A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
-
@vancouver Cum UMB nu a mai construit tuneluri și sunt mulți bani în joc, mă gândesc că vor apela la consultanță din partea bosniacilor sau a unei firme mari cu experiență în astfel de lucrări.
Cred că este mult mai ieftin să plătești câțiva specialiști, chiar dacă îi plătești bine, decât să ratezi lucrarea. Sa nu fie scump la tărâțe și ieftin la făină.
Din ce spui tu, ar fi și oameni în România, ca tine, care au mai lucrat în Vest la astfel de proiecte. -
Irinel Ionel Scriosteanu
𝗢 𝗻𝗼𝘂𝗮 𝗲𝘁𝗮𝗽𝗮 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗗𝗮𝗻𝗶𝗲𝗹𝗮 𝘀𝗶 𝗔𝗹𝗶𝗻𝗮
Sunt pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, unde, noaptea trecută, 𝗮𝗺 𝘁𝗿𝗲𝗰𝘂𝘁 𝗹𝗮 𝗼 𝗻𝗼𝘂𝗮 𝘀𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗲𝘁𝗮𝗽𝗮 𝗶𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză.
Este vorba despre:
️ noaptea trecută a avut loc turnarea betonului final al structurii de rezistență pe primul tronson (12,5 m) al Tunelului Daniela;
️ am trecut pragul de 2000 metri tunel forat din lungimea totală a ambelor fire (2692 metri):
️1088 metri forați la Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești)
️928 metri forați la Tunelul Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu)
️ au fost realizați 1.290.000 mc din 1.700.000 mc de excavații;
️ au fost realizați 325.000 mc din 540.000 mc de umpluturi;
️ continuă lucrările aferente structurilor existente pe acest lot și se află în diferite stadii: lucrări de armare, cofrare și betonare elevații, grinzi de rezemare, turnare plăci de suprabetonare, lucrări de instalare grinzi și predale prefabricate, lucrări de sudură tablier metalic;
️ continuă lucrările de consolidări prin execuția saltelelor antierozionale, aripi din gabioane, umpluturi din balast în spatele culeelor;
️ sunt în curs de finalizare lucrările la podețele prefabricate;
️ se execută lucrări de scurgere a apelor, după cum urmează: șanțul de gardă (realizat 3055 m din 7400m), șanțul de bermă (realizat 1940 m din 9100 m), dren longitudinal (realizat 3785 m din 6900 m), șanț picior taluz (1400 m din 17300 m);
️ continuă producția de prefabricate în baza organizată pe șantier, fiind produse 469 din 660 buc grinzi prefabricate, 7057 din 7800 buc predale prefabricate, 243 din 300 buc antretoaze prefabricate.
Antreprenorul are mobilizate în șantier 650 persoane și 210 utilaje și echipamente de construcții.
Mai multe detalii în live. -
Infrastructura Romania
UMB Cernica LIVE
-
ACUM HOT de pe A1 Pitesti - Curtea de Arges:
-
Pod Merisani:
- planul WeBuild este sa finalizeze ultimul beton pe 04.12.
- apoi o saptamana pentru asfaltare
- si una pentru rosturi
- rezulta undeva pe 20.12 darea in trafic
-
@vancouver Wow !!! Munca adevarata la Merisani !!
-
Si acum poze din tunel CDA:
S-a turnat azi primul tronson de 12,5m din bolta, ceea ce inseamna finalizarea structurii de rezistenta pe acesti 12,5m. Planul este sa se betoneze un tact pe zi. Mai repede nu se poate, pentru ca nu se poate decofra (indeparta cofrajul de sub beton). Mai incet se poate, daca cei din fata, care armeaza, nu reusesc si ei sa faca un tact de 12,5 m pe zi. Dar planul este 12,5m pe zi. Imaginile sunt in general de pe caruciorul de betonare. In prima poza vedeti betonul proaspat (are cateva ore) decofrat pe lateral. Se acopera cu vata minerala rostul dintre 2 turnari - astfel din punct de vedere static 2 sectiuni alaturate de 12,5m vor lucra independent una de alta - din cauza dilatarii si contractiilor termice daca s-ar face tot tunelul dintr-o bucata, adica s-ar lega armatura si betonul intre 2 tacturi, ar aparea fisuri si deformari catastrofale.
-
Merita coroborate cele spuse in filmare cu graficul de mai jos.
@mihai a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Intai de toate, lucrarile sunt super avansate fata de termenul contractual pentru finalizarea tronsonului in aprilie 2027! E clar ca tronsonul se va finaliza cu 6-12 luni in avans.
Dar acum ma intreb daca nu cumva incepe sa devina real posibila deschiderea la final de 2025?!
Fata de graficul din imagine, excavarea tunelurilor este usor intarziata, cu o luna, respectiv cu doua luni. Lucru perfect normal atunci cand sapi tunele in nisip si nu stii cum se comporta terenul.
Dar acum, dat fiind ca a inceput turnarea camasii de beton a primei galerii, inteleg ca se va avansa cu 12.5m / 48h pana la finalul anului, urmand ca din ianuarie 2025 sa se ajunga la o viteza de 12.5m / 24h (o turnare pe zi).
Sunt 1300m de galerie / sens, deci e nevoie de 104 turnari pentru a finaliza un tunel. Socotind vitezele de turnare de mai sus, rezulta ca sunt sanse reale ca primul tunel sa fie complet turnat la finalul lui martie 2025, cu 6 luni in avans fata de grafic, urmat probabil de a doua galerie la final de iunie 2025, cu 3 luni in avans fata de grafic.
Ceea ce creste posibilitatea ca intreg lotul sa fie finalizat pana in decembrie 2025.
-
Ar fi super tare.
Pentru fiecare luna de finalizare inainte de termen eu le-as da un premiu de 1% din valoarea contractului, maxim 5%. In general tuturor constructorilor. Iar prin finalizare as intelege darea in trafic comercial pe macar 90% din lungimea unui lot si minim 90% din drumurile adiacente. (ce ramane muzeu, dar nu din vina antreprenorului, nu se scade desigur)
-
Gata primul segment de tunel.
-
^ Si o captura foto din filmare de mai sus.
-
@vancouver a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Ar fi super tare.
Pentru fiecare luna de finalizare inainte de termen eu le-as da un premiu de 1% din valoarea contractului, maxim 5%. In general tuturor constructorilor. Iar prin finalizare as intelege darea in trafic comercial pe macar 90% din lungimea unui lot si minim 90% din drumurile adiacente. (ce ramane muzeu, dar nu din vina antreprenorului, nu se scade desigur)
Acum câțiva ani, când întârzierile pe unele sectoare de autostrăzi erau foarte mari, mă gândisem la un sistem asemănător: penalizări pentru întârzieri și recompense pentru finalizarea lucrărilor înainte de termen.
De ce ar fi atât de greu de implementat? Ar fi o problemă acolo unde sunt implicați bani europeni? -
A1 între Sibiu și Boita închisă.
-
Nu cred ca se astepta nimeni ca acel sens giratoriu sa ramana definitiv
Irinel Ionel Scriosteanu
𝗣𝗿𝗶𝗺𝗮 𝘇𝗼𝗻𝗮 𝗰𝘂 𝗮𝘀𝗳𝗮𝗹𝘁 𝗱𝗲 𝘂𝘇𝘂𝗿𝗮 𝗽𝗲 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗮𝗹 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱
𝗨𝗻 𝗻𝗼𝘂 𝘀𝗲𝗻𝘀 𝗴𝗶𝗿𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝘂 𝗶𝗻 𝗔𝗳𝘂𝗺𝗮𝘁𝗶
Am fost pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱, împreună cu domnul primar al localității Afumați, Gabriel Dumănică, unde:
️ antreprenorul a început lucrările de așternere a celui de al treilea strat de asfalt (uzură) de la joncțiunea cu lotul 2 Nord spre DN2;
️ a început realizarea sistemului de iluminat public pe tronsonul A3-DN2
️se lucrează la sistemul de preluare a apelor pluviale
️a fost finalizată relocarea rețelelor de utilități in zona nodului rutier A0-DN2.
️ la solicitarea domnului primar, am discutat ca sensul giratoriu pe care îl construim acum pentru acces provizoriu al A0 în DN2 (zona nodului rutier) să rămână definitiv, pentru a asigura un punct de întoarcere a autovehiculelor în zona industrială și comercială a localității.
Execuția lucrărilor aferente acestui lot a început parțial, în primăvara acestui an, pentru 2,3 km din 8,6 km total, scopul prioritizării acestei porțiuni fiind facilitarea folosirii descărcării traficului rutier de pe A0 dinspre A3 (Lotul 2 Nord) spre DN2, astfel încât să putem circula pe întregul Lot 2 Nord.
În prezent, se execută lucrări pe întregul amplasament al acestui lot, iar ritmul constructorului chinez, care se află la primul proiect de infrastructură rutieră în România, este unul susținut. Ne păstrăm ținta ca în luna decembrie să dăm în trafic tronsonul dintre A3 și DN2.
Traseul Lotului 3 Nord este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității #Afumați și DN3 în zona #Cernica și are o lungime de 8,6 km.
Totodată, am fost cu domnul primar Gabriel Dumănică la ieșirea din localitatea Afumați spre DN2 Urziceni, unde vom începe în perioada următoare lucrările de realizare a unui 𝗻𝗼𝘂 𝘀𝗲𝗻𝘀 𝗴𝗶𝗿𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝘂, care va permite întoarcerea în condiții de siguranță, inclusiv a mijloacelor de transport în comun. Pentru acest sens, am emis deja Autorizație de Construire.
-
Cred ca e intersant de vazut harta aceasta
-
@PaulS Esti sigur ca aceasta harta nu este un fake? Apar Ucraina si Republica Moldova pe harta
-
@Claudiu Corectă observație
-
@Claudiu E din 1968, cred ca e mai interesant de vazut reteaua de drumuri.
-
Da, harta este cea din 1968-1969 de la Iptana. Din pacate Ceausescu nici nu a vrut sa auda de asa ceva, ca atare a blocat complet constructia de autostrazi. De frica unei invazii sovietice, adica de frica a ceea ce chiar azi se intampla in Ucraina. Sau precum fusese in 1968 in Cehoslovacia.
Bucuresti - Pitesti nu este realizarea lui Ceausescu, asa cum in mod fals unii vor sa creada. Demersurile (studii etc) au inceput in 1962, pe vremea lui Dej. In 1966-1967 cand s-a inceput constructia, puterea lui Ceausescu inca nu era deplina si inca nu putea lua singur decizii gen oprirea autostrazii. Ulterior a incercat sa taie banii pentru Bucuresti-Pitesti, cu bani mai putini s-a terminat un sens, apoi l-au lamurit ca e bine sa -l termine si pe al doilea cu diverse argumente, dar s-a facut deja rabat la calitate (si ulterior s-a vazut asta).
Tot in 1971 s-a facut podul Giurgeni-Vadu Oii. Daca va uitati pe harta, pe traseul prevazut al autostrazii Litoral.
Dupa care a fost stop joc.
Mai tarziu in 1987 s-a deschis Cernavoda-Fetesti parte din A2 (si un ciot de 4km de autostrada in zona Agigea, actualmente retrogradat la DN). Si s-a inceput A2 langa Bucuresti.
DAR tot ce s-a facut pe A2 a fost cu FONDURI EUROPENE. Da, au existat fonduri europene si pe vremea lui Ceausescu! Si europenii au impus traseul drept, pe la Cernavoda, fara ocolirea pe la Giurgeni-Vadu Oii. Intr-un fel asta a fost bine si pentru Ceausescu, pentru ca oricum in 1987 expira garantia podului lui Anghes Saligni (bine, aici e o neintelegere, garantia podului nu inseamna ca nu mai poate fi folosit ulterior, dar inginerii i-au vandut-o asa lui Ceausescu). Daca nu erau banii europeni, Ceausescu nu misca un deget pe A2.
-
@vancouver București - Pitești mi se pare una dintre cele mai proaste bucăți de autostradă din România. După ce terminăm loturile 4 și 5 din Pitești-Sibiu, nu ar trebui să ne gândim la niște reparații și îmbunătățiri pe București - Pitești?