Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    732 Mesaje 20 Posters 127.7k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Intr-un scenariu optimist la anu pe vremea asta avem AC complet pe lotul 2 PiSi. Si se apuca de tunelul Caineni, cel mai lung. Il strapung in 1,5ani, adica 2027 spre final. Inca un an camasuirea inseamna final de 2028. Inca minim 9-10 luni dotarile si betonul rutier, inseamna final de 2029.

      Asta e cel mai mega mega optimist sceniariu posibil, in care Mapa vine cu forte cat sa lucreze concomitent la toate tunelurile si podurile, fie ei si subantreprenori. Un scenariu mai realist: nu vor putea lucra snur si la forta maxima peste tot si asta inseamna minim in 1-1,5 ani in plus, adica 2030 - 2031. Nici in caz de reziliere si dat altei firme puternice nu vad sanse inainte de vara 2031.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • P Deconectat
        PaulS
        ultima editare de

        Cristian Pistol
        Acum pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1)!
        Constructorul austriac (PORR) este bine mobilizat în șantier cu 500 de muncitori și 194 de utilaje.
        Stadiul fizic al lucrărilor pe cei aproximativ 10 km dintre Tigveni și Curtea de Argeș a ajuns la 73,75%.
        Cea mai dificilă structură din acest șantier este tunelul Momâia, primul tunel forat construit pe o autostradă din România.
        Galeria de pe sensul de mers Pitești - Sibiu, a fost străpunsă în data de 03.03.2025, iar galeria de pe sensul Sibiu - Pitești, în data de 14.04.2025.
        Antreprenorul execută acum lucrări de cămășuire interioară și hidroizolație.
        Dacă se va menține mobilizarea și ritmul actual de lucru, estimăm că se va putea circula pe această secțiune a A1 mai devreme decât prevede termenul contractual (2027).


        Secțiunea 4 (Tigveni - Curtea de Argeș): 9,86 km
        Antreprenor: PORR Construct SRL
        Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție)
        Valoare contract: 1,678 miliarde de lei (fără TVA)
        Sursă de finanțare: Programul Transport (PT) 2021-2027
        Stadiu fizic: 73,75%;

        35 reactions | Acum pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii...

        35 reactions | Acum pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii...

        Acum pe șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1)! Constructorul austriac (PORR) este bine mobilizat în șantier cu 500 de muncitori și 194...

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • I Deconectat
          Iulian
          ultima editare de

          Redacția  /  nov. 14, 2024  /  Rutier

          Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul 2 se scumpește cu aproape un miliard de lei, fără TVA / Turcii de la Mapa - Cengiz au invocat scumpirea energiei și războiul din Ucraina

          Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul 2 se scumpește cu aproape un miliard de lei, fără TVA / Turcii de la Mapa - Cengiz au invocat scumpirea energiei și războiul din Ucraina

          Constructorul turc Mapa – Cengiz a solicitat suplimentarea prețului pentru finalizarea tronsonului 2 din autostrada Sibiu – Pitești cu 23% pentru

          Ceva pute rău, preturile la materiale de construcții au scăzut în ultimul an.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Au scazut, dar ei au semnat contractul in februarie 2022 (cu cateva sapt. inainte ca Rusia sa atace Ucraina si sa apara criza energetica si a gazului scump din cauza renuntarii la cel rusesc). Licitatia a avut loc pe baza preturilor din 2020-2021.

            In orice caz exista o lege care reglementeaza aceste mariri de pret, exista acte complete care se pot verifica si ulterior deciziei, exista institurii obligate sa faca aceste verificari. Nu mai suntem in perioada de dinainte de intrarea in UE, cand se puteau da contracte fara licitatie si se puteau da acte aditionale semnate de un primar fara nici o justificare sau cu una puerila.

            Afara de toate astea, pe acest lot nu a existat un SF facut la modul serios, din care sa rezulte exact ce este de facut si cantitatile exacte. Daca stateam sa facem intai acel SF separat pe alta licitatie mai pierdeam inca 2-3 ani numai cu licitatia suplimentara. Asa, practic din 2022 pana acum Mapa a facut ea acest SF, cu studii geo, defrisari etc si este acum pe punctul de a finaliza proiectarea si de a mai obtine AC-uri - fara sa mai fie nevoie de o alta licitatie separata.

            Important este sa nu avem asteptari absurde si sa intelegem ca o autostrada de munte nu se poate face in mai putin de 15-20 de ani intre decizia politica si circulatia cap - coada.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • C Deconectat
              chapo
              ultima editare de

              Eu inca nu ii condamn avand in vedere ca nu au AC pe tot lotul.
              Nici eu nu as aduce mii de oameni si sute de utilaje sa stea degeaba pentru un singur viaduct.
              Fie costurile sunt prea mari pentru ce a iesit in urma studiilor geotehnice sau ei se misca prea greu cu birocratia romaneasca.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Ioan Adrian Gica pe youtube:

                Autostrada A1 Sibiu Pitesti lot2 Boita Cornetu 22 05 2025 viaduct Boița #sibiu, #construction

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • M Deconectat
                  mihai
                  ultima editare de

                  Șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1)
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de

                    A1-Mănicești-Curtea de Argeș-24.05.2025
                    OL10X
                    Mai repede termina Webuild pe A1 lotul 5 decat Aktor pe A0 Lot 3.. 😞

                    A1-Mănicești-Curtea de Argeș-24.05.2025
                    M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                    • M Deconectat
                      mihai @PaulS
                      ultima editare de

                      @PaulS superba filmarea.

                      Fara indoiala ca WeBuild termina inaintea Aktor. E chiar impresionant ca au ajuns deja la asfalt in giratoriul de la DN73.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Este chiar oficial ca WeBuild termina inaintea Aktor. Aici pe A1 s-a anuntat darea in trafica in primele zile din iunie. La Aktor 15.06 in cel mai fericit caz.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • First post
                          Last post