administrators

Privat

Mesaje

  • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

    Am venit duminica 10.08 de la Constanta la Focsani. In mod normal drumul cel mai rapid intre aceste doua puncte este via A2 Constanta - Fetesti, apoi o pendulare pe diverse nationale si judetene pana la Rm. Sarat (prin Tandarei si Ianca) si in fine A7 Rm. Sarat - Focsani, cu un timp de ca. 3:20 real, resp. teoretic fara trafic 3:11 pe google. Fiind insa duminica si jale pe A2, iar pe Giurgeni-Vadu Oii alta jale (acolo daca nu gresesc taxa de pod se poate plati doar loco si asta duce la ambuteiaje uriase), Waze m-a dus via noul pod de la Braila, unde timpul teoretic este 3:30 si efectiv am facut cam 3:50.

    Spre surprinderea mea au reparat o mare parte a drumului prin Dobrogea DN22D Baia-Macin. Am fost si in 2022 si era jale, ca atare nu vroiam sa aud sa o mai iau pe aici. Acum 2/3 din drum era ireprosabil, de albastru pe harta calitatii, adica de la Ciucurova la Macin. Doar Baia - Ciucurova a mai ramas mediocru, de galben.

    Oricum ramane de preferat ruta "principala" A7-Ianca-Tandarei-A2, cuprinzand ca. 90km de autostrada, iar DJ-urile si DN-urile de pe drum sunt in general excelente (cea mai rea parte este DN22 la est de Rm. Sarat, ar necesita o reabilitare serioasa, cu largirea partii carosabile)

    ctafcs.png

    Si 2 poze cu podul de la Braila din departare (dinspre Macin) la apus:

    (click pe poze sa le vedeti la dimensiune mai mare)
    IMG_4209.JPG

    IMG_4219.JPG

  • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    A1 Lugoj - Deva, lot Marginea - Holdea

  • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Interesant este ca Umbrarescu a decis sa nu se mai dea saptamani libere pana la final de an. Vor fi doar week-enduri prelungite cu diverse sarbatori lipite luni-marti sau vineri-sambata. Urmatoarea astfel de situatie: 29-30-31 august (31 fiind duminica). Apoi 7-8 septembrie (8 este Sf. Marie mica, luni). Dupa care taman 12-13-14 oct. mai au liber (14 marti e Parascheva).

  • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    536439538_736442159303928_235426012702608649_n.jpg

    537299293_736442115970599_9151200344198533520_n.jpg

  • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Sunt cateva puncte critice pe Focsani - Adjud Nord. Pe langa niste relocari de LEA, care in fine sa zicem ca poate se rezolva repede si in 2-3 luni punctele respective se aduc la zi, mai sunt insa structuri mari: podul peste Trotus inca nu a vazut nici o predala, pasajul DN2 peste A7 la Garoafa abia au venit forezele ieri pe santier si probabil azi fac devierea, deci suntem in punctul zero. Chiar la Adjudu Vechi e un sens giratoriu de facut peste autostrada, nu prea vad mare lucru acolo. Si alte probleme punctuale.

    Deci chiar trebuie sa bage carbuni la maxim.

    Pe de alta parte ar fi important sa ajunga macar la 90-95% pe Focsani - Racaciuni pana la final de an, ca apoi in 2026 muncitorii sa se concentreze pe Racaciuni - Bacau si la nord de Bacau.

  • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
  • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    @Romulus a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

    @ncb nu se vedea nicio mișcare pe langa Podul peste Sărata. Să sperăm că se lucrează și toți oamenii erau sub el si sa avem reparațiile făcute cât mai bine si cât se poate de repede.

    Ce se vede in schimb de pe luna, ca lucrarea de fapt este 100% gata si cu certitudine nu era nici o problema daca dadeau deja drumul la autoturisme MMTA < 3,50 tone.

    Mai ales ca pana si oficial Scriosteanu a recunoscut ca intaririle se fac numai pentru "durabilitate", adica sa nu apara probleme in timp, dupa ani si ani.

    Cum a scazut presiunea politica, cum a intervenit minutiozitatea exagerata a functionarului de stat, a fost numit expert, consultantul a devenit si el exagerat de atent si intransigent, etc...

    Mortii si ranitii si pagubele materiale de pe DN1B cine le contabilizeaza? Alea le ignoram pur si simplu?

  • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    @Romulus lucrarea la Sarata este in interiorul podului

  • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    DRDP Timisoara A1 Lugoj - Deva:

    Activitate intensă și mai multe fronturi de lucru pe șantierul #A1 Margina - Holdea.
    🚧 Se lucrează în continuare la cele două tuneluri, dar și la podețe, poduri și pasaje (armări, cofrări și betonări elemente ale structurilor).
    🚇 Sunt atacate ambele tuneluri, atât pe intrare, cât și pe ieșire, fiind în diferite stadii de execuție. Au avansat excavațiile la tunelul al doilea, inclusiv la zona de cut&cover.
    ☑️ Săptămâna aceasta se montează un sistem de monitorizare geotehnică complexă în timpul excavației. Primele citiri realizate cu acest sistem au evidențiat o comportare în parametri din punct de vedere geotehnic a tunelului.
    👷🏻 Antreprenorul - Asocierea UMB GRUP & Euro-Asfalt - este mobilizat cu 800 de muncitori și 200 de utilaje

  • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    Eu traiesc in Germania si stiu exact ce spui si confirm: din motive de eficienta au trecut practic integral pe rame sau daca nu sunt rame sunt trenuri push-pull pe care le opereaza tot ca pe niste rame.

    Dar NU EXISTA ceea ce zici tu: " rame de lung parcurs de comfort superior vagoanelor." (ma refer in Germania). Si nu doar ca nu exista, dar in general in Germania este o bataie totala de joc pe partea de confort la lung parcurs. De care se plang si nemtii, desi de felul lor ei sunt docili si nu se plang.

    Nu cunosc nici o rama in Germania care sa fie confortabila. In trenurile ICE la peste 4 ore te ia cu toate alea, dureri de fund, de spate, de picioare. Cand e trenul relativ gol mai merge, cand e si plin si ai coleg pe bancheta lucrurile devin nasoale. Un copil care plange pune un vagon intreg in genunchi, o familie proasta (mai ales arabii) care lasa (mai ales baietii la ei sunt sfinti) si ii lasa sa faca toate tampeniile prin vagon. Unul tot vorbeste la telefon, altul se uita la film, dar prea tare... altii sunt usor beti si discuta aprins. La un moment dat ti se ia.

    Singurele confortabile sunt vechile trenuri IC, cu vagoane, din care insa au din ce in ce mai putine.

    Spre deosebire de Germania unde nu prea ai unde sa faci peste 5 ore, in Romania ai de stat si 10 ore. Si atunci e jale dublu. Adica trebuie sa vezi si deosebirea intre Romania si alte tari, unde ai trenuri pe distante lungi cu viteze comerciale de 100 si peste, iar in Romania e doar 50-60.

    In rest cu eficienta, cand e si logica, evident ca sunt de acord. De ex. ce ai explicat ca orice garnitura trebuie sa plece dimineata si sa lucreze non-stop pana seara, nu sa zaca cu orele nefolosita ca la noi.