administrators

Privat

Mesaje

  • RE: A0 centura București la nivel de autostradă

    @mike_us E pe ultima suta. Sunt la devieri de utilitati si deja au pregatit devierea DN3. Ca sa bage forezele trebuie intai sa devieze drumul, ca pasajul e fix pe locatia drumului existent. Sa vedem daca fac devierea anul asta, dar daca nu, cum le va permite vremea o sa o faca imediat la anu'

  • RE: A2+A4 Bucuresti - Constanța - Mangalia și drumuri express in Dobrogea
  • RE: A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda
  • RE: Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    In sens invers Constanta - Bucuresti nord:

    • tabloul este asemanator, nu mai detaliez pe tipuri de trenuri si nu mai scriu de viteze si timpi, ca sunt practic la fel (plus 1 minut in multe cazuri)
    • raman descoperite din cadentare orele 6, 10 si 19, dar trebuie precizat ca spre Bucuresti ultimul tren pleaca la 21:30, pe cand spre Constanta ultimul era la 20:33
    • nici la 13:30 nu este tren, dar il conideram pe del de 14:04 ca fiind aferent orei 13.
    • IC de dimineata a fost tras la 9:25 in loc de 10:40: mult, mult mai bine asa. La 10:40 era foarte tarziu si ora 9 era pana acum descoperita, fara nici un tren de la Cta spre Buc
    • IC de seara a fost tras un pic mai in fata, la 17:22 in loc de 17:30
    • trenul Regio Calatori pleaca la 12:41, imediat dupa trenul CFR de 12:30 - nu prea inteleg sensul acestei decizii. Cum ziceam intre 13 si 14 nu e nici un tren, puteau sa-l puna la 13:30 sau macar pe la 13:10-13:20. Bine, ei probabil au nevoie de garnitura mai departe spre Brasov, dar va circula goala de la Constanta.
  • RE: Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    Modificari in mersul trenurilor Bucuresti - Constanta de la noul mers, incepand cu 14.12.2025:

    CFR Intercity IC:

    • raman tot 2 trenuri IC, aprox. la aceeasi ora, dar ambele fac acum 2:01 in loc de 2:07
    • cel de dimineata a fost tras 10' mai devreme plecare la 9:19, la fel si cel de seara, 17:20 in loc de 17:30, deci ATENTIE cine circula cu IC sa mearga 10' mai devreme la tren

    CFR Interregio IR:

    • un tren IR in plus la ora 19:30
    • restul se pastreaza, dar dimineata trenurile sunt distribuite mult mai uniform, respectand acum cat de cat cadentarea la o ora. Anterior aveam 7:00, 7:42 si 8:11, acum avem 6:30, 7:30 si 8:17
    • singurele ore la care nu avem tren cadentat sunt 13 si 15, in rest la toate orele intre 5:30 si 20:30 avem cate un tren, cele mai multe chiar la xx:30, cu exceptiile 8:17, 9:19 (trenul IC), 10:35, 14:25, 17:20 (IC) si 20:33 - dar vedem ca deviaza max. 13 minute in minus si max 5 in plus fata de si jumatate
    • IR-urile deservite de Coradii sunt trasate in 2:12 cu 4 opriri, fata de restul cu 2:16 - 2:18 (cele care au tot 4 opriri); Aici vedem diferenta intre Vmax 160 la Coradii si Vmax 150 la restul IR-urilor.

    Regio Calatori:

    • aveau si ramân cu un singur tren, dar se muta complet la alta ora, nu mai este seara la 20:25 ci dimineata la 8:03
    • timpul scade dramatic, de la fix 3 ore, la 2:22 cu exact aceleasi 8 opriri. Un timp excelent, stim ca au mersul trasat tot cu 160, cu rame diesel sau electrice
    • rangul trenului se schimba din R in R-E

    Total:

    • 16 trenuri pe zi in loc de 15 (inclusiv un R al CFR Calatori).
    • 10 trenuri din cele 16 sunt trasate cu 160 km/h
  • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Se pare ca in Ciulnita linia directa Bucuresti spre Constanta este finalizata si se circula cu 160 pe ea (sau poate 140). Inainte de interventia Arcada era limitata la 70. Se vede in timpii realizati zilele astea:

    cta 10min.png

    Prin Fetesti in continuare cu 50 km/h si peste macazele din cap Y cu 30. Deci se poate si mai bine.

  • RE: A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    @George-H Sunt de acord cu tine. Este o autostradă de tranzit principală ( ca altfel ar fi un nonsens să dăm miliarde prin pasul Oituz) și nu au ce căuta în discuție autoritățile locale din Prejmer. Nici măcar cele din Brașov. Dacă ar fi după mine nu aș sta la discuții și aș face varianta mai scurtă cu 13 km și mai depărtată de Brașov, deci fără risc de ambuteiaj la ore de vârf, așa cum este și la Timișoara și Cluj și e bine așa. Iar pe traseul roșu se poate face un drum 1+1 la care sa contribuie cu 10-15% și CL din Brașov, Prejmer și restul localităților, dacă-și permit.

  • RE: HSR Linii si trenuri de mare viteză

    @Flo87 Da, este o variantă care merită studiată. Avantajul ar fi linie comună până la Slatina (sau lângă Slatina) pentru direcția spre Craiova și Sibiu. Dezavantaje: ratăm Piteștiul și se lungește drumul spre Cluj și vest, adică investim miliarde pentru câteva minute câștigate, dar renunțăm la alte minute prin ocol. Nici Vâlcea - Slatina nu e foarte ieftin, ca nu se poate face imediat în vale lângă apă și culoarul cel mai bun e deja ocupat. Doar un studiu amănunțit poate spune cum e mai bine.

    De la Craiova e dificil spre Sofia, relieful în Bulgaria este dificil pe sute de km. Poate mai bine spre Belgrad, iar de aici spre Sofia, resp. spre Zagreb, Veneția, Milano etc

  • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Acum 2 luni au inceput sa foreze in tunel, dar la inceput mai timid. Au progresat cam cu 90m / luna in ultima perioada. Daca ignoram luna octombrie ca fiind de inceput, rezulta ca tunelul de 900m il vor fora in 10 luni, adica noiembrie 25 - august 26 (in mod normal in tunel se lucreaza si de Craciun si de revelion, 24/24 si 7/7). Si a doua galerie o luna mai tarziu. (asta daca nu cumva de la un moment dat incep sa sape si din sens opus, ca UMB).

    Din cate stiu Cenghiz se ocupa de toate tunelurile de pe lotul Mapa, asa ca aparent pe partea de tuneluri putem sta relaxati ca le vor face repede si bine, respectand termenul.

    La Robesti e roca pura, stânca. Nu cred ca e nevoie de plasa de protectie.

  • RE: A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Adica ce am scric acum 2 saptamani:

    @vancouver a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:

    In situatia in care se respinge varianta propusa de ASCORO prin comunicatul de presa si din diverse motive se insistă cu varianta roșie, propun ca măcar să fie pus în valoare traseul prelungit. Actualmente este propus un singur nod, ceea ce nu ajuta cu absolut nimic comunitatile din zona.

    Propunerea de optimizare o vedeți mai jos, cred că se înțelege totul de pe schițe. Cu negru este propunerea mea:

    2025-11-24 - noduri pe varianta rosie.jpg

    2025-11-24 - propuneri varianta rosie Autostrada Bv-Bc - drum legatura DN1a.png

    Se observa cum, in varianta asta nu doar obtinem o legatura directa a DN1A cu autostrada, dar si pe directia Brasov spre Intorsura Buzăului, adică DN10, autostrada devine centura pentru Prejmer, ceea ce va elimina traficul greu din Prejmer si va usura naveta celor de pe DN10 spre Brasov.

    In plus cele 2 noduri apropiate intre centura actuala Brasov (DN1K) și A13, va facilita trecerea de pe una pe cealaltă. Posibil să fie nevoie de 3 benzi pe sens pe acea mică porțiune de DN11.