Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    735 Mesaje 20 Posters 127.8k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • I Deconectat
      Iulian
      ultima editare de

      Redacția  /  nov. 14, 2024  /  Rutier

      Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul 2 se scumpește cu aproape un miliard de lei, fără TVA / Turcii de la Mapa - Cengiz au invocat scumpirea energiei și războiul din Ucraina

      Autostrada Sibiu – Pitești. Lotul 2 se scumpește cu aproape un miliard de lei, fără TVA / Turcii de la Mapa - Cengiz au invocat scumpirea energiei și războiul din Ucraina

      Constructorul turc Mapa – Cengiz a solicitat suplimentarea prețului pentru finalizarea tronsonului 2 din autostrada Sibiu – Pitești cu 23% pentru

      Ceva pute rău, preturile la materiale de construcții au scăzut în ultimul an.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Au scazut, dar ei au semnat contractul in februarie 2022 (cu cateva sapt. inainte ca Rusia sa atace Ucraina si sa apara criza energetica si a gazului scump din cauza renuntarii la cel rusesc). Licitatia a avut loc pe baza preturilor din 2020-2021.

        In orice caz exista o lege care reglementeaza aceste mariri de pret, exista acte complete care se pot verifica si ulterior deciziei, exista institurii obligate sa faca aceste verificari. Nu mai suntem in perioada de dinainte de intrarea in UE, cand se puteau da contracte fara licitatie si se puteau da acte aditionale semnate de un primar fara nici o justificare sau cu una puerila.

        Afara de toate astea, pe acest lot nu a existat un SF facut la modul serios, din care sa rezulte exact ce este de facut si cantitatile exacte. Daca stateam sa facem intai acel SF separat pe alta licitatie mai pierdeam inca 2-3 ani numai cu licitatia suplimentara. Asa, practic din 2022 pana acum Mapa a facut ea acest SF, cu studii geo, defrisari etc si este acum pe punctul de a finaliza proiectarea si de a mai obtine AC-uri - fara sa mai fie nevoie de o alta licitatie separata.

        Important este sa nu avem asteptari absurde si sa intelegem ca o autostrada de munte nu se poate face in mai putin de 15-20 de ani intre decizia politica si circulatia cap - coada.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • C Deconectat
          chapo
          ultima editare de

          Eu inca nu ii condamn avand in vedere ca nu au AC pe tot lotul.
          Nici eu nu as aduce mii de oameni si sute de utilaje sa stea degeaba pentru un singur viaduct.
          Fie costurile sunt prea mari pentru ce a iesit in urma studiilor geotehnice sau ei se misca prea greu cu birocratia romaneasca.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Ioan Adrian Gica pe youtube:

            Autostrada A1 Sibiu Pitesti lot2 Boita Cornetu 22 05 2025 viaduct Boița #sibiu, #construction

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • M Deconectat
              mihai
              ultima editare de

              Șantierul secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1)
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • P Deconectat
                PaulS
                ultima editare de

                A1-Mănicești-Curtea de Argeș-24.05.2025
                OL10X
                Mai repede termina Webuild pe A1 lotul 5 decat Aktor pe A0 Lot 3.. 😞

                A1-Mănicești-Curtea de Argeș-24.05.2025
                M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • M Deconectat
                  mihai @PaulS
                  ultima editare de

                  @PaulS superba filmarea.

                  Fara indoiala ca WeBuild termina inaintea Aktor. E chiar impresionant ca au ajuns deja la asfalt in giratoriul de la DN73.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Este chiar oficial ca WeBuild termina inaintea Aktor. Aici pe A1 s-a anuntat darea in trafica in primele zile din iunie. La Aktor 15.06 in cel mai fericit caz.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • P Deconectat
                      PaulS
                      ultima editare de

                      AUTOSTRADA A1 Sibiu-Pitesti | Sectiunea 5 Manicesti Curtea de Arges 24.05.2025
                      Raducu P Drum

                      AUTOSTRADA A1 Sibiu-Pitesti | Sectiunea 5 Manicesti Curtea de Arges 24.05.2025
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • P Deconectat
                        PaulS
                        ultima editare de

                        TUNEL Curtea de Arges | Ep. #027 Lucrari tunel Alina 24.05.2025 | Autostrada A1 Sibiu-Pitesti S4
                        Raducu P Drum

                        TUNEL Curtea de Arges | Ep. #027 Lucrari tunel Alina 24.05.2025 | Autostrada A1 Sibiu-Pitesti S4
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          Super filmarea cu tunelul. Mai au un singur tact de radier in tunelul Alina de armat si 2 sau 3 de betonat. Inseamna 3-4 zile si termina si se muta probabil cu radierele in tunel Daniela.

                          Dar din momentul in care radierul este gata se poate circula cu utilajele din partea aia si betonul pentru grinda laterala si bolti, armatura, hidroizolatia etc se vor putea aproviziona pe calea mai scurta, de la iesirea vestica. Din acest moment vor putea sa vina din spate cu finisajul - betonul rutier. Nu stiu daca va fi un singur strat sau va exista inca o unplutura cu beton slab sub cel rutier - vom vedea. Cred ca mai mult de 4 luni nu au nevoie sa termine, adica iunie - septembrie. Marcaje, parapeti, ultimele finisaje pe partea de siguranta, ventialatii, iluminat - cu astea pot veni din urma si hai inca 3 luni. Prima galerie poate fi gata de trafic in decembrie 2025, cel mult trim. I 2026. Galeria a doua va fi undeva la 2-3 luni in spate, poate si 4 luni la un moment dat, pana se elibereaza echipele de pe primul fir. Deci optimist martie 2026 complet gata, mai realist mai-iunie 2026.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • First post
                            Last post