Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    228 Mesaje 21 Posters 31.1k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      A8 lotul de langa Targu Mures:

      Redacția  /  mai 14  /  Infrastructură

      Autostrada Unirii A8. Din 15 mai, constructorul turc Nurol poate începe lucrările pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, anunță șeful CNAIR

      Autostrada Unirii A8. Din 15 mai, constructorul turc Nurol poate începe lucrările pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, anunță șeful CNAIR

      Lucrările pentru construcţia unei noi secţiuni a A8, pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, pot începe de joi, constructorul turc fiind mobilizat

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Irinel Ionel Scriosteanu

        Irinel Ionel Scriosteanu

        𝗦̦𝗶 𝗰𝗮𝗽𝗮̆𝘁𝘂𝗹 𝘀𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝗺𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲 𝗔𝟴, 𝗠𝗶𝗲𝗿𝗰𝘂𝗿𝗲𝗮 𝗡𝗶𝗿𝗮𝗷𝘂𝗹𝘂𝗶 - 𝗦𝗮̆𝗿𝗮̆𝘁̦𝗲𝗻𝗶, 𝗮𝗿𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗼𝗿 A fost desemnat câștigătorul pentru atribuirea contractului de proiectarea și execuția 𝗹𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗠𝗶𝗲𝗿𝗰𝘂𝗿𝗲𝗮...

        Castigator este:
        Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. - INFRAVIS S.R.L. (Turcia - România)

        Oferta mai avea depusa firma NUROL. Alte oferte nu au mai fost. Acest lot a ramas la CNAIR, dupa insistente ale directorului Pistol.

        Contractul prevede proiectarea și execuția a:
        ✅️ 23,4 km lungime traseu
        ✅️ intersecție denivelată cu DJ135A și CF407
        ✅️ conexiunea cu DN13A prin nod rutier
        ✅️ 2 tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de 1,07 km:

        1. 740 metri tunel în apropierea localității Măgherani, județul Mureș
        2. 330 metri tunel în apropierea localității Chibed, județul Mureș
          Valoarea contractului este de 2,98 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021 - 2027.
          Durata contractului va fi de 30 luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 24 luni pentru etapa de execuție.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • P Deconectat
          PaulS
          ultima editare de

          Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 16.05.2025
          AlexCDrone

          Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 16.05.2025
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            CNIR nu prelungeste termenul de depunere la Motca-Tg. Frumos. Ramane maine, 20.05.2025:

            Compania Națională de Investiții Rutiere

            Compania Națională de Investiții Rutiere

            𝐊𝐢𝐝𝐨 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐮𝐥𝐭 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐚𝐫𝐜𝐚̆ 𝐨 𝐧𝐨𝐮𝐚̆ 𝐛𝐥𝐨𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐞𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐭𝐫𝐨𝐧𝐬𝐨𝐧𝐮𝐥 𝟏 𝐚𝐥 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 𝐓𝐚̂𝐫𝐠𝐮 𝐍𝐞𝐚𝐦𝐭̦-𝐈𝐚𝐬̦𝐢-𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢 Firma Kido Consult Project Construct a depus o nouă contestație la contractul...

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Si tronsonul 2 Tg. Frumos - Iasi intra in linie dreapta:

              Mădălina Podaru  /  mai 19  /  Rutier

              Autostrada Unirii: Licitația pentru tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani se deblochează / CNSC a respins contestația Strabag

              Autostrada Unirii: Licitația pentru tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani se deblochează / CNSC a respins contestația Strabag

              Licitația pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii Unirii A8 poate fi reluată, după ce Consiliul Național pentru

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Mădălina Podaru  /  mai 20  /  Rutier

                Autostrada Unirii A8. Șase oferte depuse construcția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos

                Autostrada Unirii A8. Șase oferte depuse construcția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos

                Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) anunță că au fost depuse șase oferte pentru construcția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos

                Ofertele depuse:

                Asocierea DANLIN XXL (Lider)-Groma Hold Ltd-Intertranscom Impex-Evropeiski Patishta
                Asocierea ITINERA SPA (Lider)-Saipem Spa-ICM Spa
                Asocierea BISKON Yapi Anonim Sirketi (Lider)-Straco Holding-Ilgaz Construction
                Asocierea KALYON Insaat Sanay Ticaret Anonim Sireketi (Lider) -Ozkar Insaat Sanay Ve Ticaret Anonim Sirketi
                Asociere SA&PE Construct SRL (Lider) -Tehnostrade- Spedition UMB- Euro-Asfalt
                Asociere ICTAS Insaat Sany ve Ticaret (Lider)- Rotary Construcții Mentenanță
                

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • C Deconectat
                  chapo
                  ultima editare de

                  slabuti rau ofertantii. foarte slabuti Ma asteptam la Porr si Strabag , pacat

                  M P 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                  • M Deconectat
                    MihaiD @chapo
                    ultima editare de

                    Că e aici sau în altă parte, cu Danlin am vedea mobilizare și treabă bună. Poate iau DX Bacău Piatra, dar ceva merită să ia.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • P Deconectat
                      PaulS @chapo
                      ultima editare de

                      @chapo Daca e UMB..e cam greu sa licitezi sub ei...

                      C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • C Deconectat
                        chapo @PaulS
                        ultima editare de

                        @PaulS Mda. poate italienii cu saipem ar merge.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Compania Națională de Investiții Rutiere

                          Compania Națională de Investiții Rutiere

                          𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 ,,𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢” : 𝐬-𝐚 𝐥𝐚𝐧𝐬𝐚𝐭 𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐭𝐫𝐨𝐧𝐬𝐨𝐚𝐧𝐞𝐥𝐞 𝐋𝐞𝐭̦𝐜𝐚𝐧𝐢-𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢 ➡ Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții...

                          𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 ,,𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢” : 𝐬-𝐚 𝐥𝐚𝐧𝐬𝐚𝐭 𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚𝐭̦𝐢𝐚 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐭𝐫𝐨𝐧𝐬𝐨𝐚𝐧𝐞𝐥𝐞 𝐋𝐞𝐭̦𝐜𝐚𝐧𝐢-𝐔𝐧𝐠𝐡𝐞𝐧𝐢
                          ➡ Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, astăzi, spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) contractele pentru construirea ultimelor trei tronsoane ale Autostrăzii Unirii-A8 și a stabilit următoarele termene pentru depunere ofertelor :
                          • Tronsonul 3 Lețcani (DN 28)- DN 24 (Iași), termen -limită pentru depunerea ofertelor 25 August 2025
                          • Tronsonul 4 DN 24 (Iași)-Golăiești, termen-limită 1 septembrie 2025
                          • Tronsonul 5 Golăiești-Vamă (Pod peste Prut la Ungheni), termen depunere 28 iulie 2025.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            ^ Dupa parerea mea mai trebuia facut un nod si la intersectia A8 cu DJ282. Exact acolo pare sa fie o parcare planificata. In Germania si Austria si Ungaria am vazut in multe cazuri cum iesirea spre parcare este totodata si iesire spre un drum local. La fel si prin parcare se poate intra de pe drumul local din spatele parcarii spre A.

                            ffsds.png

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              S-a semnat azi 1b Miercurea Nirajului - Sarateni (langa Sovata) cu Ozaltin. Lotul este important pentru ca da sens lotului 1a Tg. Mures - Miercurea Nirajului, care nu are legatura cu un drum national la capatul din Miercurea Nirajului. Cu lotul 1b se ajunge langa Sovata si avem nod cu DN13A, la iesirea din Sovata spre sud-vest.

                              Impreuna cele 2 loturi vor scurta timpul de parcurs Sovata - capat actual A3 la Tg. Mures cu aprox. 30-35 de minute (24 de minute in loc de 55-60 de minute).

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                Reziliere? A8 lot 2a Ditrau - Grinties, UMB nu vrea sa-l mai faca:

                                https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=9799797106803639&id=100003203405254&mibextid=wwXIfr&rdid=mK9O1034gHY89xPS

                                Asa cum am mai spus, in opinia mea cel mai important lot este acesta 2a, el singur aducand o economie de 40 de minute si creaza o legatura rutiera noua, pe care acum este doar un DJ, partial forestier.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • C Deconectat
                                  chapo
                                  ultima editare de

                                  Se pare ca nu isi mai vad de lungul nasului si o fac pe vagabonzii.

                                  Din acest motiv nu sunt bune monopolurile, mai ales in Romania

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de vancouver

                                    Cred ca cea mai buna solutie este sa nu se stea prea mult pe ganduri: acceptata rezilierea si facuta imediat o noua licitatie. Daca stam acum sa ne razboim cu UMB se vor pierde ani buni, chiar daca la urma castiga statul si UMB va fi exclus de la viitoare licitatii (asa cum merita, daca este adevarat ce se aude, ca motivele sunt legate de o incercare de a obtine conditii mai bune dupa ce contractul a fost deja semnat).

                                    Repet parerea mea interesul national primul. Si nu veleitati cu o firma sau alta. Interesul national inseamna sa facem cat mai repede autostrada si sa nu stam prin procese. Acceptata rezilierea (atunci va fi de comun acord si devine exclus orice proces) si reluata imediat licitatia.

                                    Si atentie: CU TERMENE MAI REZONABILE, pentru ca in mod cert (asa cum vedem si la Mapa) termenele pentru zona de munte nu sunt rezonabile. Mai ales proiectarea are nevoie de mai mult timp, pentru ca - la fel ca pe A1 lot 2 - forajele geotehnice inca nu sunt realizate.

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • C Deconectat
                                      chapo
                                      ultima editare de

                                      Nu trebuie acceptata sub nicio forma rezilierea. Nu poti sa accepti sa stai ,, capra” tu ca stat in fata unui operator economic. Nu este niciun temei legal sa accepti rezilierea dpdv al CNIR.

                                      Nici nu o sa se duca mai departe UMB cu rahatu asta. Daca ajung la instanta o sa primeasca un foarte frumos certificat negativ si se pupa pe bot de licitatii.

                                      Pur si simplu mizerabil acest santaj

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de vancouver

                                        Ok, daca nu stam capra, atunci o sa stam prin instante. Cu anii. Si o sa dam apa la moara si celor care reclama ca statul este incapabil si nu face treaba si s-ar putea sa iasa acesti oameni la urmatoarele alegeri. Si o sa stam capra la un nou conducator iubit gen Ceausescu. Daca asta preferam!

                                        Cunosc 3 situatii asemanatoarea in Germania, unde firme au castigat si semnat contracte, apoi in cateva zile s-au razgandit. Imediat s-a semnat rezilierea, tocmai pentru ca nu incepuse nimic, nu era nimic de plata si nu avea sens un conflict de blocare a santierului.

                                        Bine ca noi romanii suntem mai mândi ca brazii!

                                        Si este exact atitudinea functionarilor publici, a intregului aparat de stat, fumuri si fumuri si pretentii, in loc de a actiona proactiv si productiv, lasand la o parte veleitatile. Asa ajung firmele sa piarda fonduri europene, asa nu se iau aprobari si dureaza cu anii (de ex. pentru panouri solare, etc), de aiai mereu se ajunge la spaga etc si noi românii ne punem piedica unii altora. Pana si romii sunt mai uniti si se ajuta unii pe altii.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • C Deconectat
                                          chapo
                                          ultima editare de

                                          Problema este ca nu o sa se schimbe cu nimic ecuatia. Daca reziliezi, vei face o alta licitatie, cu aceeasi hartie buna de aruncat de gunoi si va veni, din nou, doar UMB, daca mai vine.
                                          Nimeni nu iti da garantia ca va merge repede licitatia, iar la cum la noi merg foarte greu este aproape imposibil sa avem constructor nou in 2 ani daca se reziliaza azi.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • D Deconectat
                                            daniel22_22
                                            ultima editare de daniel22_22

                                            Se pare ca UMB cere reducerea valorii scrisorii de garantie de la 1.5% din valoarea contractului la 0.5%.
                                            Hai sa analizam putin:

                                            • scrisoarea de garantie se face pe banii lui UMB si banca percepe dobanda
                                            • dobanzile la lei sunt in crestere (fata de momentul licitatiei) si vor ramane relativ sus pe un orizont de timp mediu (3 ani)
                                            • statul nu mai are bani si proiectele grele cum este autostrada A8 (in totalitatea ei) vor merge cu frana trasa, termenul de executie se va prelungi linistit cu inca 2-3 ani (in total 7-8 ani de acum incolo) + 10 ani garantie de buna executie = aproape 20 de ani
                                            • fonduri europene: aproape taiate din cauza lipsei reformelor
                                            • PNRR: doar tragerea 1 a fost completa, din tragerea 2 si 3 am pierdut bani, tragerea 4 are mari sanse sa nu mai fie deloc
                                            • cine este vinovat de lipsa banilor, lipsa fondurilor europene, cresterea dobanzilor? Partenerul Serios

                                            UMB a facut un calcul de profitabilitate si a iesit ca e nasol. Inca se poate scoate din contract daca este pagubos. Probabil urmeaza evaluarea si a celorlalte segmente ale A8 la care a licitat.

                                            Nu vreau sa sune a rautate fata de Moldova (si eu sunt din Iasi chiar daca acum traiesc in Bucuresti), dar A8 (toata) va face parte dintre proiectele sacrificate alaturi de A13, Focsani-Braila, Piatra Neamt-Bacau, A6, A4 si A9. Realist vorbind, dintre proiectele noi au sanse doar Arad-Oradea si Pascani-Suceava-Siret.

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post