A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
-
-
Ma bucur sa vad ca monteaza grinzile. In mod normal sapt asta e sapt libera la UMB. Dar posibil sa fi trimis acasa sapt trecuta echipele care lucreaza acum si astfel sa asigure continuitate aici. Probabil sapt. asta monteaza complet si grinzi si predale, sapt. viitoare armare, peste 2 sapt. beton. Apoi cred ca pot da drumul din nou la trafic pe cate 2 benzi sub pod, tot in regim de santier cu 80 la ora, dar macar sa nu se mai ingusteze la 1 banda.
Ingustarea asta la o banda cauzeaza ambuteiaje groaznice. Punctul de ingustare are o capacitate MAI MICA decat daca drumul ar fi permanent la o banda. Din experienta practica se pare ca prin bottle-neck tip ingustare trec doar 1200-1500 vehicule pe ora (maxim 1600 daca toti soferii sunt disciplinati si aplica fara exceptie regula fermoarului, dar numai fix in buza ingustarii. Orice sofer care nu lasa pe altul provoaca o oprire sau reducere de viteza, care are repercusiuni asupra intregii coloane, iar orice sofer care se baga prea devreme la fel.
Dupa ce se ajunge la stop-and-go, multi soferi plictisiti de ambuteiaj nu mai sunt atenti cand se poate accelera si mai casca gura cu viteza mica, ceea ce duce capacitate la 1200 sau chiar mai putin. Asadar, odata ce se ajunge la ambuteiaj cu stat pe loc, capacitatea scade inca o data.
Capacitatea pe o banda de ex. pe un drum 1+1 este de 1800-1900 veh/ora (1800-1900 de masini mici, un camion = 3 masini mici).
Ar fi bine daca si politia si CNAIR ar intelege aceste aspecte si ar impune ca in situatii de genul asta sa se faca bretele provizorii cu pastrarea numarului de benzi, adica sa fi ramas 2+2 prin santier. Viteza redusa la 80 km/h nu reduce capacitatea drumului, ramane undeva la 1800 x 2 = 3600 veh / ora, specifica autostrazilor. Abia la o reducere mai severa a vitezei, sa zicem daca vehiculele ajung sa circule cu 60 km/h, capacitatea se reduce proportional. In toate experimentele din SUA si Germania, la 80-90 km/h a fost constatat fluxul maxim de masini, adica 1800-1900 veh / ora / banda.
-
De altfel Raducu Popa scrie la filmare, ca azi au in plan sa monteze toate grinzile (8 buc) si toate predalele pe un sens de mers.
-
Si filmare de la fata locului.
Scriosteanu spune ca in 5-6 saptamani nodul ar putea fi finalizat.
-
Zice Scriosteanu asa:
- peste aprox. 2 sapt. se va devia traficul pe celalalt fir al A1. Intre timp ce se monteaza acum se va suprabetona. Apoi alte 2 sapt. ca sa monteze grinzile si pe a doua deschidere, predale, armare si suprabetonare.
- peste o luna si o sapt. sau o luna si 2 sapt. se poate da in trafic restul ramas din DX12
As nota rotund data de 15.07.2025 pentru DX12, iar pentru reluarea traficului pe A1 pe 4 benzi as nota un 01.07.2025.
-
Daca se întâmplă așa o să fie cel mai rapid pod construit in Ro.
-
@vancouver Așadar, în maximum două luni, resursele de aici pot fi redistribuite către alte șantiere UMB.
Anul acesta ar putea închide toate lucrările din sud. Pe acest lot, din filmările pe A0, lucrările avansează foarte bine – cred că sunt șanse reale să fie gata în decembrie. DEx6 este, de asemenea, într-un stadiu destul de avansat.Sper ca, din primăvara lui 2026, să-i vedem concentrați pe Moldova, cu majoritatea forțelor direcționate către A7 și A8.
-
Deja cea mai mare parte a resurselor pot sa plece de pe DX12. Umpluturi si asfalt mai sunt de facut extrem de limitat, asadar basculantele deja nu mai au ce face aici, ramanand un numar mic. Structurile sunt toate gata, cu singura exceptie a pasajului la care se lucreaza peste A1. Adica si aici trupe limitate. Si peste o luna inclusiv acestia pot pleca.
La A0 mai au de lucru bine, pana la finalul anului. Nu sunt convins ca termina anul asta, desi posibil este.
-
@vancouver Termina anul asta pe A0. Sunt deja la 70%.
-
Eu cred ca ii mută pe A3 Oradea unde este mult al dracului de lucru. Sau la Margina unde este prioritar și este nevoie mare de structuristi.
-
La A3 nu arde finanțarea. I-aș duce pe orice tronson PNRR.
-
Grinzile sunt PE ȘANTIER! Nodul Rutier DEx12 Craiova – Pitesti Autostrada A1 | 30.05.2025