd - Frontieră, stadiu lucrări in zona Oradea
-
-
@fulgernc Hm, stiu si eu. Are aspect de maxim anii 2000. Pana si rendering-ul este unul slab, cu trenuri automotoare cu aspect sovietic.
Uite un proiect de 2023: viitoarea gara a Aeroportului Vaclav Havel din Praga
-
@mihai
Prefer grinzile alea metalice din zăbrele , și stălpii de susținere de la randarea celei de la noi.
Personal , nu îmi plac gările astea noi. Sunt impersonale. Prefer gările transformate din corpuri vechi îmbinate cu corpuri noi. Părțile strict funcționale. De genul galeriilor comerciale.Prefer lucrurile cu o identitate clară.
-
@mihai
Plus că , sunt total împotriva șarpantelor astea din beton , ce acoperă parțial. Doar peronul. Cu linia descoperită. În practică nu folosesc la nimic. Tot te plouă , ninge.
La fel , funcțional sunt nepractice. Nu sunt modulare. E construcție unitară , autoportantă.
În momentul în care trebuie adusa o modificare, trebuie dat jos totul.
Astea modulare , semiportante , sau portante , permit modificări doar la elementele pe care le vizezi. Mai ieftin , mai simplu.
La fel , ptr întreținere sunt mai ok. Ai doar elementele structurale , care au și rol estetic. -