A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
Autostrada A1 Tigveni - Curtea de Arges. PORR. Monitorizare Dezvoltare Infrastructura 15 Martie 2025
BabaDog
-
-
A1 Baiculesti - Curtea de Arges probabil gata in luna mai:
-
[A1] Margina - Holdea [20.03.2025], Autostrada A1 Lugoj - Deva | UMB |
Adisan
-
AUTOSTRADA A1 | TUNEL Curtea de Arges Ep. 23 - Acoperisul de tevi | Sibiu-Pitesti Sectiunea 4 Porr
Au mai ramas de excavat 140 m si captuseala interioara este realizata pe o lungime de 170 m.
Se excaveaza simultan si din interior spre Tigveni.
Raducu P Drum
-
Daca e ceva clar, atunci e faptul ca tunelele bosniacilor de la Margina - Holdea n-au nimic de-a face cu cele ale PORR de pe Curtea de Arges - Tigveni. In vreme ce la PORR santierul este "farmacie", la bosniaci portalele tunelurilor sunt asa, mai din Europa de Est. Asta desi se foloseste fix aceeasi tehnologie de excavare.
-
@mihai Asa m-am intrebat si eu la inceput , dar merg pe principiul are gaura e covrig , deci are gaura e tunel , nu conteza aspectul atat timp cat se lucreaza in conditii de siguranta si se inainteaza cu tunelul.
E clar ca lucrurile pot fi facute in ambele cazuri - PORR idei profesioniste , promovare internationala , santier curat ingrijit ordonat dar asta nu inseamna ca Bosniacii nu o sa faca treaba buna , nu ii intereseaza aspectul comercial ei stiu sa faca tuneluri .Deci da termenul folosit de tine " Europa de Est" defineste foarte bine
.
Vina este a celor de la Porr ca au ridicat standartul asta de "ca-n Germania"
-
@gruia88 da-mi voie sa nu fiu de acord. Experienta mea de inginer este ca organizarea lucrarii reflecta direct calitatea ei. Daca e haos in santier, atunci e haos in proceduri si procese, ceea ce inseamna ca e haos si-n rezultat.
-
@mihai ai dreptate , si este correct unde lucrurile sunt organizate si arata bine e clar ca lucrurile merg , probabil doar optimismul meu si dorinta ca ei sa reuseasca ma fac sa sper ca o sa fie bine.
Eu sper sa reuseasca sa se schimbe lucrurile pemntru ca deja au luat lucrari pe A8 cu tuneluri si trebuie sa isi intre in mana.
Urmarim si vedem unde se indreapta lucrarile cand o sa evolueze si vremea o sa fie mai blanda si se mai curata namolul si peisajul ala gri.
-
@mihai : Confirm ca e valabil si in cazul companiilor care se ocupa cu altceva decat construcții.
-
-
AUTOSTRADA A1 Tuneluri Margina - Holdea #001 | Umb & Euro Asfalt 22.03.2025
Lotul Margina – Holdea include 2,13 kilometri de tunel cu două galerii unidirecționale .
Raducu P Drum
Vor fi doua tuneluri , unul de 415 metri pe firul 1 si 367 metri pe firul 2 și unul de 1985/1825 metri.
Pe data de 14 octombrie 2022 s-a fost semnat contractul de proiectare și execuție a secțiunii lipsă in lungime de 9,13 km din lotul 2 din Autostrada A1 Lugoj – Deva.
Constructori: socierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - SA&PE Construct SRL - Euro-Asfalt d.o.o. -
Nu stiu cum sa zic altfel decat ca imaginile de mai jos n-arata deloc "din acelasi film"
A1 Margina - Holdea
A1 Curtea de Arges - Tigveni
La cat de mult tine UMB la imagine si organizare, sper totusi sa-i invete si pe bosniaci ceva carte. Eu unul n-as vrea sa vad ca A1 Margina - Holdea este noul "normal" pentru tunelurile de pe A8.
-
-
-
Poate un inginer constructor să ne spună cum se compară utilajele folosite la săpături cu cele ale PORR? Pentru mine, ca nespecialist, par noi.
Și care ar fi problemele la portal? Este doar o chestiune de aspect sau există și probleme de calitate, proiectare?
-
Sunt noi, cumparate de UMB(galbene). cele albe sunt de la bosniaci din cate am vazut. Si la portal nu e nicio problema ci doar lipsa organizarii de santier in gura tunelului precum la PORR.
-
@mike_us ca nu au facut si ei marketing sa denumeasca tunelurile sa faca ceremonie de deschidere santier si intrare in terene,ca nu au sigla pusa peste tot , ca portalurile lor nu au desighn la fel de frumos ca la Porr ca nu au sigla lor afisata peste tot la intrare , chestii care nu tin de calitatea executiei , folosesc aceeasi tehnologie baga umbrella de tevi , pun beton torcretat , pun plasa excaveaza pamantul , nu arata asa de bine si curata intrarea in portal si au organizarea de santier in alta parte ...in rest gargara si rautati
-
@gruia88 Cu ochiul unui profan, și mie mi se pare că e cam aceeași tehnologie: o structură de sprijin din țevi, excavație, torcretare...
Până la urmă, nu e o metodă inventată de PORR sau UMB, ci o tehnică aplicată la sute de tuneluri de zeci de ani.
Utilajele, așa cum am menționat, mi se par noi – cele achiziționate de UMB.
M-am gândit că poate îmi scapă ceva, poate sunt utilaje noi, dar mai ieftine și nu la fel de performante ca ale PORR, de aceea am spus că poate ne poate lămuri @vancouver sau cineva care chiar știe meserie.Americanii împart lucrurile în două categorii: „must have” și „nice to have” – important este să le aibă pe primele.
Să ne gândim și la faptul că PORR are în lucru 10 kilometri, iar UMB are sute și lucrează contra cronometru.
Doar anul trecut au inaugurat 100 de kilometri de autostradă, plus centura Timișoarei și drumuri de acces.
Asta într-o țară care, în mod obișnuit, construia în medie doar 40 de kilometri pe an.
La ritmul ăsta, cred că doar de ceremonii și de sigle nu au timp.Aș mai menționa încă un lucru care mă șochează după 20 de ani de când am plecat din România.
Americanii fac tot posibilul să își susțină firmele peste tot în lume. Când cineva le impozitează companiile, intervine ambasadorul, iar lobby-ul american ia foc.
Francezii și chinezii se luptă cu dinții să își implanteze firmele în Africa.
Noi, în propria țară, dacă se mai ridică o firmă, sărim să-i dăm în cap.
Chiar nu înțelegem că orice firmă românească în plus înseamnă mai mulți bani la buget și o victorie economică? Chiar suntem atât de bogați?
Ca să nu mai vorbesc de faptul că orice discuție ne împarte în două tabere, de parcă nu am avea interese comune ca nație.
Foarte trist, din punctul meu de vedere. -
@mike_us a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Americanii fac tot posibilul să își susțină firmele peste tot în lume. Când cineva le impozitează companiile, intervine ambasadorul, iar lobby-ul american ia foc.
Francezii și chinezii se luptă cu dinții să își implanteze firmele în Africa.
Noi, în propria țară, dacă se mai ridică o firmă, sărim să-i dăm în cap.
Chiar nu înțelegem că orice firmă românească în plus înseamnă mai mulți bani la buget și o victorie economică? Chiar suntem atât de bogați?
Ca să nu mai vorbesc de faptul că orice discuție ne împarte în două tabere, de parcă nu am avea interese comune ca nație.
Foarte trist, din punctul meu de vedere.@mike_us Nu cred ca le-a sarit nimeni in cap celor de la UMB, chiar daca din pacate nu respecta unele norme pe santierele lor ( ne pe toate , nu toti ) .
Da, Porr pare ca stie sa lucreze mult mai profi, isi ia lucrari cate poate sa "duca" .
Daca te uiti pe topicurile ultimilor ani, "atacurile" asupra celor de la UMB au fost indreptate in spre nesiguranta angajatilor, mizeria care o lasa pe drumurile nationale / judetene si as putea continua..
Cred ca toti ne dorim o firma romaneasca sau mai multe sa creasca si sa arate nivelul de profesionalism al celor de la PORR.
Scuze de offtopic.