Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Economie

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    79 Mesaje 13 Posters 3.5k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • A Deconectat
      Azzl
      ultima editare de

      Profit: Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, vor să cumpere afacerea Carrefour din România

      Profit: Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, vor să cumpere afacerea Carrefour din România
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • A Deconectat
        Azzl
        ultima editare de

        Adrian Popa  /  nov. 14

        VIDEO Compania dintr-un oraș din Moldova unde marile companii aeriene internaționale își repară și modernizează avioanele - TechRider.ro

        VIDEO Compania dintr-un oraș din Moldova unde marile companii aeriene internaționale își repară și modernizează avioanele - TechRider.ro

        Într-un oraș din Moldova, mari companii aeriene internaționale, precum Air France sau Pegasus, își repară și modernizează avioanele.…

        Compania Aerostar din Bacău are capacitatea de a lucra la zece aeronave simultan în cele trei hangare pe care le deține: două în orașul natal și unul la Iași.

        Aerostar, care are 2.000 de angajați, cu o vârstă medie de 43 de ani, a reparat până acum aproximativ 1.200 de avioane civile.

        Compania asigură, de asemenea, mentenanță pentru aeronave militare. Toată flota de F-16 a Ministerului Apărării Naționale și cea de elicoptere Black Hawk a Ministerului de Interne primesc mentenanță la Aerostar, transmite Economedia.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          G4Media  /  nov. 19  /  Știri

          Ilie Bolojan: Măsurile de redresare pe care le-am luat până acum funcţionează. Veniturile bugetare cresc, cheltuielile scad. Mulţumesc românilor care au înţeles că aceste eforturi sunt necesare

          Ilie Bolojan: Măsurile de redresare pe care le-am luat până acum funcţionează. Veniturile bugetare cresc, cheltuielile scad. Mulţumesc românilor care au înţeles că aceste eforturi sunt necesare

          Premierul Ilie Bolojan transmite, miercuri, că măsurile de redresare pe care le-au luat până acum funcţionează, el precizâns că veniturile bugetare cresc,

          ”Impozitul pe venit – creştere cu 16,5%. Încasările din TVA – creştere cu 14,8%. Veniturile din accize – creştere cu 11%. Contribuţiile sociale încasate în trimestrul III au crescut cu 8,5%, adică 4 miliarde lei în plus. Cheltuielile de personal au scăzut în perioada iulie–septembrie cu 630 de milioane de lei”, arată premierul.

          ”Cu toate greutăţile, am deblocat şi renegociat fondurile europene prin programul PNRR, accelerând plăţile în a doua jumătate a anului. Astfel, în perioada ianuarie–iunie s-au făcut plăţi de 2,62 miliarde euro, iar în perioada iulie–septembrie s-au plătit 1,45 miliarde euro. Faţă de momentul instalării guvernului, ROBOR la o lună a scăzut de la 6,82% (23 iunie) la 5,81% astăzi. Faţă de 1 iulie, România se împrumută mai ieftin pe toate maturităţile şi în toate monedele, ceea ce reflectă încrederea crescută a pieţelor în măsurile luate şi în stabilitatea economiei”, arată Bolojan.

          Premierul mai spune că titlurile în lei sunt în scădere cu aproximativ 53 de puncte de bază pentru maturitatea de 5 ani şi cu 51 de puncte de bază pentru cea de 10 ani iar ritlurile în euro – scădere cu 78 de puncte de bază la 5 ani şi 49 de puncte de bază la 10 ani.

          Mai pe intelesul nostru, statul roman se imprumuta acum cu 0,78% mai ieftin pe termen scurt (5 ani) fata de varful din vara si cu 0,5% mai ieftin pe termen mediu (10 ani). Dat fiind ca ne trebuie imprumuturi inclusiv pentru infrastructura, asta e o veste buna si speram sa continue scaderea, altfel se va impovara bugetul cu dobânzi. In loc sa facem autostrazi si spitale, peste 10 ani o sa platim dobanzi si atat.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
          • A Deconectat
            Azzl
            ultima editare de

            UMBRĂRESCU, atât de aproape! PROGRESUL reabilitării, capturat cu drona!
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • A Deconectat
              Azzl
              ultima editare de

              UMBRĂRESCU, peisaj INDUSTRIAL, atmosferă demnă de BACOVIA!
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                ZF 24

                România a înregistrat în ultimii 20 de ani cea mai mare creştere a venitului real pe cap de locuitor din UE, de 134%, urmată de Lituania, Polonia şi Malta. Singurele ţări pe minus sunt Grecia şi...

                România a înregistrat în ultimii 20 de ani cea mai mare creştere a venitului real pe cap de locuitor din UE, de 134%, urmată de Lituania, Polonia şi Malta. Singurele ţări pe minus sunt Grecia şi...

                România a înregistrat în ultimii 20 de ani cea mai mare creştere a venitului real pe cap de locuitor din UE, de 134%, faţă de media europeană de...

                Desi evident cresterea arata pe o parte ca am urcat enorm, pe de alta parte arata ca veneam de foarte foarte jos, si ca eram efectiv saracii Europei acum 20 de ani. Totusi trebuie precizat ca in perioada 2001-2004 Romania a avut 25% crestere economica (cumulat pe acesti 4 ani), si daca am compara cu 2000 sau 2001 cresterea ar fi si mai spectaculoasa - sau altfel, jalea era si mai mare in 2000.

                Uite ce zice google AI:
                Salariul minim brut în lei în 1999:

                • Salariul minim brut în România în luna mai 1999 era de 300.000 de lei (conform datelor furnizate de Termene.ro).
                • Cursul de schimb la sfârșitul lui 1999: aproximativ 21.000 lei pentru 1 dolar american.
                • Calcul: Convertind salariul minim brut în lei la cursul de schimb, obținem: 300.000/21.000\ lei/dolar = $14,28 pe lună
                  (bine, in cursul anului 1999 salariul minim a fost crescut la 450.000 lei = $21,4).

                Eu am trait acele vremuri, eram student. Dadeam meditatii la copii mai mici si luam 10.000 lei vechi / ora = 0,5 dolari (sau 1 dolar pe o lectie de 2 ore!). Poate acum vi se pare incredibil, dar asa au fost vremurile! O paine franzela costa 2500 lei vechi.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                • A Deconectat
                  Azzl
                  ultima editare de

                  Retail&Agrobusiness

                  Producătorul de tractoare IRUM Reghin, deţinut de familia Oltean, a investit anul acesta 2 mil. euro în cercetare şi în dezvoltarea unor noi generaţii de utilaje agricole

                  Producătorul de tractoare IRUM Reghin, deţinut de familia Oltean, a investit anul acesta 2 mil. euro în cercetare şi în dezvoltarea unor noi generaţii de utilaje agricole

                  Producătorul de utilaje agricole şi forestiere IRUM din Reghin, controlat de familia Oltean, a derulat în acest an un program de investiţii de 2 mil. euro ce a vizat dezvoltarea unor noi generaţii de utilaje, optimizarea soluţiilor constructive şi consolidarea capacităţilor de testare. Tot anul...

                  Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Romania’s Incredible Rise (And Belarus’ Missed Chance)

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • Duta CD Deconectat
                      Duta C @Azzl
                      ultima editare de

                      @Azzl Un model de succes in Romania. Trebuie pus in ramă!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • A Deconectat
                        Azzl
                        ultima editare de Azzl

                        Guvernul a stabilit primele 17 companii care intră în procesul de reformă. Care sunt acestea și cum au fost selectate

                        Guvernul a stabilit primele 17 companii care intră în procesul de reformă. Care sunt acestea și cum au fost selectate

                        Guvernul a decis, în şedinţa de vineri, primele 17 companii care intră în procesul de reformă şi în analiza Comitetului interministerial pentru sprijinirea implementării Reformei 9 (CNR9), condus de vicepremierul Oana Gheorghiu. Între acestea sunt TAROM...

                        Lista celor 17 companii
                        Societatea Electrocentrale Grup SA (Ministerul Energiei) Societatea Electrocentrale Bucureşti SA (Ministerul Energiei) Societatea OIL Terminal SA (Ministerul Energiei)
                        Compania Naţională pentru Controlul Cazanelor, Instalaţiilor de Ridicat şi Recipientelor sub Presiune (Ministerul Energiei) Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă" CFR Marfă S.A" (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii) ROFERSPED S.A-filială a CFR Marfă (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        C.F.R- I.R.L.U. S.A filială a CFR Marfă (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Societatea de Administrare Active Feroviare S.A.A.F -S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Societatea Feroviară de Turism S.F.T-C.F.R- S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii) Societatea Naţională a Căilor Ferate Române S.N.C.F.R- pre-insolvenţă (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Compania Naţională de Căi Ferate C.F.R SA (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Societatea Telecomunicaţii CFR S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Tipografica Filaret S.A-filiala a CNCFR S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători "C.F.R. Călători S.A" (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Societatea de Reparaţii Locomotive C.F.R-S.C.R.L Braşov -filială a CFR Călători (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Societatea de Transport cu Metroul Bucureşti "Metrorex "S.A (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Compania "TAROM" (Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii)
                        Guvernul precizează că Societatea PETROTRANS SA este în faliment şi a fost propusă de Ministerul Energiei spre analiza Comitetului pentru clarificarea situaţiei patrimoniale.

                        Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • Duta CD Deconectat
                          Duta C @Azzl
                          ultima editare de

                          @Azzl E jale ce este în companiile astea.....jaf și furt plus incompetență. Trebuie tăiat în carne vie !!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • First post
                            Last post