Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Centuri rutiere

    Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
    206 Mesaje 28 Posters 36.9k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Deconectat
      PaulS
      ultima editare de

      DRDP Craiova :
      Centura Sud Craiova – Stadiu fizic: 87%
      Lucrările la varianta de ocolire Craiova Sud au ajuns la un stadiu fizic de execuție de 87%.
      👉 Pe sectorul DN 6 (Cârcea) – DN 55 (Malu Mare), antreprenorul a finalizat așternerea stratului de uzură, montarea panourilor fonoabsorbante și parapetelor de protecție urmând ca, în perioada imediat următoare, să fie aplicate marcajele rutiere și să fie montate indicatoarele rutiere. Pe acest sector au fost finalizate și lucrarile de subtraversare a liniei de cale ferată.
      De asemenea urmează a se finaliza și giratoriul de la intersecția cu DN 55.
      👉 Pe sectorul DN 55 – DN 56, urmează așternerea stratului de uzură, fiind deja finalizate lucrările de montare a panourilor fonoabsorbante, a parapetelor de protecție și cele de amenajare a scurgerii apelor.
      La pasajul peste calea ferată de pe acest sector, DRDP Craiova, în calitate de supervizor al lucrărilor, a solicitat expertizarea grinzilor prefabricate de către un expert tehnic autorizat. În urma expertizei, s-a decis înlocuirea acestora pe cheltuiala antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru proiect.
      În perioada următoare, va începe montarea noilor grinzi.

      89K views · 511 reactions | Centura Sud Craiova – Stadiu fizic: 87%...

      89K views · 511 reactions | Centura Sud Craiova – Stadiu fizic: 87%...

      Centura Sud Craiova – Stadiu fizic: 87% Lucrările la varianta de ocolire Craiova Sud au ajuns la un stadiu fizic de execuție de 87%. 👉 Pe sectorul DN 6 (Cârcea) – DN 55 (Malu Mare), antreprenorul a...

      Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • Duta CD Deconectat
        Duta C @PaulS
        ultima editare de

        @PaulS Ce chin și aici........mai rău ca la Zalău.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • ncbN Deconectat
          ncb
          ultima editare de

          Centura Sud Craiova stadiul fizic 87%.
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV vancouver moved this topic from AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI on
          • ncbN Deconectat
            ncb
            ultima editare de

            Centura Sud Craiova | Podari - Malu Mare - Cârcea | DN56 - DN55 - DN6 | 2025-11-01
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • Duta CD Deconectat
              Duta C
              ultima editare de

              Acei stâlpi de curent de la incepurul filmării vor mai sta mult in picioare ? Care e treaba cu ei ?

              O 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • O Deconectat
                oneLess @Duta C
                ultima editare de oneLess

                @Duta-C Nu au decât 3 ani și ceva de când trebuie mutați !
                Vai [și] de mama lu' DNCB sud [și] cu broscarii ăștia !

                Aaaa ... ! Trebuie să înlocuiască și grinzile, că au expirat între timp.
                [DRDP Craiova , au cerut expertiză tehnică ... știu ei de ce ... nu ne spun ...]

                Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Conectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  centura Zalău:

                  Mădălina Podaru  /  nov. 4  /  Rutier

                  Centura Zalău, pe ultima sută de metri: Începe recepția lucrărilor/ Primul șantier chinezesc din România a demarat în 2020 și este extrem de întârziat

                  Centura Zalău, pe ultima sută de metri: Începe recepția lucrărilor/ Primul șantier chinezesc din România a demarat în 2020 și este extrem de întârziat

                  Începe recepția lucrărilor pe Centura Zalău, un drum de 5,5 kilometri cu o bandă pe sens, primul șantier chinezesc din România, demarat în 2020. Lucrările

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • JohnDoeJ Deconectat
                    JohnDoe @vancouver
                    ultima editare de

                    @vancouver a spus în Centuri rutiere:

                    centura Zalău:

                    Pe acest șantier a existat și o slabă mobilizare a constructorului, dar și alunecări de teren, iar Ministerul Transporturilor și CNAIR nu au pus presiune pentru ca lucrările să respecte graficul. A existat o vizită a autorităților pe șantier în anul 2023, dar ritmul lucrărilor a continuat să fie slab. Proiectul s-a lovit de asemenea și de întârzieri birocratice cu exproprierile, scoaterea din circuitul forestier și autorizația de construire. În plus, în 2023, partenerul român din asociere a realizat o cifră de afaceri de puțin peste 2.500 lei și a înregistrat o pierdere de peste 133 mii lei.

                    Parchetul European (EPPO) condus de Laura Codruța Kovesi a derulat în 2024 31 de percheziții în mai multe locații, în cadrul unei anchete privind posibile fraude în legătură cu lucrările la șoseaua de centură a municipiului Zalău, finanțate cu 37 de milioane de euro din fonduri UE. CNAIR a transmis că oferă „tot sprijinul necesar organelor judiciare”.

                    EPPO transmitea că „există suspiciuni că subcontractanții au conlucrat cu antreprenorul pentru a prezenta documente false care să ateste că lucrările au fost finalizate cu succes. Conform anchetei, lucrările nu au respectat cerințele de calitate. De asemenea, există suspiciuni că reprezentanții beneficiarului (CNAIR) nu au efectuat controale adecvate”.

                    Proiectul de proiectare și execuție a Centurii Zalău este finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională și Coeziune, în valoare de 37 de milioane de euro. Beneficiarul fondurilor este CNAIR.

                    Calafat - Severin - Lugoj

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • Duta CD Deconectat
                      Duta C @oneLess
                      ultima editare de

                      @oneLess de râs....no coment....

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • ncbN Deconectat
                        ncb
                        ultima editare de

                        Centura Zalăului, 4 noiembrie 2025
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • F Deconectat
                          fulgernc
                          ultima editare de

                          05 NOI 2025 LUCRARI LARGIRE DNCB PL DN6 SI DN5!!
                          Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • Duta CD Deconectat
                            Duta C @fulgernc
                            ultima editare de

                            @fulgernc Ca ochiul mortului se mișcă italienii.....

                            JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • vancouverV Conectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              S-a dat drumul la trafic la Branesti peste M800.

                              Adrian Bărbulescu  /  nov. 7

                              VIDEO. Se circulă pe Pasajul Brănești

                              VIDEO. Se circulă pe Pasajul Brănești

                              Pasajul Brănești, peste Magistrala 800 București-Constanța a fost inaugurat vineri, ca parte din varianta ocolitoare a localității ilfovene

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                              • Duta CD Deconectat
                                Duta C
                                ultima editare de

                                O investiție escelentă !

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • JohnDoeJ Deconectat
                                  JohnDoe @Duta C
                                  ultima editare de

                                  Ca ochiul mortului se mișcă italienii.....

                                  La Cernica se mai aude ceva ? Tirrena parca tot italieni erau.

                                  Calafat - Severin - Lugoj

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • ncbN Deconectat
                                    ncb
                                    ultima editare de

                                    Centura Zalăului, 19 noiembrie 2025
                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                    • Duta CD Deconectat
                                      Duta C
                                      ultima editare de

                                      Așa arată neputința !!!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • vancouverV Conectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Victor Cozmei  /  nov. 25  /  Actualitate

                                        VIDEO În decembrie se inaugurează în Transilvania primul drum construit de chinezi în România, cu o întârziere mare și o amendă de aproape 2 milioane de euro

                                        VIDEO În decembrie se inaugurează în Transilvania primul drum construit de chinezi în România, cu o întârziere mare și o amendă de aproape 2 milioane de euro

                                        Doi ani și jumătate termen de realizare + doi ani și jumătate întârzieri: un drum de 5,5 kilometri, cu o bandă pe sens, care trebuia să fie gata din martie

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                        • ncbN Deconectat
                                          ncb
                                          ultima editare de

                                          Centura Comarnic | Zone noi deblocate | Stadiul lucrărilor la 25.11.2025 | Frasinul-Artehnis
                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                          • vancouverV Conectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de vancouver

                                            Mădălina Podaru  /  nov. 26  /  Rutier

                                            Centura Bușteni – Azuga. Cum arată lucrările pe varianta ocolitoare care va reduce din aglomerația de pe DN1

                                            Centura Bușteni – Azuga. Cum arată lucrările pe varianta ocolitoare care va reduce din aglomerația de pe DN1

                                            Au început lucrările pe Centura Bușteni – Azuga, iar ritmul constructorului „este bun”, anunță Virgiliu-Daniel Nanu, președintele Consiliul Județean

                                            Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de aproape 150 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni, după cum a explicat Economedia.

                                            Dupa parerea mea este o lucrare extrem de utila. Toate ambuteiajele din orice parte vii pe DN1 se termina in Busteni. Acolo este bottle-neck-ul de pe intreaga VP. Da, ok, se mai sta si prin Comarnic la coborare, dar de regula se pierd sub 5 minute fata de timpul teoretic. Iar la urcare cand e jale, ambuteiajul vine tocmai din Busteni.

                                            Odata finalizata aceasta centura capacitate vaii Prahovei se va dubla sau chiar tripla. De ce?

                                            Nu ma refer la capacitatea maxima in conditii ideale. Adica fara pietoni in Busteni, fara oameni care vireaza stanga si fara cei care parcheaza sau ies din parcari si opresc toata coloana. Capacitatea teoretica ramane cea pe care o duce un drum 1+1 asa cum va ramane de ex. intre Comarnic si Sinaia. Si aceasta este de ca. 1800-2000 vehicule pe ora pe sens.

                                            Dar ma refer la capacitatea drumului in conditii de aglomeratie de turisti in Busteni. Ori, atunci cand este aglomerat abia daca trece o masina de acele treceri de pietoni la fiecare 4-5 secunde. Rareori trec 3 masini una dupa alta, fara ca niciuna sa nu aibe pieton de lasat. ORICE MASINA DINTR-O COLOANA, CARE AJUNGE SA STEA PE LOC, OPRESTE TOATA COLOANA. Cum in medie o masina din 2 se opreste la Busteni sa lase pieton la orele si in zilele cu multi turisti in statiune, clar rezulta de ce coloana merge cativa metri, apoi opreste.

                                            Cu o masina trecand in medie la 5 secunde, sunt 12 masini pe minut sau 720 masini pe ora. Uneori si mai putine, pentru ca mai sunt cei cu virajele si cu parcarile in spic.

                                            La 600 de masini pe ora care trec prin Busteni si 1800 care pot sa vina pe DN1 de la Predeal sau Campina, concluzia cred ca e clara: vin 1800 pe ora si trec 600. Coloana creste si creste!

                                            Pana seara, cand pietonii se retrag, magazinele se inchid, localnici nu mai umbla cu masina de colo colo, deci viraje la stanga putine ... si atunci deodata prin Busteni creste capacitatea din nou spre 1800 veh / ora si in cateva ore ambuteiajul se dizolva (chiar si daca in coada ar sta 5000 de vehicule (adica pe 25 km, ca o masina ocupa cam 5 metri), adica ambuteiaj pana la Campina, in 3 ore trec dupa ce se elibereaza statiunea). In plus daca in fata nimeni nu mai opreste la treceri de pietoni etc, toata coloana se pune in miscare si nimeni nu mai are de oprit, decat poate sporadic. Chiar si celor din coloana ramasa li se pare deja ca treaba se pune in miscare.

                                            Ori ce se va intampla cu centura asta? Pe centura capacitatea in perioadele de aglomeratie turistica va fi de 1400-1500 de vehicule, plus DN1 vechi 600-700, se duce la peste 2000 total. Adica mai mare decat numarul de vehicule care pot sa vina pe DN.

                                            PRACTIC O SA DISPARA AMBUTEIAJELE DE LA BUSTENI, INDIFERENT DE MOMENTUL ZILEI SI DE NUMARUL DE TURISTI.

                                            Fata de momentul actual, prin VP vor putea trece 1800 vehicule / ora / sens si ziua si noaptea.

                                            Totusi unde o sa avem atunci ambuteiaje, cand mai mult de 1800 de vehicule vor dori sa treaca prin VP pe ora, dupa ce va functiona centura Busteni-Azuga?

                                            • la intersectiile acestor centuri noi construite cu drumul vechi - depinde foarte mult de natura intersectiei. La sensuri giratorii va fi mai rau, la intersectii denivelate mai bine, cum au de gand sa faca la centura Sinaia cu drumul prin Sinaia.
                                            • acolo unde DN1 se va ingusta de la 2 benzi la o banda

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                            • First post
                                              Last post