Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    129 Mesaje 15 Posters 11.8k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Si tronsonul 2 Tg. Frumos - Iasi intra in linie dreapta:

      Mădălina Podaru  /  mai 19  /  Rutier

      Autostrada Unirii: Licitația pentru tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani se deblochează / CNSC a respins contestația Strabag

      Autostrada Unirii: Licitația pentru tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani se deblochează / CNSC a respins contestația Strabag

      Licitația pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii Unirii A8 poate fi reluată, după ce Consiliul Național pentru

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Mădălina Podaru  /  mai 20  /  Rutier

        Autostrada Unirii A8. Șase oferte depuse construcția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos

        Autostrada Unirii A8. Șase oferte depuse construcția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos

        Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) anunță că au fost depuse șase oferte pentru construcția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos

        Ofertele depuse:

        Asocierea DANLIN XXL (Lider)-Groma Hold Ltd-Intertranscom Impex-Evropeiski Patishta
        Asocierea ITINERA SPA (Lider)-Saipem Spa-ICM Spa
        Asocierea BISKON Yapi Anonim Sirketi (Lider)-Straco Holding-Ilgaz Construction
        Asocierea KALYON Insaat Sanay Ticaret Anonim Sireketi (Lider) -Ozkar Insaat Sanay Ve Ticaret Anonim Sirketi
        Asociere SA&PE Construct SRL (Lider) -Tehnostrade- Spedition UMB- Euro-Asfalt
        Asociere ICTAS Insaat Sany ve Ticaret (Lider)- Rotary Construcții Mentenanță
        

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • C Deconectat
          chapo
          ultima editare de

          slabuti rau ofertantii. foarte slabuti Ma asteptam la Porr si Strabag , pacat

          M P 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
          • M Deconectat
            MihaiD @chapo
            ultima editare de

            Că e aici sau în altă parte, cu Danlin am vedea mobilizare și treabă bună. Poate iau DX Bacău Piatra, dar ceva merită să ia.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • P Deconectat
              PaulS @chapo
              ultima editare de

              @chapo Daca e UMB..e cam greu sa licitezi sub ei...

              C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • C Deconectat
                chapo @PaulS
                ultima editare de

                @PaulS Mda. poate italienii cu saipem ar merge.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Compania Națională de Investiții Rutiere

                  Compania Națională de Investiții Rutiere

                  𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 ,,𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢” : 𝐬-𝐚 𝐥𝐚𝐧𝐬𝐚𝐭 𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐭𝐫𝐨𝐧𝐬𝐨𝐚𝐧𝐞𝐥𝐞 𝐋𝐞𝐭̦𝐜𝐚𝐧𝐢-𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢 ➡ Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții...

                  𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 ,,𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢” : 𝐬-𝐚 𝐥𝐚𝐧𝐬𝐚𝐭 𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐭𝐫𝐨𝐧𝐬𝐨𝐚𝐧𝐞𝐥𝐞 𝐋𝐞𝐭̦𝐜𝐚𝐧𝐢-𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢
                  ➡ Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) contractele pentru construirea ultimelor trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii-A8 și a stabilit următoarele termene pentru depunere ofertelor :
                  • Tronsonul 3 Lețcani (DN 28)- DN 24 (Iași), termen -limită pentru depunerea ofertelor 25 August 2025
                  • Tronsonul 4 DN 24 (Iași)-Golăiești, termen-limită 1 septembrie 2025
                  • Tronsonul 5 Golăiești-Vamă (Pod peste Prut la Ungheni), termen depunere 28 iulie 2025.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    ^ Dupa parerea mea mai trebuia facut un nod si la intersectia A8 cu DJ282. Exact acolo pare sa fie o parcare planificata. In Germania si Austria si Ungaria am vazut in multe cazuri cum iesirea spre parcare este totodata si iesire spre un drum local. La fel si prin parcare se poate intra de pe drumul local din spatele parcarii spre A.

                    ffsds.png

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      S-a semnat azi 1b Miercurea Nirajului - Sarateni (langa Sovata) cu Ozaltin. Lotul este important pentru ca da sens lotului 1a Tg. Mures - Miercurea Nirajului, care nu are legatura cu un drum national la capatul din Miercurea Nirajului. Cu lotul 1b se ajunge langa Sovata si avem nod cu DN13A, la iesirea din Sovata spre sud-vest.

                      Impreuna cele 2 loturi vor scurta timpul de parcurs Sovata - capat actual A3 la Tg. Mures cu aprox. 30-35 de minute (24 de minute in loc de 55-60 de minute).

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Reziliere? A8 lot 2a Ditrau - Grinties, UMB nu vrea sa-l mai faca:

                        https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=9799797106803639&id=100003203405254&mibextid=wwXIfr&rdid=mK9O1034gHY89xPS

                        Asa cum am mai spus, in opinia mea cel mai important lot este acesta 2a, el singur aducand o economie de 40 de minute si creaza o legatura rutiera noua, pe care acum este doar un DJ, partial forestier.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • C Deconectat
                          chapo
                          ultima editare de

                          Se pare ca nu isi mai vad de lungul nasului si o fac pe vagabonzii.

                          Din acest motiv nu sunt bune monopolurile, mai ales in Romania

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Cred ca cea mai buna solutie este sa nu se stea prea mult pe ganduri: acceptata rezilierea si facuta imediat o noua licitatie. Daca stam acum sa ne razboim cu UMB se vor pierde ani buni, chiar daca la urma castiga statul si UMB va fi exclus de la viitoare licitatii (asa cum merita, daca este adevarat ce se aude, ca motivele sunt legate de o incercare de a obtine conditii mai bune dupa ce contractul a fost deja semnat).

                            Repet parerea mea interesul national primul. Si nu veleitati cu o firma sau alta. Interesul national inseamna sa facem cat mai repede autostrada si sa nu stam prin procese. Acceptata rezilierea (atunci va fi de comun acord si devine exclus orice proces) si reluata imediat licitatia.

                            Si atentie: CU TERMENE MAI REZONABILE, pentru ca in mod cert (asa cum vedem si la Mapa) termenele pentru zona de munte nu sunt rezonabile. Mai ales proiectarea are nevoie de mai mult timp, pentru ca - la fel ca pe A1 lot 2 - forajele geotehnice inca nu sunt realizate.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • C Deconectat
                              chapo
                              ultima editare de

                              Nu trebuie acceptata sub nicio forma rezilierea. Nu poti sa accepti sa stai ,, capra” tu ca stat in fata unui operator economic. Nu este niciun temei legal sa accepti rezilierea dpdv al CNIR.

                              Nici nu o sa se duca mai departe UMB cu rahatu asta. Daca ajung la instanta o sa primeasca un foarte frumos certificat negativ si se pupa pe bot de licitatii.

                              Pur si simplu mizerabil acest santaj

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de vancouver

                                Ok, daca nu stam capra, atunci o sa stam prin instante. Cu anii. Si o sa dam apa la moara si celor care reclama ca statul este incapabil si nu face treaba si s-ar putea sa iasa acesti oameni la urmatoarele alegeri. Si o sa stam capra la un nou conducator iubit gen Ceausescu. Daca asta preferam!

                                Cunosc 3 situatii asemanatoarea in Germania, unde firme au castigat si semnat contracte, apoi in cateva zile s-au razgandit. Imediat s-a semnat rezilierea, tocmai pentru ca nu incepuse nimic, nu era nimic de plata si nu avea sens un conflict de blocare a santierului.

                                Bine ca noi romanii suntem mai mândi ca brazii!

                                Si este exact atitudinea functionarilor publici, a intregului aparat de stat, fumuri si fumuri si pretentii, in loc de a actiona proactiv si productiv, lasand la o parte veleitatile. Asa ajung firmele sa piarda fonduri europene, asa nu se iau aprobari si dureaza cu anii (de ex. pentru panouri solare, etc), de aiai mereu se ajunge la spaga etc si noi românii ne punem piedica unii altora. Pana si romii sunt mai uniti si se ajuta unii pe altii.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • C Deconectat
                                  chapo
                                  ultima editare de

                                  Problema este ca nu o sa se schimbe cu nimic ecuatia. Daca reziliezi, vei face o alta licitatie, cu aceeasi hartie buna de aruncat de gunoi si va veni, din nou, doar UMB, daca mai vine.
                                  Nimeni nu iti da garantia ca va merge repede licitatia, iar la cum la noi merg foarte greu este aproape imposibil sa avem constructor nou in 2 ani daca se reziliaza azi.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • D Deconectat
                                    daniel22_22
                                    ultima editare de daniel22_22

                                    Se pare ca UMB cere reducerea valorii scrisorii de garantie de la 1.5% din valoarea contractului la 0.5%.
                                    Hai sa analizam putin:

                                    • scrisoarea de garantie se face pe banii lui UMB si banca percepe dobanda
                                    • dobanzile la lei sunt in crestere (fata de momentul licitatiei) si vor ramane relativ sus pe un orizont de timp mediu (3 ani)
                                    • statul nu mai are bani si proiectele grele cum este autostrada A8 (in totalitatea ei) vor merge cu frana trasa, termenul de executie se va prelungi linistit cu inca 2-3 ani (in total 7-8 ani de acum incolo) + 10 ani garantie de buna executie = aproape 20 de ani
                                    • fonduri europene: aproape taiate din cauza lipsei reformelor
                                    • PNRR: doar tragerea 1 a fost completa, din tragerea 2 si 3 am pierdut bani, tragerea 4 are mari sanse sa nu mai fie deloc
                                    • cine este vinovat de lipsa banilor, lipsa fondurilor europene, cresterea dobanzilor? Partenerul Serios

                                    UMB a facut un calcul de profitabilitate si a iesit ca e nasol. Inca se poate scoate din contract daca este pagubos. Probabil urmeaza evaluarea si a celorlalte segmente ale A8 la care a licitat.

                                    Nu vreau sa sune a rautate fata de Moldova (si eu sunt din Iasi chiar daca acum traiesc in Bucuresti), dar A8 (toata) va face parte dintre proiectele sacrificate alaturi de A13, Focsani-Braila, Piatra Neamt-Bacau, A6, A4 si A9. Realist vorbind, dintre proiectele noi au sanse doar Arad-Oradea si Pascani-Suceava-Siret.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      Eu sunt convins ca si A8 se va face, in sensul ca a intrat deja in linie dreapta. Asa cum am mai spus de 15 ori si am dat si comunicat, dar nimeni nu se sinchiseste, ca e realitatea enervanta: PROIECTAREA O SA DUREZE 3-4 ANI pe loturile de munte. ASA CA NU E PROBLEMA DE BANI - deocamadata. Bani vor fi necesari abia in 2028-2033 pentru sectiunile grele si scumpe. Adica intra pe urmatorul exercitiu financiar de fonduri europene.

                                      Mai aproape de infaptuire este A8 Motca-Iasi. Pentru ca aici avem studiile geo facute pe bune. Si atunci proiectarea va dura doar 1-1,5 ani.

                                      Probabil UMB au inteles si ei ca va dura 3-4-5 ani proiectarea la munte dupa ce au inceput sa intre in problema. De aici rezulta pe de o parte posibile penalitati si desigur bani in plus pentru scrisorile de garantie.

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • M Deconectat
                                        mike_us @vancouver
                                        ultima editare de mike_us

                                        @vancouver Și eu cred că A8 se va face, doar că am îndoieli că o putem construi în paralel cu A1, A7 cu o mulțime de loturi în execuție, A0 și A3.
                                        Probabil că A8 este o discuție de 2026, dacă nu chiar în 2027.

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de

                                          Pai da, asta am zis si eu. Numai proiectarea (incl. studii geo) o sa dureze 4 ani. Deci cel mai devreme 2028 executie ici colo cate o mica zona cu AC.

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de

                                            Culmea este ca garantia de executie nu se reduce in final, in total va fi aceeasi. Discutam numai despre suma care trebuie data (garantata) acum, imediat. Restul urmand sa se retina din facturi.

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post