DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași
-
Domnilor, va multumesc pentru opiniile detaliate. Nu va contrazic si nici nu bag mana in foc pentru punctul meu de vedere. Dar nici nu sunt convins de ceea ce spuneti.
Experienta mea este ca atunci cand mangementul tehnic este slab, este slab peste tot, nu doar pe sectiuni. Si produsul rezultat este de calitate proasta in ansamblu. Iar calitatea managementului tehnic se vede cel mai bine in detaliile "neimportante".
Apoi, in lume exista multe exemple de poduri suspendate si de constructii scumpe, cu bugete mari, care au fost compromise din cauza managementului tehnic defectuos din faza de constructie.
De exemplu Forth Road Bridge din Scotia, un pod suspendat inaugurat in 1964 si inlocuit in 2015 de un pod hobanat alaturat, din cauza faptului ca a avut cablurile de sustinere compromise de umiditatea infiltrata in cabluri inca din timpul constructiei. Prin 2003-2004 s-a descoperit o pierdere de 10% din rezistenta cablurilor de sustinere pana la acea data si s-a estimat ca, in conditii normale de exploatare, va avea loc o accelerare a degradarii, cu riscul unui colaps total al podului prin 2020. De asta s-a luat decizia restrictionarii traficului si a inlocuirii de urgenta a podului cu unul nou in imediata vecinatate. Deci se intampla.
Dar, pana la urma, tot ce avem in discutie de ambele parti sunt opinii bazate pe experienta. Si e imposibil sa ne convingem unii pe altii doar cu atat.
Singurul lucru care ne va convinge va fi timpul destul de lung. Daca eu am dreptate, degradarile semnificative vor aparea dupa 10-15 ani. Daca voi aveti dreptate nu se va intampla nimic.
-
De retinut ca eu nu am spus ca nu o sa apara probleme pe partea de structura. Doar ca argumentele pe care iti bazezi tu afirmatiile nu sunt corecte, ca eu sunt insider si cunosc domeniul si nu este acelasi management la partea de structura cu sa zicem montatul de covoare intr-o cladire de birouri sau in cazul nostru parapete. De aceea generalizarea ta nu este corecta.
Dar, in ciuda unui mod de lucru riguros si diferit decat la parapete, probleme tot pot sa apara. Si avem si caz concret in Romania, la podul hobanat peste canal DMN de la Agigea in 2012 s-a dorit doar o refacere a tablierului, dar constructorul a constatat deteriorari ale cablurilor si ca era iminenta o cedare in cativa ani. Pod construit in 1987 cu management inexistent si experienta redusa pe poduri hobanate, plus intretinere spre zero timp de 25 de ani. Si atunci s-a restrictionat traficul si s-au schimbat toate hobanele pana prin 2014-2015.
De asemenea acum cateva saptamani s-a prabusit un pod in Dresda, Germania, din fericire noaptea si fara victime. Ultimul tramvai trecuse cu 17 minute mai devreme! Iar ziua era ticsit de masini. Se stia de probleme, dar nimeni nu credea ca erau asa de grave.
Deci inca o data, nu am spus ca in constructii nu exista failure si ca nu trebuie "belit ochii" de 15 ori daca vrem sa nu se intâmple. Si nu pot sa garantez ca nu o sa fie probleme cu structura. Depinde mult si de intretinere. Dar nu problemele de la parapete si asfalt pot fi luat ca reper.
-
-
@mihai
Nu e nevoie să fii așa formal.Să vedem cum rezistă asfaltul nou. Am văzut că au decopertat și rampa dinspre Brăila , unde e acea trambulină pronunțata. Au ras complet asfaltul . Probabil vor reface acea parte a fundației.
Să sperăm că e de bun augur aceasta revenire a We build asupra actitudinii legate de acest proiect. Și poate dau drumul și podului peste CF. Care e așteptata de localnici.Legat de structura , sunt de acord cu @vancouver . Să vedem întreținerea în timp. Ptr că sunt structuri complexe ce necesită întreținere ca la carte.
-
-
-
-
-
Super ca au deschis ambele sensuri. Dar ce se mai aude cu drumul de Jijila? Cand il deschid?
-
Nu știu. Dar cel mai probabil când vor face recepția finală ptr tot proiectul. Acum , că au rezolvat mare parte din probleme , poate avem parte de vreo surpriză.
-
-
-
Charly
Drum express Brăila - Galaţi
-