Infrastructura de transport in lume
-
In Germania se redeschide pe 22.12.2025 traficului autostrada A45 in zona Lüdenscheidt, dupa ce a fost inchisa la 02.12.2021 dupa descoperirea unor probleme grave la podul peste valea Ramede (Rahmedetalbrücke). Traficul de camioane a fost complet interzis in zona, facand necesar un ocol de peste 100 km pe zona extrem de ambuteiata Köln. Pentru autoturisme s-a putut folosi drumul federal din zona, dar acesta trece prin localitati si este extrem de virajat si ambuteiajele erau de genul 30-40 de minute pe timp de zi.
Podul vechi a fost aruncat in aer in 2023 si acum s-a finalizat jumatate din cel nou si amenajat traficul pe benzi ingustate, cu limitare la 80 km/h.
Fiind o ruta de tranzit poate intereseaza si camionagii romani, asadar A45 din nou liber la trafic de pe 22.12.2025. Pentru restul un pod frumos:

-
@vancouver Trebuia sa cheme pe UMB. Terminau mai repede. :))
-
@daniel22_22 Campionii viaductelor !
-
Nu cred, nici o sansa. S-au miscat extraordinar de bine, atat cu proiectarea cat si cu executia. E ditai viaductul. O sa avem si noi asa ceva pe A8 montan. Si cam asta a fost ideea postarii mele: sa vedem si noi ca nu se asteapta finalizarea ambelor cai la astfel de viaducte uriase, ci se amenajeaza trafic provizoriu dupa ce prima cale este gata. De ex. pe A8 ar putea fi o posibilitate de a deschide intai jumatate de autostrada pe unde unde sunt viaducte foarte inalte si tuneluri.
Mai merita precizat ca in Germania exista de cativa ani un nou standard de autostrada, cu latimea de 29m. Adica fiecare cale are aprox 13m utili (3m sunt pe mijloc). La 13m se poate amenaja traficul provizoriu cu (3,5+2,5) + (2,5+3,5) = 12m si mai ramane un pic de loc pe ambele parti ca acostament si resp pe mijloc pentru un mic parapete. Poate ar trebui adoptat si la noi un astfel de standard, macar pe structurile foarte mari (poduri, viaducte, tuneluri), unde nu se poate interveni usor pentru o mica largire in viitor. La noi din cate stiu standardul este latime totala 26m, cum era si vechiul standard german.
-
@vancouver cum era vechiul standard german...
Deprimant, se pare ca Internetul nu prea ne ajuta ca oricum la conferinte nu ne mai ducem decat am plecat toata primaria in Dubai la conferinta despre "gender studies" -
Chiar daca dupa multi ani de intarziere, Stuttgart 21 se apropie de final. Iar tehnologiile folosite sunt impresionante.
-
Foarte tare tehnologia si asigura o glisare perfecta a rotilor pe sinele noi, cu minim de vibratii si zgomot. Bravo. Asa ceva ne trebuie si noua pe "coridoreli".
-
Meserie nemțălăii!!
-
Secțiunea de 34 de kilometri a M4 dintre Törökszentmiklós și Kisújszállás a fost predată
-
@vancouver Incet-incet se apropie de Romania. Inteleg ca inaugurarea vine cu vreo 3 luni ai devreme fata de termenul contractual.
Prin in 2032 ar urma sa fie finalizat intreaga autostrada M4 pana la Nod M4/M35 de la Berettyóújfalu. Adica practic noua legatura la profil de autostrada dintre Romania si Budapesta, mai scurta cu ~45km fata de actuala legatura prin M35-M3 pe la Debretin.