Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    30 Mesaje 7 Posters 1.7k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • F Deconectat
      fulgernc
      ultima editare de

      Tren deraiat între Constanța și Mangalia. Întârzieri în lanț pe tot litoralul
      JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • JohnDoeJ Deconectat
        JohnDoe @fulgernc
        ultima editare de

        Mi-e greu sa ma abtin sa nu comentez, cum a ramas cu liniile reabilitate de la zero cu fonduri europene ce au viteza maxima proiectata dupa reabilitarea de la zero, numai 160km/h?

        Inca mai am poze din trenuri cehe (cu vagoane ca ale noastre) ce merg pe liniile germane intre Hamburg si Berlin cu 200.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          15.09 - 05.10 inchidere completa magistrala 100 intre Caracal si Craiova. Se ripeaza viaductul Carcea. Multe trenuri anulate:

          Adrian Bărbulescu  /  sept. 12

          Se închide circulația pe Magistrala 100, pentru lucrări la viaductul Cârcea

          Se închide circulația pe Magistrala 100, pentru lucrări la viaductul Cârcea

          Circulația feroviară va fi închisă permanent între stațiile Banu Mărăcine – Malu Mare, firul II, pentru lucrări la Viaductul Cârcea

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Avem cateva noutati pozitive de la noul mers al trenurilor. Avem livretul publicat de userul @alexCFR pe Pum aici (link valabil cateva zile!):

            https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1640.msg501766#msg501766

            Ma refer mai ales la partea pozitiva, ca de stiri negative sunt satul.

            1. pentru prima data vedem 160 km/h in livrete in Transilvania. Până acum era max. 150 și ditanțele mai scurte. Sunt 3 zone importante:
            • Arad - Săvârșin (de la Arad spre Deva primii aprox. 85km incl. prin tunelul Bata - apoi mai urmeaza inca 19 cu 120 km/h pana la Zam (aici de mult se circula cu 120, nu stiu de ce nu cresc la 140-150)
            • Simeria - Alba Iulia 54 km, incl. prin tunelul Turdaș; de o parte și de alta mai avem km buni cu 120 (Mintia - Simeria) si cu 140 (Alba Iulia - Coșlariu)
            • Teius - Sighisoara 98 km, din care 88km efectiv cu 160 km/h, alti 5 km in zona Blaj cu 120 si mai raman ca. 5 km cu viteze mici racordul Teius - Craciunel (70-80 km/h in livret, dar in teren mai sunt limitari punctuale la 40 km/h)

            TOTAL cu 160 in Transilvania: 227 km

            1. Remarcăm pozitivă și viteza de 120 km/h pe Războieni - Teiuș, grație reabilitărilor Quick-Wins. Astfel timpii Cluj - Teiuș scad din nou sub 2 ore și ajung la aprox. 1:40 (fără nici o oprire).

            2. Un aspect interesant, IC Avram Iancu, având acum un procent de frânare foarte bun, necesar ca să circule in Transilvania cu 160 în loc de 150, are voie cu 140 între Buda și Ploiești Vest. Până acum maxim ce am văzut acolo este 130. De altfel un alt tren IC, 534 care merge doar de la Brasov la Bucuresti, are 125 pe această secțiune. Pentru cine nu știe, linia Câmpina - Ploiești Vest este aptă teoretic de 140 km/h în ambele sensuri. Pe urcarea spre munte trenurile au 140 în livret pe întreaga distanță, în schimb pe coborâre avem 100 apoi 110 si apoi această ultimă porțiune Buda - Ploiesti Vest cu viteze diferite 120 - 140 în funcție de tren. Motivul este legat de frânarea mai dificilă pe coborâre.

            Și acum dovezile:

            532 - Arad - Alba.png

            531 - zona Sighi - Teius.png

            531 - zona Ploiesti.png

            534 - zona Ploiesti.png

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              Hai ca am analizat si o Coradie pusa sa circule pe "coridor".

              Dezavantaje:

              • confort incompatibil cu un parcurs de 12 ore (scaune foarte apropiate, gen zbor low-cost - desi fix pe tren eu nici pe regionale nu as pune scaunele asa apropiate, ca sa atrag oamenii cu confortul sporit; lungimea unui tren nu este ceva critic, nu e mare diferenta daca se mai adauga un vagon in plus; usi multe si foarte mari pe ambele parti specifice metroului, adica sa permita intrare iesire de flux mare de oameni - o tampenie la drum lung, ocupand inutil spatiu, iarna intra mult frig, vara caldura; putina intimitate prin lipsa separeurilor intre scaune - macar la 3-4 scaune puteau sa puna un geam sau un panou opac, bine antifonat)
              • daca acum se lucreaza pe Timisoara-Arad si viteza este execrabila, 50 km/h, e inutil sa fie trimis pe acolo, eventual sa ajunga intarziat la Arad si apoi sa nu prea mai poata sa recupereze....
              • nici pe Sighisoara - Brasov nu are ce cauta cat inca se circula execrabil; ar trebui spart in doua, adica cele 2 garnituri folosite una pentru dus si una pentru intors sa fie folosite una pe Bucuresti - Brasov (unde poate sa faca chiar 2-3 curse pe zi) si una pe Arad-Sighisoara, drum de 4 ore, adica 8 dus intors si automat ar mai ramane timp pe dupa-amiaza sa mai dea o tura Arad - Deva si retur. Sau Arad 9:00 - Sighisoara 13:00, apoi doar pana la Deva 15:00, apoi din nou Sighisoara 17:00, si apoi seara Sighisoara 18:00 - Arad 22:00. O utilizare mult, mult mai eficienta.

              Avantaje:

              • rama are accelerare buna, poate face opriri multe, nu pierde timp prea mult cu franare / accelerare; bun, avantajul este folosit doar pe Valea Prahovei. In schimb orase ca Orastie sau Simeria sunt sarite. La 12 ore parcurs nu mai contau 2 minute in plus pentru fiecare oprire de genul asta.
              • rebrusare rapida, la Arad rebruseaza, dar sta doar 7 minute!
              • fata de trenul IC, nu mai ocoleste aiurea prin Teius si ca atare foloseste varianta de viteza 160 km/h Coslariu.
              • timp mai bun decat IC si intre Arad si Deva, 1:56 (viteza comerciala 77 km/h)
              • timp excelent Deva - Sighisoara, 1:45 pe 173 km, adica Viteza comerciala 99 km/h cu 3 opriri. (inca e loc de mai bine, ar trebuie lejer sa ajunga la 110 km/h cu aceste 3 opriri)
              • trenul trasat la o ora excelenta, foarte buna pentru cei din zona Arad-Deva-Sighisoara (ora la care de fapt ar trebui sa circule un Intercity, pentru oamenii comozi, care nu se trezesc cu noaptea-n cap); si pe Valea Prahovei ajunge la o ora cu incarcare mare.

              Coradia Arad - Sighi.png

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Si un rezumat al trenurilor Bucuresti - Constanta in afara sezonului. Coradiile sunt marcate cu rosu si au cate 4 opriri. Trenurile de 150 km/h sunt toate IR cu 4 sau 5 opriri. Nu mai exista RE pe Buc-Cta.

                La ora 14 e ceva ciudat de la Constanta, pleaca 2 trenuri la cateva minute intre ele. Poate e o greseala si primul de fapt e mai devreme, poate 13:30 (sau o sa-l mute, sper).

                Buc - Cta rezumat.png

                PS. De fapt acum vad, sunt 13 trenuri de la Buc la Cta si 14 invers. Asa ca probabil la 14:04 si 14:30 nu sunt 2 trenuri diferite, ci doua variante pentru acelasi tren, pe una au uitat sa o stearga din fisier. Probabil 14:04 trebuie scos.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Adrian Bărbulescu  /  oct. 23

                  EXCLUSIV Puzderie de noi trenuri private în Mersul Trenurilor 2025-2026

                  EXCLUSIV Puzderie de noi trenuri private în Mersul Trenurilor 2025-2026

                  De când va intra în vigoare Mersul Trenurilor 2025-2026, pe rețeaua feroviară din România vor circula mult mai multe trenuri private

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • A Conectat
                    Azzl @vancouver
                    ultima editare de Azzl

                    @vancouver Administratorii acestor firme sunt oameni de afaceri. Nu fac puseu de bine. Bataia asta pe trasee imi arata ca e loc de profit. Unde este diferenta.
                    1– Personal mai putin pe mentenanta la tramele noi sau automotoare in comparatie cu remizele de vagoane regionale cu zeci de angajati? Asa o sa fie si la CFR daca se onoreaza tot PNRR? CFR concediaza personal de la remize vagoane vechi. Stiu ca mentenanta e inclusa in contract.
                    2- Costuri mai mici de folosire a infrastructurii? Ar fi hilar.
                    Atat privatii cat si CFR Calatori se folosesc de firme private pentru curatenie.
                    Sa spunem ca privatii nu au personal (sau nu stiu eu) aferent vanzarii de bilete etc.
                    Oare privatii platesc pentru personal auxiliar si aici ma refer la impegati miscare si alt personal aferent functionarii statiilor sau CFR face gratis muca lor?
                    Chiar asa. Ma intreb! A vazut cineva un raport aferent incasarilor CFR Infrastructura, CFR comunicatii si a altor structuri de la privati

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Ce a facut OMV dupa ce a cumparat Petrom? A dat afara jumatate din angajati. Si apoi o cifra de afaceri de 10-15 ori mai mare in 20 de ani.

                      Ce a facut Renault dupa ce a cumparat Dacia? A dat afara o parte din angajati iar cu cei ramasi a facut 360.000 de masini pe an in loc de 30-40.000 inainte sau in perioada comunista.

                      De ce se temeau angajatii la orice privatizare si urlau "nu ne vindem tara"? Crezi ca daca stiau ca privatul doar ii pune la munca si vor castiga insa bani frumosi, mai urlau? Evident ca stiau prea bine cat de tare se freaca menta si mare parte din ei urmeaza sa zboare.

                      Am rude care lucreaza la stat. Unele dintre ele in spital unde teoretic e jale, nimeni nu are timp de pacienti etc... Ce crezi, cine vede instant postarile pe facebook ale nevesti-mii, orice mesaj pe whatsup, etc? Si raspunde imediat sau lasa un coment. Am si rude sau prieteni la privat, atentie mare sa nu-i tot sun sau sa le dau mesaje, ca se supara sefii! Respectiv ii vad subalternii carora tot ei le cer sa nu comunice decat daca e ceva urgent... Si nu exista exceptii. Nu cunosc oameni angajati la stat care sa se speteasca. O ruda f. apropiata s-a angajat special la stat ca sa se poata ocupa de copil, ajutata de sotul care deja lucra la stat. Asta desi ruda mea castiga bine in privat si nu era un post istovitor, doar trebuie sa stea numarul de ore la servici si sa se ocupe de jobul ei - in afara orelor de program nu era niciodata solicitata si existau mereu 7 insi pe 5 posturi, deci daca lipseau 2 era ok. Deci si la privat era bine si se mai puteau lua libere.

                      In Germania inclusiv la stat se intra cu cartela in cladire + se iese, si exista camera acolo, nu poti intra cu 2 cartele ca te arde sau te da afara. Si asta de 10-20 de ani. Si interdictie folosire telefoane private, calculatorul de birou are siteuri gen televiziuni blocate, nu sa stai la seriale precum angajati din CNAIR - cunosc asta din surse sigure. Si atentie, la CNAIR chiar se face treaba in comparatie cu CFR-urile.

                      Gandeste-te si la o imensa aberatie de la CFR: titularii pe locomotiva. Say what? Cum adica titular pe locomotiva? Ce aberatie mai e asta. Te duci sa lucrezi pe ce locomotiva te trimit eu azi, nu titular...

                      Trenurile CFR merg deseori 3-4 ore, apoi 2-5 ore pauza si apoi pleaca in cursa inapoi. La privat pauzele sunt de regula mai scurte si pleaca repede inapoi. Daca utilizezi aceeasi rama 14 ore pe zi e una, si 7 ore e cu totul altceva.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • A Conectat
                        Azzl
                        ultima editare de Azzl

                        Titulari pe locomotive????
                        Cunosc multe spete si magarii dar asta mi-a scapat. Cunosc si faptul ca sunt oameni dornici cu cursuri de mecanic absolvite si practica facuta dar totusi nu pot intra….. dezamagitor.
                        Gaura prin care se scurg bani e atat de adanca incat raman masca cand aud ca privatii platesc mai bine pe revizii vagoane marfa si mecanici ca CFR si au si profit.
                        Undeva e o diferenta. Revin la nedumerirea mea. Privatii platesc la directiile CFR folosirea infrastructurii si peronalului?

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • First post
                          Last post