A0 și DNCB, centuri București
-
@MihaiD Nu prea văd de ce ar forța pe PiSi4, oricum termină înainte de termen și lotul nu prea contează până nu avem și lotul 3.
Revenind la A0, e bine că și chinezii au început să lucreze lângă DN3.
Aș paria că la începutul verii o să fie legat A0 sud de A0 nord (UMB + CCEC). -
@mike_us Chinezii nu termina inainte de Noiembrie 2026.
-
@daniel22_22 Pe ce te bazezi cand zici ca nu termina decat peste 1 an + ?
-
@mike_us niciunui constructor nu-i strica sa finalizeze un contract si sa incaseze banii mai devreme, daca se poate. In cazul PiSi4 PORR a stiut exact ce face si avea oamenii necesari. Personal am fost convins ca trag sa finalizeze lotul chiar de anul acesta. Si cred ca nu tunelul, ci alunecarile de teren le-au stricat planurile.
Oricum, pe PiSi4 lucrarile structurile sunt aproape integral finalizate, iar terasamentele nu sunt departe. Nu cred ca au nevoie mai mult de martie 2026 pentru finalizarea lotului. Pana la final de decembrie lotul la suprafata poate fi asfaltat si marcat, iar peste iarna pot lucra linistiti in tunel.
Vor finaliza lotul cu probabil 1 an inainte de termen.
-
@PaulS Mai multe:
- nod DN2: pod bretea peste autostrada abia betonat, terasament care zace in aceeasi poziție de 3 luni;
- nod DN2: pod autostrada peste DN: zona betonata insignifianta, armare 75%
- nod DN2: bretele dinspre sud….in paragina. Pare ca sunt ceva utilități nerelocate prin zona.
- pod peste DJ: nici o grinda
- pod drum agricol: abia puse grinzile, terasament la 50% (optimist)
- podeț canal: aproape zero
- pod CF: încă se lucrează la rigle, zero grinzi
- terasament după pod CF: încă la faza de adus strat de baza
- pod DN3: zero barat
-
@daniel22_22 "chinezii" de la Baxcom pare au accelerat semnificativ in ultima luna si jumatate. La terasamente avanseaza sustinut, iar la structuri e remarcabil ca in sfarsit sa vad placi de suprabetonare turnate, chiar integral la cateva pasaje.
La nodul A0/DN2 mai au relativ putin de armant si deja toarna placile pe pasaje.
Raman punctele critice:
- Pasajul peste CF, unde totusi pilele sunt aproape gata. Mai au parca una-doua elevatii de finalizat. Daca le vin grinzile, pot termina pasajul chiar anul acesta
- Pasajul DN3 peste A0, la care, din nou, depinde de mobilizare. In ritmul lor sa zicem ca-l termina la inceput de 2026.
In ansamblu, la ritmul actual, e realista o inaugurare A0 N3 cel tarziu in martie 2026.
-
@mihai Fără nici cea mai mică îndoială, termină înainte de termen (deja 75%).
Eu aș zice în prima jumătate a anului 2026, deci nu departe de ce spui tu.
Alunecările, clar, sunt o posibilitate, iar a doua ar fi să fi avut discuții cu autoritățile pentru a lăsa lucrările puțin mai încet, astfel încât să poată efectua plățile / să redirecționeze bani către loturi mai urgente.
Oricum, un lot terminat înainte de termen nu oferă niciun motiv de nemulțumire. PORR a lucrat foarte bine.@daniel22_22 Și eu văd, cum zice și Mihai, accelerare pe lotul chinezilor.
Sunt aproape de 60% și anul acesta mai e o toamnă întreagă în care se poate lucra.
Nu m-aș mira să termine anul în jur de 80%, caz în care sigur nu îi mai prinde toamna. -
29 AUG 2025 AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4 UMB!
Infrastructura Romania
-
Chinezii la DN3, cred eu, că vor face rampele cu biscuiți, că nu prea e loc. Să vedeți acolo timpi de execuție. La CF, iar, au 3 deschideri cu grinzi metalice. De bun simț pentru traficul din zonă ar fi ca anul ăsta să dea complet în circulație nodul de la DN2 și măcar unul din cele 2 overpass-uri ! Grinzi de beton au doar 20 în șantier.
-
Acest mesaj a fost șters! -
@catalinus66 De curand au terminat si lotul celor de la Aktor...
-
@catalinus66 Acolo a fost Retter.
-
Autostrada A0 Nord Lot 1. Pizzarotti si Rettler au un Progres Decent al Lucrarilor 30.08.2025
BabaDog
-
@PaulS Simpatic BabaDog!
-
-
[01 SEPT 2025] AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4 UMB!
Infrastructura Romania
-
A aparut macaraua de ridicat grinzi metalice. Dar tot e greu de crezut ca termina anul asta podul metalic. Restul lotului pare ca termina undeva la mijloc de octombrie si muta din echipe.
-
@vancouver Ai dreptate. Au gata doar 6 grinzi din 28 necesare, deci nici macar 2 deschideri. Muncitorii termina saptamana asta lucrarile la partea cu grizile de beton. Sigur vor fi relocati pe A7 si aici vor ramane doar cativa sudori.
-
@vancouver eu sunt mai optimist, bazat pe experienta de pe A7.
Am vazut in mod repetat la podurile metalice de pe A7 (Ramnicu Sarat, Buzau, Putna, Susita, Trotus) ca atunci cand UMB se apuca de ridicat structura metalica, finalizeaza ridicarea in 2-4 saptamani, in functie de lungimea podului.
Pe A0N4 cred ca odata ce se apuca de ridicat termina in maxim 3 saptamani. Dupa care au vreo 3 saptamani de montat predale, timp in care se apuca si de armat placa.
In ritmul lor mi se pare in continuare plauzibila o inaugurare a A0N4 in noiembrie 2025.
Cred ca singura exceptie ar fi daca se pun de acord cu CNAIR sa prioritizeze A7 Focsani - Adjud si sa mobilizeze echipele acolo. Pentru ca e clar ca Baxcom nu termina A0N3 anul asta si la stadiul actual nu mai are sens o descarcare temporara in DN3. Deci un A0N4 finalizat in noiembrie n-ar folosi oricum nimanui. In schimb A7 Focsani - Adjud ar fi utila imediat.
-
Irinel Ionel Scriosteanu :
𝗚𝗮𝘁𝗮, 𝗮𝗺 𝗿𝗲𝘃𝗲𝗻𝗶𝘁!
𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒄𝒐𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̦𝒂𝒕 𝒅𝒊𝒏 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒖𝒓𝒊 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒏𝒆
Primul șantier vizitat după revenirea din scurta vacanță a fost șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 𝗡𝗼𝗿𝗱 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 #𝗔𝟬, pentru a menține o presiune crescută pe constructor, în așa fel încât să aibă o mobilizare care să asigure darea în trafic cât mai repede.
Față de acum aproximativ 2 săptămâni, mobilizarea este puțin crescută, dar nu satisfăcătoare. Trebuie insistat, mai ales, în zona terasamentelor pentru a profita cât mai mult de vremea încă favorabilă.
Stadiul pe diferența de 8,6 km rămași de executat este următorul:
️ se execută lucrări de așternere a stratului de asfalt de bază, fiind realizați 800 ml;
️ sunt în curs de finalizare lucrările de decapare și stabilizare a terenului de fundare (99,3%);
️ este în curs de finalizare execuția celor 26 podețe (97,62%);
️ se execută lucrări de umpluturi cu pământ stabilizat, fiind realizați 630.000,00 mc (84%);
️ se lucrează la stratul de forma din balast, realizat aproximativ 65% din volumul total;
️ stratul de fundație din balast este realizat aproximativ 55% din volumul total;
️ se lucrează la stratul de agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici, fiind executat în proporție de 22%;
️ se lucrează la sistemul de evacuare a apelor din zona mediană a autostrăzii;
️ se lucrează la sistemul ITS și la sistemul de iluminat public;
️ Pasajul pe autostradă peste DN2 -> continuă lucrările la armarea plăcii de suprabetonare și umplerea rampelor de acces pe ambele capete;
️ Pasajele de la nodul rutier DN2 -> sunt în curs de finalizare umpluturile rampelor de acces;
️ Pasajul pe autostradă peste DC27 -> se execută lucrări pregătitoare pentru montarea aparatelor de reazem și grinzilor prefabricate;
️ Pasajul pe DJ300 peste autostradă -> s-a finalizat montarea grinzilor prefabricate, se lucrează la cofrarea și armarea antretoazelor și la rampele de acces;
️ Pasajul pe autostradă peste CF800 București - Constanța-> a început montarea aparatelor de reazem, se lucrează la umplutura rampelor de acces și se execută lucrări pregătitoare pentru montarea grinzilor prefabricate, activitate care va începe săptămâna viitoare;
️ Pasajul pe DN3 peste autostradă -> după finalizarea relocării rețelelor de utilități publice, se vor demara forajele piloților;
️ relocarea rețelelor de utilități publice a fost finalizată în zona pasajului peste CF800 București - Constanța și nodului rutier DN2 și sunt în curs de finalizare în restul zonelor: drumului comunal DC27, DJ300, pasajului DN3.
️ Monitorizarea acestui șantier reprezintă o prioritate, motiv pentru care, până la momentul finalizării lucrărilor, este obiectivul pe care voi merge des, pentru a sprijini și presa antreprenorul să finalizeze lucrările cât mai repede posibil, astfel încât diferența de timp dintre darea în trafic dintre Lotul 3 și Lotul 4 să fie cât mai scurtă. De altfel, analizăm posibilitatea ca până la finalizarea pasajului de la DN3, să realizăm un nod rutier provizoriu similar cu cel de la DN2, în așa fel încât să se poată utiliza Lotul 4 la momentul finalizării lucrărilor, chiar și Lotul 3.