Mersul Trenurilor, stiri si noutati
-
-
-
Nu e nici un tren nou, ci trenurile existente primesc vagoane PNRR. Dar ce sa inteleaga ziaristii ? !
De poza cu Desiro ce sa mai zicem, adica mai anapoda era greu. Trenurile PNRR nu sunt rame, ci trenuri formate din locomotiva si vagoane. In plus rama din poza este Diesel, nu electrica, insa toate trenurile PNRR sunt electrice. Si: Desiro merge cu max. 120, in schimb tot ce este modernizat PNRR are max. 160 si chiar circula cu 160.
-
Privatul da lectii cu privire la utilizarea eficienta a materialului rulant din dotare. Cu doar o singura garnitura face 4 drumuri pe zi Adjud-Bucuresti (adica 2 tur si 2 retur):
-
-
Mi-e greu sa ma abtin sa nu comentez, cum a ramas cu liniile reabilitate de la zero cu fonduri europene ce au viteza maxima proiectata dupa reabilitarea de la zero, numai 160km/h?
Inca mai am poze din trenuri cehe (cu vagoane ca ale noastre) ce merg pe liniile germane intre Hamburg si Berlin cu 200.
-
15.09 - 05.10 inchidere completa magistrala 100 intre Caracal si Craiova. Se ripeaza viaductul Carcea. Multe trenuri anulate:
-
Avem cateva noutati pozitive de la noul mers al trenurilor. Avem livretul publicat de userul @alexCFR pe Pum aici (link valabil cateva zile!):
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1640.msg501766#msg501766
Ma refer mai ales la partea pozitiva, ca de stiri negative sunt satul.
- pentru prima data vedem 160 km/h in livrete in Transilvania. Până acum era max. 150 și ditanțele mai scurte. Sunt 3 zone importante:
- Arad - Săvârșin (de la Arad spre Deva primii aprox. 85km incl. prin tunelul Bata - apoi mai urmeaza inca 19 cu 120 km/h pana la Zam (aici de mult se circula cu 120, nu stiu de ce nu cresc la 140-150)
- Simeria - Alba Iulia 54 km, incl. prin tunelul Turdaș; de o parte și de alta mai avem km buni cu 120 (Mintia - Simeria) si cu 140 (Alba Iulia - Coșlariu)
- Teius - Sighisoara 98 km, din care 88km efectiv cu 160 km/h, alti 5 km in zona Blaj cu 120 si mai raman ca. 5 km cu viteze mici racordul Teius - Craciunel (70-80 km/h in livret, dar in teren mai sunt limitari punctuale la 40 km/h)
TOTAL cu 160 in Transilvania: 227 km
-
Remarcăm pozitivă și viteza de 120 km/h pe Războieni - Teiuș, grație reabilitărilor Quick-Wins. Astfel timpii Cluj - Teiuș scad din nou sub 2 ore și ajung la aprox. 1:40 (fără nici o oprire).
-
Un aspect interesant, IC Avram Iancu, având acum un procent de frânare foarte bun, necesar ca să circule in Transilvania cu 160 în loc de 150, are voie cu 140 între Buda și Ploiești Vest. Până acum maxim ce am văzut acolo este 130. De altfel un alt tren IC, 534 care merge doar de la Brasov la Bucuresti, are 125 pe această secțiune. Pentru cine nu știe, linia Câmpina - Ploiești Vest este aptă teoretic de 140 km/h în ambele sensuri. Pe urcarea spre munte trenurile au 140 în livret pe întreaga distanță, în schimb pe coborâre avem 100 apoi 110 si apoi această ultimă porțiune Buda - Ploiesti Vest cu viteze diferite 120 - 140 în funcție de tren. Motivul este legat de frânarea mai dificilă pe coborâre.
Și acum dovezile:
-
Hai ca am analizat si o Coradie pusa sa circule pe "coridor".
Dezavantaje:
- confort incompatibil cu un parcurs de 12 ore (scaune foarte apropiate, gen zbor low-cost - desi fix pe tren eu nici pe regionale nu as pune scaunele asa apropiate, ca sa atrag oamenii cu confortul sporit; lungimea unui tren nu este ceva critic, nu e mare diferenta daca se mai adauga un vagon in plus; usi multe si foarte mari pe ambele parti specifice metroului, adica sa permita intrare iesire de flux mare de oameni - o tampenie la drum lung, ocupand inutil spatiu, iarna intra mult frig, vara caldura; putina intimitate prin lipsa separeurilor intre scaune - macar la 3-4 scaune puteau sa puna un geam sau un panou opac, bine antifonat)
- daca acum se lucreaza pe Timisoara-Arad si viteza este execrabila, 50 km/h, e inutil sa fie trimis pe acolo, eventual sa ajunga intarziat la Arad si apoi sa nu prea mai poata sa recupereze....
- nici pe Sighisoara - Brasov nu are ce cauta cat inca se circula execrabil; ar trebui spart in doua, adica cele 2 garnituri folosite una pentru dus si una pentru intors sa fie folosite una pe Bucuresti - Brasov (unde poate sa faca chiar 2-3 curse pe zi) si una pe Arad-Sighisoara, drum de 4 ore, adica 8 dus intors si automat ar mai ramane timp pe dupa-amiaza sa mai dea o tura Arad - Deva si retur. Sau Arad 9:00 - Sighisoara 13:00, apoi doar pana la Deva 15:00, apoi din nou Sighisoara 17:00, si apoi seara Sighisoara 18:00 - Arad 22:00. O utilizare mult, mult mai eficienta.
Avantaje:
- rama are accelerare buna, poate face opriri multe, nu pierde timp prea mult cu franare / accelerare; bun, avantajul este folosit doar pe Valea Prahovei. In schimb orase ca Orastie sau Simeria sunt sarite. La 12 ore parcurs nu mai contau 2 minute in plus pentru fiecare oprire de genul asta.
- rebrusare rapida, la Arad rebruseaza, dar sta doar 7 minute!
- fata de trenul IC, nu mai ocoleste aiurea prin Teius si ca atare foloseste varianta de viteza 160 km/h Coslariu.
- timp mai bun decat IC si intre Arad si Deva, 1:56 (viteza comerciala 77 km/h)
- timp excelent Deva - Sighisoara, 1:45 pe 173 km, adica Viteza comerciala 99 km/h cu 3 opriri. (inca e loc de mai bine, ar trebuie lejer sa ajunga la 110 km/h cu aceste 3 opriri)
- trenul trasat la o ora excelenta, foarte buna pentru cei din zona Arad-Deva-Sighisoara (ora la care de fapt ar trebui sa circule un Intercity, pentru oamenii comozi, care nu se trezesc cu noaptea-n cap); si pe Valea Prahovei ajunge la o ora cu incarcare mare.
-
Si un rezumat al trenurilor Bucuresti - Constanta in afara sezonului. Coradiile sunt marcate cu rosu si au cate 4 opriri. Trenurile de 150 km/h sunt toate IR cu 4 sau 5 opriri. Nu mai exista RE pe Buc-Cta.
La ora 14 e ceva ciudat de la Constanta, pleaca 2 trenuri la cateva minute intre ele. Poate e o greseala si primul de fapt e mai devreme, poate 13:30 (sau o sa-l mute, sper).
PS. De fapt acum vad, sunt 13 trenuri de la Buc la Cta si 14 invers. Asa ca probabil la 14:04 si 14:30 nu sunt 2 trenuri diferite, ci doua variante pentru acelasi tren, pe una au uitat sa o stearga din fisier. Probabil 14:04 trebuie scos.