Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
-
CFR SA a semnat deja cu Arcada Company şi Alstom contractul de 2,1 miliarde lei pentru modernizarea lotului 2
-
-
-
Se pare ca in Ciulnita linia directa Bucuresti spre Constanta este finalizata si se circula cu 160 pe ea (sau poate 140). Inainte de interventia Arcada era limitata la 70. Se vede in timpii realizati zilele astea:

Prin Fetesti in continuare cu 50 km/h si peste macazele din cap Y cu 30. Deci se poate si mai bine.
-
Contract execuție semnat pentru lotul 6 din Craiova - Caransebes. (lotul cel mai apropiat de Caransebeș)
-
Probabil ca data viitoare nu voi mai face 7-8 ore pe 220 +120 = 340 de kilometri intre Craiova si Timisoara.
-
-
Licitație lansată pentru modernizarea liniilor Cluj–Apahida–Jucu–Bonțida
Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj a publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de licitație intitulat „Lucrări de înlocuire la rând a elementelor suprastructurii de cale ferată pe linia CF Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida (50,74 km), aferente proiectului Tren Metropolitan Gilău–Florești–Cluj-Napoca–Baciu–Apahida–Jucu–Bonțida”.
Valoarea totală estimată a contractului este de 227.167.536,54 lei, echivalentul a aproape 45 de milioane de euro, fără TVA. -
Apronat in sedinta de azi
33. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii "Modernizarea liniei de cale ferată Apahida - Suceava, Subsecţiunea 3: Pojorâta Suceava", lucrare de utilitate publică de interes naţional
https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-incluse-pe-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-18-decembrie-2025 -
11,4 miliarde lei la prima strigare, adică vreo 2,2 miliarde de coco, un mizilic!
în loc să facem doar RK greu, adică quick wins, o ținem înainte cu stilul de pe coridor, dar cu capul spart. Dam banii si pe ETCS, dar nu functioneaza nici dupa 20 ani nicaieri, dam bani pe cresteri de viteza, dar nu avem material rulant sau chiar daca il avem, stam cate 20-30 de minute prin gari la schimbat de locomotive. Iar cu QW putem obtine un timp cu doar 10-20% mai mic, dar cu costuri de 3-4 ori mai mici. Respectiv la trenuri de marfa si regio oricum timpii vor fi identici, doar cateva trenuri IR sau IC pe zi vor avea parte de cresterea de viteza.
Și cel mai misto, fiind linie simplă, o închidem vreo 5-10 ani pentru lucrări.
-
România se află într-o situație critică privind absorbția fondurilor europene destinate infrastructurii feroviare. Deși România are alocată suma totală de 3,48 miliarde de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență pentru aceste proiecte, datele transmise de CFR Infrastructură la solicitarea „Adevărul” demonstrează că, la finalul anului 2025, șantiere vitale înregistrează un progres fizic modest.
Cu mentiunea ca se sta binisor pe partea de QW, si ea finantata din PNRR. O buna parte a lucrarilor QW sunt finalizate, altele in stadii avansate si cu sanse bune de finalizare pana in august 2026. Doar cateva loturi sunt mai in urma, din diverse motive. Amanunte in articol.
Se pregătește infrastructura pentru trenul metropolitan din Cluj. Investiție de aproape 45 de milioane de euro în calea ferată