@FMFM problema cu Aktor a fost faptul ca lucrurile stagnau in teren, dupa ce firma trecuse la mustata pe langa faliment. Iar apoi noul proprietar, Intrakat, anunta cu surle si trambite tot felul de termene de finalizare fanteziste, din care in mod firesc n-au fost respectate. Iar la final lucrurile inghetasera aproape total in santier. Mai tinem minte de exemplu ca le-a luat o vesnicie sa primeasca aparatele de reazem la pasajul peste M100, ori ca le-a luat o vesnicie sa instaleze rosturile de dilatatie la care au lucrat cateva luni cu o singura echipa.
Despre asta era critica Aktor, nu despre intarzierea propriu-zisa.
In cazul UMB, pentru moment, se vede progres semnificativ pe multe santiere (A0, A7 Focsani - Bacau, A3 Zimbor - Poarta Salajului), in vreme ce doar unele sunt incetinite/abandonate temporar, din motive mult mai rezonabile. De exemplu A3 Nadaselu - Mihaiesti n-are nici-un sens sa fie finalizat inainte de viaductele Ozaltin, iar intarzierea finalizarii simultane da, usureaza sarcina bugetara.
Apoi, pe A3 Zimbor - Poarta Salajului, la Dealul Zimbor solutia tehnica s-a schimbat de cel putin doua ori. Ultima a fost reducerea pantei si adaugdarea a inca 3 randuri de ziduri de sprijin din piloti forati cu grinda de coronament. O astfel de lucrare lungeste termenul de finalizare. Iar lucrarea acolo a fost colosala.
In paranteza fie spus, ce face UMB la Zimbor este fix ceea ce este obligatoriu sa se faca si la Aciliu, inainte ca dealul sa cada peste A1.
Apoi, spre deosebire de Aktor, este placut surprinzator ca UMB continua sa fie concentrata pe santiere unde finalizarea lucrarilor nu va aduce imediat si o inaugurare, asa cum e A0 N4.
Deci, fara sa fie vorba de scuze, situatia Aktor nu este in niciun fel comparabila cu cea a UMB.