Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Metrou București

    Scheduled Pinned Închis Moved BUCURESTI
    45 Mesaje 11 Posters 2.8k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      O problema a liniilor de metrou din Bucuresti este ca sunt relativ putin adânci, la 10-25m. Astfel nu pot nici macar sa constituie adevarate buncare antiatomice si a fost mereu necesar sa fie construite sub bulevarde, pentru a nu interfera cu subsolurile cladirilor.

      In Kiev de ex. liniile ajung si la 110 m adancime si in general evolueaza la 25-50m.

      Sper ca macar la M7 ne vom trezi si vom face linia la 30-40m adancime, mai ales ca este imposibil sa nu se treaca sub cladiri in zona centrala. Dar peste tot e nevoie sa fie adanca, statiile sa fie gandite din start pentru a fi si adaposturi anti-atomice si anti atacuri chimice, cu camere suplimentare pentru pastrarea anumitor bunuri (gen pãturi, saltele, apa), WC-uri pentru un numar mare de oameni (care sa fie functionale si in conditii normale), generatoare de curent, etc.

      De altfel suntem impreuna cu Bulgaria, singurele tari die UE care nu au in capitala trenuri metropolitane (suburbane), gen S-Bahn / RER etc. Suntem rudele sarace. SARACIE! Asta suntem. In toate tarile inclusiv Ungaria trenurile care deservesc localitatile din jurul orasului mare ajung si in subteran. M7 poate fi astfel S7, ceea ce presupune fie gabarit de electrificare, fie folosirea de trenuri cu acumulatori - in prima varianta diametrul tunelurilor trebuie sa fie ceva mai mare, cum este si la Budapesta, Viena, München, Berlin, Frankfurt, Stuttgart, Köln, Hamburg, Paris, Bruxelles, etc; in a doua varianta tunelul poate sa fie cu diametru precum metroul actual din Bucuresti, dar numai trenuri speciale vor putea intra in subteran - fie cu locomotive cu acumulatori, fie rame comandate special.

      Trebuie precizat ca costurile unui tunel mai mare cresc doar usor, nu proportional cu diametrul, ci cu un procent mult mai mic, iar timpii de realizare sunt identici indiferent de diametru M sau S.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • ncbN Deconectat
        ncb
        ultima editare de

        Al doilea segment de tunel realizat pe Magistrala 6 de metrou, TBM "SFÂNTA ANA", septembrie 2025
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • JohnDoeJ Deconectat
          JohnDoe @vancouver
          ultima editare de

          ;) sa lasam Bruxelles la o parte, se chinuie cu RER Belgian de cand RER Parisian functioneaza. Adica 40 de ani parca.
          Dar, trenurile urbane sunt peste tot, sa nu uitam ca Belgia are cea mai densa retea feroviara din lume, cu durerile de cap asociate mai ales in orase.

          Calafat - Severin - Lugoj

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • ncbN Deconectat
            ncb
            ultima editare de

            Jurnal de șantier M6, septembrie 2025
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • ncbN Deconectat
              ncb
              ultima editare de

              Jurnal de șantier M6, octombrie 2025
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                tronsonul 1 Mai – Tokyo => 52%.
                tronsonil 2 Tokyo - Aeroport OTP => 34%
                Procentele se refera la structura de rezistenta.

                Adrian Bărbulescu  /  nov. 12

                VIDEO Cum avansează lucrările la Magistrala 6 de metrou

                VIDEO Cum avansează lucrările la Magistrala 6 de metrou

                Metrorex a prezentat cum avansează lucrările la Magistrala 6 de metrou, care va face legătura cu Aeroportul Henri Coandă Otopeni

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                Duta CD JohnDoeJ 2 Replies Last reply Răspunde Citează 3
                • Duta CD Deconectat
                  Duta C @vancouver
                  ultima editare de

                  @vancouver apropo sunt curios știind ce costuri nesimțite sunt acum la metrou cine o sa finanțeze exploatarea noului tronson. Management marca psd, adica dezastru financiar.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • JohnDoeJ Deconectat
                    JohnDoe @vancouver
                    ultima editare de

                    @vancouver a spus în Metrou București:

                    tronsonul 1 Mai – Tokyo => 52%.
                    tronsonil 2 Tokyo - Aeroport OTP => 34%
                    Procentele se refera la structura de rezistenta.

                    Care e sectiunea finantata de UE?

                    Calafat - Severin - Lugoj

                    daniel22_22D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • daniel22_22D Deconectat
                      daniel22_22 @JohnDoe
                      ultima editare de daniel22_22

                      @JohnDoe Cred ca nu mai stie nimeni cu certitudine. Initial era vorba de tronsonul 1 pe fonduri europene, apoi a fost inclus in PNRR, apoi scos din PNRR si se spera sa fie bagat pe Programul de Transport.
                      Japonezii au acceptat ca imprumutul lor sa fie folosit pentru tronsonul 2, ceea ce este total insuficient. Restul, "dupa buget coane Fanica!"

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Magistrala de metrou M4: O asociere turco-bulgară rămâne câștigătoare pentru prima secțiune din linia Gara de Nord – Gara Progresu / CONFIRMARE: Contractul va fi semnat săptămâna viitoare

                        Elena Deacu  /  nov. 27  /  Feroviar

                        BREAKING Magistrala de metrou M4: O asociere turco-bulgară rămâne câștigătoare pentru prima secțiune din linia Gara de Nord – Gara Progresu / CONFIRMARE: Contractul va fi semnat săptămâna viitoare

                        BREAKING Magistrala de metrou M4: O asociere turco-bulgară rămâne câștigătoare pentru prima secțiune din linia Gara de Nord – Gara Progresu / CONFIRMARE: Contractul va fi semnat săptămâna viitoare

                        Asocierea turco-bulgară Dogus Insaat Ve Ticaret A.S. – Trace Group Hold – GP Group JSC rămâne câștigătoare la licitația pentru prima secțiune a

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • First post
                          Last post