Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. MihaiD
    3. Cel mai bun
    M
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 113
    • Grupuri 0

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      mai zic o dată, poate citesc și cei câțiva de pe PUM care tot propagă minciuna asta: Danlin n-are nicio treabă cu prăbușirea podului de la Luțca, l-a prăbușit Darcons pe expertiza expertului mort. L-a scos din apă o firmă din aria lui „Ginel”, omul lui Arsene, (și-au tot schimbat numele de la Aqua Parc, Mavgo, Străzi nu știu cum), am înțeles pe vreo două milioane euro, și la relicitare a câștigat Danlin, care l-a terminat înainte de termen pe bune. Acum e deschis. Danlin și Intertranscom au forța să ducă lotul ăsta, aș prefera să nu se bage bulgarii deloc. Pot să ducă și mai mult decât lotul ăsta, chiar aș fi liniștit dacă ar mai lua un lot de A/DX. Asocierea asta ca forță e peste cea de la DX Turda, aia cu Dimex. Tot minciună propagată pe PUM a fost și aia că erau înțeleși cu UMB să tot facă contestații. Nici vorbă. Chiar ar fi vrut să câștige, să lucreze ei.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      asta după ce ni s-a umplut capul anul trecut că Danlin a contestat UMB la înțelegere cu UMB, pe A7. De "experții" de pe PUM, normal, nu văd de ce să mă feresc. Acum, tot UMB e de vină pt Ciurea, dar răsucit, că nu e patriot și contestă. Orice, numai să fie vinovat vinovatul convenabil. Și UMB și Danlin vor contracte, e concurență, nu e nicio înțelegere. Doar unii experți nu-și vad lungul nasului, de atâta expertiză. Danlin a trimis acasă cred că 200 oameni, lucrează prin rotație, să nu-i piardă, le tot găsește de treabă până să prindă ceva serios, dar ce mai contează adevărul... Contestația e un drept firesc al oricui se simte nedreptățit, e treaba statului să se pronunțe repede.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Mi se pare că se concentrează până la Pașcani, pe vremea asta (temperatură, anotimp), pe elevații și pe terasamente, nu pe calea de rulare a structurilor. Cred că nu se stresează pentru darea în trafic la un anumit termen, ci pentru termenul PNRR. Nu mi se pare că gândesc greșit. Important e să aibă toți încărcare maximă. Oamenii de la prefabricate de la fabrică de la Adjud pot fi scoși pe structuri și se schimbă lucrurile în teren. Dar probabil așa le dă bine organizarea acum.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai tonul ăla dramatic e pentru că pregătesc terenul pentru comunicarea care va include „așa cum vă explicam, doar forțând la maxim UMB va reuși să recupereze întârzierile acumulate... ne punem întrebarea dacă această forțare s-a făcut în detrimentul calității...” etc. etc. Putem anticipa. Nu e nicio forțare, În plus, faptul că vedem cum se înalță structurile și la nord de Răcăciuni îmi spune că nu refuză nici Răcăciuni - Bacău în 2025, dacă e posibil. Oricum, scopul nu e ăsta, ci PNRR.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      La Luțca, expertul e mort. Aici, toată lumea e vie și poate fi întrebată, în asa fel încât să avem toate lămuririle. Există instrumentul interpelarii parlamentare în locul instigarii publice, dl Drula îl putea folosi de atâtea luni în atenția lui Grindeanu și a Cnair, ca și fostul secretar de stat. Ar fi corect și un disclaimer de fiecare dată când deschide gura cu șopârle, că nu-mi dau seama când e vocea politică a USR și vocea lui gigel forumistul, ca mine.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Și avem prima relocare de personal, de pe centura nord a mun. Focșani. Bună și asta. Urmează oamenii și utilajele de la pod Buzău. Apoi DX12. „Experții” vor vedea o accelerare, doar că va fi același ritm, pe mai puțini km de șantier.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver din păcate, sunt situații în care dai cu subsemnatul după Curtea de Conturi sau DNA și nimeni nu-ți mai dă înapoi anii pierduți pentru dreptatea câștigată în final în instanță, că ai fost constructiv și ai încercat să găsești soluții la un moment dat, mai ales că ești și suspendat de la locul de muncă, deci trăiești cu aer, că așa spune legea. Știu destule cazuri. Mergi în teren, vezi că e toată investiția acolo, vezi că funcționează, vezi că e conform normelor, dar sunt oameni care dau cu subsemnatul pentru că unul de la Curtea de Conturi sau DNA apreciază altfel decât mine, de ex, găsirea asta de soluții pentru deblocarea unui proiect. Nu vorbesc de mită și lucruri de genul ăsta, ci strict de implementare.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us bună situație, cam asa țineam minte și eu. Suntem în filmul în care în anul ăsta vor fi gata 95% din structurile până în Bacău, date în trafic sau nu, și un % de minim 30-40% până la Pașcani. Betoane se toarnă și în decembrie.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A0 și DNCB, centuri București

      Am vorbit cu un angajat al PORR care lucrează pe PiSi 4, s-ar pregăti să vină la VO Buftea, am înțeles că au început mobilizarea și organizarea pentru obiectivul ăsta. Ar fi fost inițial A9, dar acolo a contestat Strabag.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @PaulS Capacitatea trebuie raportata la termenele contractuale, iar termenele contractuale în construcții se ajustează din cauza multor elemente care pot apărea pe parcurs și pe care nu ai cum să le prevezi. Mă îndoiesc că Strabag nu avea capacitate sa facă în 4-5 ani podul de la Satu Mare. Unde a primit extensii cu siguranță justificate. Dacă vrei, singurele zone unde am bănuieli, dar vorbesc fără să fi văzut hârtii, că extensiile sunt discutabile în halul în care s-au dat sunt cele de pe feroviar.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Asta, cu "presiunile", e de grădiniță. Ok, că vrei tu să te crezi important și să ai impresia că soarele se învârte în jurul tău... vrutu-i liber. Niciun constructor nu-și sacrifică oameni și profit pe "presiuni" de genul ăsta. Până la urmă, e și normal. În ce calitate să faci presiuni, ești parte din contract? A, ești părerist. Asta suntem toți. Garantez eu ca martor că în niște birouri, nu mai zic pe șantier, se râde tare de tot de teoria "presiunilor". Camerele puse pe camioane la UMB pun presiune pe oameni, de ex, nu parerisme ale unora care nu știu munca de șantier.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: DX Bacău - Piatra Neamț

      Nici Craiova Tg Jiu nu cred că e și cred că mai găsim. Eu nu am problemă cu niciun proiect, până acum nimic nu mi se pare fantezie, în afară de metroul clujean. Și anul trecut a fost discuția asta prapastioasa cu banii tot anul, și de la 7 s-a închis cu 12 mld, cred că toată lumea a fost mulțumită când s-a tras linia la 31 dec. Anul ăsta plecăm de la 12 mld și istoricul ne spune că la Transporturi vom avea rectificari pozitive. Nu se lucrează liniar, nu merge nici birocrația liniar, hai să vedem facturile intrate, că degeaba ne facem calcule pe prognoze și șantiere unde, de fapt, se lucrează mai slăbuț. Nu mi se pare că vin cu facturi de speriat nici Mapa, nici Pizzaroti pe A0, nici Makyol pe A13 și mai găsim.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: DX Bacău - Piatra Neamț

      Cred că proiectele astea de importanță secundară ajută mult la echilibrarea regională a dezvoltării, stabilizarea forței de muncă locale, cu perspective de locuri de muncă acasă, investiții private noi în zonele astea, fie că vorbim de Tg Jiu, Piatra Neamț etc. E un cost pe care sunt dispus să-l plătesc, ca om care nu locuiește nici acolo, nici undeva în top 5 orașe. Mă termină psihic poveștile cu copiii care cresc singuri, pentru că părinții nu au perspective acasă sau aproape de casă. Oricând, dacă mă pune cineva să votez, aleg Tisita Albita și Filiași Tg Jiu și ce mai vreți voi, în locul metroului din Cluj.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      deci UMB nu deschide niciun șantier nou până în vara lui 2026, asta înseamnă că până atunci vom vedea periodic redistribuiri de personal, după diverse finalizări. Unora li se va părea că UMB accelerează, când nici vorbă de așa ceva. Va fi tot ritmul lor, dar mai mulți oameni și mai multe utilaje pe front de lucru tot mai mic.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      e ciudat si se incurca in explicatii UMB; posibil sa caute pricina de prelungire a termenului, pentru ca evident nu termina in august, cand e termenul contractual.

      Uneori nu înțeleg fazele astea. De ce e nevoie de tensiunea asta între beneficiar și prestator. Singura pretenție pe care o am e sa nu păcălească munca. Dacă nu o păcălesc, nu mă deranjează modificarea termenelor contractuale. Până la urmă probabil erau mai avansați aici dacă nu ieșeau din banda cu VO Timișoara.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Simt că e mult fum în relația asta UMB - Beneficiar și mai sunt destule lucruri care nu-s publice. Dacă se reziliază astea, din 2026 final UMB pune lacăt. Nu mai are nimic pe țeavă. Ajungem acolo? Apoi, cine nu a auzit niciodată dialoguri gen "zi-mi când sunt bani, ca să mă apuc de lucru", "așteaptă cu facturile, că încă nu-s bani" și altele similare înseamnă că habar n-are ce e în piață. Apoi, cu certitudine avem un câștigător - băncile. O mizerie. As vrea ca în relația asta băncile să câștige doar o fracție mică, iar restul să meargă la Prestator, cine lucrează în teren. Apoi, cine a luat bani de la Strabag (Zublin etc.), ar trebui să se abțină de la păreri despre UMB. Iei bani de la un constructor, abține-te să-ți dai cu părerea despre alții sau pune disclaimer de fiecare dată.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      A7. S-ar călca unii pe alții pe A0.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Eu nu-s așa prapastios. Cu trecerea timpului, cât mai spre final de PNRR și 2026, UMB o să ni se pară nu cu x% mai bine mobilizat, ci de câteva ori. Pentru că aceleași utilaje și aproape aceiași oameni vor fi pe mult mai puțini km. Și o să ni se pară hei-rup, dar zic de pe acum, nu va fi hei-rup, ci cantități puse în opera pe mai puțini km, de aceleași resurse.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Ce scârbă mi-e de ieșiri de habarnisti ca a lui Pislaru (pentru mine nu e "domnul"). Măcar să aibă c*** și să spună deschis "greaua moștenire lăsată de Predoiu lui Predoiu", nu așa, la modul general, "au plecat lighioanele și au venit sfinții". Am văzut și postarea lui cu transferul de know how de la firma lui la echipele de implementare din Uat-uri. Întâmplător, știu destule despre modul de derulare a contractelor unde au fost GEA și urmasa GEA, iar singurele certitudini erau cu facturile. La muncă, trăiască săracii din primării care n-au timp să aștepte după consultant și-i fac și treaba lui. Sorry, lecții de la Pislaru nu primesc. Să-i fie rușine. Nu-mi dau seama pe cine face de râs cu habarnismul lui, PNL sau Reper sau zona USR sau doar pe el, nu știu cum a ajuns în Guvern.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Apropo de planning și de faptul că UMB rămâne cam descoperit pe final de 2026 pe calculele mele, cred că o să-i vedem mutați masiv pentru drumurile tehnologice de pe A8, care presupun alte resurse decât la câmpie. Cam asta ar fi ieșirea pe încărcare pe oameni și utilaje, până să înceapă execuția efectiv. Iar apoi, cu accesele rezolvate, consolidari etc, să meargă ceas, bani să fie.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      MihaiD