Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.2k Mesaje 40 Posters 501.7k Vizualizări 7 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Conectat
      mihai
      ultima editare de

      Autostrada A7 - Stadiu Nod Buzău Sud cu DN2B (Nurol) + Pod peste Râul Buzău (UMB) [25.06.2025]
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • S Deconectat
        SwatKat @vancouver
        ultima editare de

        @vancouver Solutia asta ar presupune o asumare atat la nivelul CNAIR, cat si al constructorului. Nu stim nici daca mai sunt plati de efectuat (si daca se va plati, cine va fi raspunzator de remediere). Iar o astfel de asumare la nivelul unei autoritati a statului e putin "cu cantec" - as garanta ca la un eventual control de la Curtea de Conturi spre ex., imediat se va pune in carca lor orice problema. (nu ca as lua apararea celor de la Cnair, dar cam asa se intampla, fiecare institutie de control "trebuie" sa gaseasca ceva, altfel se presupune ca nu a muncit - din pacate)

        Iar CNAIR nu sunt in stare sa forteze redeschiderea bucatii inchise din lotul 1, odata ce au dat drumul la circulatie pe pasajul de la km. 20. NU inteleg ce asteapta, ar degreva mult jumatate din Mizil.

        Iar legat de subiectul asta, aici "societatea civila din domeniu" (am pus ghilimele intentionat) ar putea pune o presiune pe minister/Cnair etc., in loc sa fie promovate zvonuri si scenarii alarmiste legate doar de un anumit constructor.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • S Deconectat
          spooky @daniel22_22
          ultima editare de

          @daniel22_22 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

          Acceptarea unei alte solutii in afara de cea proprie ii dauneaza la orgoliu.

          De bucata inchisa pana la Mizil se mai stie ceva?

          Oricum consultantul/supervizorul nu dă el soluția. Ea este dată de Proiectantul antreprenorului, deci subcontractant al antreprenorului, care este Via Design (adică tot Consitrans). Consultantul poate propune soluții de remediere, așa cum a propus eclisarea de anul trecut.

          Ideea e că el preferă să aștepte răspunsul (soluția) de la Expertiză... dar expertiza nu are acest rol de a da o soluție, ci mai degrabă de a valida dacă soluția propusă de Proiectant și aprobată de Consultant este bună.

          De principiu, să spunem, Expertul poate propune el o altă soluție, care ar putea fi impusă printr-o solicitare a beneficiarului (CNAIR) către Consultant care dă mai departe către Antreprenor (TRACE) care dă ordin de execuție la sub-contractant, ea se întoarce spre aprobare la Consultant și consultantul dă ordin de începere a lucrărilor și astfel începe execuția. Dar acum nu suntem în acest scenariu.

          Ar trebui ca în scurt timp să circulăm pe lot 1... probabil mai sunt mici detalii de pus la punct la nod și partea birocratică (hârtii).

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Nu inteleg ce sa-si asume autoritatile. Nu au gresit cu nimic si nu au executat nimic. Eu vorbeam sa se ajunga la o intelegere intre toate partile, nu la un conflict.

            Raspunderea este mereu a celui care a gresit. Daca proiectantul a dat solutie gresita esta a lui, daca executantul nu a executat-o corect este a lui. Alta raspundere nu exista. Supervizerul nu are o raspundere directa, atitudinea lui e stupida pe moment!

            Expertul este un singur om si el, un inginer din Italia. El este chemat direct de CNAIR sa se asigure ca nu pica podul. El nu are nici o raspundere si nu trebuie sa dea solutii. El doar poate indica eventuale probleme. Pana acum a fost mereu de acord de principiu cu solutiile prezentate de proiectant.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            S 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • S Deconectat
              SwatKat @vancouver
              ultima editare de

              @vancouver M-am referit ca daca isi asuma sa dea in circulatie, daca testele ies ok si sa lase senzori monitorizare etc. Cum toata lumea incearca sa se acopere de hartii semnate "de altii", ajungem sa stam cu bucata asta muzeu mult si bine...

              I 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • C Deconectat
                cosminb
                ultima editare de

                Întrebare de simplu privitor
                Dacă pe acolo nu mai curge nimic, de ce au făcut ditamai podul pe structură metalică?

                D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • D Conectat
                  daniel22_22 @cosminb
                  ultima editare de

                  @cosminb Probabil ca era prins in SF, proiectantul l-a proiectat si constructorul a trebuit sa il faca.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Pentru ca "Consitrans". Cei care faceau tunel de 14km sub raul Prahova in zona Breaza!

                    O imensa aberatie evident acel pod. Macar daca-l faceau cu grinzi standard de 40m din beton, adica mai puneau o singura pila in plus.

                    Coni-Trace n-au avut de ales, a fost FIDIC ROSU.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                    • M Conectat
                      mihai @vancouver
                      ultima editare de

                      @vancouver nu stiu cotele apelor in zona, dar pot sa-mi imaginez ca Apele Romane au marcat albia majora a paraului ca importanta pentru deversarea apelor atunci cand ating cote istorice, precum la ploi abundente sau la topirea zapezilor. Care zapezi? Cele de acum 30 de ani 🙂 Care nu stim daca se mai intorc sau nu.

                      Chiar si asa, perfect de acord cu tine ca aici nu se impuneau deschideri mari si se putea face pod din beton, daca o caseta nu era suficienta.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Avem o estimare pentru darea in trafic la pod Buzau: 8-10 iulie.

                        Desi mie mi se pare ca termina mai repede turcii, dar na, proceduri una alta

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • I Conectat
                          Iulian @SwatKat
                          ultima editare de

                          @SwatKat
                          Nu prea există altă soluție, când există o non- conformitate cel care a greșit, adică constructorul trebuie sa dea soluții de remediere. Dar cum nu este el care a făcut proiectul, trebuie sa meargă cu șapca in mână la proiectant ca sa de-a o soluție de remediere. Care proiectant zice: xyz ore de inginerie * ABC costul pe oră = z. Și acum apare negocierea că proiectantul nu este prost, o sa îl rupă la bani. Și așa apare blocajul. Supervizorul nu are competența sa accepte soluții de modificare. Beneficiarul nici el că nu e prost să-și asume ceva ce nu este vina lui. El doar îl faultează pe constructor și poate pe supervizor ( neglijenta profesionala gravă că nu a avut grija sa nu facă prostii constructorul). Expertul ala își dă și el cu părerea : "am și eu o părere, faci cum crezi că tu dai de dracu' nu eu"

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • First post
                            Last post