Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. mihai
    3. Cel mai bun
    M
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 2
    • Subiecte 16
    • Mesaje 1,016
    • Grupuri 1

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Cateva update-uri de pe A7 Ploiesti - Buzau.

      1. Ploiesti - Buzau Lot 2, tronson Mizil - Stalpu ( - Spataru)
      1.1 Pod Km. 38
      • Sudarea ultimilor eclise este prevazuta pentru astazi
      • Testele statice au fost trecute cu succes, rezultatele fiind chiar mai bune decat la prima testare
      • Maine, marti, incepe receptia podului
      1.2 Lotul 2 in ansamblu
      • Receptia lotului este prevazuta sa inceapa joi, 16 octombrie
      • Descarcarea proviziorie de la Stalpu (Km 47) va fi pastrata ca iesire de urgenta
      • Deschiderea traficului se va face pana la finele lunii, direct cu descarcare in Nodul DN2/A7 de pe Lotul 3.
      • Deschiderea traficului este estimata pentru finalul saptamanii viitoare (24-25 octombrie)
      2. Ploiesti - Buzau Lot 3 (Spataru - DN1B)
      • Se finalizeaza bretelele nodului DN2/A7 necesare pentru deschiderea lotului 2
      • Se intentioneaza mutarea DN2 pe firul I al pasajului din nod (cel la care executia este mai avansata) pentru a permite finalizarea lucrarilor la corpul autostrazii pe sub pasaj.
      • Nurol intentioneaza sa finalizeze tronsonul si sa deschida traficul pe intreg lotul cel mai tarziu la 1 Decembrie.
      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @trismegistul teoria ta ar putea fi corecta daca loturile afectate de acea relocare, respectiv Focsani - Bacau L1 si L2, ar fi la modul general semnificativ in urma. Ori vedem ca si L1 si L2 sunt in stare avansata de finalizare, cu sanse reale de a fi integral gata in 2025, exceptand Nodul Tisita, blocat de relocari.

      Pana si in nod, s-au facut toate lucrarile posibile, inclusiv asfaltari si stalpi de iluminat primprejurul celor 3 LEA.

      Adica, daca situatia de la Nodul Tisita era pe Bacau - Pascani, unde UMB lufteaza cu succes finalizarea la termen, da, puteam presupune ce spui tu. Dar la Tisita n-are nici-o logica.

      Suntem mult mai probabil in scenariul de pe DX 12 de la Jitaru, unde tot tronsonul 3 era gata cu exceptia unui singur pasaj peste un DC. Care a fost finalizat in timp record de indata ce au existat autorizatiile necesare.

      Apoi nu uita ca si UMB-ul e format din oameni, din care majoritatea conducerii e din zona Adjud - Bacau. Poti fii deci convins - ca e in natura umana - ca au ambitia personala sa finalizeze A7 pana la Bacau cat de repede se poate.

      Ah, asa la modul general putem zice ca UMB si-a asumat mai mult decat poate duce? Pe deoparte clar, dar pe de alta nu prea. Pentru ca nu doar UMB, ci si Romania si-a asumat mai mult decat poate duce. Deci nu stim cat din intarizeri sunt reale incapacitati ale UMB si cate sunt intelegeri cu CNAIR si Ministerul de Finante pentru a distribui cheltuielile in timp.

      Pentru ca, asa cum s-a mai tot spus, banii pentru autostrazi sunt platiti 100% din bugetul Romaniei. De unde isi compenseaza Guvernul bugetul, cu venituri din impozite sau cu bani de la UE in baza proiectelor de autostrazi, asta e treaba Guvernului, nu a constructorilor.

      Nu in ultimul rand, o companie de talia UMB este intr-adevar tratata de stat diferit de o companie mica. Motivul e clar dimensiunea. Pentru ca hai sa nu zicem UMB, hai sa zicem Dacia. Daca Guvernul trateaza Dacia cu intransigenta si Dacia reduce productia in Romania, pentru ca o muta in Maroc, cateva zeci de mii de locuri de munca risca sa dispara si sa se tranforme in ajutoare de somaj. Ceea ce mai departe inseamna o pierdere dubla pentru Guvern: nu mai incaseaza bani din impozite pentru respectivele locuri de munca si are si de facut plati pentru oameni care nu mai lucreaza.

      Intransigenta asta nu foloseste la nimic in economie. Penalizarile nu sunt mecanisme de pedeapsa, ci de coordonare, cand vezi ca ai de-a face cu indaratnici. Ori despre UMB se pot spune multe, dar numai ca sunt indaratnici nu. Aia era povestea Aktor.

      Ah, si un ultim lucru: ceea ce ar trebui sa ne preocupe la Tisita ar trebui sa fie desteptul de proiectant care a ales traseul autostrazii prin acel nod de linii electrice, scumpind inutil si aberant costul lucrarii. El ar trebui sa fie primul exclus din orice alt contract cu statul si acolo ar trebui sa dea statul explicatii. Pentru ca e clar ca e vorba de linii electrice extrem de importante pentru sistemul engergetic, probabil fara suficienta redundanta. Ceea ce inseamna ca nu te poti juca cu ele sa le inchizi ca sa le muti pentru ca un inteligent a desenat linii pe Google Earth.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Stimati domni, asa cum am mai spus, inteleg foarte bine ca nu suntem toti de acord unii cu altii. Si cred ca e foarte bine sa fie asa.

      De asta inteleg cand unii dintre voi sunt deranjati si vor sa-si exprime frustrarea fata de o luare de pozitie sau o actiune a unei asociatii sau alteia.

      Dar, in acelasi timp, nu este deloc de dorit ca acest forum sa devina "forumul anti-API". Avem mult mai multe lucruri pozitive prin care ne putem identifica si pe care le putem discuta.

      Nici noi, ASCORO, nu suntem intotdeauna de acord cu luarile de pozitie sau cu actiunile API, dar in acelasi timp asta nu inseamna ca nu recunoastem si nu respectam valoarea comunitatii si a contributiilor la "viata cetatii" aduse de API de-a lungul timpului.

      Nu ne dorim sa transformam "API" intr-un subiect tabu, dar ar fi extraordinar daca am reusi sa rarim referintele negative la adresa lor.

      Imi pare rau ca - din ceea ce inteleg, pentru ca nu sunt activ acolo - pe forumul lor nu sunt cei mai receptivi la critici la adresa lor. Dar chiar si asa, forumul peundemerg.ro este cel mai potrivit loc unde sa va exprimati nemultumirile fata de pozitiile si actiunile API.

      Pe acest forum sunteti in schimb bineveniti sa criticati activitatea ASCORO 🙂

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      In filmarea lui Skyscraper Ro se vede in sfarsit clar cea de-a treia LEA care trebuie relocata pentru deschiderea Nodului Tisita, inclusiv pentru relatia Tisita - Adjud.

      Respectiva linie traverseaza breteaua nodului de doua ori, deci sunt trei stalpi de relocat. Vor fi insa inlocuiti cel mai probabil cu 4 stalpi noi, cate doi la fiecare traversare a bretelei.

      Primul stalp este acesta. In dreapta imaginii se vede fundatia stalpului pentru relocare. Asa cum spuneam, stalpii de traversare a cailor de transport sunt un model diferit de cel din imagine, lucru care se observa din fundatia diferita.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.33.40.png

      Al doilea stalp este in interiorul bretelei nodului, ramas stingher pe-o movila de pamant, in mijlocul gropii de imprumut. Intr-una din filmarile de saptamana trecuta am vazut in zona o foreaza, cel mai probabil pentru fundatiile stalpilor inlocuitori.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.45.20.png

      Cel de-al treilea stalp este cel inalt, din drepta imaginii de mai jos. In fata lui, spre bretea, se vede fundatia stalpului inlocuitor.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.48.25.png

      De sus se distinge si mai bine fundatia noului stalp.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.35.13.png

      In cadrele anterioare din filmare se observa si cat de joasa este linia in cauza peste bretea, aproximativ la inaltimea stalpilor de ilumiat (8-10m). Asta explica de ce pe bretea lipsesc doi stalpi din linia iluminat, pentru ca au fost imposibil de instalat.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.34.12.png

      Screenshot 2025-10-26 at 21.34.21.png

      In ansamblu este bine ca se vede in sfarsit ca se lucreaza la relocarea tuturor celor 3 LEA in Nodul Tisita.

      Desigur, ne-am mai putea intreba "ce proiectant meserias a trasat un nod de autostrada printr-un nod de linii electrice?" Dar stim bine ca la Suplacu de Barcau A3 a fost trasata printr-un lac de acumulare si-un camp de sonde si conducte de petrol, iar la Turda printr-o halda de deseuri toxice. Deci nu ne mai amaram cu chestiuni de logica despre A7.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Cu regret, desi nu ne sta in fire si nu ne dorim sa facem din asta o regula, am fost nevoiti sa restrictionam pentru 30 de zile accesul lui @DEx-Focșani-Cta. Motivul principal este tonul repetat inadecvat cu conduita de dialog pe care ne-o dorim pe acest forum, in ciuda multiplelor avertismente.

      Speram ca cele 30 de zile de suspendare sa fie un sfetnic bun si la finalul lor sa revina printre noi cu o atitudine mai putin contondenta.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Din nou, zic sa nu ne "certam" pe UMB.

      In primul rand e o firma, nu un inger, deci e ghidata de interese comerciale proprii, nu de binele colectiv. Apoi firma in cauza lucreaza loturile in salturi. De multe ori imi scapa logica alocarii resurselor din punctul de vedere al managementului de capacitate.

      Intr-adevar, au construit podurile de pe Focsani - Bacau Lot 1 in 6 luni in ansamblu, dar lucrand "la foc mic" in cea mai mare parte a timpului. Cand concentreaza resurse, termina grinzi + armare + suprabetonare + bordura in 3 sapatamani la poduri de 3-500m.

      Despre podul de la Garoafa si eu am zis ca este imposibil de construit in mai putin de 3-4 luni. Iata ca il termina in doua luni jumate. Ce logica a avut amanarea inceperii lucrarii, urmata de un asemenea hei-rup, numai UMB stie. La fel vedem simultan cum UMB ridica rampe cu "biscuiti" la Nod Adjud Nord in timp record, in vreme ce la rampele pasajului peste A0 din Cernica ridica rampa cu biscuiti de vreo 7 luni si inca n-au terminat. Vedem deci simultan performate de exceptie si lentoare inexplicabila la aceeasi companie.

      Explicatiile simple sunt intotdeauna gresite. Nu e vorba nici de capacitate, nici de finantare.

      Nicio companie de aceasta dimensiune nu opereaza pe banii proprii. O companie (corporatie) de asemenea dimensiune traieste din imprumuturi (credite, linii de credit etc.) Facturile emise, termenul de plata, incasarile etc. sunt importante doar pentru balanta de profit (P&L), nu pentru rulajul curent (cash flow). Fierar-betonistul de la Garoafa nu e platit cu bani virati de UE, ci cu bani de la Banca X, care acorda linia de credit lui UMB. Banii de la UE virati de CNAIR catre UMB se duc la banci pentru plata creditelor.

      Acordurile facute de Bolojan si Paslaru cu UE sunt importante in primul rand pentru banci, care in baza acordurilor guvernamentale decid daca reduc sau extind liniile de finantare ale UMB. Si abia apoi au importanta pentru UMB, care decide daca se intinde mai mult sau nu.

      Poate UMB sa termine Focsani - Bacau pana la 31 martie 2026? Eu sustin ca da, pe baza ceea ce am vazut la ei si stiind ca n-au nicio problema de finantare. O vor face? Habar n-am. Si nu cred ca e cineva pe acest forum sau "pe celalalt" care sa stie exact ce va face UMB la anul.

      Despre Bacau - Pasacani si acolo pot termina fara probleme pana la 31 august 2026, inclusiv prin contractare de resurse externe, daca nu altfel. O vor face? Habar n-am. Depinde cat de mult vor fi constransi sa respecte termenul, inclusiv daca UE nu e cumva convinsa pe ultima suta de metri sa dea niste derogari punctuale.

      Pe de alta parte, UMB avand atatea mii de angajati direct, plus inca cel putin alte 20.000 de oameni legati de ei indirect prin industria orizontala de suport, au un cuvant greu de spus in favoarea interesului propriu in relatia cu Guvernul.

      De asta zic ca n-are sens le purtam noi luptele pe care sunt perfect capabili sa si le poarte singuri. La fel cum n-are sens sa ne certam pe predictii, pentru ca oricum nu influenteaza rezultatul. Putem fi de acord ca avem predictii diferite, pe argumente si presupuneri diferite.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: Cârcoteala de pe drum

      Imi cer scuze utilizatorilor, dar m-am vazut nevoit sa-l banez pe @26ld pentru 7 zile, din cauza atmosferei toxice pe care a creat-o in doar cateva ore.

      Sper ca cele 7 zile sa-i fie un sfetnic bun.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      A iesit fum alb la IGPR.

      (Re)deschiderea A7 pana la Mizil se face azi la ora 16.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Neconfirmat: A7 Mizil - Spataru (giratoriu DN2), adica L2 + primii kilometri din L3, pe 18 iulie.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Se pare ca in noul context al lucrarilor de remediere la podul de la Km 38, descris de @vancouver mai sus, sunt sanse pentru o deschidere a A7 Mizil - Spataru in jurul datei de 15 septembrie.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Update de ultima ora:

      S-a deschis circulatia pe bretelele nodului DN2 / A7 si se reloca DN2 de pe devierea temporara pe bretele nodului.

      Dar, deocamdata, ramane inchisa circulatia pe A7 pe sensul Ploiesti - Buzau intre DJ203G (Stalpu) si Nodul DN2 / A7. Politia Rutiera nu a dat aviz de circulatie pe cei 5km de autostrada.

      Ramane ca circulatia pe A7 sa fie complet deschisa in ambele sensuri intre A3 si Nodul DN2/A7 in urmatoarele 2-3 saptamani, dupa finalizarea constructiei si deschiderea circulatiei pe pasajul DN2 peste A7, moment de la care Nodul DN2/A7 va putea fi folosit integral.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @PaulS a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Autostrada A7 Focșani-Bacău - 26.07.2025
      Asociația Pro Infrastructură :
      Realist vorbind, în 2025 vom circula de la Tișița la Răcăciuni, adică pe 60 din cei 96 de kilometri dintre Focșani și Bacău. În scenariul ultra-optimist, cu UMB forțând la maxim ca să recupereze întârzierile acumulate în special la 3 poduri/viaducte mari, putem să visăm la încă 15 kilometri între Focșani și Tișița. Cert este că lotul 3 iese din discuție în acest an, cei 21,5 kilometri dintre Răcăciuni și Bacău Sud.

      Vă explicăm de doi ani și jumătate că UMB a contractat prea multe proiecte și lucrează peste capacitate încă de la început de 2023. Acest an nu face excepție, iar asta se vede foarte clar în teren, mai ales pe A7.

      Contractele pe cele trei loturi Focșani-Bacău au fost semnate în 15.12.2022, iar celelalte trei dintre Bacău și Pașcani în 15.02.2023. Ordinele de începere s-au emis în martie 2023 pe Focșani-Domnești, iar pe restul la început de mai 2023. Toate prevăd 30 de luni de execuție directă.

      Așadar, termenele de finalizare sunt septembrie, respectiv noiembrie 2025. Însă momentan stadiile fizice sunt aproximativ 55% pe Focșani-Răcăciuni, 35% pe Răcăciuni-Bacău și 33%, în medie, pe Bacău-Pașcani."

      Nu inteleg tonul dramatic al API. Supracontractata sau nu, turata la jumate, la maxim sau la 150%, UMB este in 2025 cel mai mare constructor de autostrazi din Europa, cu vreo 150km finalizati si vreo 300km in lucru in ultimii 4 ani. Nu de alta, dar prin Europa nu prea se mai construiesc autostrazi la ora actuala.

      In anii trecuti au finalizat in timp record mai multe tronsoane "imposibil de inaugurat la timp". Inclusiv recentul pasaj al DX12 peste A1. Daca era o poveste din China, precis am fi auzit ca "in China un pasaj peste autostrada s-a construit in 45 de zile".

      Ca se finalizeaza in septembrie 2025, ori in martie sau iunie 2026, ori chiar la final de 2026, A7 este o realizare nesperata si este senzational ca UMB a reusit sa o puna in opera.

      Judecand insa dupa experintele anterioare, inclin sa cred ca UMB va finaliza in 2025 intreg tronsonul A7 Focsani - Racaciuni. Cu exceptia pasajului DN2 peste A7 de la Garoafa, inca sub semnul intrebarii, nu exista niciun punct de pe traseu pe care UMB sa nu-l poata finaliza anul acesta.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Romulus inca se discuta, dar lucrurile converg spre o solutie rezonabila. Exista deja acord asupra mai multor puncte in care anterior proiectantul, supervizorul si expertul aveau puncte de vedere divergente. Inca mai sunt detalii de definitivat, dar de acum lucrurile se aliniaza si in cam 10 zile vom sti probabil si termenul realist de deschidere.

      Exista o sansa reala de deschidere a tronsonului in luna august. In cel mai pesimist scenariu deschiderea ar avea loc la final de septembrie.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @oneLess oh, da, e vina lui Trace cu duiumul. Nu au inteles deloc in ce se baga in Romania. Nu cunosteau procedurile, nu intelegeau cum se face documentatia, nimic. Au fost tot timpul proiectului pe langa. Nu erau in stare nici sa-si faca documentele pentru a incasa platile intermediare.

      Trace sunt obisnuiti sa construiasca in Bulgaria, unde standardele de constructie de autostrazi sunt mult inferioare celor din Romania, atat pe perioada constructiei, cat si standardul de autostrada propriu-zis.

      In plus Trace au avut probleme si cu finantarea lucrarilor. S-a vazut asta din plin pe durata constructiei, cand in mod repetat au tot cedat lucrari catre Coni (terasamente, pasaje etc.), pentru ca ei nu erau in stare sa se organizeze si sa le faca la timp.

      Pana si cu podurile metalice, Trace au facut ceva ce nimeni n-a inteles de ce: au luat otel de la Sidex (parca), l-au dus in Serbia unde s-au asamblat grinzile, pe care apoi le-au adus pe Dunare si pe urma rutier pana la Ploiesti. O super-incalceala logistica si birocratica (Serbia nu e in UE), care doar a intarziat si a complicat constructia. De asta au ajuns sa faca sudurile abia in toamna-iarna, fara sa aiba insa echipe de sudori specializati. Si asta s-a vazut la prima inspectie a sudurilor. Iar cand au adus sudori specializati din Serbia, sudorii respectivi s-au uitat si au facut cale intoarsa, pentru ca sudurile erau deja dincolo de limita la care se puteau repara.

      Toate astea sunt responsabilitatea exclusiva a constructorului. Proiectantul face proiectul, care a fost conform, iar Supervizorul certifica conformitatea executiei cu proiectul. Funizorii, muncitorii, utilajele etc. sunt 100% sarcina constructorului si e treaba lui cum se organizeaza sa puna constructia in opera.

      Ori Trace a dat-o crunt in gard si nu avea nimeni ce sa-i faca.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @DEx-Focșani-Cta bine ai venit intre noi. Singura rugaminte este sa pastram un ton calm si echilibrat. E singura pretentie pe care o avem pe acest forum.

      Asa cum explica si @vancouver, desi este de mare impact, lucrarea de remediere este una de mica amploare, de asta si numarul mic de muncitori. Intarzierile si amanarile de acum nu tin de faptul ca lucrarile propriu-zise sunt intarziate, ci de lipsa de aliniere intre proiectant, supervizor si expert asupra solutiilor de remediere.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A0 centura București la nivel de autostradă

      Au fost ridicate primele grinzi pe Lotul 1 din A0 Nord. Vom reveni cu o filmare de astazi.

      A0N1-grinzi.jpeg

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Si inca o deschidere confirmata: A7 Pod Buzau pana la nod cu DN2B maine la ora 12.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pana la aceasta ora nu exista nicio confirmare privind deschiderea traficului pe A7 Mizil - Spataru pentru maine.

      Pentru podul de la Km 38 se asteapta in continuare ultimele dispozitii de la proiectant. In plus mai sunt de finalizat lucrari de punere in siguranta si, foarte probabil, lucrari de marcaj si semnalizare rutiera temporara, urmate de avizarea pentru siguranta circulatiei.

      Realist putem spera la o deschidere a traficului la finalul lunii, dar nu mai devreme.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Foarte bun progresul Nurol. Au deschis deja circulatia pe pasajul DJ203D peste A7.

      Parca vad ca se deschide Ploiesti - Buzau Lot 3 inaintea lotului 2 🙂

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @WSrc1 ceea ce vezi in poza este zona imbinarii dintre doua predale ale placii de suprabetonare. Estetic nu e un finisaj stralucit, dar nu e nimic ingrijorator acolo. Deasupra sunt 20cm de beton armat.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai