Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    190 Mesaje 10 Posters 36.5k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Conectat
      mihai @vancouver
      ultima editare de

      Corect. Bucuresti - Campina este reabilitata "la 160 km/h" din 2004.

      Sunt doua zone cu restrictie din constructie.

      Prima este intre ramificatia Ploiesti Triaj si Ploiesti Vest ai putea sa zici ca se justifica restrictia constructiva la 90-120km/h. Desi cu o proiectare mai buna si cu niste macaze de 160km/h se putea evita.

      A doua este zona podului de la Bobolia, cu restrictie la 70km/h, unde tot din proiectare gresita si "scumpire la tarate" inca se foloseste podul vechi in loc sa existe un pod nou peste Prahova, aliniat la 160 km/h.

      In afara de aceste doua zone nu exista niciun motiv tehnic sau logic pentru care nu se circula cu 160km/h intins intre Bucuresti si Campina. Si chiar daca, sa zicem ca existau motive in 2004, suntem totusi in 2024. Sunt 20 de ani de atunci! Cum de inca avem BAR la 140 km/h pe ceva ce e construit la 160km/h?

      vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • vancouverV Deconectat
        vancouver @mihai
        ultima editare de

        Din motive stupide, pe care cu clestele cu greu am reusit sa le smulg de la insideri.

        De ex. intre Buc si Ploiesti avem 140 si nu 160 pentru ca in curbe era nevoie de o suprainaltare mai mare pentru 160. Daca se implementa exista un anumit risc pentru trenurile de marfa sa se rastoarne in curbe daca merg pe acolo cu viteza foarte mica (sub 40 km/h) sau opresc. Cum noi avem o gramada de cazane limitate la 40-50 km/h s-a decis asa.

        Numai ca e stupid, pentru ca:

        • avem doar 3 curbe pe Buc-Ploiesti. Si asa cum exista si alte locuri in care se circula cu 160, dar punctual exista limitare de 140, se putea face si aici la fel.
        • la fiecare curba trebuia vazut daca nu cumva se poate 145 sau 150 cu suprainaltarea mai mica pentru marfare - dar ei au trantit direct 140
        • nu inteleg ce cauta pe linia de 140-160 cazane cazute care nu au voie sa circule cu peste 40-50 km/h. Ar trebuie interzise. Incurca enorm traficul. In general linia e si asa plina si exista alternative pentru marfa. Ca atare marfa se poate interzice complet (exceptie trenuri cu vagoane de marfa goale si capabile de minim 80 km/h), crescuta suprainaltarea in cele 3 curbe si basta.

        Apoi intre Ploiesti Vest si Campina nu mai e nici o curba si au si mers trenuri de test cu 200. Acolo iarasi e absurd ca nu se urca la 160.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Uite limitare de 140 punctuala:

          alt text

          Sigur si asta e absurda in felul ei, adica faci linie noua de 160, dar lasi un rahat de trecere la nivel in curba si apoi limitezi ca nu ai vizibilitate. 🤕

          Dar egal, arata ca se poate. Asa trebuia si pe Buc-Pl. Limitate cele 3 curbe la 140 si in rest 160.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • M Conectat
            mihai @vancouver
            ultima editare de

            Exact. Asta iti arata lipsa de gandire sau de interes pe termen lung. Aproape nimanui din sistem nu ii pasa cu adevarat de trenuri si de utilitatea lor. Toti vor sa bifeze ca si-au facut treaba azi. Nu conteaza daca ce fac e util sau nu.

            Referitor la Elvetia, totusi, in ciuda reliefului lucreaza si ei la linii de peste 140 km/h acolo unde se poate. De exemplu Chur - Zurich pe la nord de Alpi este la 200km/h. Iar tunelurile de baza care se construiesc acum sunt la 200 -250km/h. Valabil si pentru St. Gothard Base care este proiectat la 250 km/h.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Pe scurt indolenta. Numai ca stand de vorba cu oamenii din interior constati ca e chiar mai rau de indolenta. Este o ingamfare dublata de opozitia fata de orice este diferit decat situatia actuala. O "Verbissenheit" (de la beißen = a mușca, adica sunt precum un bulldog, care tine cu dintii de prada pe care o are in gura).

              Adica prostia e imensa, dar tupeul e maxim. Asta este cea mai buna definitie pentru CFR SA si CFR Calatori, la fel si ARF sau diversele organisme de control AFER, AGIFER, etc

              Iar clasa politica este complet dezinteresata, asa ca, spre deosebire de rutier, nu exista acea presiune minister >> CNAIR >> constructori, inclusiv discutii directe minister - constructori. La CFR discutii directe minister - constructori practic nu exista, iar presiune catre CFR SA si CFR Calatori iarasi practic nu exista. Si daca totusi apar mici presiuni, CFR este mereu pregatit sa raspunda cu tupeu maxim, ca politicienii nu se pricep la domeniu, asa ca hai mars.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • M Conectat
                mihai @vancouver
                ultima editare de

                Da, asta este si experienta mea. Oamenii din sistem sunt cea mai mare frana in calea modernizarii CFR.

                Dar asta este dublata si de indiferenta publicului. Desi sunt multi cei care folosesc trenul, sunt totusi putini in raport de populatie. Si asta face sa nu existe presiune publica pe politicieni pentru calea ferata, asa ca politicienii n-au niciun motiv sa puna presiune pe minister si pe CFR pentru modernizare.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de vancouver

                  Tunele pe Brasov-Sighisoara:

                  https://www.youtube.com/watch?v=HOV307Q0yXs

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Traseul pe care trenurile vor putea circula cu 176 km/h. CFR face teste

                    Traseul pe care trenurile vor putea circula cu 176 km/h. CFR face teste

                    CFR a făcut luni probe pe reţeaua feroviară modernizată de pe Coridorul IV Pan-European pentru circulaţia reală a trenurilor cu viteza de 176 km/h, a anunţat compania.

                    Dupa parerea mea este fake news. Nu o sa circula nici un tren in regim comercial cu 176. Doar s-au facut probe cu 160 km/h + 10% = 176 km/h, conform normativelor.

                    Teste cu 176 = se circula safe in regim comercial cu 160.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver @vancouver
                      ultima editare de

                      poza cu 176 km/h in teste:

                      test.JPG

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • M Conectat
                        mihai @vancouver
                        ultima editare de

                        De ce 176km/h si nu 180km/h? E cumva gandit in mph in loc de kph? Adica are Vmax 110 mph?

                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • M Conectat
                          mihai @mihai
                          ultima editare de

                          Intre timp sa ne facem putin rau cu eternul Valcele - Ramnicu Valcea, o linie critica pentru transportul de marfa din Romania, dar complet uitata de MT si CFR

                          https://www.youtube.com/watch?v=WPa__HAOof0&ab_channel=EuronewsRomania

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Cel mai ramas in urma lot pe Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, lotul 4:

                            https://www.youtube.com/watch?v=J_Q917uMp2s

                            Aici primim 50% finantare NERAMBURSABILA prin PNRR, adica bani gratis. Cu conditia sa fie gata totul pana in august 2026.

                            La cum arata (jale), la ce interes exista din partea societati civile (nul) si la presiunile care se fac pe plan politic (zero), plus zbaterile CFR SA pentru a ajuta constructorii (nu doar ca nu exista, mai pun si piedici) - treaba e destul de clara zic eu! O vom da in bara! Sigur.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              M500 Suceava - frontiera Ucraina

                              Mădălina Podaru  /  nov. 3, 2024  /  Infrastructură

                              CFR Infrastructură a lansat a treia licitație pentru electrificare pe Magistrala 500 Vicșani - Frontieră Ucraina/ Contract de circa 200 de milioane de lei

                              CFR Infrastructură a lansat a treia licitație pentru electrificare pe Magistrala 500 Vicșani - Frontieră Ucraina/ Contract de circa 200 de milioane de lei

                              Compania CFR Infrastructură a lansat a treia licitație pentru electrificarea liniei Vicșani-Dărmănești-Frontieră Ucraina, sector de 30 de kilometri pe

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                Brasov - Sighisoara:

                                https://www.youtube.com/watch?v=-ql7ZJ6vJ5o&t=580s

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  M500 Ploiesti-Focsani

                                  Cireasa Doru  /  nov. 7, 2024

                                  11 miliarde lei și trei ani de lucru pentru modernizarea Ploiești Triaj - Focșani

                                  11 miliarde lei și trei ani de lucru pentru modernizarea Ploiești Triaj - Focșani

                                  Guvernul a aprobat joi Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani”, lucrare de utilitate publică de interes național.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • P Conectat
                                    PaulS
                                    ultima editare de

                                    marin marian
                                    Magistrala CFR 300 lotul 4, Aleșd - Frontieră, stadiu lucrări in zona Oradea
                                    https://www.youtube.com/watch?v=mRTWGR159ms&t=29s

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • F Deconectat
                                      fulgernc
                                      ultima editare de

                                      Corina Oprea  /  nov. 10, 2024

                                      O gară cunoscută din România va fi modernizată. Se va ridica la standarde internaționale - Puterea.ro

                                      O gară cunoscută din România va fi modernizată. Se va ridica la standarde internaționale - Puterea.ro

                                      Ministerul Transporturilor se pregătește să lanseze un amplu proiect de modernizare pentru o gară, unul dintre cele mai importante noduri feroviare din România. Planul prevede transformarea acesteia într-un spațiu modern, comparabil cu gările occidentale, cu dotări adaptate celor mai înalte...

                                      Dacă va arăta precum în randările apărute până acum pe net , eu mă declar mulțumit.

                                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • M Conectat
                                        mihai @fulgernc
                                        ultima editare de mihai

                                        @fulgernc Hm, stiu si eu. Are aspect de maxim anii 2000. Pana si rendering-ul este unul slab, cu trenuri automotoare cu aspect sovietic.

                                        Uite un proiect de 2023: viitoarea gara a Aeroportului Vaclav Havel din Praga

                                        aug. 29, 2023  /  Developments, Daily News

                                        Prague reveals designs for futuristic new railway line to the airport

                                        Prague reveals designs for futuristic new railway line to the airport

                                        The massive project, which will see the creation of two new train stations, will start in 2026 and take around three years to complete.

                                        F 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                                        • F Deconectat
                                          fulgernc @mihai
                                          ultima editare de

                                          @mihai
                                          Prefer grinzile alea metalice din zăbrele , și stălpii de susținere de la randarea celei de la noi.
                                          Personal , nu îmi plac gările astea noi. Sunt impersonale. Prefer gările transformate din corpuri vechi îmbinate cu corpuri noi. Părțile strict funcționale. De genul galeriilor comerciale.

                                          Prefer lucrurile cu o identitate clară.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • F Deconectat
                                            fulgernc @mihai
                                            ultima editare de

                                            @mihai
                                            Plus că , sunt total împotriva șarpantelor astea din beton , ce acoperă parțial. Doar peronul. Cu linia descoperită. În practică nu folosesc la nimic. Tot te plouă , ninge.
                                            La fel , funcțional sunt nepractice. Nu sunt modulare. E construcție unitară , autoportantă.
                                            În momentul în care trebuie adusa o modificare, trebuie dat jos totul.
                                            Astea modulare , semiportante , sau portante , permit modificări doar la elementele pe care le vizezi. Mai ieftin , mai simplu.
                                            La fel , ptr întreținere sunt mai ok. Ai doar elementele structurale , care au și rol estetic.

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post