A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
-
Pod Merisani:
- planul WeBuild este sa finalizeze ultimul beton pe 04.12.
- apoi o saptamana pentru asfaltare
- si una pentru rosturi
- rezulta undeva pe 20.12 darea in trafic
-
@vancouver Wow !!! Munca adevarata la Merisani !!
-
Si acum poze din tunel CDA:
S-a turnat azi primul tronson de 12,5m din bolta, ceea ce inseamna finalizarea structurii de rezistenta pe acesti 12,5m. Planul este sa se betoneze un tact pe zi. Mai repede nu se poate, pentru ca nu se poate decofra (indeparta cofrajul de sub beton). Mai incet se poate, daca cei din fata, care armeaza, nu reusesc si ei sa faca un tact de 12,5 m pe zi. Dar planul este 12,5m pe zi. Imaginile sunt in general de pe caruciorul de betonare. In prima poza vedeti betonul proaspat (are cateva ore) decofrat pe lateral. Se acopera cu vata minerala rostul dintre 2 turnari - astfel din punct de vedere static 2 sectiuni alaturate de 12,5m vor lucra independent una de alta - din cauza dilatarii si contractiilor termice daca s-ar face tot tunelul dintr-o bucata, adica s-ar lega armatura si betonul intre 2 tacturi, ar aparea fisuri si deformari catastrofale.
-
Merita coroborate cele spuse in filmare cu graficul de mai jos.
@mihai a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Intai de toate, lucrarile sunt super avansate fata de termenul contractual pentru finalizarea tronsonului in aprilie 2027! E clar ca tronsonul se va finaliza cu 6-12 luni in avans.
Dar acum ma intreb daca nu cumva incepe sa devina real posibila deschiderea la final de 2025?!
Fata de graficul din imagine, excavarea tunelurilor este usor intarziata, cu o luna, respectiv cu doua luni. Lucru perfect normal atunci cand sapi tunele in nisip si nu stii cum se comporta terenul.
Dar acum, dat fiind ca a inceput turnarea camasii de beton a primei galerii, inteleg ca se va avansa cu 12.5m / 48h pana la finalul anului, urmand ca din ianuarie 2025 sa se ajunga la o viteza de 12.5m / 24h (o turnare pe zi).
Sunt 1300m de galerie / sens, deci e nevoie de 104 turnari pentru a finaliza un tunel. Socotind vitezele de turnare de mai sus, rezulta ca sunt sanse reale ca primul tunel sa fie complet turnat la finalul lui martie 2025, cu 6 luni in avans fata de grafic, urmat probabil de a doua galerie la final de iunie 2025, cu 3 luni in avans fata de grafic.
Ceea ce creste posibilitatea ca intreg lotul sa fie finalizat pana in decembrie 2025.
-
Ar fi super tare.
Pentru fiecare luna de finalizare inainte de termen eu le-as da un premiu de 1% din valoarea contractului, maxim 5%. In general tuturor constructorilor. Iar prin finalizare as intelege darea in trafic comercial pe macar 90% din lungimea unui lot si minim 90% din drumurile adiacente. (ce ramane muzeu, dar nu din vina antreprenorului, nu se scade desigur)
-
Gata primul segment de tunel.
-
^ Si o captura foto din filmare de mai sus.
-
@vancouver a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Ar fi super tare.
Pentru fiecare luna de finalizare inainte de termen eu le-as da un premiu de 1% din valoarea contractului, maxim 5%. In general tuturor constructorilor. Iar prin finalizare as intelege darea in trafic comercial pe macar 90% din lungimea unui lot si minim 90% din drumurile adiacente. (ce ramane muzeu, dar nu din vina antreprenorului, nu se scade desigur)
Acum câțiva ani, când întârzierile pe unele sectoare de autostrăzi erau foarte mari, mă gândisem la un sistem asemănător: penalizări pentru întârzieri și recompense pentru finalizarea lucrărilor înainte de termen.
De ce ar fi atât de greu de implementat? Ar fi o problemă acolo unde sunt implicați bani europeni? -
A1 între Sibiu și Boita închisă.
-
Nu cred ca se astepta nimeni ca acel sens giratoriu sa ramana definitiv
Irinel Ionel Scriosteanu
𝗣𝗿𝗶𝗺𝗮 𝘇𝗼𝗻𝗮 𝗰𝘂 𝗮𝘀𝗳𝗮𝗹𝘁 𝗱𝗲 𝘂𝘇𝘂𝗿𝗮 𝗽𝗲 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟯 𝗮𝗹 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱
𝗨𝗻 𝗻𝗼𝘂 𝘀𝗲𝗻𝘀 𝗴𝗶𝗿𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝘂 𝗶𝗻 𝗔𝗳𝘂𝗺𝗮𝘁𝗶
Am fost pe șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 𝗔𝟬 𝗡𝗼𝗿𝗱, împreună cu domnul primar al localității Afumați, Gabriel Dumănică, unde:
️ antreprenorul a început lucrările de așternere a celui de al treilea strat de asfalt (uzură) de la joncțiunea cu lotul 2 Nord spre DN2;
️ a început realizarea sistemului de iluminat public pe tronsonul A3-DN2
️se lucrează la sistemul de preluare a apelor pluviale
️a fost finalizată relocarea rețelelor de utilități in zona nodului rutier A0-DN2.
️ la solicitarea domnului primar, am discutat ca sensul giratoriu pe care îl construim acum pentru acces provizoriu al A0 în DN2 (zona nodului rutier) să rămână definitiv, pentru a asigura un punct de întoarcere a autovehiculelor în zona industrială și comercială a localității.
Execuția lucrărilor aferente acestui lot a început parțial, în primăvara acestui an, pentru 2,3 km din 8,6 km total, scopul prioritizării acestei porțiuni fiind facilitarea folosirii descărcării traficului rutier de pe A0 dinspre A3 (Lotul 2 Nord) spre DN2, astfel încât să putem circula pe întregul Lot 2 Nord.
În prezent, se execută lucrări pe întregul amplasament al acestui lot, iar ritmul constructorului chinez, care se află la primul proiect de infrastructură rutieră în România, este unul susținut. Ne păstrăm ținta ca în luna decembrie să dăm în trafic tronsonul dintre A3 și DN2.
Traseul Lotului 3 Nord este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității #Afumați și DN3 în zona #Cernica și are o lungime de 8,6 km.
Totodată, am fost cu domnul primar Gabriel Dumănică la ieșirea din localitatea Afumați spre DN2 Urziceni, unde vom începe în perioada următoare lucrările de realizare a unui 𝗻𝗼𝘂 𝘀𝗲𝗻𝘀 𝗴𝗶𝗿𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶𝘂, care va permite întoarcerea în condiții de siguranță, inclusiv a mijloacelor de transport în comun. Pentru acest sens, am emis deja Autorizație de Construire.
-
Cred ca e intersant de vazut harta aceasta
-
@PaulS Esti sigur ca aceasta harta nu este un fake? Apar Ucraina si Republica Moldova pe harta
-
@Claudiu Corectă observație
-
@Claudiu E din 1968, cred ca e mai interesant de vazut reteaua de drumuri.
-
Da, harta este cea din 1968-1969 de la Iptana. Din pacate Ceausescu nici nu a vrut sa auda de asa ceva, ca atare a blocat complet constructia de autostrazi. De frica unei invazii sovietice, adica de frica a ceea ce chiar azi se intampla in Ucraina. Sau precum fusese in 1968 in Cehoslovacia.
Bucuresti - Pitesti nu este realizarea lui Ceausescu, asa cum in mod fals unii vor sa creada. Demersurile (studii etc) au inceput in 1962, pe vremea lui Dej. In 1966-1967 cand s-a inceput constructia, puterea lui Ceausescu inca nu era deplina si inca nu putea lua singur decizii gen oprirea autostrazii. Ulterior a incercat sa taie banii pentru Bucuresti-Pitesti, cu bani mai putini s-a terminat un sens, apoi l-au lamurit ca e bine sa -l termine si pe al doilea cu diverse argumente, dar s-a facut deja rabat la calitate (si ulterior s-a vazut asta).
Tot in 1971 s-a facut podul Giurgeni-Vadu Oii. Daca va uitati pe harta, pe traseul prevazut al autostrazii Litoral.
Dupa care a fost stop joc.
Mai tarziu in 1987 s-a deschis Cernavoda-Fetesti parte din A2 (si un ciot de 4km de autostrada in zona Agigea, actualmente retrogradat la DN). Si s-a inceput A2 langa Bucuresti.
DAR tot ce s-a facut pe A2 a fost cu FONDURI EUROPENE. Da, au existat fonduri europene si pe vremea lui Ceausescu! Si europenii au impus traseul drept, pe la Cernavoda, fara ocolirea pe la Giurgeni-Vadu Oii. Intr-un fel asta a fost bine si pentru Ceausescu, pentru ca oricum in 1987 expira garantia podului lui Anghes Saligni (bine, aici e o neintelegere, garantia podului nu inseamna ca nu mai poate fi folosit ulterior, dar inginerii i-au vandut-o asa lui Ceausescu). Daca nu erau banii europeni, Ceausescu nu misca un deget pe A2.
-
@vancouver București - Pitești mi se pare una dintre cele mai proaste bucăți de autostradă din România. După ce terminăm loturile 4 și 5 din Pitești-Sibiu, nu ar trebui să ne gândim la niște reparații și îmbunătățiri pe București - Pitești?
-
Este planificata o extindere la 3 benzi, ocazie cu care autostrada va fi reconstruita din temelii. A fost pornita la un moment dat o licitatie in acest sens (numai SF-ul), dar s-a anulat si trebuie reluata. Cum insa altele sunt prioritatile si banii nu sunt chiar nelimitati, se mai amâna luxul de a face 3 benzi pe sens. Valabil si pentru A2 pana la Fundulea si A3 intre Moara Vlasiei si nodul Dumbrava cu A7.
-
Irinel Ionel Scriosteanu
𝗦𝘁𝗮𝗱𝗶𝘂𝗹 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 𝘀𝗶 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶
Am revenit pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟱: 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 #𝗔𝟭, unde antreprenorul este mobilizat exemplar și execută lucrări pe întregul amplasament al șantierului iar evoluția pe tronsonul pe care Il vom da in trafic, in jurul datei de 20 Decembrie, este una foarte buna.
𝗟𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗲𝗿𝗮𝘀𝗮𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲, 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗼𝗹𝗶𝗱𝗮𝗿𝗶, 𝗜𝗧𝗦, 𝗶𝗹𝘂𝗺𝗶𝗻𝗮𝘁, 𝗵𝗶𝗱𝗿𝗼𝘁𝗲𝗵𝗻𝗶𝗰𝗲, 𝘀.𝗮.:
️ Continuă realizarea marcajelor orizontale
️ Au fost finalizate lucrările de așternere a stratului de bază de asfalt AB31.5, a stratului de legătură BAD 22.4, cu excepția zonei de legătură cu A1
️ Au fost finalizate lucrările de realizare a stratului de balast stabilizat cu ciment aferent suprastructurii drumului
️ Continuă lucrările de așternere a stratului de uzură între nodul rutier de la Băiculești și nodul rutier de la Curtea de Argeș
️ Continuă lucrările de instalare a panourilor fonoabsorbante și a parapeților metalici
️ Continuă execuția drenajului longitudinal, rigolei mediane șanțurilor și canalelor trapezoidale
️ Continuă lucrările de iluminat public și ITS
𝗟𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗹𝗮 𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶:
️ Podul peste DJ 704H (km 92+044) - a fost finalizată betonarea grinzii parapet
️ Podul peste canal amenajat râul Argeș (km 92+814) - continuă montarea liselor prefabricate, predalelor și se armarea și betonarea plăcii de suprabetonare
️ Podul peste canal râul Argeș (km 95+927) - continuă montarea liselor prefabricate și betonarea grinzii parapet
️ Podurile peste râul Argeș (km 96+707 și km 99+398), podul peste pârâu valea Tutana (km 101+829) - au început lucrările de așternere a stratului de asfalt de bază BA8 pe calea 2 stânga proiect și continuă realizarea hidroizolației
️ Podul peste canal amenajat râul Argeș (km 103+666) - continuă armarea și betonarea plăcii de suprabetonare
️ Pasajul peste DN7C (km 104+865) - s-a finalizat așternerea stratului de uzură MAS16 și instalarea rosturilor de dilatație
️ Podul peste râul Valsan (km 109+383) și podul peste râul Argeș (km 110+565) - s-a finalizat montarea rosturilor de dilatație și au efectuate testele statice și dinamice
️ Podul peste drumul de exploatare (km 111+260) și podul peste zona mlăștinoasă (km 111+780) - s-a finalizat așternerea straturilor de asfalt
️ Podul peste canal amenajat râul Argeș (km 111+362) - s-a finalizat instalarea prefabricatelor și turnarea plăcii de suprabetonare
Acest lot cuprinde și realizarea a 3 noduri rutiere principale:
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀
️ sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente
️ continuă lucrările de așternere a stratului de bază și a stratului de legătură
️ continuă lucrările de iluminat public
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝗶𝗰𝘂𝗹𝗲𝘀𝘁𝗶
️ s-au finalizat lucrările de așternere a straturilor de asfalt (bază, legătură, uzură);
️ continuă lucrările de iluminat public
️ au început lucrările la sensul giratoriu cu DN7C, inclusiv așternerea stratului de bază
𝗡𝗼𝗱 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗕𝗮𝘀𝗰𝗼𝘃
️ sunt în curs de finalizare lucrările de terasamente
️ sunt în curs de finalizare lucrările de așternere a straturilor de asfalt
️ continuă lucrările de iluminat public
️ continuă lucrările la rigola carosabilă și refacerea zonei pietonale de pe DN7