HSR Linii si trenuri de mare viteză
-
Un plan in stil European: mediocru, cu multe compromisuri ca impace si crapra si varza. In locul unei linii clare est-vest pentru inceput, avem mai multe, cu diverse bifurcatii. Cu viteze penibile daca ne raportam la ceva ce se va pune in practica poate in 2060 sau daca comparam cu China.
Bucuresti - Budapesta in 6 ore si 15 minute e penibil. Mai ales ca daca facem un plan de 6h15' acesta va fi pus in practica treptat. Cand totul o sa fie gata, parti din el vor necesita deja reparatii. In practica nu vom vedea probabil niciodata fix 6h15' sau daca vom vedea va fi asa ca pe Bucuresti - Constanta in 2 ore, adica pardon in 2:07 anul asta, la anul in 2:02, a fost si 1:56 intr-un an. Si in plus doar 2 trenuri pe zi cu timpii astia, iar restul 2:20-2:30...
Un plan cu adevarat adecvat vremurilor si cu care ne-am putea mandri ar fi Bucuresti - Cluj in 2 ore si Cluj - Budapesta in 1:30. Evident pe o retea complet 100% independenta de cea existenta, inclusiv sub Bucuresti, sub Cluj si sub Budapesta. Adica Bucuresti - Budapesta in 3:40 si Bucuresti - Viena in sub 5 ore.
-
@vancouver Planurile nu costa nimic, iar daca sunt pe 3 cincinale o sa fie problema altcuiva sa le livreze.
Bucuresti-Budapesta in 6 ore si 15 minute o sa fie realizabil cu masina in cativa ani. Nu sunt fan condus pe distanta asta, dar cu 4 oameni in masina e o alternativa atragatoare. 4 ore ar fi altceva, daca ramane si pretul accesibil.
-
Da, ai pus punctul pe i. Feroviarul trebuie sa bata rutierul. Altfel o sa fie doar o distractie scumpa si cu costuri enorme de operare si intretinere, pe care o sa le platim cu totii, dar beneficiarii si automat platitorii de bilete vor fi relativ putini. Grosul o sa prefere rutierul iar cei cu bani si care se grabesc, avionul.