Tehnologii și materiale în construcții
-
Si sincer nu integ de ce acest asfalt drenant nu este OBLIGATORIU in toata UE pe A si DX !
-
Cu asfaltul poros acest accident nu ar fi avut loc:
Si da, evident nu se intampla nici daca soferul mergea mai incet. Asa daca ramanem toti acasa si nu mai folosim masinile putem reduce chiar la zero accidentele. Ideea este sa putem circula cu viteza REZONABILA si sa nu existe riscuri, si in imagini nu circula nimeni cu viteza "halucinanta".
-
Și în Belgia e la fel asfaltul......ploua de rupe si nu ai nici o problema sa mergi cu 130. Apa intră instant în asfalt! Meserie!
-
Acvaplanarea depinde de cativa parametri: viteza, latimea cauciucului, profilul cauciucului si evident uzura. In Romania parca pe ploaie limita de viteza e de 80 km/h, viteza la care se poate acvaplana mai greu, cu cauciucuri foarte late, foarte uzate sau cu profil cu performante slabe.
Nu comentez despre asfaltul drenant, ci doar ca se poate evita acvaplanarea cu viteza adecvata si cauciucuri decente. E o problema cu multe solutii, unele chiar accesibile soferilor. Ah, si putina atentie, ca baltile pe autostrada se vad de la distanta.
-
Mai ales noaptea se vad perfect baltile... Mai ales acum in oct-nov-dec, cand la 5 deja e intuneric. Tu ai mers vreodata noaptea pe ploaie?
Tu ai mers vreodata sute de km intr-o zi? Ai idee cum e sa mergi de la Viena la Constanta cu 80 la ora in loc sa mergi normal pe autostrada cu 130? Timpul aproape se dubleaza, oboseala te ajunge... da, e simplu sa zici sa mai iei un hotel pe drum. Daca esti turist si ai drum o data pe an, merge, desi si ca turist deseori ai rezervari si tot trebuie sa ajungi in ziua X si nu a doua zi, ca risti sa pierzi rezervarea...
Mare parte din accidente au loc din cauza oboselii. Daca mergi cu 80 in loc de 130 pe 1000 km faci 13 in loc de 8 ore de condus efectiv si la 13 ore mai ai nevoie de cel putin 2 pauze de mancat ca lumea de cate 1 ora. Ajungi sa stai pe drum 15 ore in loc de 9. Sau daca mai pui ceva aglomeratie si santiere se fac 16 ore in loc de 10.
La 16 ore de condus esti zombie, un pericol public!
Si alta intrebare: TU ai mers vreodata fix cu 80 pe ploaie pe macar 100 de km? Cate camioane te-au depasit enervate si cata carne ti-ai luat? Sau doar vorbesti teoretic, si practic mergi cu 100-110 pe ploaie?
Si mai sunt cateva intrebari:
- mai exista vreo tara cu 80 la ora pe ploaie? Ca idee Franta are 110 pe ploaie, in Germania sunt doar limitari locale la 80 pe ploaie acolo unde exista risc de acvaplanare cunoscut, in rest nelimitat.
- ce limita ai pe drumurile europene, nationale si judetene pe ploaie in Romania?
-
@Duta-C a spus în Tehnologii in constructii:
Și în Belgia e la fel asfaltul......ploua de rupe si nu ai nici o problema sa mergi cu 130. Apa intră instant în asfalt! Meserie!
Bro, sa ai grija daca alergi prea tare prin Flandra cu 130 ca au promis astia ca activeaza radarele de tronson si te ard.
Si ma bucur ca ai gasit tronsonul de autostrada din Belgia cu asfalt poros, in jurul Bruxelles-ului noi tot cu acvaplanarea ne ocupam. Nu prea des, doar la fiecare 15 minute cand se schimba vremea si se pune ploaia.
Dumuri bune sa avem ! -
@JohnDoe În Flandra am întâlnit asfaltul ăsta ! Acum m-am reintors in tara!
-
Drumuri iluminate cu vopsea fosforescenta!!!!
Bun. In Malaiezia nu a mers datorita unui cumul de factori. Cost, climat etc.
Poate fi incecata solutia si la noi pe un segment pilot. Cine stie? -
Tehnologia de realizare a zidariei BCA ytong. Ytong fiind numele dat de primul producator care a produs compozitia cu aceasta densitate si aceste caracteristici. Exista si alte variante de BCA.
-: cum se produc blocurile de BCA Ytong în fabrica pe care producătorul german de materiale de construcții XELLA o deține la Păulești, în județul Prahova.
Cineva pe youtube intreaba daca BCA ytong este adecvat pentru aplicarea de termoizolatii sau apare condens. In general betonul poros BCA (asta este, un beton cu bule de aer - exista si alte produse numite Poroton etc, si care sunt tot BCA-uri) nu are caracteristici termoizolante suficiente si se recomanda aplicarea de termoizolatie minim 10cm in plus. Condensul nu are legatura cu asta, ci sunt alte motive pentru care apare. De stiut ar fi:
- umezeala care produce condens este produsa de om prin respiratie, gatit, facut dus etc, deci trebuie sa iasa din casa; toti peretii din orice material permit trecerea vaporilor de apa spre exterior, important fiind sa nu se produca nicaieri fenomenul de roua, adica transformarea vaporilor inapoi in apa
- termoizoltia se aplica mereu pe exterior, fiind ultimul strat prin care trebuie sa treaca vaporii din apa din casa in drumul lor spre atmosfera libera de afara; astfel la trecerea prin toate celelalte straturi inainte de a ajunge la termoizolatie va fi CALD! Asta e esential! Sa nu se produca roua. Doar la final aburii trec prin termoizolatie, care este extrem de permisiva la vapori si in ea nu se va produce roua, ca nu se acumuleaza suficienti vapori niciodata - ei trec acolo ca prin brânza si se evapora in atmosfera (numai sa nu-i opreasca la urma vreo tencuiala nepermisiva - dar tencuielile de exterior sunt gandite pentru asta
- exista si situatia in care apa care duce la condens vine din pamânt, de ex. daca apa de ploaie se strange sub casa, nefiind dirijata spre canalizare; sau daca panza freatica e foarte sus, sau o teava este sparta in pamant si iese apa ani de zile de acolo, etc; dar o casa construita de un inginer bun nu va avea problema asta, pentru ca se iau masuri pentru a impiedica apa sa urce prin zidarie sau prin betoanele fundatiei - sunt masuri mai complexe, mergand de la drenaje de jur imprejur, hidroizolatii aplicate pe exterior, tole din tabla montate in toate rosturile de turnare a betonului (si astfel betonul facut impermeabil), si in final carton bitumat pus in mortarul de sub primul strat de zidarie apoi inca o data intre primul si al doilea strat; si evident pamantul nu are voie sa atinga nicaieri cladirea, ci peste tot hidroizolat, folie cu gauri etc
-
Pareri?
Spre exemplu am observat ca la strpungerea TBM-ului diafragma provizorie era aramata cu bare din firmra de sticla
FOTO Țara în care 6.000 de oameni mor anual în accidente rutiere a încercat o soluție futuristă. Până când a apărut o mare problemă