Tehnologii in constructii
-
Furnizare avion destinat obținerii de date LiDAR/fotogrammetrice pentru supravegherea, controlul și monitorizarea pădurilor, prin intermediul unui Sistem informatic integrat, obligație stabilita prin PNRR, Componenta 7- Digitalizare, digitalizarea in domeniul mediului
- Ofertant unic : INOVUM
- Ofertant unic : INOVUM
-
Daca tot am zis de asfalt drenant pe subiectul A7, las si aici un video din care cred ca se vede clar diferenta.
E filmat probabil pe A5 la sud de Karlsruhe. Acolo exista aceasta combinatie periculoasa de zone cu asfalt drenant si bucati scurte pe poduri / podete cu asfalt standard:
Un aspect interesant: comentariile la video in limba germana arata ca pur si simplu nimeni nu intelege de ce s-a intamplat. Sunt altii care zic ca au patit si ei la fel, 170 pe ploaie si mers ireprosabil si brusc o fasie cu balta... si cu greu s-a redresat...
E clar ca nici autoritatile germane nu inteleg cat de grav este ce au facut acolo. Pentru ca asfaltul silentios nu a fost pus pentru efectul de drenaj al apei, ci pentru reducerea zgomotului.
Din toate drumurile mele se pare ca doar in Italia este pus asfalt drenant pe mii de km, cu scopul clar de a creste vizibilitatea pe ploaie si de a elimina practic complet riscul de acvaplanare. Evident cu exceptia locurilor unde se trece din nou la asfalt normal.... Mare atentie in acele puncte, pentru ca trebuie redus de la 130-150 (sau mai mult in Germania) pana la 100-110 sau chiar mai putin pentru cine are cauciucuri tocite sau late.
-
Sunt curios cum fac olandezii de au autostrazile cu minim de apa chiar si cand ploua masiv.
-
Folosesc asfalt drenant, exact cum a arata vancouver mai sus. Raspunsul urmator este dat de IA google la introducerea textului "draining asphalt in nederland".
Draining asphalt, known as porous asphalt, is a widely used road surfacing material in the Netherlands that allows water to drain through it, significantly reducing spray and noise from traffic. This porous mix of larger aggregates creates small, interconnected voids that permit rainwater to pass through to a drainage system or the road's edge, improving safety and contributing to flood prevention. The Netherlands has extensive experience with porous asphalt, using it on national roads and continuously researching its technical aspects, including maintenance and long-term performance.
How Porous Asphalt WorksHigh Porosity:
Unlike traditional dense asphalt, porous asphalt contains a high percentage of voids (around 20%), achieved by using larger-sized aggregates and excluding fine materials.Water Drainage:
These voids allow water to drain directly through the pavement, preventing it from pooling on the surface.
Noise Reduction:
The porous structure also helps to absorb sound, leading to lower traffic noise levels.
Enhanced Safety:
By reducing water spray and providing better traction, porous asphalt increases traffic safety.Implementation in the Netherlands
National Trunk Roads:
Porous asphalt is commonly used on the Netherlands' national road network, especially on motorways, due to its demonstrated benefits in traffic safety and noise reduction.
Monitoring:
The Dutch Department of Public Works and Water Management (Rijkswaterstaat) actively monitors the performance of porous asphalt to ensure it meets legal requirements for safety, noise, and ride quality.Maintenance and Challenges
Clogging Risk:
Porous asphalt is susceptible to clogging from debris, particularly in rural areas or on roads with significant soling.Winter Performance:
Its performance can differ from dense asphalt in winter conditions, requiring specific maintenance strategies to address issues like freezing and moisture.
Research:
Ongoing research focuses on optimizing maintenance techniques, prolonging the material's lifespan, and developing more sustainable methods for recycling and reusing porous asphaltSe remarca cele 3 caraceteristici senzationale dupa mine:
- reducerea zgomotului de rulare
- reducerea dramatica a apei pe suprafata de rulare, chiar si la ploaie puternica (risc acvaplanare practic zero, franare aproape la fel ca pe carosabil uscat)
- vizibilitate aproape la fel ca pe carosabil uscat, fara sprai fin aruncat de vehiculele din fata
-
Si sincer nu integ de ce acest asfalt drenant nu este OBLIGATORIU in toata UE pe A si DX !
-
Cu asfaltul poros acest accident nu ar fi avut loc:
Si da, evident nu se intampla nici daca soferul mergea mai incet. Asa daca ramanem toti acasa si nu mai folosim masinile putem reduce chiar la zero accidentele. Ideea este sa putem circula cu viteza REZONABILA si sa nu existe riscuri, si in imagini nu circula nimeni cu viteza "halucinanta".
-
Și în Belgia e la fel asfaltul......ploua de rupe si nu ai nici o problema sa mergi cu 130. Apa intră instant în asfalt! Meserie!
-
Acvaplanarea depinde de cativa parametri: viteza, latimea cauciucului, profilul cauciucului si evident uzura. In Romania parca pe ploaie limita de viteza e de 80 km/h, viteza la care se poate acvaplana mai greu, cu cauciucuri foarte late, foarte uzate sau cu profil cu performante slabe.
Nu comentez despre asfaltul drenant, ci doar ca se poate evita acvaplanarea cu viteza adecvata si cauciucuri decente. E o problema cu multe solutii, unele chiar accesibile soferilor. Ah, si putina atentie, ca baltile pe autostrada se vad de la distanta.
-
Mai ales noaptea se vad perfect baltile... Mai ales acum in oct-nov-dec, cand la 5 deja e intuneric. Tu ai mers vreodata noaptea pe ploaie?
Tu ai mers vreodata sute de km intr-o zi? Ai idee cum e sa mergi de la Viena la Constanta cu 80 la ora in loc sa mergi normal pe autostrada cu 130? Timpul aproape se dubleaza, oboseala te ajunge... da, e simplu sa zici sa mai iei un hotel pe drum. Daca esti turist si ai drum o data pe an, merge, desi si ca turist deseori ai rezervari si tot trebuie sa ajungi in ziua X si nu a doua zi, ca risti sa pierzi rezervarea...
Mare parte din accidente au loc din cauza oboselii. Daca mergi cu 80 in loc de 130 pe 1000 km faci 13 in loc de 8 ore de condus efectiv si la 13 ore mai ai nevoie de cel putin 2 pauze de mancat ca lumea de cate 1 ora. Ajungi sa stai pe drum 15 ore in loc de 9. Sau daca mai pui ceva aglomeratie si santiere se fac 16 ore in loc de 10.
La 16 ore de condus esti zombie, un pericol public!
Si alta intrebare: TU ai mers vreodata fix cu 80 pe ploaie pe macar 100 de km? Cate camioane te-au depasit enervate si cata carne ti-ai luat? Sau doar vorbesti teoretic, si practic mergi cu 100-110 pe ploaie?
Si mai sunt cateva intrebari:
- mai exista vreo tara cu 80 la ora pe ploaie? Ca idee Franta are 110 pe ploaie, in Germania sunt doar limitari locale la 80 pe ploaie acolo unde exista risc de acvaplanare cunoscut, in rest nelimitat.
- ce limita ai pe drumurile europene, nationale si judetene pe ploaie in Romania?
-
@Duta-C a spus în Tehnologii in constructii:
Și în Belgia e la fel asfaltul......ploua de rupe si nu ai nici o problema sa mergi cu 130. Apa intră instant în asfalt! Meserie!
Bro, sa ai grija daca alergi prea tare prin Flandra cu 130 ca au promis astia ca activeaza radarele de tronson si te ard.
Si ma bucur ca ai gasit tronsonul de autostrada din Belgia cu asfalt poros, in jurul Bruxelles-ului noi tot cu acvaplanarea ne ocupam. Nu prea des, doar la fiecare 15 minute cand se schimba vremea si se pune ploaia.
Dumuri bune sa avem ! -
@JohnDoe În Flandra am întâlnit asfaltul ăsta ! Acum m-am reintors in tara!