Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Economie

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    90 Mesaje 13 Posters 4.0k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • A Deconectat
      Azzl
      ultima editare de

      UMBRĂRESCU, peisaj INDUSTRIAL, atmosferă demnă de BACOVIA!
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        ZF 24

        România a înregistrat în ultimii 20 de ani cea mai mare creştere a venitului real pe cap de locuitor din UE, de 134%, urmată de Lituania, Polonia şi Malta. Singurele ţări pe minus sunt Grecia şi...

        România a înregistrat în ultimii 20 de ani cea mai mare creştere a venitului real pe cap de locuitor din UE, de 134%, urmată de Lituania, Polonia şi Malta. Singurele ţări pe minus sunt Grecia şi...

        România a înregistrat în ultimii 20 de ani cea mai mare creştere a venitului real pe cap de locuitor din UE, de 134%, faţă de media europeană de...

        Desi evident cresterea arata pe o parte ca am urcat enorm, pe de alta parte arata ca veneam de foarte foarte jos, si ca eram efectiv saracii Europei acum 20 de ani. Totusi trebuie precizat ca in perioada 2001-2004 Romania a avut 25% crestere economica (cumulat pe acesti 4 ani), si daca am compara cu 2000 sau 2001 cresterea ar fi si mai spectaculoasa - sau altfel, jalea era si mai mare in 2000.

        Uite ce zice google AI:
        Salariul minim brut în lei în 1999:

        • Salariul minim brut în România în luna mai 1999 era de 300.000 de lei (conform datelor furnizate de Termene.ro).
        • Cursul de schimb la sfârșitul lui 1999: aproximativ 21.000 lei pentru 1 dolar american.
        • Calcul: Convertind salariul minim brut în lei la cursul de schimb, obținem: 300.000/21.000\ lei/dolar = $14,28 pe lună
          (bine, in cursul anului 1999 salariul minim a fost crescut la 450.000 lei = $21,4).

        Eu am trait acele vremuri, eram student. Dadeam meditatii la copii mai mici si luam 10.000 lei vechi / ora = 0,5 dolari (sau 1 dolar pe o lectie de 2 ore!). Poate acum vi se pare incredibil, dar asa au fost vremurile! O paine franzela costa 2500 lei vechi.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
        • A Deconectat
          Azzl
          ultima editare de

          Retail&Agrobusiness

          Producătorul de tractoare IRUM Reghin, deţinut de familia Oltean, a investit anul acesta 2 mil. euro în cercetare şi în dezvoltarea unor noi generaţii de utilaje agricole

          Producătorul de tractoare IRUM Reghin, deţinut de familia Oltean, a investit anul acesta 2 mil. euro în cercetare şi în dezvoltarea unor noi generaţii de utilaje agricole

          Producătorul de utilaje agricole şi forestiere IRUM din Reghin, controlat de familia Oltean, a derulat în acest an un program de investiţii de 2 mil. euro ce a vizat dezvoltarea unor noi generaţii de utilaje, optimizarea soluţiilor constructive şi consolidarea capacităţilor de testare. Tot anul...

          Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Romania’s Incredible Rise (And Belarus’ Missed Chance)

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • Duta CD Conectat
              Duta C @Azzl
              ultima editare de

              @Azzl Un model de succes in Romania. Trebuie pus in ramă!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • A Deconectat
                Azzl
                ultima editare de Azzl

                Guvernul a stabilit primele 17 companii care intră în procesul de reformă. Care sunt acestea și cum au fost selectate

                Guvernul a stabilit primele 17 companii care intră în procesul de reformă. Care sunt acestea și cum au fost selectate

                Guvernul a decis, în şedinţa de vineri, primele 17 companii care intră în procesul de reformă şi în analiza Comitetului interministerial pentru sprijinirea implementării Reformei 9 (CNR9), condus de vicepremierul Oana Gheorghiu. Între acestea sunt TAROM...

                Lista celor 17 companii
                Societatea Electrocentrale Grup SA (Ministerul Energiei) Societatea Electrocentrale Bucureşti SA (Ministerul Energiei) Societatea OIL Terminal SA (Ministerul Energiei)
                Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune (Ministerul Energiei) Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă" CFR Marfă S.A" (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii) ROFERSPED S.A-filială a CFR Marfă (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                C.F.R- I.R.L.U. S.A filială a CFR Marfă (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Societatea de Administrare Active Feroviare S.A.A.F -S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Societatea Feroviară de Turism S.F.T-C.F.R- S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii) Societatea Naţională a Căilor Ferate Române S.N.C.F.R- pre-insolvenţă (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R SA (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Societatea Telecomunicaţii CFR S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Tipografica Filaret S.A-filiala a CNCFR S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători S.A" (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Societatea de Reparaţii Locomotive C.F.R-S.C.R.L Braşov -filială a CFR Călători (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Societatea de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex "S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Compania "TAROM" (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                Guvernul precizează că Societatea PETROTRANS SA este în faliment şi a fost propusă de Ministerul Energiei spre analiza Comitetului pentru clarificarea situaţiei patrimoniale.

                Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • Duta CD Conectat
                  Duta C @Azzl
                  ultima editare de

                  @Azzl E jale ce este în companiile astea.....jaf și furt plus incompetență. Trebuie tăiat în carne vie !!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Din cauza ca o ducem asa de rau:

                    Dana Ciubotă  /  dec. 11  /  Auto

                    Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut cu 36,3% în România în luna noiembrie 2025, comparativ cu noiembrie 2024

                    Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut cu 36,3% în România în luna noiembrie 2025, comparativ cu noiembrie 2024

                    Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi s-a majorat cu 36,3% în România în luna noiembrie a acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2024, în timp ce

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                    • Duta CD Conectat
                      Duta C @vancouver
                      ultima editare de

                      @vancouver De acord ! Nu e raiul de pe lume, dar ar trebui să mulțumim lui Dumnezeu pt ce avem și nu să ne văicărim întruna !

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • A Deconectat
                        Azzl
                        ultima editare de

                        Lucrările de construcţie pentru fabrica Hanwha din Dâmboviţa încep în [...] | Monitorul Apărării și Securității

                        Lucrările de construcţie pentru fabrica Hanwha din Dâmboviţa încep în  [...] | Monitorul Apărării și Securității

                        CEO-ul companiei sud-coreene Hanwha, care a vândut României obuzierele autopropulsate K9 Tunet şi care este interesată şi de programul de înzestrare cu maşini de luptă a infanteriei, a declarat pentru Agerpres că lucrările de construcţie pentru [...]

                        Lucrările de construcţie pentru fabrica Hanwha din Dâmboviţa încep în ianuarie
                        CEO-ul companiei sud-coreene Hanwha, care a vândut României obuzierele autopropulsate K9 Tunet şi care este interesată şi de programul de înzestrare cu maşini de luptă a infanteriei, a declarat pentru Agerpres că lucrările de construcţie pentru fabrica Hanwha din Dâmboviţa vor începe în prima lună a anului viitor.

                        Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                        • Duta CD Conectat
                          Duta C @Azzl
                          ultima editare de

                          @Azzl Asta da veste.
                          ..... extraordinar de bună

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • A Deconectat
                            Azzl
                            ultima editare de Azzl

                            Sa vedem implementate aceste investitii in productie armament, aviatica, energie etc care sunt in curs de constructie in momentul asta. Impactul este orizontal in economie.
                            Sa ne raportam si la latura sociala
                            Orasul Victoria care in 2019 era "esec" si condamnat in 2019

                            feb. 12, 2019

                            Locuitorii din singurul oraș artificial din România trăiesc atât de rău, încât tânjesc după comunism

                            Locuitorii din singurul oraș artificial din România trăiesc atât de rău, încât tânjesc după comunism

                            Victoria, singurul oraş artificial din România, se chinuie să trăiască. Din marele combinat chimic în jurul căruia au fost construite blocuri au rămas doar câteva hale. Locurile de muncă sunt puţine, speranţele aşijderea. Acasă au mai rămas doar bătrânii...

                            La renastere prin SAFE
                            România va construi o fabrică de pulberi pentru muniție la Victoria, Brașov. Investiția urcă la aproape 500 de milioane de euro
                            Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/romania-va-construi-o-fabrica-de-pulberi-pentru-munitie-la-victoria-brasov-investitia-urca-la-aproape-500-de-milioane-de-euro-3485395
                            Informaţiile publicate pe site-ul Digi24.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere.

                            România va construi o fabrică de pulberi pentru muniție la Victoria, Brașov. Investiția urcă la aproape 500 de milioane de euro

                            România va construi o fabrică de pulberi pentru muniție la Victoria, Brașov. Investiția urcă la aproape 500 de milioane de euro

                            România, prin statul român, și compania germană Rheinmetall au semnat acordul pentru construirea unei fabrici de pulberi pentru muniție la Victoria, în județul Brașov, a anunțat Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului...

                            Sa nu mai vorbesc de Otelul Rosu si investitia UMB in combinat.
                            Pentru cei ramasi este salvare. Pentru oras este renastere.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • F Conectat
                              fulgernc
                              ultima editare de

                              Eu tot sper ca UMB să ia Sidex-ul. Nu o să îi spun Liberty ...ptr că ăla era brandul lor. Ptr noi e Sidex.
                              Și să vedem UMB steel la Galați. Și să fie platforma matrice ptr UMB. Sidex-ul nu se compară cu Oțelul Roșu. Posibilități logistice , etc. Ar face din UMB un jucător ce va trece de granițele RO. Posibilitățile sunt majore.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • A Deconectat
                                Azzl
                                ultima editare de Azzl

                                Asta cu SIDEX-ul nu stiu ce sa spun. Ala e un colos. Un oras de sine statator. Asta inseamna ca simpla lui tinere in viata mananca resurse enorme. Spun asta in ideea in care un cumparator ca UMB are nevoie sa vanda sute de mii de tone anual pentru a fi pe profit. Acum ma intreb pe ce piata?
                                Romaneasca? Nu suporta statul atatea investitii pe cat produc 2 furnale. Nu zic toate ca aproape niciodata nu au fost in productie toate.
                                Europeana? Cu risc.
                                Mondiala...Sa fim seriosi.
                                Mai mult ca sigur ma insel. Sau vreau asta. Dar oare caciula nu-i cam mare ptr Umbrarescu?

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  La Sidex ma tem ca doar terenul are valoare, ca trebuie ras totul si luat de la zero, facuta alta industrie acolo.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • Duta CD Conectat
                                    Duta C
                                    ultima editare de Duta C

                                    Da, cred ca trebuie redimensionat totul . Si Umbrarescu si Rinat știu asta si cred ca asta se va întâmpla. UE trebuie sa bage neapărat taxe pe otelul importat din China, Turcia etc. Altfel se scufunda ...
                                    Sa vedem , parca sunt discuții la nivelul comisiei.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • F Conectat
                                      fulgernc
                                      ultima editare de

                                      Nu.
                                      La mai multe.
                                      Sidex-ul , da , e un oraș în sine. E diferit față de ce vedem la Oțelul Roșu. Sidex-ul e foarte bine structurat perimetral. Distribuții arii. Secții. Cu căi de acces. Rutier. Feroviar. Conducte . Etc.
                                      Da . S-a destructurat parțial în ultimul timp. Pare că a mai rămas un furnal. Și au destructurat ambele UCC(uzinele cocsochimice). Erau UCC1(destructurată acum ceva timp) și UCC2(am lucrat acolo ca subcontractori , ptr o firmă de reparații industriale , cam 20 de ani în urmă). Acum , se pare că și asta a fost destructurată de actualul patron. Și asta ar fi problema mare după mulți. În rest are oțelăriile , laminoarele , turnătorii, etc. La un moment dat se vorbea de un program de investiții ce includea două cuptoare electrice.

                                      În mod normal activitatea operațională a combinatului necesită resurse multe. Financiare. Și ..din alea fizice(materii , etc). Ptr că e un colos , ca și capacități de producție. Asta îi și dă atractivitatea. Dacă nu ar fi fost sugrumat de politicile stupide de mediu , de prețuri la energie , etc. Și de dezinteresul actualului proprietar. Pot fi și politici ale unor state care să favorizeze piețele lor.

                                      Posibilitățile ptr UMB sunt ample. Mă gândesc la sinergii. Gândiți-vă că la doi pași au cel mai mare pprt mineralier din RO. Au o haldă de zgură. Adică material și infrastructură ptr materiale de umplutură(fundații). Triaje la poartă. Linii ferate. Ample platforme.

                                      Din moment ce s-au deplasat acolo și-au făcut ei niște numere.

                                      JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • JohnDoeJ Deconectat
                                        JohnDoe @fulgernc
                                        ultima editare de

                                        @fulgernc e greu cu Sidex.
                                        Ma uit la niste vecini ce se chinuie la ArcelorMittal Dunkerque, foarte bine pozitionat, la Marea Manecii, poti aduce totul cu vapoare mari.
                                        Sidex e bun pentru zona Marii Negre, dar concurenta turca e dura.
                                        Iar pe ce poate juca EU este taxe de import asupra celor ce nu sunt aliniati cu politicile interne cum o sa fie la Mercosur.

                                        Calafat - Severin - Lugoj

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • First post
                                          Last post