Siguranță rutieră, accidente, legislație
-
O treaba buna.
Ulterior pe partea pe care a ramas o singura banda ar trebui văzut dacă se poate balasta o fâșie de 1-1,5m pe exteriorul drumului. Să rămâna pietriș, adică balast stabilizat din agregate de dimensiune mai mare, pe care un vehicul în pană să se poată retrage oarecum, să treacă restul pe lângă cu viteză mică. Alternativ se pot betona refugii de ca. 50m lungime din loc în loc, cu lățime de 3,5-4m.
-
Interesant, statistica accidente foarte detaliata.
Autorul este Gabriel Sauca.
Nu stiu insa pe ce an este statistica, nu scrie sau nu am vazut eu.
Pe pagina a doua vedeti pe judete. De ex. daca dati pe Timis vedeti cum sunt zeci de accidente in oras in Timisoara si imprejurimi, in schimb pe A1 intre nod Lugoj si pana la intrarea in judetul Arad doar 5 accidente, nici unul cu morti. Si A1 in Timis chiar e circulat. In schimb apar morti spre capatul A1 de la Margina si in zona fara autostrada spre Deva:
-
Un accident rutier grav a avut loc vineri, 9 mai, între localitățile Hurez și Făgăraș, în care a fost implicat fostul internațional român Ionel Ganea. Din primele informații, sportivul se afla la volanul unei Dacii Duster când a intrat în coliziune cu un autoturism staționat pe marginea drumului, care avea semnalizarea de avarie pornită.
În urma impactului, fiul său, în vârstă de doar doi ani, a fost grav rănit. Copilul se afla pe scaunul din față al mașinii, neasigurat cu centură sau într-un scaun special pentru vârsta sa, potrivit Monitorul.Expres
Bravo Ganea. Esti un adevarat. Mandru ca brazii... Tu nu apleci urechea la fraierii care vand centuri de siguranta ca sa mai stoarca un ban de la tine si nu crezi in puterea centurii. Nu! Bine, tu o porti, ca sa nu iei amenda. Dar copilul... cum sa-i pui centura. Pai ce copil la 2 ani sta in centura! Sau in scaun de copil?
Asa sa faceti si voi. Sa nu folositi centura niciodata. Sau doar pentru voi, de frica politiei. In rest pentru nimeni si niciodata. Sa va bagati copiii la reanimare, in stop cardio. Asa merita. Sau direct cu capul prin parbriz sa zboare spre primul stâlp. Moarte pe loc. Si huo celor care vand centuri de siguranta. Huo mafiei centurilor. Fiti mândri!
PS. Nu uitati sa-mi scrieti un mesaj pe telefon in timp ce conduceti!
-
Parapetul ala median pe DX12 e o gluma. Proasta. In general orice parapet metalic e o gluma proasta pentru un camion.
Pana si Suedia cu renumitul lor parapet "Birsta" de cabluri subtiri, acum le inlocuieste cu beton. In Germania toata reteaua de autostrazi primeste treptat beton pe centru (2 randuri si intre ele pamant sau pietris), dupa ce evident au avut loc accidente asamantoare. Initial au exista voci contra, chiar cu ura, ca betonul e prea dur si alte tâmpenii, dar ulterior dupa ce au pus pe cateva autostrazi importante si au constatat o reducere clara a accidentelor mortale, respectiv zero accidente prin intrare pe contrasen - au adoptat solutia peste tot.
Noi inca ne cramponam de metal si aplecam urechea la lobby-ul facut de industrie. Betonul e mai ieftin, produs local, in cantitati nelimitate. Alea metalice se importa toate - dar tocmai aici e o afacere banoasa.
-
@vancouver a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:
Noi inca ne cramponam de metal si aplecam urechea la lobby-ul facut de industrie. Betonul e mai ieftin, produs local, in cantitati nelimitate. Alea metalice se importa toate - dar tocmai aici e o afacere banoasa
Recunosc că , parțial eram ptr parapet metalic. Între timp mi-am mai schimbat opinia. Mai ales că parapeții de beton admit configurări mai variate(înălțime , formă). Eu cred că merită o dezbatere mai serioasă aspectul. Și încep să înclin spre parapeți beton. Eu merg și mult pe motociclrtă(maxiscoter de 125) și parapetul de beton e mult mai sigur. Singurul inconvenient e ca adună mai multă mizerie la bază.
-
Culmea ca si cu mizeria e mai bine cu beton. Mizeria apare practic numai iarna, dupa deszapeziri. La beton nu are unde sa se duca, dar se poate veni mecanizat cu perii si aspira. La metal mizeri de duce dedesubt, intre sensuri. Apoi vantul sau ploi torentiale o aduc inapoi cand ti-e lumea mai draga si ai ditai alunecusul. Asa ca tot trebuie stransa. Cum? Cu matura. Pe A1 Bucuresti-Pitesti de exemplu i-am vazut la treaba. Ca mecanizat nu ajungi acolo!
-
„Ne confruntăm pe șosele cu metoda Suceava. Adică toată lumea merge tare. (...) În Suceava se merge tare cu mașina. Cei din Suceava nu știu, nu vor și nu acceptă că ar trebui să respecte viteza de 50 de kilometri pe oră, maximum 60”, a precizat Titi Aur în cadrul emisiunii DC Conducem, la DC News, în timp ce analiza mai multe clipuri video cu accidente.
Intr-adevar in absolut toate statistice, jud. Suceava este primul la numarul de morti pe sosele in Romania. De cel putin 20 de ani cand urmaresc eu statisticile. Sigur, este un judet mare, dar nu cel mai mare. De ex. in jud. Iasi locuiesc mult mai multi oameni (peste un milion fata de 740.000 in jud. Suceava). Si la fel ca Suceava, nici in Iasi nu e vreo urma de autostrada deocamdata, asa ca nici lipsa autostrazilor nu poate fi (singura) cauza.
-
În Suceava se conduce tare și la risc, e o zonă cu multe orașe medii și mici și trafic local semi-urbanizat îmbinat cu cel de tranzit, ești ori la capătul unui drum obositor din vest, ori vii de pe DN2 unde se merge la fel, tare și la risc, și treci pe o bandă, nu mai ai acostamentul să tragi dreapta. Deci ori șoferi obosiți, ori șoferi care forțează câte o mașină „nemțească”. Ar ajuta mult patru benzi, dar și pe relația est-vest, spre Vatra Dornei, nu doar A7.
-
@vancouver Dpmdv. trebuie aplicata metoda din Austria , Germania -amenda frate . Azi una , maine doua ,..., si te potolesti.
Asa cred eu. Poate gresesc. -
@sts nu gresesti cu nimic. Aceasta este cea mai buna metoda. Si nu amenzi mari - eu sunt vehement impotriva. Daca amenda este uriasa merita sa incerci sa dai spaga. Dar daca este moderata este un non-sens. Mai bine o platesti si gata. Dar si o amenda mica are efectul de a te enerva si data viitoare vei cauta sa o eviti.
Mai sunt si alte probleme ale amenzilor foarte mari:
- soferii se vor imparti in 2 categorii extreme: unii, cu mai putini bani, vor tine cu dintii de limitarile de viteza si altii, cu bani multi sau cu pilele de rigoare (atentie amenzile ajung la primarii, nu se ocupa politia de incasarea lor, si primarul, secretara, vicele si toti prietenii lor NU PLATESC NICIODATA AMENZILE, SE PISA IN ELE!). Aceste 2 categorii se lupta ambele PE O SINGURA BANDA DE CIRCULATIE. Rezulatatul: nervi si un masacru.
- amenzile mari fac sa merite o actiune in instanta - se fac procese inutile
In schimb amenzile trebuie sa fie MULTE. NU MARI, CI MULTE! De aceea radare permanente, nu cand si cand.
Si legislatia trebuie sa se schimbe, sa dispara tâmpenia cu plata la jumatate in 48 de ore. Reduse amenzile in general la un nivel rezonabil, dar apoi fara alte reduceri. Invers, nu platesti la primul termen, se adauga taxa de prelucrare pentru trimis somatia 1, somatia 2, somatia 3. Apoi executor judecatoresc, care si el trebuie platit.
PS. Deseori politia nici nu-i opreste pe cei care depasesc cu mai putin de 30 la ora si nici nu le trimite amenzi acasa. Ca nu merita pentru ei, nu pot sa ceara spaga, sunt sumele prea mici. Asta nu e ok. Lumea trebuie sa inteleaga ca unde-i lege, nu-i tocmeala. Nu trebuie opriti oamenii in trafic la sub 30 la ora, de acord, dar sa se trimita acasa.
-
Din punctul meu de vedere o veste buna.
Nu stiu daca se va tine cont in Romania, dar in Germania se insista ca incadrarea sa se faca ABIA IN ULTIMUL MOMENT. Desigur ma refer la situatia de ambuteiaj, nu cand se circula fluent si de fapt nu este necesara nici o regula a fermoarului.
De ce doar in ultimul moment: pentru ca numai asa este garantat ca de pe fiecare banda se va incadra un numar egal de vehicule. Altfel banda celor care "lasa" va inainta mai incet, ceilalti intrand aleatoriu si urmand sa aibe loc depasiri.
De asemenea in Germania blocarea unei benzi pentru a nu permite trecerea altora este interzisa. Ceea ce vad prin Romania cu camionagii blocand ambele benzi este interzis in alte parti. Duce la prelungirea cozii, care astfel poate ajunge sa blocheze alte intersectii, iesiri, sensuri giratorii etc, ba chiar in unele cazuri nefericite in orase se ajunge la blocaje in cerc.
Deci comportamentul corect: fiecare sta pe banda lui, nu impiedica pe nimeni, si fermoarul se face doar in buza punctului in care o banda inceteaza.