Centuri rutiere
- 
 Nu neaparat. Trebuie studiat de la caz la caz. De exemplu la Cluj relieful in jurul orasului este extrem de dificil, costurile unei autostrazi sau DX in jurul Clujului ar fi fabuloase, gen CoBra. Iar centura 1+1 Valcele-Apahida (centura ”de diamant”) este practic goala la orice ora, adica absolut suficienta asa 1+1 (pe urcari 2+1). Si la Bucuresti observam ca A0 e cam goala. Sigur, inca nu e inelul inchis, dar si cand o sa fie eu cred ca o sa ramana relativ goala. Cauza: TRAFICUL SPRE MARILE ORASE ESTE RADIAL! Adica oamenii nu se invart in jurul orasului mare iar fluxurile alea de creeaza ambuteiaje sunt spre si dinspre marele oras la orele la care se intra si se iese de la servici. Iar traficul de tranzit, camioanele care trebuie sa ocoleasca orasul mare, au rutele lor de tranzit. De ex. ruta principala de tranzit trece pe la nord de Craiova, pe la sud o centura chiar si 1+1 ar fi pustie. La fel la Sibiu. Asadar centurile pentru tranzit trebuie facute tintit, acolo unde exista deja o ruta majora de tranzit, si nu pur si simplu de jur imprejur. Ca atare automat rezulta automat o autostrada acolo, care este indirect si centura. Dar evident exista cazuri in care se putea face direct 2+2, cum ar fi Timisoara Sud. 
- 
 @vancouver La Timișoara mă gândisem inițial când am scris. Parcă ar fi mers profil 2+2. 
- 
 Centura Timișoara Vest se poate semna cu Nurol: 
- 
 @vancouver Nurol văd că tot câștigă loturi; să sperăm că se vor descurca bine și pe A7, și mai ales pe A8. 
- 
 In Turcia e jale economic, salariile s-au dus de la peste 1000 € la sub 500 in constructii, multumita politicilor suveraniste ale marelui suveran de acolo. Nu ne vindem tara. Asta apropos de imitatori care-si doresc acelasi lucru. Au avut inflatie peste 70% si cursul a luat-o razna. Asa ca Nurol si altii pot aduce forta de munca ieftina de acolo, care la noi se bucura daca incaseaza salarii duble sau triple. Sunt sanse bune sa faca treaba la noi. 
- 
 @rockband Da, dar fiecare turc adus e extracomunitar si tre sa se incadreze in plafoanele anuale + documentatie la ANOFM. 
- 
 Inel metropolitan Oradea, partea a doua: 
- 
 Corela-mi-as: Lucrari pe DNCB sector sud-vest (aprox. corespunzator sectorului Aktor de pe A0). Inceput timid de santier, fara restrictii in trafic: "„După ce vom da în trafic lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud, se va putea intra cu restricții de trafic pentru a fi realizat și acest sector din Centura București”, explică Scrioșteanu." 
- 
 Centura mica Galati, deschisa circulatia pe podul hobanat: 
- 
 Azi se semneaza cu Nurol Centura de Vest Timisoara. 
- 
 Cristian Marius Man 
 Centura Zalăului, 23 ianuarie 2025
 https://www.youtube.com/watch?v=h-feQxUB4rE
- 
 Centura Craiova, Rizzani, reziliere probabila: 
- 
 Centura Fagaras | Stadiul lucrarilor | 06.02.2025 
 FlyAbove
 https://www.youtube.com/watch?v=oSHDupMiE1o
- 
 Centura Branesti: 
- 
 Podul peste Olt de la Voila | 15.02.2025 | Stadiul lucrarilor 
 FlyAbove
 https://www.youtube.com/watch?v=G_04i1vxid4
- 
 
- 
 Comarnic: 
- 
 Centura Zalăului, 27 februarie 2025 
 Cristian Marius Man
 https://www.youtube.com/watch?v=f9327I1HHBc
- 
 Oribila culoarea panourilor de antifonare. Si exagerat de inalte. 
- 
 Mie chiar imi plac mult. E odihnitor. Da, cam inalte. Peste ani, cand materialul mai oboseste, s-ar putea sa le ia vantul la o furtuna, sa le rastoarne peste o masina si nu va fi prea bine. 

 Centura Timișoara Vest: CNAIR semnează contractul cu Nurol (Turcia)/ CNSC a respins și a doua contestație ARL Cluj (Strabag)
Centura Timișoara Vest: CNAIR semnează contractul cu Nurol (Turcia)/ CNSC a respins și a doua contestație ARL Cluj (Strabag)
 

 CJ Bihor - teste de rezistență pe viaductul Băile Felix
CJ Bihor - teste de rezistență pe viaductul Băile Felix
 Centura București: Au reînceput lucrările pe tronsonul Jilava - Domnești, unde vor fi construite în premieră intersecții pe trei niveluri - Economica.net
Centura București: Au reînceput lucrările pe tronsonul Jilava - Domnești, unde vor fi construite în premieră intersecții pe trei niveluri - Economica.net
 
 Podul Hobanat, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din Galați, deschis circulației. A trecut toate testele de rezistență
Podul Hobanat, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din Galați, deschis circulației. A trecut toate testele de rezistență
 
 
 Pas important pentru realizarea drumului de legătură dintre DN 6 (zona uzinei Ford) și drumul Expres Craiova-Pitești - Oltenia Stiri
Pas important pentru realizarea drumului de legătură dintre DN 6 (zona uzinei Ford) și drumul Expres Craiova-Pitești - Oltenia Stiri
 
 Centura Comarnic: Au fost emise avizele necesare pentru continuarea lucrarilor – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura
Centura Comarnic: Au fost emise avizele necesare pentru continuarea lucrarilor – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura
