Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Siguranță rutieră, accidente, legislație

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    29 Mesaje 10 Posters 1.3k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver @sts
      ultima editare de vancouver

      @sts nu gresesti cu nimic. Aceasta este cea mai buna metoda. Si nu amenzi mari - eu sunt vehement impotriva. Daca amenda este uriasa merita sa incerci sa dai spaga. Dar daca este moderata este un non-sens. Mai bine o platesti si gata. Dar si o amenda mica are efectul de a te enerva si data viitoare vei cauta sa o eviti.

      Mai sunt si alte probleme ale amenzilor foarte mari:

      • soferii se vor imparti in 2 categorii extreme: unii, cu mai putini bani, vor tine cu dintii de limitarile de viteza si altii, cu bani multi sau cu pilele de rigoare (atentie amenzile ajung la primarii, nu se ocupa politia de incasarea lor, si primarul, secretara, vicele si toti prietenii lor NU PLATESC NICIODATA AMENZILE, SE PISA IN ELE!). Aceste 2 categorii se lupta ambele PE O SINGURA BANDA DE CIRCULATIE. Rezulatatul: nervi si un masacru.
      • amenzile mari fac sa merite o actiune in instanta - se fac procese inutile

      In schimb amenzile trebuie sa fie MULTE. NU MARI, CI MULTE! De aceea radare permanente, nu cand si cand.

      Si legislatia trebuie sa se schimbe, sa dispara tâmpenia cu plata la jumatate in 48 de ore. Reduse amenzile in general la un nivel rezonabil, dar apoi fara alte reduceri. Invers, nu platesti la primul termen, se adauga taxa de prelucrare pentru trimis somatia 1, somatia 2, somatia 3. Apoi executor judecatoresc, care si el trebuie platit.

      PS. Deseori politia nici nu-i opreste pe cei care depasesc cu mai putin de 30 la ora si nici nu le trimite amenzi acasa. Ca nu merita pentru ei, nu pot sa ceara spaga, sunt sumele prea mici. Asta nu e ok. Lumea trebuie sa inteleaga ca unde-i lege, nu-i tocmeala. Nu trebuie opriti oamenii in trafic la sub 30 la ora, de acord, dar sa se trimita acasa.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de

        Redacția  /  iun. 24

        Senatul a adoptat tacit 'Regula fermoarului', cu încadrarea alternativă pe banda adiacentă

        Senatul a adoptat tacit 'Regula fermoarului', cu încadrarea alternativă pe banda adiacentă

        Senatul a adoptat tacit, marţi, în plen, o propunere legislativă de completare a OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prin care se

        Din punctul meu de vedere o veste buna.

        Nu stiu daca se va tine cont in Romania, dar in Germania se insista ca incadrarea sa se faca ABIA IN ULTIMUL MOMENT. Desigur ma refer la situatia de ambuteiaj, nu cand se circula fluent si de fapt nu este necesara nici o regula a fermoarului.

        De ce doar in ultimul moment: pentru ca numai asa este garantat ca de pe fiecare banda se va incadra un numar egal de vehicule. Altfel banda celor care "lasa" va inainta mai incet, ceilalti intrand aleatoriu si urmand sa aibe loc depasiri.

        De asemenea in Germania blocarea unei benzi pentru a nu permite trecerea altora este interzisa. Ceea ce vad prin Romania cu camionagii blocand ambele benzi este interzis in alte parti. Duce la prelungirea cozii, care astfel poate ajunge sa blocheze alte intersectii, iesiri, sensuri giratorii etc, ba chiar in unele cazuri nefericite in orase se ajunge la blocaje in cerc.

        Deci comportamentul corect: fiecare sta pe banda lui, nu impiedica pe nimeni, si fermoarul se face doar in buza punctului in care o banda inceteaza.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
        • W Deconectat
          WSrc1
          ultima editare de

          SIGURANȚA RUTIERĂ TREBUIE SA PRIMEZE!

          SIGURANȚA RUTIERĂ TREBUIE SA PRIMEZE!
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • M Conectat
            mike_us @vancouver
            ultima editare de mike_us

            @vancouver „Regula fermoarului” ajută foarte mult.
            Din păcate, ultimele dăți când am venit în România nu am prea văzut-o aplicată prea mult.
            Și unele depășiri pe drumurile naționale mi s-au părut la limita inconștienței.
            Pentru cei care riscă viața lor și a altora prin depășiri în curbă, la viteze foarte mari, aș vrea să văd cel puțin 6 luni de suspendare a carnetului de conducere.

            JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
            • W Deconectat
              WSrc1
              ultima editare de

              HAIDEȚI SA ALUNGAM MORTEA PRIN PREVENȚIE!

              HAIDEȚI SA ALUNGAM MORTEA PRIN PREVENȚIE!
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de

                Redacția  /  sept. 11  /  Știri

                România, pe urmele Bulgariei / CNAIR instalează sute de camere video pentru măsurarea vitezei medii pe mai multe drumuri naționale și autostrăzi

                România, pe urmele Bulgariei / CNAIR instalează sute de camere video pentru măsurarea vitezei medii pe mai multe drumuri naționale și autostrăzi

                România va proceda la fel ca Bulgaria, care de câteva zile a pus în funcțiune radare ce măsoară viteza medie, pentru a prinde șoferii care depășesc viteza

                Începând cu 7 septembrie, de la miezul nopții, camerele de taxare din toată Bulgaria măsoară nu doar viteza maximă a vehiculelor, ci și viteza medie pe anumite porțiuni de drum, transmite Novinite. Șoferii care depășesc limitele legale vor primi automat amenzi electronice. Administrația Națională a Taxelor a făcut publice toate secțiunile monitorizate pe site-ul său, cu hărți complete, astfel încât șoferii să poată vedea în avans unde sunt active camerele.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • vancouverV Conectat
                  vancouver
                  ultima editare de vancouver

                  Noile DRUMURI ALE MORTII: DRUMURILE EXPRESS CU BANDA DE URGENTA REDUSA:

                  Redacția  /  nov. 10

                  Un şofer coborât, pe întuneric, din autoturismul care avea o problemă tehnică, a fost accidentat mortal pe Drumul Expres spre Pitești

                  Un şofer coborât, pe întuneric, din autoturismul care avea o problemă tehnică, a fost accidentat mortal pe Drumul Expres spre Pitești

                  Un şofer care coborâse din autoturismul său, care avea o problemă tehnică, a fost accidentat mortal, duminică, pe DEX 12, informează Inspectoratul de

                  Evenimentul rutier s-a produs după lăsarea întunericului pe sensul către Piteşti al drumului expres, în zona localităţii Lunca Corbului.

                  „Din verificările preliminare, s-a stabilit că un tânăr de 22 de ani, din comuna Cujmir, judeţul Mehedinţi, în timp ce conducea un autoturism din direcţia Slatina către Piteşti, ar fi accidentat un bărbat de 40 de ani, din comuna Berevoeşti, judeţul Argeş, care se afla pe partea carosabilă. Din primele cercetări a rezultat că bărbatul accidentat oprise anterior autovehiculul pe care îl conducea, pe partea dreaptă a sensului de mers, din cauza unei defecţiuni tehnice”, se arată într-o informare transmisă de IPJ Argeş.

                  În urma evenimentului rutier, bărbatul de 40 de ani a murit.

                  Poliţiştii au constatat, în urma testării cu aparatul etilotest, că celălalt şofer implicat în accident nu se afla sub influenţa băuturilor alcoolice.

                  Saracu ala de 22 de ani nu are nici o vina. Dar a omorât un om si nu-i va fi usor o perioada in viata! N-as vrea sa fiu in locul lui.

                  Vina apartine exclusiv autoritatilor, CNAIR, MT, si chiar si noua societatea civila ca nu urlam mai tare sa se schimbe nenorocirea asta cu banda de urgenta facuta doar pe jumatate!

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  V M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
                  • V Deconectat
                    Victoras @vancouver
                    ultima editare de

                    @vancouver Mentalitate romaneasca! Saracu ala de 22 ani e vinovat si in Romania, si in Germania, si in UK!!

                    F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • F Deconectat
                      fulgernc @Victoras
                      ultima editare de

                      @Victoras
                      Cel de 40 nu???
                      Din câte știu banda de urgență e să oprești acolo. Nu să te plimbi în jurul mașinii. Din păcate unora le lipsește simțul de conservare.

                      JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver
                        ultima editare de vancouver

                        De unde știi ca se plimba? Poate tocmai ieșise din mașină să se ducă dincolo de parapet.

                        Există o singură întrebare esențială: Dacă banda de urgență era ca pe autostradă, mai murea omul?

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • M Deconectat
                          mihai @vancouver
                          ultima editare de mihai

                          @vancouver in mod evident e o prostie sa faci drumuri expres de 100km. Drumurile expres trebuie sa existe doar in zone dens urbane, ca drum de legatura intre oras si autostrada.

                          Am explicat asta pe larg inca din 2017, cand se discuta solutia tehnica pentru DX12: https://mihaicraciun.eu/2017/07/13/cu-drumul-expres-la-vale/

                          Absenta benzii de urgenta este o problema statistica: indiferent cat mica este probabilitatea de defectare a unui vehicul pe un drum expres, daca traficul este suficient de mare si drumul expres suficient de lung, evenimentul de probabilitate mica devine o certitudine intr-un interval de timp mic.

                          Pentru ca drumul expres e lung si parte dintr-un drum de lung parcurs, riscul creste exponential din cauza psihologiei umane - care apropo, pare complet ignorata in proiectare drumurilor si a semnalizarilor rutiere din Romania.

                          Atentia soferilor la drum lung este maxima la plecarea si la sosirea in orase, din cauza traficului multi mai dinamic si a succesiunii rapide de semne, intersectii si decizii pe care soferul trebuie sa le ia in timp scurt. Atentia soferilor insa scade abrupt de indata ce ajung pe autostrazi, pentru ca asta e natura psihologiei umane: nu conteaza ca circuli cu 120-130km/h. Conteaza faptul ca nu ai de luat decizii rapide, moment in care creierul considera ca nu e nici un pericol si reduce drastic nivelul de atentie.

                          De asta, de exemplu, autostrazile nu se proiecteaza drepte, ci sinuoase, pentru ca macar soferii sa fie nevoiti sa miste volanul. Altfel adormirea soferilor in trafic ar deveni o certitudine.

                          Dar mai mult, asta face periculoase drumurile expres lungi: soferii intra in starea de atentie scazuta specifica unei autostrazi, desi nu sunt pe autostrada. In momentul in care apare si evenimentul (devenit) cert al defectarii unui autovehicul pe un drum expres, scenariul de accident este complet. Evitarea accidentului intr-un asemenea context devine o chestiune de noroc pur.

                          Este acelasi motiv pentru care inclusiv oprirea unui vehicul pe banda de urgenta este un risc inclusiv pe autostrazi!!

                          Deci da, in cazul accidentului in chestiune, vina principala este a drumului!

                          F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                          • JohnDoeJ Deconectat
                            JohnDoe @vancouver
                            ultima editare de

                            @vancouver in legatura cu amenzile, ca solutie, nu putem sa ne uitam in vest la o tara plina de bombardieri ca la noi si sa vedem cum au facut ei?
                            Dau exemplu Belgia, in anii 2000 dadeai spaga termopane ca sa scapi de amenzi.
                            Acum au panzit tara cu radare de tronson, amenzile sunt sub forma 50 de euro contraventia + 10 euro pentru fiecare fractiune de 10km peste si 7km/h se scad din viteza depistata.

                            Calafat - Severin - Lugoj

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • JohnDoeJ Deconectat
                              JohnDoe @mike_us
                              ultima editare de JohnDoe

                              @mike_us a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:

                              @vancouver „Regula fermoarului” ajută foarte mult.
                              Din păcate, ultimele dăți când am venit în România nu am prea văzut-o aplicată prea mult.
                              Și unele depășiri pe drumurile naționale mi s-au părut la limita inconștienței.
                              Pentru cei care riscă viața lor și a altora prin depășiri în curbă, la viteze foarte mari, aș vrea să văd cel puțin 6 luni de suspendare a carnetului de conducere.

                              Mike, suspendarea permisului nu are niciun efect, in Franta se estimeaza ca 1.000.000 de soferi conduc fara permis fie el suspendat, anulat sau nedobandit.
                              Vancouver are dreptate, amenzi de 50-100 Euro, automate de la camerele radar, fara reducere la jumatate in 48 de ore.

                              Calafat - Severin - Lugoj

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • JohnDoeJ Deconectat
                                JohnDoe @fulgernc
                                ultima editare de

                                @fulgernc a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:

                                @Victoras
                                Cel de 40 nu???
                                Din câte știu banda de urgență e să oprești acolo. Nu să te plimbi în jurul mașinii. Din păcate unora le lipsește simțul de conservare.

                                Din nefericire, pe DEx12 nu exista banda de urgenta, e acostament.
                                Asa mi s-a explicat pe forumul API si e corect.

                                P.S. replica mea a fost ca E85 are acostamentul mai lat decat DEx12.

                                Calafat - Severin - Lugoj

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • F Deconectat
                                  fulgernc @vancouver
                                  ultima editare de

                                  @vancouver
                                  Ptr că și pe o stradă normală ...din oraș , te asiguri când te dai jos din mașină. O stradă simplă limitată la 30-50. Nu poți să te dai jos ca și cum ar fi unul la el în sufragerie. Din păcate am văzut N exemple cu oameni care fac fel de fel de tembelisme.

                                  Nu spun că nu trebuiesc măsuri pe acel DEX12 . Cu banda de urgență.

                                  Dacă accidentul s-a produs noaptea , e aproape imposibil , să nu realizezi că vine o mașină. Poți alege să te dai jos după ce trece. Nu înainte că nu îți fură șoseaua.

                                  vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • F Deconectat
                                    fulgernc @mihai
                                    ultima editare de

                                    @mihai a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:

                                    Deci da, in cazul accidentului in chestiune, vina principala este a drumului

                                    A lovit autoturismul?? Sau doar pe cel accidentat??
                                    Aici ai răspunsul ptr vina principală. În rest , sunt de acord că trebuie revizuită acea bandă de urgență.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • G Conectat
                                      gruia88
                                      ultima editare de

                                      Au fost cel putin 3 accidente mortale cu lovituri din spate pe Dex12, la cele mortale a lovit un TIR si s-a ales praful.
                                      In scolile de soferi ar trebuii predate ca si legislatie si masurile de siguranta atunci cand se strica masina pe banda de urgenta / acostament si anume sa coboare din masina toti pasagerii sa se dea dupa parapet si sa astepte interventia .

                                      Sunt ceva zone scurte din Dex12 unde nu este parapet lateral si acolo se poate oprii mai pe lateral.

                                      Daca nu se faca banda de urgenta macar sa faca cateva alveole de urgenta la intervale regulate de km ca atunci cineva cu probleme la masina sa poata sa o puna in siguranta.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • vancouverV Conectat
                                        vancouver @fulgernc
                                        ultima editare de vancouver

                                        @fulgernc Aici ar ajuta o campanie publicitara la televizor si pe tik-tok + youtube shorts, de informare asupra comportamentului in aceasta situatie.

                                        Ca omul caruia i se strica masina numai calm nu e si nu gandeste limpede. Am fost si eu in situatia asta in oras, cu masina stricata in intersectie, si primele 10 minute eram complet bulversat. Am sunat la politie, m-au trimis la plimbare, ca nu e un eveniment rutier si nu au echipaje... deci ce faci?

                                        Noi acum din spatele ecranului gandim limpede. Ok. Dar oricine ajunge in situatia aia are o singura sansa sa actioneze corect: sa aibe scenariul invatat de dinainte. Si imposibil sa stii scenariul asta daca nu este repetat obsesiv si improspatat macar o data la 2-3 ani, ca deh, uitam.

                                        Asa ca:

                                        1. Tragi masina la maxim lipita de parapet. Pui avariile!
                                        2. Te asiguri, iesi afara, scoti toti pasagerii afara, toata lumea in spatele parapetului (mai putin pe pod, atunci o iau toti frumos la pas spre capatul podului mai apropiat)
                                        3. Iei triunghiul si il pui 100m mai in spate. Minim 100m pe A si DX, ca altfel e prea tarziu si oamenii nu mai pot reactiona, de ex. cei care vin in spatele unui camion, adica nu vad nimic in fata! (cu ocazia asta incerci sa te edifici asupra locului in care te afli)
                                        4. Anunti la 112. Esential spui UNDE te afli. Asta e mereu prima informatie pe care o dai!
                                        5. Anunti depanarea sa vina sa te ridice.

                                        IMPORTANT: intai asiguri oamenii din masina, in nici un caz nu suni prima data la 112, politie sau depanare, sau mai rau pe la prieteni. Prima data tu si ceilalti trebuie sa fie in siguranta. Doi: Asiguri ca nu intra nimeni in masina in pana, adica triunghi. Pe ceata faci semne de pe margine la 100-200m mai in spate. ABIA APOI, dupa ce ai ASIGURAT oamenii si perimetrul vine telefonul! Valabil chiar si in caz de accident. Important este sa te asiguri ca nu se accidenteaza mai multi oameni sau cei accidentati o patesc mai rau, de aceea ASIGURAREA PERIMETRULUI este prioritatea maxima. Apoi 112!

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                        • JohnDoeJ Deconectat
                                          JohnDoe @vancouver
                                          ultima editare de JohnDoe

                                          intelegeti acum de ce jucaria aia spaniola trebuie sa stea in buzunarul usii soferului?
                                          Aia odata activata trimite mesaj de alarma la monitorizarea autostrazii, cu locatia si masinile de interventie pot veni foarte repede.

                                          Ma pun eu in situatia de masina stricata, noaptea, pe ploaie, cu masina plina.
                                          Da, inconstient sa pleci cu rabla, dar uneori nu ai incotro.

                                          Nu ai baliza spaniola in usa!

                                          Tragi masina pe dreapta, dar nu chiar pe dreapta ca trebuie sa iasa lumea din masina.
                                          Te gandesti unde e triunghiul, poate in portbagaj, sub valize.
                                          Masina s-a oprit, incep ultimele 20 de minute din viata, pe DEx12.

                                          Te asiguri sa poti iesi din masina, trebuei sa iei vesta reflectorizanta.
                                          Te-a ratat un autotren deja.
                                          Se instaleaza panica.

                                          Nu mai scriu la scenariu, ca e de groaza.

                                          Drumuri line sa aveti!

                                          Calafat - Severin - Lugoj

                                          F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • F Deconectat
                                            fulgernc @JohnDoe
                                            ultima editare de fulgernc

                                            @JohnDoe
                                            Am văzut jucăria aceea în funcțiune. Are doar două avantaje. Semnalul trimis și vizibilitatea noaptea , sau în condiții de ceață. Valabil și ptr echipele de intervenție ca să te licalizeze rapid in situ. Și faptul că ptr mulți șoferi e ok că nu mai trebuie să se dea jos din mașină(o condiție esențială , după părerea mea , în majoritatea condițiilor de trafic. E esențial să nu te dai jos , până nu ai făcut o evaluare a situației. Care trebuie făcută în mașină. În mașină ești protejat). Dar triunghiul nu trebuie înlocuit. Ajută la atenționare și prevenție. E esențial.

                                            Chestia cu părăsitul mașinii e una din cauzele principale de accidente grave. Trebuie făcută numai când condițiile o permit. În alt fel râmăi în mașină "priponit" în centură. Ptr că mașina are sisteme de siguranță și gabarit cât să încapă pe aceaste benzi. Părăsirea vehiculului trebuie făcută numai după o evsluare a situației. În nici un caz nu ești mai protejat la un metru în fața mașinii , sau în lateral. Un eventual impact împinge autoturismul ..și poate desprinde părți din el.

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post