Siguranță rutieră, accidente, legislație
-
@vancouver a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:
Noi inca ne cramponam de metal si aplecam urechea la lobby-ul facut de industrie. Betonul e mai ieftin, produs local, in cantitati nelimitate. Alea metalice se importa toate - dar tocmai aici e o afacere banoasa
Recunosc că , parțial eram ptr parapet metalic. Între timp mi-am mai schimbat opinia. Mai ales că parapeții de beton admit configurări mai variate(înălțime , formă). Eu cred că merită o dezbatere mai serioasă aspectul. Și încep să înclin spre parapeți beton. Eu merg și mult pe motociclrtă(maxiscoter de 125) și parapetul de beton e mult mai sigur. Singurul inconvenient e ca adună mai multă mizerie la bază.
-
Culmea ca si cu mizeria e mai bine cu beton. Mizeria apare practic numai iarna, dupa deszapeziri. La beton nu are unde sa se duca, dar se poate veni mecanizat cu perii si aspira. La metal mizeri de duce dedesubt, intre sensuri. Apoi vantul sau ploi torentiale o aduc inapoi cand ti-e lumea mai draga si ai ditai alunecusul. Asa ca tot trebuie stransa. Cum? Cu matura. Pe A1 Bucuresti-Pitesti de exemplu i-am vazut la treaba. Ca mecanizat nu ajungi acolo!
-
„Ne confruntăm pe șosele cu metoda Suceava. Adică toată lumea merge tare. (...) În Suceava se merge tare cu mașina. Cei din Suceava nu știu, nu vor și nu acceptă că ar trebui să respecte viteza de 50 de kilometri pe oră, maximum 60”, a precizat Titi Aur în cadrul emisiunii DC Conducem, la DC News, în timp ce analiza mai multe clipuri video cu accidente.
Intr-adevar in absolut toate statistice, jud. Suceava este primul la numarul de morti pe sosele in Romania. De cel putin 20 de ani cand urmaresc eu statisticile. Sigur, este un judet mare, dar nu cel mai mare. De ex. in jud. Iasi locuiesc mult mai multi oameni (peste un milion fata de 740.000 in jud. Suceava). Si la fel ca Suceava, nici in Iasi nu e vreo urma de autostrada deocamdata, asa ca nici lipsa autostrazilor nu poate fi (singura) cauza.
-
În Suceava se conduce tare și la risc, e o zonă cu multe orașe medii și mici și trafic local semi-urbanizat îmbinat cu cel de tranzit, ești ori la capătul unui drum obositor din vest, ori vii de pe DN2 unde se merge la fel, tare și la risc, și treci pe o bandă, nu mai ai acostamentul să tragi dreapta. Deci ori șoferi obosiți, ori șoferi care forțează câte o mașină „nemțească”. Ar ajuta mult patru benzi, dar și pe relația est-vest, spre Vatra Dornei, nu doar A7.
-
@vancouver Dpmdv. trebuie aplicata metoda din Austria , Germania -amenda frate . Azi una , maine doua ,..., si te potolesti.
Asa cred eu. Poate gresesc. -
@sts nu gresesti cu nimic. Aceasta este cea mai buna metoda. Si nu amenzi mari - eu sunt vehement impotriva. Daca amenda este uriasa merita sa incerci sa dai spaga. Dar daca este moderata este un non-sens. Mai bine o platesti si gata. Dar si o amenda mica are efectul de a te enerva si data viitoare vei cauta sa o eviti.
Mai sunt si alte probleme ale amenzilor foarte mari:
- soferii se vor imparti in 2 categorii extreme: unii, cu mai putini bani, vor tine cu dintii de limitarile de viteza si altii, cu bani multi sau cu pilele de rigoare (atentie amenzile ajung la primarii, nu se ocupa politia de incasarea lor, si primarul, secretara, vicele si toti prietenii lor NU PLATESC NICIODATA AMENZILE, SE PISA IN ELE!). Aceste 2 categorii se lupta ambele PE O SINGURA BANDA DE CIRCULATIE. Rezulatatul: nervi si un masacru.
- amenzile mari fac sa merite o actiune in instanta - se fac procese inutile
In schimb amenzile trebuie sa fie MULTE. NU MARI, CI MULTE! De aceea radare permanente, nu cand si cand.
Si legislatia trebuie sa se schimbe, sa dispara tâmpenia cu plata la jumatate in 48 de ore. Reduse amenzile in general la un nivel rezonabil, dar apoi fara alte reduceri. Invers, nu platesti la primul termen, se adauga taxa de prelucrare pentru trimis somatia 1, somatia 2, somatia 3. Apoi executor judecatoresc, care si el trebuie platit.
PS. Deseori politia nici nu-i opreste pe cei care depasesc cu mai putin de 30 la ora si nici nu le trimite amenzi acasa. Ca nu merita pentru ei, nu pot sa ceara spaga, sunt sumele prea mici. Asta nu e ok. Lumea trebuie sa inteleaga ca unde-i lege, nu-i tocmeala. Nu trebuie opriti oamenii in trafic la sub 30 la ora, de acord, dar sa se trimita acasa.
-
Din punctul meu de vedere o veste buna.
Nu stiu daca se va tine cont in Romania, dar in Germania se insista ca incadrarea sa se faca ABIA IN ULTIMUL MOMENT. Desigur ma refer la situatia de ambuteiaj, nu cand se circula fluent si de fapt nu este necesara nici o regula a fermoarului.
De ce doar in ultimul moment: pentru ca numai asa este garantat ca de pe fiecare banda se va incadra un numar egal de vehicule. Altfel banda celor care "lasa" va inainta mai incet, ceilalti intrand aleatoriu si urmand sa aibe loc depasiri.
De asemenea in Germania blocarea unei benzi pentru a nu permite trecerea altora este interzisa. Ceea ce vad prin Romania cu camionagii blocand ambele benzi este interzis in alte parti. Duce la prelungirea cozii, care astfel poate ajunge sa blocheze alte intersectii, iesiri, sensuri giratorii etc, ba chiar in unele cazuri nefericite in orase se ajunge la blocaje in cerc.
Deci comportamentul corect: fiecare sta pe banda lui, nu impiedica pe nimeni, si fermoarul se face doar in buza punctului in care o banda inceteaza.
-
SIGURANȚA RUTIERĂ TREBUIE SA PRIMEZE!
-
@vancouver „Regula fermoarului” ajută foarte mult.
Din păcate, ultimele dăți când am venit în România nu am prea văzut-o aplicată prea mult.
Și unele depășiri pe drumurile naționale mi s-au părut la limita inconștienței.
Pentru cei care riscă viața lor și a altora prin depășiri în curbă, la viteze foarte mari, aș vrea să văd cel puțin 6 luni de suspendare a carnetului de conducere. -
HAIDEȚI SA ALUNGAM MORTEA PRIN PREVENȚIE!
-
Începând cu 7 septembrie, de la miezul nopții, camerele de taxare din toată Bulgaria măsoară nu doar viteza maximă a vehiculelor, ci și viteza medie pe anumite porțiuni de drum, transmite Novinite. Șoferii care depășesc limitele legale vor primi automat amenzi electronice. Administrația Națională a Taxelor a făcut publice toate secțiunile monitorizate pe site-ul său, cu hărți complete, astfel încât șoferii să poată vedea în avans unde sunt active camerele.
-
Noile DRUMURI ALE MORTII: DRUMURILE EXPRESS CU BANDA DE URGENTA REDUSA:
Evenimentul rutier s-a produs după lăsarea întunericului pe sensul către Piteşti al drumului expres, în zona localităţii Lunca Corbului.
„Din verificările preliminare, s-a stabilit că un tânăr de 22 de ani, din comuna Cujmir, judeţul Mehedinţi, în timp ce conducea un autoturism din direcţia Slatina către Piteşti, ar fi accidentat un bărbat de 40 de ani, din comuna Berevoeşti, judeţul Argeş, care se afla pe partea carosabilă. Din primele cercetări a rezultat că bărbatul accidentat oprise anterior autovehiculul pe care îl conducea, pe partea dreaptă a sensului de mers, din cauza unei defecţiuni tehnice”, se arată într-o informare transmisă de IPJ Argeş.
În urma evenimentului rutier, bărbatul de 40 de ani a murit.
Poliţiştii au constatat, în urma testării cu aparatul etilotest, că celălalt şofer implicat în accident nu se afla sub influenţa băuturilor alcoolice.
Saracu ala de 22 de ani nu are nici o vina. Dar a omorât un om si nu-i va fi usor o perioada in viata! N-as vrea sa fiu in locul lui.
Vina apartine exclusiv autoritatilor, CNAIR, MT, si chiar si noua societatea civila ca nu urlam mai tare sa se schimbe nenorocirea asta cu banda de urgenta facuta doar pe jumatate!
-
@vancouver Mentalitate romaneasca! Saracu ala de 22 ani e vinovat si in Romania, si in Germania, si in UK!!
-
@Victoras
Cel de 40 nu???
Din câte știu banda de urgență e să oprești acolo. Nu să te plimbi în jurul mașinii. Din păcate unora le lipsește simțul de conservare. -
De unde știi ca se plimba? Poate tocmai ieșise din mașină să se ducă dincolo de parapet.
Există o singură întrebare esențială: Dacă banda de urgență era ca pe autostradă, mai murea omul?
-
@vancouver in mod evident e o prostie sa faci drumuri expres de 100km. Drumurile expres trebuie sa existe doar in zone dens urbane, ca drum de legatura intre oras si autostrada.
Am explicat asta pe larg inca din 2017, cand se discuta solutia tehnica pentru DX12: https://mihaicraciun.eu/2017/07/13/cu-drumul-expres-la-vale/
Absenta benzii de urgenta este o problema statistica: indiferent cat mica este probabilitatea de defectare a unui vehicul pe un drum expres, daca traficul este suficient de mare si drumul expres suficient de lung, evenimentul de probabilitate mica devine o certitudine intr-un interval de timp mic.
Pentru ca drumul expres e lung si parte dintr-un drum de lung parcurs, riscul creste exponential din cauza psihologiei umane - care apropo, pare complet ignorata in proiectare drumurilor si a semnalizarilor rutiere din Romania.
Atentia soferilor la drum lung este maxima la plecarea si la sosirea in orase, din cauza traficului multi mai dinamic si a succesiunii rapide de semne, intersectii si decizii pe care soferul trebuie sa le ia in timp scurt. Atentia soferilor insa scade abrupt de indata ce ajung pe autostrazi, pentru ca asta e natura psihologiei umane: nu conteaza ca circuli cu 120-130km/h. Conteaza faptul ca nu ai de luat decizii rapide, moment in care creierul considera ca nu e nici un pericol si reduce drastic nivelul de atentie.
De asta, de exemplu, autostrazile nu se proiecteaza drepte, ci sinuoase, pentru ca macar soferii sa fie nevoiti sa miste volanul. Altfel adormirea soferilor in trafic ar deveni o certitudine.
Dar mai mult, asta face periculoase drumurile expres lungi: soferii intra in starea de atentie scazuta specifica unei autostrazi, desi nu sunt pe autostrada. In momentul in care apare si evenimentul (devenit) cert al defectarii unui autovehicul pe un drum expres, scenariul de accident este complet. Evitarea accidentului intr-un asemenea context devine o chestiune de noroc pur.
Este acelasi motiv pentru care inclusiv oprirea unui vehicul pe banda de urgenta este un risc inclusiv pe autostrazi!!
Deci da, in cazul accidentului in chestiune, vina principala este a drumului!
-
@vancouver in legatura cu amenzile, ca solutie, nu putem sa ne uitam in vest la o tara plina de bombardieri ca la noi si sa vedem cum au facut ei?
Dau exemplu Belgia, in anii 2000 dadeai spaga termopane ca sa scapi de amenzi.
Acum au panzit tara cu radare de tronson, amenzile sunt sub forma 50 de euro contraventia + 10 euro pentru fiecare fractiune de 10km peste si 7km/h se scad din viteza depistata. -
@mike_us a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:
@vancouver „Regula fermoarului” ajută foarte mult.
Din păcate, ultimele dăți când am venit în România nu am prea văzut-o aplicată prea mult.
Și unele depășiri pe drumurile naționale mi s-au părut la limita inconștienței.
Pentru cei care riscă viața lor și a altora prin depășiri în curbă, la viteze foarte mari, aș vrea să văd cel puțin 6 luni de suspendare a carnetului de conducere.Mike, suspendarea permisului nu are niciun efect, in Franta se estimeaza ca 1.000.000 de soferi conduc fara permis fie el suspendat, anulat sau nedobandit.
Vancouver are dreptate, amenzi de 50-100 Euro, automate de la camerele radar, fara reducere la jumatate in 48 de ore. -
@fulgernc a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:
@Victoras
Cel de 40 nu???
Din câte știu banda de urgență e să oprești acolo. Nu să te plimbi în jurul mașinii. Din păcate unora le lipsește simțul de conservare.Din nefericire, pe DEx12 nu exista banda de urgenta, e acostament.
Asa mi s-a explicat pe forumul API si e corect.P.S. replica mea a fost ca E85 are acostamentul mai lat decat DEx12.
-
@vancouver
Ptr că și pe o stradă normală ...din oraș , te asiguri când te dai jos din mașină. O stradă simplă limitată la 30-50. Nu poți să te dai jos ca și cum ar fi unul la el în sufragerie. Din păcate am văzut N exemple cu oameni care fac fel de fel de tembelisme.Nu spun că nu trebuiesc măsuri pe acel DEX12 . Cu banda de urgență.
Dacă accidentul s-a produs noaptea , e aproape imposibil , să nu realizezi că vine o mașină. Poți alege să te dai jos după ce trece. Nu înainte că nu îți fură șoseaua.
Senatul a adoptat tacit 'Regula fermoarului', cu încadrarea alternativă pe banda adiacentă