Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
-
Poate are cineva un BAR sa vedem si noi minunea...
-
140km/h si 160km/h VS. Nu stii daca sa te umfle rasul sau plansul de cat de inapoiata e reteaua CFR.
-
Mda, am deschis acum BAR pe Constanta si cea din statia Pasarea fir II este inca trecuta pentru inceputul lui noiembrie.
Pe de alta parte arata binisor BAR-ul pe M800. Pe firul I (adica dreapta pe sensul Buc->Cta) este o singura restrictie, de 70 la Ovidiu (asta este intre Fetesti si Cernavoda, intre poduri). Pe firul II este una de 100 la Valu lui Traian (pe zona de 140) si doua de 70 km/h in zona Pasarea (din care una e cea de care zic ca a fost rezolvata). Nu am luat in calcul limitarile din Fetesti si Ciulnita unde se lucreaza si nici una de 50 km/h care e doar pe timp de noapte in zona Bucuresti Pajura, adica nu sunt probleme cu linia, ci e vorba doar de liniste pentru locuitorii din zona.
-
@mihai da, vitezele sunt cele care sunt si suntem la ani lumina de altii. Stiu parerea ta pe tema asta.
Eu am insa alta problema si urmaresc un alt subiect: acolo unde la un moment dat s-a facut o linie sa zicem de 120, sa se circule cu 120 cap coada! Unde s-a facut de 160 sa se circule cu 160 etc.
In esenta: SA NU NE BATEM JOC DE CE AVEM. Da, ok, pe termen lung trebuie o alta strategie, ok ... asta e alta discutie. O putem discuta si pe asta. Dar separat de viitor si linii noi sau linii HSR, avem problema INTRETINERII.
De altfel si la drumuri si autostrazi am aceeasi problema. Si Romania sta prost la intretinere. Si am spus mereu: nu faceti CNIR o companie cu acelasi profil cu CNAIR. E absurd. Nu stam rau la investitii si proiecte noi pe autostrazi. Intre timp partea asta merge. DAR STAM PROST LA INTRETINERE. Asa ca faceti o companie separata DE INTRETINERE AUTOSTRAZI. Oamenii din CNAIR si CNIR se concentreaza pe drumuri noi si intretinerea e pe locul 2. Mai mult, e amestecata cu intretinerea de DN-uri. Ori A-urile sunt alta poveste.
Si la cai ferate: INTRETINEREA GARILOR, A LINIILOR etc este ESENTIALA. Inclusiv oamenii vad bataia de joc, orare facute prost, gari murdare, trenuri care intarzie chiar si fata de orarele lente pe care le avem. ASTA NU E IN REGULA. TREBUIE SCOS UNTUL DIN CE AVEM.
Nici Elvetia nu are trenuri de mare viteza, 95% din retea are viteze sub 140 km/h. Sigur, dat fiind si relieful. DAR garile arata binisor, trenurile nu intarzie si sunt multe si cadentate. Daca am ajunge la nivelul asta si deja ar fi senzational. Si nu trebuie mare lucru investitii, doar seriozitate si exploatare la sange a ceea ce avem, cu intretinere permanenta si proactiva.
-
Corect. Bucuresti - Campina este reabilitata "la 160 km/h" din 2004.
Sunt doua zone cu restrictie din constructie.
Prima este intre ramificatia Ploiesti Triaj si Ploiesti Vest ai putea sa zici ca se justifica restrictia constructiva la 90-120km/h. Desi cu o proiectare mai buna si cu niste macaze de 160km/h se putea evita.
A doua este zona podului de la Bobolia, cu restrictie la 70km/h, unde tot din proiectare gresita si "scumpire la tarate" inca se foloseste podul vechi in loc sa existe un pod nou peste Prahova, aliniat la 160 km/h.
In afara de aceste doua zone nu exista niciun motiv tehnic sau logic pentru care nu se circula cu 160km/h intins intre Bucuresti si Campina. Si chiar daca, sa zicem ca existau motive in 2004, suntem totusi in 2024. Sunt 20 de ani de atunci! Cum de inca avem BAR la 140 km/h pe ceva ce e construit la 160km/h?
-
Din motive stupide, pe care cu clestele cu greu am reusit sa le smulg de la insideri.
De ex. intre Buc si Ploiesti avem 140 si nu 160 pentru ca in curbe era nevoie de o suprainaltare mai mare pentru 160. Daca se implementa exista un anumit risc pentru trenurile de marfa sa se rastoarne in curbe daca merg pe acolo cu viteza foarte mica (sub 40 km/h) sau opresc. Cum noi avem o gramada de cazane limitate la 40-50 km/h s-a decis asa.
Numai ca e stupid, pentru ca:
- avem doar 3 curbe pe Buc-Ploiesti. Si asa cum exista si alte locuri in care se circula cu 160, dar punctual exista limitare de 140, se putea face si aici la fel.
- la fiecare curba trebuia vazut daca nu cumva se poate 145 sau 150 cu suprainaltarea mai mica pentru marfare - dar ei au trantit direct 140
- nu inteleg ce cauta pe linia de 140-160 cazane cazute care nu au voie sa circule cu peste 40-50 km/h. Ar trebuie interzise. Incurca enorm traficul. In general linia e si asa plina si exista alternative pentru marfa. Ca atare marfa se poate interzice complet (exceptie trenuri cu vagoane de marfa goale si capabile de minim 80 km/h), crescuta suprainaltarea in cele 3 curbe si basta.
Apoi intre Ploiesti Vest si Campina nu mai e nici o curba si au si mers trenuri de test cu 200. Acolo iarasi e absurd ca nu se urca la 160.
-
Uite limitare de 140 punctuala:
Sigur si asta e absurda in felul ei, adica faci linie noua de 160, dar lasi un rahat de trecere la nivel in curba si apoi limitezi ca nu ai vizibilitate.
Dar egal, arata ca se poate. Asa trebuia si pe Buc-Pl. Limitate cele 3 curbe la 140 si in rest 160.
-
Exact. Asta iti arata lipsa de gandire sau de interes pe termen lung. Aproape nimanui din sistem nu ii pasa cu adevarat de trenuri si de utilitatea lor. Toti vor sa bifeze ca si-au facut treaba azi. Nu conteaza daca ce fac e util sau nu.
Referitor la Elvetia, totusi, in ciuda reliefului lucreaza si ei la linii de peste 140 km/h acolo unde se poate. De exemplu Chur - Zurich pe la nord de Alpi este la 200km/h. Iar tunelurile de baza care se construiesc acum sunt la 200 -250km/h. Valabil si pentru St. Gothard Base care este proiectat la 250 km/h.
-
Pe scurt indolenta. Numai ca stand de vorba cu oamenii din interior constati ca e chiar mai rau de indolenta. Este o ingamfare dublata de opozitia fata de orice este diferit decat situatia actuala. O "Verbissenheit" (de la beißen = a mușca, adica sunt precum un bulldog, care tine cu dintii de prada pe care o are in gura).
Adica prostia e imensa, dar tupeul e maxim. Asta este cea mai buna definitie pentru CFR SA si CFR Calatori, la fel si ARF sau diversele organisme de control AFER, AGIFER, etc
Iar clasa politica este complet dezinteresata, asa ca, spre deosebire de rutier, nu exista acea presiune minister >> CNAIR >> constructori, inclusiv discutii directe minister - constructori. La CFR discutii directe minister - constructori practic nu exista, iar presiune catre CFR SA si CFR Calatori iarasi practic nu exista. Si daca totusi apar mici presiuni, CFR este mereu pregatit sa raspunda cu tupeu maxim, ca politicienii nu se pricep la domeniu, asa ca hai mars.
-
Da, asta este si experienta mea. Oamenii din sistem sunt cea mai mare frana in calea modernizarii CFR.
Dar asta este dublata si de indiferenta publicului. Desi sunt multi cei care folosesc trenul, sunt totusi putini in raport de populatie. Si asta face sa nu existe presiune publica pe politicieni pentru calea ferata, asa ca politicienii n-au niciun motiv sa puna presiune pe minister si pe CFR pentru modernizare.
-
Tunele pe Brasov-Sighisoara:
-
Dupa parerea mea este fake news. Nu o sa circula nici un tren in regim comercial cu 176. Doar s-au facut probe cu 160 km/h + 10% = 176 km/h, conform normativelor.
Teste cu 176 = se circula safe in regim comercial cu 160.
-
poza cu 176 km/h in teste:
-
De ce 176km/h si nu 180km/h? E cumva gandit in mph in loc de kph? Adica are Vmax 110 mph?
-
Intre timp sa ne facem putin rau cu eternul Valcele - Ramnicu Valcea, o linie critica pentru transportul de marfa din Romania, dar complet uitata de MT si CFR
-
Cel mai ramas in urma lot pe Cluj-Oradea-Episcopia Bihor, lotul 4:
Aici primim 50% finantare NERAMBURSABILA prin PNRR, adica bani gratis. Cu conditia sa fie gata totul pana in august 2026.
La cum arata (jale), la ce interes exista din partea societati civile (nul) si la presiunile care se fac pe plan politic (zero), plus zbaterile CFR SA pentru a ajuta constructorii (nu doar ca nu exista, mai pun si piedici) - treaba e destul de clara zic eu! O vom da in bara! Sigur.
-
M500 Suceava - frontiera Ucraina
-
Brasov - Sighisoara:
-
M500 Ploiesti-Focsani
-
marin marian
Magistrala CFR 300 lotul 4, Aleșd - Frontieră, stadiu lucrări in zona Oradea