Centuri rutiere
-
DRDP Craiova :
Centura Sud Craiova – Stadiu fizic: 87%
Lucrările la varianta de ocolire Craiova Sud au ajuns la un stadiu fizic de execuție de 87%.
👉 Pe sectorul DN 6 (Cârcea) – DN 55 (Malu Mare), antreprenorul a finalizat așternerea stratului de uzură, montarea panourilor fonoabsorbante și parapetelor de protecție urmând ca, în perioada imediat următoare, să fie aplicate marcajele rutiere și să fie montate indicatoarele rutiere. Pe acest sector au fost finalizate și lucrarile de subtraversare a liniei de cale ferată.
De asemenea urmează a se finaliza și giratoriul de la intersecția cu DN 55.
👉 Pe sectorul DN 55 – DN 56, urmează așternerea stratului de uzură, fiind deja finalizate lucrările de montare a panourilor fonoabsorbante, a parapetelor de protecție și cele de amenajare a scurgerii apelor.
La pasajul peste calea ferată de pe acest sector, DRDP Craiova, în calitate de supervizor al lucrărilor, a solicitat expertizarea grinzilor prefabricate de către un expert tehnic autorizat. În urma expertizei, s-a decis înlocuirea acestora pe cheltuiala antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru proiect.
În perioada următoare, va începe montarea noilor grinzi.
-
@PaulS Ce chin și aici........mai rău ca la Zalău.
-
-
V vancouver moved this topic from AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI on
-
-
Acei stâlpi de curent de la incepurul filmării vor mai sta mult in picioare ? Care e treaba cu ei ?
-
@Duta-C Nu au decât 3 ani și ceva de când trebuie mutați !
Vai [și] de mama lu' DNCB sud [și] cu broscarii ăștia !Aaaa ... ! Trebuie să înlocuiască și grinzile, că au expirat între timp.
[DRDP Craiova , au cerut expertiză tehnică ... știu ei de ce ... nu ne spun ...] -
centura Zalău:
-
@vancouver a spus în Centuri rutiere:
centura Zalău:
Pe acest șantier a existat și o slabă mobilizare a constructorului, dar și alunecări de teren, iar Ministerul Transporturilor și CNAIR nu au pus presiune pentru ca lucrările să respecte graficul. A existat o vizită a autorităților pe șantier în anul 2023, dar ritmul lucrărilor a continuat să fie slab. Proiectul s-a lovit de asemenea și de întârzieri birocratice cu exproprierile, scoaterea din circuitul forestier și autorizația de construire. În plus, în 2023, partenerul român din asociere a realizat o cifră de afaceri de puțin peste 2.500 lei și a înregistrat o pierdere de peste 133 mii lei.
Parchetul European (EPPO) condus de Laura Codruța Kovesi a derulat în 2024 31 de percheziții în mai multe locații, în cadrul unei anchete privind posibile fraude în legătură cu lucrările la șoseaua de centură a municipiului Zalău, finanțate cu 37 de milioane de euro din fonduri UE. CNAIR a transmis că oferă „tot sprijinul necesar organelor judiciare”.
EPPO transmitea că „există suspiciuni că subcontractanții au conlucrat cu antreprenorul pentru a prezenta documente false care să ateste că lucrările au fost finalizate cu succes. Conform anchetei, lucrările nu au respectat cerințele de calitate. De asemenea, există suspiciuni că reprezentanții beneficiarului (CNAIR) nu au efectuat controale adecvate”.
Proiectul de proiectare și execuție a Centurii Zalău este finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională și Coeziune, în valoare de 37 de milioane de euro. Beneficiarul fondurilor este CNAIR.
-
@oneLess de râs....no coment....
-
-
-
@fulgernc Ca ochiul mortului se mișcă italienii.....
-
S-a dat drumul la trafic la Branesti peste M800.
-
O investiție escelentă !
-
Ca ochiul mortului se mișcă italienii.....
La Cernica se mai aude ceva ? Tirrena parca tot italieni erau.
-
-
Așa arată neputința !!!
-
-
-
Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de aproape 150 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia.
Dupa parerea mea este o lucrare extrem de utila. Toate ambuteiajele din orice parte vii pe DN1 se termina in Busteni. Acolo este bottle-neck-ul de pe intreaga VP. Da, ok, se mai sta si prin Comarnic la coborare, dar de regula se pierd sub 5 minute fata de timpul teoretic. Iar la urcare cand e jale, ambuteiajul vine tocmai din Busteni.
Odata finalizata aceasta centura capacitate vaii Prahovei se va dubla sau chiar tripla. De ce?
Nu ma refer la capacitatea maxima in conditii ideale. Adica fara pietoni in Busteni, fara oameni care vireaza stanga si fara cei care parcheaza sau ies din parcari si opresc toata coloana. Capacitatea teoretica ramane cea pe care o duce un drum 1+1 asa cum va ramane de ex. intre Comarnic si Sinaia. Si aceasta este de ca. 1800-2000 vehicule pe ora pe sens.
Dar ma refer la capacitatea drumului in conditii de aglomeratie de turisti in Busteni. Ori, atunci cand este aglomerat abia daca trece o masina de acele treceri de pietoni la fiecare 4-5 secunde. Rareori trec 3 masini una dupa alta, fara ca niciuna sa nu aibe pieton de lasat. ORICE MASINA DINTR-O COLOANA, CARE AJUNGE SA STEA PE LOC, OPRESTE TOATA COLOANA. Cum in medie o masina din 2 se opreste la Busteni sa lase pieton la orele si in zilele cu multi turisti in statiune, clar rezulta de ce coloana merge cativa metri, apoi opreste.
Cu o masina trecand in medie la 5 secunde, sunt 12 masini pe minut sau 720 masini pe ora. Uneori si mai putine, pentru ca mai sunt cei cu virajele si cu parcarile in spic.
La 600 de masini pe ora care trec prin Busteni si 1800 care pot sa vina pe DN1 de la Predeal sau Campina, concluzia cred ca e clara: vin 1800 pe ora si trec 600. Coloana creste si creste!
Pana seara, cand pietonii se retrag, magazinele se inchid, localnici nu mai umbla cu masina de colo colo, deci viraje la stanga putine ... si atunci deodata prin Busteni creste capacitatea din nou spre 1800 veh / ora si in cateva ore ambuteiajul se dizolva (chiar si daca in coada ar sta 5000 de vehicule (adica pe 25 km, ca o masina ocupa cam 5 metri), adica ambuteiaj pana la Campina, in 3 ore trec dupa ce se elibereaza statiunea). In plus daca in fata nimeni nu mai opreste la treceri de pietoni etc, toata coloana se pune in miscare si nimeni nu mai are de oprit, decat poate sporadic. Chiar si celor din coloana ramasa li se pare deja ca treaba se pune in miscare.
Ori ce se va intampla cu centura asta? Pe centura capacitatea in perioadele de aglomeratie turistica va fi de 1400-1500 de vehicule, plus DN1 vechi 600-700, se duce la peste 2000 total. Adica mai mare decat numarul de vehicule care pot sa vina pe DN.
PRACTIC O SA DISPARA AMBUTEIAJELE DE LA BUSTENI, INDIFERENT DE MOMENTUL ZILEI SI DE NUMARUL DE TURISTI.
Fata de momentul actual, prin VP vor putea trece 1800 vehicule / ora / sens si ziua si noaptea.
Totusi unde o sa avem atunci ambuteiaje, cand mai mult de 1800 de vehicule vor dori sa treaca prin VP pe ora, dupa ce va functiona centura Busteni-Azuga?
- la intersectiile acestor centuri noi construite cu drumul vechi - depinde foarte mult de natura intersectiei. La sensuri giratorii va fi mai rau, la intersectii denivelate mai bine, cum au de gand sa faca la centura Sinaia cu drumul prin Sinaia.
- acolo unde DN1 se va ingusta de la 2 benzi la o banda
VIDEO. Se circulă pe Pasajul Brănești
VIDEO În decembrie se inaugurează în Transilvania primul drum construit de chinezi în România, cu o întârziere mare și o amendă de aproape 2 milioane de euro