A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași
-
@gruia88 a spus în A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași:
@vancouver O sa fie UMB all the way Targu Neamt - Sarateni?
Toate drumurile duc la Roma. Cel putin pana acum asa pare. Nu stiu pe lotul 1D, cel usor si scurt, acolo parca sunt mai multe oferte.
Sunt curios daca se baga UMB si de la Iasi la Motca.
-
Ar fi de mirare sa nu se bage pe Iasi-Motca.
-
@vancouver Da pe 1D sunt 9 oferte , m-am uitat de ce , este superba depresiunea aia acolo la sud de Toplita unde o sa fie construit , liber campie intre munti .
Abia astept sa fie A8 o afacere UMB sa bage material pe munte la greu si la structuri, o sa apara iarasi carcoteli dar atat timp cat se construieste si se da inainte acestea nu cotneaza deloc.
-
De unde ai scos 9 oferte? :)) Sunt 5.
-
Acest mesaj a fost șters! -
@mike_us 1b Nurol si Ozaltin
1c doar UMB azi a fost declarat castigator -
@chapo
Mersi, o să updatez. Dacă mai vedeți greșeli, o să corectez.
Cred că este util ca viziune de ansamblu. -
Lotul 1a: Targu Mures - Miercurea Nirajului 24,40km
Executie (asteptam AC) 24 luni
NurolMiercurea Nirajului - Leghin 161,50 km
Avem 6 loturi:
1 câștigat, 1 așteptăm contestații, 4 în licitație.Lotul 1b: Miercurea Nirajului – Sărățeni 23,4 km
Licitație - aprilie 2024
Ofertanți: Nurol, Ozaltin (2)Lotul 1c: Sărățeni – Joseni 32,4 km
Câștigat de UMB (6 martie) , se poate semna dacă nu sunt contestații in 10 zile.
Perioada de execuție este de 40 de luni.Lotul 1d: Joseni – Ditrău 14,4 km
Licitație - octombrie 2024
Ofertanți: Nurol Insaat, Geiger Transilvania, Danlin XXLGroma Hold - Intertranscom Impex, MIS Grup, UMB - Tehnostrade SRL (5)Lotul 2a: Ditrău – Grințieș 37,9 km
Licitație - octombrie 2024
Ofertant: UMBLotul 2b: Grințieș – Pipirig 34,1 km
Licitație - noiembrie 2024
Ofertanți: UMB, Mapa Inșaat VE Ticaret (2)Lotul 2c: Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) 19,3 km
Câștigător: UMB.
Perioada de execuție este de 36 de luni.Lotul 3: Leghin - Targu Neamt 29,90km
Executie 24 luni
UMB -
@chapo confundai cu alea de supervizare acolo erau 9
-
@mike_us Lotul 2B Grințieș-Pipirig s-au depus oferte UMB si Mapa.
-
Din cate stiu, pe 2c UMB inca nu a fost declarat castigator. Este doar ofertant, ca si pe 2a.
-
@vancouver a spus în A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași:
Da, a fost stire la un moment dat ca nu sunt contestatii si se poate semna cu UMB. La 5 zile dupa termen nu contestase nimeni.
.
-
@gruia88 Am căutat pe net și ai dreptate. Am actualizat pentru lotul 2B cu cei doi ofertanți. Mulțumesc!
@vancouver Pentru lotul 2C, UMB a fost declarat câștigător și se pare că nu au fost contestații.
Nu am reușit să găsesc data semnării, dar dacă în două săptămâni nu au fost contestații, ar trebui să se poată semna contractul.UMB are șansa să câștige partea leului pe A8, la fel ca pe A7.
Cred că anul acesta va finaliza DEx12 (în vară), DEx6, A0, o porțiune din A3 și probabil încă cel puțin două loturi pe A7.
Asta înseamnă că, din vara anului viitor, va avea nevoie să înceapă alte șantiere.
Au crescut enorm și au o capacitate imensă, care trebuie folosită eficient. -
Știe cineva cum va fi drumul de legătură între A8 și A3? Va avea una sau două benzi pe sens?
Nu ar fi fost normal să fie realizat la nivel de autostradă? (gen A3 -> A7) -
Va fi aceeasi Autostrada nu este niciun drum de legatura se continua ca si la Bacau. De asta s-a propus ca de la Ungheni la Bors sa fie numerotat toata A8
-
Sustin aceasta numerotare. A3 sa ramana doar Bucuresti-Brasov. Cand se va face Fagaras (sau Brasov) - Tg. Mures poate primi alt indicativ.
-
COMUNICAT CONSTRUIM ROMANIA:
𝗖𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝗺 𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗶𝗮 𝘁𝗿𝗮𝗴𝗲 𝘂𝗻 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝗹𝗮𝗿𝗺ă: 𝗧𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝗲 𝗻𝗲𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗲 𝗹𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟮𝗕 𝗚𝗿𝗶𝗻ț𝗶𝗲ș – 𝗣𝗶𝗽𝗶𝗿𝗶𝗴 𝗮𝗹 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿ă𝘇𝗶𝗶 𝗔𝟴
2025.03.08 – Asociația Construim România își exprimă îngrijorarea profundă cu privire la termenele stabilite pentru licitația celui mai dificil lot al autostrăzii A8, lotul 2B Grințieș – Pipirig.
CNIR a anunțat recent depunerea a doar două oferte pentru acest lot, cu o lungime de 31,5 km, din care aproximativ 70% reprezintă poduri și tuneluri. Termenul de proiectare și execuție stabilit este de 54 de luni (14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție).
Această situație ridică semne de întrebare, având în vedere că pe loturile vecine 2A și 1C a fost depusă câte o singură ofertă, iar marii constructori europeni par să ocolească acest proiect.
În paralel, pe autostrada A9 Timișoara – Belgrad, un proiect mult mai simplu, cu termene mai realiste, se înregistrează o concurență acerbă, cu 10 ofertanți pe fiecare lot. De exemplu, lotul 2 al autostrăzii A9, cu o lungime de 33,5 km, este situat complet la câmpie, are un singur pod de 500m (sub 2% din lungime pe pod) și niciun tunel, iar termenul de proiectare și execuție este de 12+24 de luni.
Considerăm că unul din principalele motive al acestei situații este termenul nerealist de proiectare de doar 14 luni pentru un proiect montan de o asemenea complexitate.
În proiectarea autostrăzilor montane, un punct critic îl reprezintă realizarea studiilor geotehnice. Însă, chiar și aceste studii geotehnice complexe necesită lucrări pregătitoare dificile, precum drumurile de acces, pentru care sunt necesare mini-proiecte ce implică aprobări, exproprieri, defrișări și altele. Astfel, realizarea proiectelor tehnice pentru o autostradă în zona montană necesită mult mai mult timp, iar un termen de 14 luni este total nerealist.
Exemplul autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, unde pe lotul 3 o companie, care a semnat contractul de proiectare și execuție în 2022, a avut nevoie de peste 24 de luni pentru proiectare, depășind termenul contractual de 14 luni, iar pe lotul 2, o altă companie, care a semnat contractul de proiectare și execuție tot în 2022, cu un termen inițial de proiectare de 18 luni, încă nu a finalizat proiectul tehnic, confirmă nerealismul termenelor scurte de proiectare pentru autostrăzile montane.
Termenele prea scurte cresc riscul de întârzieri, costuri suplimentare și compromiterea calității lucrărilor. În schimb, termenele ceva mai mari, cum au fost cele de pe loturile 3, 4 și 5 ale autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, au atras la licitație participarea mai multor companii, iar pe lotul 4 finalizarea lucrărilor va fi în termenul prevăzut inițial din contract.
𝘾𝙤𝙣𝙨𝙩𝙧𝙪𝙞𝙢 𝙍𝙤𝙢â𝙣𝙞𝙖 𝙨𝙤𝙡𝙞𝙘𝙞𝙩ă 𝘾𝙉𝙄𝙍 ș𝙞 𝘾𝙉𝘼𝙄𝙍 𝙨ă 𝙨𝙩𝙖𝙗𝙞𝙡𝙚𝙖𝙨𝙘ă 𝙩𝙚𝙧𝙢𝙚𝙣𝙚 𝙧𝙚𝙖𝙡𝙞𝙨𝙩𝙚 𝙥𝙚𝙣𝙩𝙧𝙪 𝙥𝙧𝙤𝙞𝙚𝙘𝙩𝙖𝙧𝙚𝙖 ș𝙞 𝙚𝙭𝙚𝙘𝙪ț𝙞𝙖 𝙡𝙤𝙩𝙪𝙧𝙞𝙡𝙤𝙧 𝙢𝙤𝙣𝙩𝙖𝙣𝙚: 30-36 𝙙𝙚 𝙡𝙪𝙣𝙞 𝙥𝙚𝙣𝙩𝙧𝙪 𝙥𝙧𝙤𝙞𝙚𝙘𝙩𝙖𝙧𝙚 ș𝙞 48-60 𝙙𝙚 𝙡𝙪𝙣𝙞 𝙥𝙚𝙣𝙩𝙧𝙪 𝙚𝙭𝙚𝙘𝙪ț𝙞𝙚.
În realitate, un lot montan necesită aproximativ 10 ani pentru a fi finalizat, incluzând studiul de fezabilitate, proiectarea și execuția. Însă, termenele nerealiste generează așteptări false în rândul publicului, determină autoritățile să evite asumarea responsabilității, iar constructorii să se concentreze pe aspecte juridice în detrimentul soluțiilor tehnice.
Costurile sunt proporționale cu dificultatea. Autostrada A8 are un cost total de 10 miliarde de euro. O finalizare în 3 ani ar însemna cheltuieli anuale de peste 3 miliarde, depășind bugetul anual pentru autostrăzi. Trebuie să ne amintim că sunt necesare investiții și în alte proiecte de infrastructură.
De asemenea, solicităm autorităților să analizeze cauzele numărului redus de ofertanți și să ia măsuri pentru a asigura o concurență loială și transparentă.
Considerăm că stabilirea unor termene realiste și asigurarea unei concurențe loiale sunt esențiale pentru succesul viitoarelor proiecte de autostrăzi și pentru evitarea întârzierilor și a costurilor suplimentare.
-
Ofertele pentru contractele de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale Autostrăzii ,,Unirii” Moțca-Ungheni se depun până pe 24 aprilie 2025. Compania Națională de Investiții Rutiere a prelungit, cu o lună, până la data de 24 aprilie 2025, termenul de depunere a ofertelor la contractele pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca)-Târgu Frumos și a tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani.
Opt potențiali constructori au solicitat prelungirea termenului cu intervale cuprinse între 15 și 60 de zile, iar pentru a facilita pregătirea unor oferte competitive CNIR a decis prelungirea cu 30 de zile. Pentru contractele aferente tronsoanelor dintre Moțca și Lețcani (56 km), contracte estimate la peste 10 miliarde lei, Compania Națională de Investiții Rutiere a primit peste 500 de solicitări de clarificare din partea constructorilor interesați.Deci ca sa fie clar, CNIR, spre deosebire de CNAIR a precizat acest lucru: PRELUNGIRILE SUNT CERUTE DE OFERTANTI !!! Sper sa fie lamuriti odata pentru totdeauna cei care cauta mereu sa zgârme si sa gaseasca conspiratii unde nu exista. Nu este pentru ca nu sunt bani, nu este ca e documentatia proasta, nu este pentru ca statul e incompentent sau pentru ca nu stiu ce minune sau alegeri se asteapta. ESTE CEREREA OFERTANTILOR. Care au nevoie de timp ca sa elaboreze ofertele.
Nu le dai suficient timp, atunci avem inca un element care duce la problema semnalata in comunicat si ajungem sa avem doar 1-2 ofertanti.
-
Atribuire contract lot 2A catre singurul ofertant UMB:
-
@vancouver
Actualizat. Dacă este o ofertă unică și nu sunt contestații, înseamnă că se poate semna în săptămânile viitoare, nu?
Am pus cu bold loturile unde avem deja constructor și suntem în faza de proiectare/execuție, pentru a fi mai ușor de urmărit.
Dacă am greșit ceva și îmi spuneți, voi corecta.Sumar: Din 8 loturi, avem 4 cu câștigător atribuit (1A, 2A, 2C, 3) – 1 Nurol, 3 UMB.
Așteptăm al cincilea (1C) pentru a vedea dacă sunt contestații.Lotul 1a: Targu Mures - Miercurea Nirajului 24,40km
Executie (asteptam AC) 24 luni
NurolLotul 1b: Miercurea Nirajului – Sărățeni 23,4 km
Licitație - aprilie 2024
Ofertanți: Nurol, Ozaltin (2)Lotul 1c: Sărățeni – Joseni 32,4 km
Câștigat de UMB (6 martie) , se poate semna dacă nu sunt contestații in 10 zile.
Perioada de execuție este de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție).Lotul 1d: Joseni – Ditrău 14,4 km
Licitație - octombrie 2024
Ofertanți: Nurol Insaat, Geiger Transilvania, Danlin XXLGroma Hold - Intertranscom Impex, MIS Grup, UMB - Tehnostrade SRL (5)Lotul 2a: Ditrău – Grințieș 37,9 km
Execuție: 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție).
UMBLotul 2b: Grințieș – Pipirig 34,1 km
Licitație - noiembrie 2024
Ofertanți: UMB, Mapa Inșaat VE Ticaret (2)Lotul 2c: Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) 19,3 km
Execuție: 36 de luni (12 luni proiectare și 24 luni execuție).
UMB.Lotul 3: Leghin - Targu Neamt 29,90km
Executie: 24 luni, Progres: 12%.
UMB