Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
-
-
-
Refacere linie pe M500 intre Pascani si Suceava pe ca. 3,5km, un fir, 210 zile, 14 milioane lei.
Asadar mai sus unde intrebam daca este plauzibil 27 de zile pentru 8 km pe M100 intre Caracal si Craiova: raspuns clar: nu. Probabil si acolo sunt 270 de zile, nu 27.
In cazul de fata pe M500 lucrarile sunt la 90% pe cei 3,5km vizati. Viteza in zona este de 120 km/h.

-

-


Singurul lucru mai putin bun, este ca mersul este facut cu 50 km/h pe varianta noua, si tare ma tem ca nu stau sa se mai chinuie (saracii) sa mai modifice mersul acum din scurt (sic!) pana pe 10.12 cand o sa intre in vigoare. Asa ca de viteza superioara o sa ne bucuram abia la mersul de tren 2027. Ca doar nu ne grabim .... Aaaaaa, aveeeeem tiiiimp!
-
Viaduct Carcea pe M100:
-
-
Lucrarea de pe M100 care trebuie sa fie gata în 37 de zile. Să vedem:
-
Lucrari suspendate pe lot 3 Timisoara Est - Ronat Triaj:
https://specialarad.ro/notificare-webuild-suspendarea-lucrarilor-arad/
-
-
-
-
Inca se circula greu pe Arad - Deva dupa deschiderea de la Branisca-Mintia. Posibil inca la cale libera. IC 522 a avut 19' intarziere, internationalul 346 chiar 35'. Interesant ca de la Deva la Sighisoara a recuperat integral cele 35' (a mai ramas doar 1 minut intarziere), deci avem rezerve uriase pe zona asta (trenul a facut 1:53 Deva-Sighisoara in loc de 2:27, cu 5 opriri, din care la Simeria a stat 19 minute pe loc)

-
Proiectul de electrificare și modernizare a căii ferate Iași – Ungheni (Frontieră) face pași concreți înainte, după ce studiul de fezabilitate a fost avizat în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, iar acordurile de grant au fost transmise de Comisia Europeană către România și Republica Moldova.
Finanțarea europeană de 33,8 milioane euro a fost confirmată oficială zilele trecute și va fi asigurată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF 2 2021–2027). În total, investiția este estimată la 409,8 milioane lei (fără TVA), iar restul banilor necesari vor proveni din fonduri guvernamentale.
Proiectul va fi implementat în două etape. Etapa I presupune electrificare și modernizare ușoară:
Electrificarea tronsonului Socola – Frontieră
Modernizarea soluției existente pe Iași – Socola
Înlocuirea șinei, traverselor, prinderilor și aparatelor de cale pentru eliminarea restricțiilor de viteză
Refacerea substratului și îmbunătățirea capacității portante a terasamentului acolo unde este necesar
În etapa a II-a va fi realizată o modernizare completă, respectiv:
Reutilizarea elementelor schimbate în prima etapă
Modernizarea clădirilor cu specific feroviar
Implementarea sistemului european ERTMS
Modernizarea instalațiilor de tracțiune electrică -
-
FOTO Reparațiile pe calea ferată Lespezi-Dolhasca se apropie de final
Proiectul feroviar Iași – Ungheni prinde viteză: linia spre frontieră va fi electrificată și modernizată