A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
-
Adisan
[A1] Margina - Holdea [18.11.2024], Autostrada A1 Lugoj - Deva | UMB | Adisan
-
Știe cineva ce planuri au chinezii anul acesta? Adică, dacă mai trag să termine bucățica până la DN2 (aproximativ 2 kilometri) și o bretea, sau se amână pe anul viitor?
-
Raducu P Drum
TUNEL Curtea de Arges Ep. 16 - Armare captuseala interioara si montare membrana impermeabila | NATM
-
@mike_us Sunt înaintați.
-
@mike_us a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Știe cineva ce planuri au chinezii anul acesta? Adică, dacă mai trag să termine bucățica până la DN2 (aproximativ 2 kilometri) și o bretea, sau se amână pe anul viitor?
Angajamentul lor este ca deschid legatura A0 pana in DN2 in 2024. Ceea ce din filmare pare ca se intampla.
-
Infrastructura Romania
18 NOI 2024] Autostrada A0 nord lot 4 Lac Cernica UMB!!
-
@PaulS a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Raducu P Drum
TUNEL Curtea de Arges Ep. 16 - Armare captuseala interioara si montare membrana impermeabila | NATM
E tare filmarea asta a lui raducu. Efectiv se preteaza ca material informativ si studentilor de la CFDP. De fapt chiar si oricarui inginer constructor, care nu a mai facut asa ceva. Eu am fost in Germania pe santiere de tuneluri ca inginer si cunosc exact despre ce e vorba. Ca idee acel invelis etans turcoaz (hidroizolatia) nu este necesar la orice tunel, depinde de adancime, de riscul sa vina un izvor etc. Pe de alta parte la tunelurile mai vechi din Italia, Franta etc se vad peretii umezi sau cu urme de calcar - in concluzie in munte este mai bine cu. Pe vremea lui Ceausescu exact la astfel de amanunte nu se dadea deloc atentie, mai ales cand se lucra pe repede inainte. De ex. acel planseu de la Unirii peste Dambovita, unde diverse aspecte legate de hodroizolatie au fost sarite ca sa se faca repede - si asta desi maistri si inginerii, chiar si unii muncitori semnalau ca in plan apar etansari, acestea nu s-au montat (de ex. tole la rosturi). Si la fel la pasajul Unirii. Si atunci nu trebuie sa ne miram ca dupa 40 de ani acolo e varza si trebuie refacut din temelii.
Ca atare aviz si UMB, respectiv celor care-i vor controla pe UMB-isti in avantul lor pionieresc la tuneluri: ATENTIE LA DETALII. Mai ales cu apa. E suficient un punct neetansat si gata, apa intra. Si nu te joci cu ea. Ulterior reparatiile sunt extrem de scumpe si ample.
-
@vancouver Cum UMB nu a mai construit tuneluri și sunt mulți bani în joc, mă gândesc că vor apela la consultanță din partea bosniacilor sau a unei firme mari cu experiență în astfel de lucrări.
Cred că este mult mai ieftin să plătești câțiva specialiști, chiar dacă îi plătești bine, decât să ratezi lucrarea. Sa nu fie scump la tărâțe și ieftin la făină.
Din ce spui tu, ar fi și oameni în România, ca tine, care au mai lucrat în Vest la astfel de proiecte. -
Irinel Ionel Scriosteanu
𝗢 𝗻𝗼𝘂𝗮 𝗲𝘁𝗮𝗽𝗮 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 𝗗𝗮𝗻𝗶𝗲𝗹𝗮 𝘀𝗶 𝗔𝗹𝗶𝗻𝗮
Sunt pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, unde, noaptea trecută, 𝗮𝗺 𝘁𝗿𝗲𝗰𝘂𝘁 𝗹𝗮 𝗼 𝗻𝗼𝘂𝗮 𝘀𝗶 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗲𝘁𝗮𝗽𝗮 𝗶𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝗿𝗲𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză.
Este vorba despre:
️ noaptea trecută a avut loc turnarea betonului final al structurii de rezistență pe primul tronson (12,5 m) al Tunelului Daniela;
️ am trecut pragul de 2000 metri tunel forat din lungimea totală a ambelor fire (2692 metri):
️1088 metri forați la Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu-Pitești)
️928 metri forați la Tunelul Alina (sensul de mers Pitești-Sibiu)
️ au fost realizați 1.290.000 mc din 1.700.000 mc de excavații;
️ au fost realizați 325.000 mc din 540.000 mc de umpluturi;
️ continuă lucrările aferente structurilor existente pe acest lot și se află în diferite stadii: lucrări de armare, cofrare și betonare elevații, grinzi de rezemare, turnare plăci de suprabetonare, lucrări de instalare grinzi și predale prefabricate, lucrări de sudură tablier metalic;
️ continuă lucrările de consolidări prin execuția saltelelor antierozionale, aripi din gabioane, umpluturi din balast în spatele culeelor;
️ sunt în curs de finalizare lucrările la podețele prefabricate;
️ se execută lucrări de scurgere a apelor, după cum urmează: șanțul de gardă (realizat 3055 m din 7400m), șanțul de bermă (realizat 1940 m din 9100 m), dren longitudinal (realizat 3785 m din 6900 m), șanț picior taluz (1400 m din 17300 m);
️ continuă producția de prefabricate în baza organizată pe șantier, fiind produse 469 din 660 buc grinzi prefabricate, 7057 din 7800 buc predale prefabricate, 243 din 300 buc antretoaze prefabricate.
Antreprenorul are mobilizate în șantier 650 persoane și 210 utilaje și echipamente de construcții.
Mai multe detalii în live. -
Infrastructura Romania
UMB Cernica LIVE
-
ACUM HOT de pe A1 Pitesti - Curtea de Arges:
-
Pod Merisani:
- planul WeBuild este sa finalizeze ultimul beton pe 04.12.
- apoi o saptamana pentru asfaltare
- si una pentru rosturi
- rezulta undeva pe 20.12 darea in trafic
-
@vancouver Wow !!! Munca adevarata la Merisani !!
-
Si acum poze din tunel CDA:
S-a turnat azi primul tronson de 12,5m din bolta, ceea ce inseamna finalizarea structurii de rezistenta pe acesti 12,5m. Planul este sa se betoneze un tact pe zi. Mai repede nu se poate, pentru ca nu se poate decofra (indeparta cofrajul de sub beton). Mai incet se poate, daca cei din fata, care armeaza, nu reusesc si ei sa faca un tact de 12,5 m pe zi. Dar planul este 12,5m pe zi. Imaginile sunt in general de pe caruciorul de betonare. In prima poza vedeti betonul proaspat (are cateva ore) decofrat pe lateral. Se acopera cu vata minerala rostul dintre 2 turnari - astfel din punct de vedere static 2 sectiuni alaturate de 12,5m vor lucra independent una de alta - din cauza dilatarii si contractiilor termice daca s-ar face tot tunelul dintr-o bucata, adica s-ar lega armatura si betonul intre 2 tacturi, ar aparea fisuri si deformari catastrofale.
-
Merita coroborate cele spuse in filmare cu graficul de mai jos.
@mihai a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Intai de toate, lucrarile sunt super avansate fata de termenul contractual pentru finalizarea tronsonului in aprilie 2027! E clar ca tronsonul se va finaliza cu 6-12 luni in avans.
Dar acum ma intreb daca nu cumva incepe sa devina real posibila deschiderea la final de 2025?!
Fata de graficul din imagine, excavarea tunelurilor este usor intarziata, cu o luna, respectiv cu doua luni. Lucru perfect normal atunci cand sapi tunele in nisip si nu stii cum se comporta terenul.
Dar acum, dat fiind ca a inceput turnarea camasii de beton a primei galerii, inteleg ca se va avansa cu 12.5m / 48h pana la finalul anului, urmand ca din ianuarie 2025 sa se ajunga la o viteza de 12.5m / 24h (o turnare pe zi).
Sunt 1300m de galerie / sens, deci e nevoie de 104 turnari pentru a finaliza un tunel. Socotind vitezele de turnare de mai sus, rezulta ca sunt sanse reale ca primul tunel sa fie complet turnat la finalul lui martie 2025, cu 6 luni in avans fata de grafic, urmat probabil de a doua galerie la final de iunie 2025, cu 3 luni in avans fata de grafic.
Ceea ce creste posibilitatea ca intreg lotul sa fie finalizat pana in decembrie 2025.
-
Ar fi super tare.
Pentru fiecare luna de finalizare inainte de termen eu le-as da un premiu de 1% din valoarea contractului, maxim 5%. In general tuturor constructorilor. Iar prin finalizare as intelege darea in trafic comercial pe macar 90% din lungimea unui lot si minim 90% din drumurile adiacente. (ce ramane muzeu, dar nu din vina antreprenorului, nu se scade desigur)
-
Gata primul segment de tunel.
-
^ Si o captura foto din filmare de mai sus.
-
@vancouver a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Ar fi super tare.
Pentru fiecare luna de finalizare inainte de termen eu le-as da un premiu de 1% din valoarea contractului, maxim 5%. In general tuturor constructorilor. Iar prin finalizare as intelege darea in trafic comercial pe macar 90% din lungimea unui lot si minim 90% din drumurile adiacente. (ce ramane muzeu, dar nu din vina antreprenorului, nu se scade desigur)
Acum câțiva ani, când întârzierile pe unele sectoare de autostrăzi erau foarte mari, mă gândisem la un sistem asemănător: penalizări pentru întârzieri și recompense pentru finalizarea lucrărilor înainte de termen.
De ce ar fi atât de greu de implementat? Ar fi o problemă acolo unde sunt implicați bani europeni? -
A1 între Sibiu și Boita închisă.