Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Cluj

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
    32 Mesaje 10 Posters 1.2k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Ceva lucrari pe langa Cluj:

      Lucrări la Centura metropolitană a Clujului, tronsonul 1 - Cluj - Floresti, zona Polus,Vivo

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • ncbN Deconectat
        ncb
        ultima editare de

        Metroul ușor Cluj-Napoca - zona stațiilor Țara Moților și Teilor - 18.07.2025

        Metroul ușor Cluj-Napoca - zona stațiilor Țara Moților și Teilor - 18.07.2025

        Asociația Pro Infrastructură

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • P Deconectat
          PaulS
          ultima editare de

          Spital Regional Cluj Napoca
          Terratest Romania

          Spital Regional Cluj Napoca
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • ncbN Deconectat
            ncb
            ultima editare de

            Lucrări la Centura metropolitană a Clujului, tronsonul 1 - Cluj - Floresti, zona Polus,Vivo

            Lucrări la Centura metropolitană a Clujului, tronsonul 1 - Cluj - Floresti, zona Polus,Vivo
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • ncbN Deconectat
              ncb
              ultima editare de

              Metroul din Cluj - Au început lucrările subterane
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
              • ncbN Deconectat
                ncb
                ultima editare de

                ȘANTIER PASAJ SPITALUL REGIONAL DE URGENȚĂ
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • ncbN Deconectat
                  ncb
                  ultima editare de

                  Metrou Cluj. Monitorizare Saptamana 3 si...primele probleme la peretii mulati
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • M Deconectat
                    mihai
                    ultima editare de

                    LUCRĂRI LĂRGIRE DRUM CLUJ-NAPOCA FLOREȘTI
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • ncbN Deconectat
                      ncb
                      ultima editare de

                      LUCRARI LARGIRE DRUM CLUJ - NAPOCA - FLORESTI, SI AL PASAJULUI DIN ZONA VIITORULUI SPITAL DE URGENTA
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • ncbN Deconectat
                        ncb
                        ultima editare de

                        LUCRĂRI LĂRGIRE DRUM CLUJ-NAPOCA FLOREȘTI
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Oare trebuie sau nu trebuie metrou la Cluj?

                          Aglomeratia din traficul Cluj Napoca - Floresti

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • D Deconectat
                            Duta C
                            ultima editare de

                            Financiar poate duce Clujul metroul?

                            JohnDoeJ vancouverV 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                            • daniel22_22D Deconectat
                              daniel22_22
                              ultima editare de

                              E la Ministerul Transporturilor ca si metroul din Bucuresti, nu la primarie. Va fi inghesuit si el in Programul Operational de Transport + cofinantare de la Guvern.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • JohnDoeJ Deconectat
                                JohnDoe @Duta C
                                ultima editare de

                                @Duta-C a spus în Cluj:

                                Financiar poate duce Clujul metroul?

                                Nu cred ca se pune o astfel de problema in Romania.
                                Daca asa ar fi fost cazul PMB avea metrou in subordine deja.

                                Calafat - Severin - Lugoj

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • F Deconectat
                                  fulgernc
                                  ultima editare de

                                  Trebuie făcută o distincție ..în ce înseamnă a "duce":
                                  -a îl dezvolta???(Finanța lucrări , săpături galerii , stații , etc. Achiziționa trenuri și instalații. Punerea în serviciu).
                                  -a îl administra. A opera serviciul de transport , și administra tot "patrimoniul" și serviciul.

                                  Răspunsul la ambele este nu.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver @Duta C
                                    ultima editare de

                                    @Duta-C a spus în Cluj:

                                    Financiar poate duce Clujul metroul?

                                    Intrebarea este gresita. Intrebarea corecta este: "Cati bani se pierd anual daca nu se face metroul?"

                                    Cata productivitate la "oamenii muncii" se duce naibii prin timpii de stat in ambuteiaj? Cati nervi, cata sanatate mintala, cata poluare?

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      Pentru ca atentie: Clujul, ca si Bucurestiul, este masinarie de produs bani. Atat pentru oamenii care muncesc acolo, cat si pentru stat. In momentul in care stai in ambuteiaj, e ca si cum ai lasa masinaria asta sa rugineasca.

                                      Daca vrem sa fim eficienti, sa facem afaceri pe toate fronturile (servicii, constructii, industrial, comercial, furnizare de produse, etc) trebuie sa nu pierdem vremea, sa ne punem piedica singuri.

                                      Daca vrem ca statul roman sa aibe bani sa dea ajutoare sociale omului mai sarac din Dorohoi sau din Valea Jiului sau sa finanteze idei noi de afaceri pentru zonele astea, e nevoie sa adunam de undeva banii. Daca ceva merge economic bine, hai sa nu-l gripam si sa nu blocam dezvoltarea!

                                      Metroul din Bucuresti facut de Ceausescu din cu totul alte motive(ca sa nu mai vada el tot poporul pe strada + grandomanie), a fost mana cereasca pentru dezvoltarea Bucurestiului ca centru de afaceri si de servicii in anii 2000 - 2025!

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • F Deconectat
                                        fulgernc @vancouver
                                        ultima editare de

                                        @vancouver
                                        Cu 3000 comune flămânde după bani ...cum să încerci să dai servicii mai complexe ptr zonele urbane în dezvoltare??? O rețea de metrou e un serviciu prin care cetățenii de la periferii "subsidizează" un oraș "funcțional" . Majoritatea marilor urbe care au o rețea de metrou ..colapsează , dacă aveasytă rețea își oprește activitatea. Dacă , ipotetic , prelungești această oprire ..nu durează mult până când începe "centrifugarea". Adică scăderea activității economice ..migrarea către alte zone , etc. Metroul e eficient ptr a mișca mase mari de populație pe dustanțe scurte în intervale concentrate.
                                        Aceste mișcări sunt tipice ptr anumite tipuri de activități economice.

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • D Deconectat
                                          Duta C
                                          ultima editare de

                                          Sa il contruiasca nu au cu ce. Sa il intretina deasemeni. Chiar daca ar fi metrou tot ambuteiaje ar fi ( vezi Bucurestiul ) Dar ca principiu este foarte benefic pt Cluj din multe pct de vedere.

                                          F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de

                                            Cand nu exista transport public rapid catre cartiere si periferii, creste foarte mult pretul locuintelor in centru sau langa zonele de birouri. De ex. toti cei care stau in Cluj in acel ambuteiaj e clar ca ar prefera poate sa se mute mai in centru sa nu mai fie nevoie. Cine isi permita, o sa o faca, aruncand preturile in aer.

                                            Asta este una din explicatiile pentru care in Bucuresti pretul la inchirieri si cumparari de locuinte este mai mic, mai accesibil decat in Cluj.

                                            In schimb cu un metrou rapid, care nu sta prin trafic, oamenii cu venituri mai modeste vor avea optiuni. Vor putea alege o locuinta mai departe de centru / de locul de munca / universitate etc, la un pret mai mic, dar tot vor ajunge repede.

                                            Acum orasul este blocat. Un numar si mai mare de oameni nu are sens sa vina, ar produce blocaje mai mari si pretul prohibitiv la locuinte face dificila venirea. Practic, fara metrou, Clujul se va bloca.

                                            Blocajul va duce si la o dezvoltare economica mai mica, in final PIB mai mic, adica imposibilitatea de a ajunge la salarii ca in vest (decalajul actual fiind ceva gen 55.000 € / an salariu brut in Germania fata de ca. 15.000 € salariu brut / an in Romania, deci inca semnificativ, chiar daca preturile inca mici din Romania mai compenseaza diferenta asta si la PIB / PPP puterea de cumparare este undeva la 80% din media UE).

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post