Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.4k Mesaje 48 Posters 519.3k Vizualizări 9 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Conectat
      PaulS
      ultima editare de

      Autostrada A7 - Deschidere Pod Buzău: primele 10 minute de trafic [11.07.2025]
      Ștef

      Autostrada A7 - Deschidere Pod Buzău: primele 10 minute de trafic [11.07.2025]
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
      • W Deconectat
        WSrc1
        ultima editare de

        danyGRS:

        Autostrada A7 Pod peste râul Buzău
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • M Conectat
          mihai
          ultima editare de

          Autostrada A7 | #UMB #NUROL | Lot 1 (incl. Pod Buzău) și nod rutier DN2B | TRUCK VIEW | 2025.07.11
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 7
          • ncbN Deconectat
            ncb
            ultima editare de

            AUTOSTRADA A7 Focșani- Bacău LOT 1| Montare parapete ucrari pod raul Susita Update 12.07.25

            AUTOSTRADA A7 Focșani - Bacău LOT 1 | Montare parapete | Lucrari pod raul Susita | Update 12.07.25

            Raducu P Drum

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • P Conectat
              PaulS
              ultima editare de

              Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 1, Filmare Integrală, UMB [11.07.2025] [Ep. 11 - 53%]
              Ștef

              Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 1, Filmare Integrală, UMB [11.07.2025] [Ep. 11 - 53%]
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • D Conectat
                daniel22_22
                ultima editare de

                Cred încă ca anul ăsta vom avea Focsani-Adjud Nord, deși sunt în urmă tare cu structurile pe lotul 1.

                Pe de altă parte, dacă nu se poate integral până la Adjud, cea mai utilă zonă pentru șoferi ar fi Tisita-Adjud Nord, deși asta presupune finalizarea podului de la Domnești. Din acest clip se pare ca au început să lucreze la structuri de la Nord spre Sud.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • M Deconectat
                  MihaiD
                  ultima editare de

                  Mi se pare că se concentrează până la Pașcani, pe vremea asta (temperatură, anotimp), pe elevații și pe terasamente, nu pe calea de rulare a structurilor. Cred că nu se stresează pentru darea în trafic la un anumit termen, ci pentru termenul PNRR. Nu mi se pare că gândesc greșit. Important e să aibă toți încărcare maximă. Oamenii de la prefabricate de la fabrică de la Adjud pot fi scoși pe structuri și se schimbă lucrurile în teren. Dar probabil așa le dă bine organizarea acum.

                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                  • P Conectat
                    PaulS
                    ultima editare de

                    UMB ridica grinzi. Tisita/ VN Pasaj drum de legătură A7 cu DN24
                    Emilian Grigoras

                    UMB ridica grinzi. Tisita/ VN Pasaj drum de legătură A7 cu DN24
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • P Conectat
                      PaulS
                      ultima editare de

                      Autostrada A7 -- Focsani - Bacau -- Zonă structuri -- Pod peste Trotuș -- 10.07.2025
                      Alex1289

                      Autostrada A7 -- Focsani - Bacau -- Zonă structuri -- Pod peste Trotuș -- 10.07.2025
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • M Deconectat
                        mike_us @MihaiD
                        ultima editare de

                        @MihaiD Chiar și termenul din PNRR nu cred că este bătut în cuie.
                        Sincer, mă îndoiesc că, dacă în august 2026 un lot este realizat în proporție de 90%, cu șanse reale să fie finalizat în trei luni, se va tăia finanțarea.
                        Deci, cel mai probabil, termenul poate fi împins până în decembrie 2026.
                        Iar până la sfârșitul lui 2026, cred că se poate ajunge relativ ușor cu lucrările până la Pașcani.

                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • D Conectat
                          daniel22_22
                          ultima editare de daniel22_22

                          Termenul standard din PNRR pentru finalizarea projectelor este 31.08.2026. E vorba de finalizare, nu 90 sau 99%.
                          Parlamentul European a dat un vot consultativ de prelungire cu 18 luni, dar este doar un vot politic. PNRR este semnat cu Comisia Europeană, nu cu PE.
                          Problema României nu sunt proiectele, ci jaloanele neefectuate ca să primim dreptul de a trage banii. Pot să fie toate proiectele gata, dacă nu se îndeplinesc jaloanele primim tot zero.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • M Deconectat
                            MihaiD @mike_us
                            ultima editare de

                            @mike_us Nu plec de la premisa vreunei amânări. Dacă termenul e 31.08, atunci asta e. Chiar și așa, pe A7 cred că va fi respectat, ceea ce ține de UMB. Logica lucrărilor de acum se înscrie în obiectivul de a se finaliza în termenul pnrr, să nu pierdem banii, nu de a se da în trafic ceva la un anumit termen. Mă aștept să vedem grinzi (grinzi, nu toate grinzile, subliniez) sus pe toate loturile de A7 până în septembrie.

                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • M Deconectat
                              mike_us @MihaiD
                              ultima editare de mike_us

                              @MihaiD
                              Eu am înțeles ce spui tu — practic, vor lucra pe toate loturile, cu obiectivul de a finaliza toate cele șase loturi anul viitor.
                              Chiar dacă asta înseamnă să renunțe la unele deschideri spre sfârșitul acestui an.
                              E o strategie bună — câteva luni în plus, la o lucrare de asemenea dimensiuni, nu mai contează.
                              Iar progresele de până acum confirmă ce spui și tu: la sfârșitul verii 2026, e foarte posibil ca UMB să finalizeze toate cele șase loturi rămase din A7.

                              Între entități mari (state, firme), lucrurile nu funcționează chiar atât de rigid — se mai pot renegocia.
                              Chiar sunt curios să văd politicianul care, la ora 12:00 fix, pe 31 august, taie finanțarea unui proiect aflat la 95%.
                              Și nu mă refer doar la noi, ci și la alții care au capacitatea reală de a negocia — gen Polonia, Italia etc. Și ei vor avea proiecte la 90%, nu doar România.
                              Ce spuneam mai devreme — 3-4 luni până la sfârșitul anului — e un mizilic. Eu sunt aproape sigur că vor exista amânări chiar mai mari.
                              Să nu uităm nici discuția din Parlamentul European despre o posibilă prelungire cu 18 luni.

                              Toată această discuție apocaliptică despre 31 august 2026 mi se pare contraproductivă.
                              Mi-ar plăcea să explice cineva, serios, cum am putea pierde bani dintr-un împrumut care nu are componentă nerambursabilă.
                              Sau de ce nu am reușit să includem mai mult din A7 în POT 2021–2027, unde — din câte știu — încă există o componentă nerambursabilă de 40%.
                              Sau, și mai important, care este planul de finanțare pentru autostrăzi pe următorii 5 ani, nu doar pe următoarele 12 luni.
                              Infrastructura mare nu se face în 12 luni. Aș vrea să văd o capacitate reală de a planifica măcar pe câțiva ani înainte.

                              D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • R Deconectat
                                rocklee
                                ultima editare de

                                Bună ziua.....am o rugăminte pentru cei cunoscătorii
                                Vreu sa ma lămurească cineva...care este situația celor trei pasaje ...de pe lotul coni ...si care este termenul pe cand se va da drumul....
                                Vreau sa fac un drum de la Simeria București.Focsani. și vreun să merg doar pe autostrada....

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • ncbN Deconectat
                                  ncb
                                  ultima editare de

                                  AUTOSTRADA A7 Focșani- Bacău complet oturi 1, 2 3 Stadiu lucrari 12.07.25 Filmare sol, bord+aer

                                  AUTOSTRADA A7 Focșani - Bacău complet Loturi 1, 2, 3 | Stadiu lucrari 12.07.25 Filmare sol, bord+aer

                                  Raducu P Drum

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • D Conectat
                                    daniel22_22 @mike_us
                                    ultima editare de daniel22_22

                                    @mike_us : PNRR are o componenta nerambursabilă și una rambursabilă.
                                    Autostrăzile din rețeaua TEN-T sunt incluse în componenta C4 “Transport sustenabil” în valoare totală de 7.62 mld euro din care, inițial, făceau parte și reabilitare CF, achiziție de material rulant feroviar, taxarea rutieră și managementul traficului și metrou Cluj și M4 Sud București. În opinia mea partea de metrou a fost băgată la plesneala de Mr. Ghinea ca să se umple lista. Ca șanse nu erau să se facă un proiect de metrou cap-coadă.
                                    Partea de rutier din cei 7.62 mld este 3.095 mld euro din care ZERO nerambursabili, deci toată suma este din împrumut contractat de UE de la diverși finanțatori cu dobânzi foarte mici, cost de finanțare care ar fi fost inaccesibil României. România plătește dobândă la UE și UE la finanțatori. Ca orice împrumut, există o perioada maximă în care se pot trage banii. Banca nu îți lasă la infinit banii la dispoziție dacă nu îi folosești și nu plătești dobândă pentru ei pentru ca și banca plătește dobândă la resursele atrase. Dacă România nu îndeplinește jaloanele (ca să aibă dreptul să tragă bani) și nu termină proiectele (ca să cheltuie banii), UE anulează împrumutul dat României pentru ca și finanțatorii îi anulează creditul.

                                    PS: A7 Ploiesti-Pascani nu a fost niciodată pe programul operațional de transport.
                                    Mulțumită faptului ca POT este fazabil, acolo s-au înghesuit toate celelalte PISI, SB-BV, Pascani-Siret, AR-Oradea, A0, A8, bucăți de A3. PNRR nu e fazabil, deci e totul sau nimic pe fiecare proiect.
                                    De menționat ca POT nu e doar pt autostrăzi. Are și componente de feroviar și naval. Partea rutieră are și componente de conectivitatea regională (DX și DN) și centuri ocolitoare. Deci nu toți banii merg la autostrăzi.

                                    P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • P Conectat
                                      PaulS @daniel22_22
                                      ultima editare de

                                      @daniel22_22 Foarte buna explicatia.
                                      Ma bucur cand vad ca mai sunt si oameni care chiar scriu informatii folositoare nu doar multa gargara.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • First post
                                        Last post