Infrastructura de transport in lume
-
@vancouver a spus în Infrastructura de transport in lume:
Si evident o gara centrala subterana este o gara de trecere, nu un dead-end, o fundatura cu rebrusari si limitari grave de capacitate. De ex. o gara de trecere cu doar 6 linii la Piata Unirii ar avea o capacitate egala cu cea a Garii de Nord.
Daca e sa luam exemplul Bruxelles-ului, putem avea Gara de Nord, Gara Gentrala si Gara de Sud toate de tranzit.
Unde una dintre gari e cea principala, la BXL e cea de sud pentru ca spre Franta merge legatura feroviara principala a tarii.
P.S. Sa nu uitam ce Belgia are cea mai densa retea de cai ferate din lume, uneori asta e o frana in marirea capacitatii pentru ca electrificarea e pe tensiune 3 kV DC in afara de 25kV pentru TGV -
-
Nu-i prima data. Au mai pățit-o chinezii cu poduri nou construite.
-
Acolo pare o alunecare de teren care a luat si viaductul. Nu cred ca se incadreaza la "chinezarii" acest eveniment. Totusi nu pot sa nu observ inaltimea pilelor.
-
Vreun mic geolog local va fi găsit vinovat, va fi transferat în altă parte cu un glonte în ceafă și familia va primi factura pentru glonte. Tovarășii de mai sus nu greșesc niciodată.
Vorba proverbului: Mai bine să greșești împreună cu partidul decât să ai dreptate în afara lui. -
Dunavski koridor in Serbia cu un drum expres mult mai periculos decat la noi.
Banda de urgenta lipsa,
Acostament maxim 1 metru,
Sensuri giratorii garamada. -
De la vecinii bulgari, au inceput si continua timid lucrarile la autostrada intre Ruse si Veliko Trnovo.
-
Trebuie sa recunosc ca la capitolul mari lucrari de infrastructura din Franta sunt cam fraierestean.
Uite ce au inceput astia in 2016:
-
In Germania se redeschide pe 22.12.2025 traficului autostrada A45 in zona Lüdenscheidt, dupa ce a fost inchisa la 02.12.2021 dupa descoperirea unor probleme grave la podul peste valea Ramede (Rahmedetalbrücke). Traficul de camioane a fost complet interzis in zona, facand necesar un ocol de peste 100 km pe zona extrem de ambuteiata Köln. Pentru autoturisme s-a putut folosi drumul federal din zona, dar acesta trece prin localitati si este extrem de virajat si ambuteiajele erau de genul 30-40 de minute pe timp de zi.
Podul vechi a fost aruncat in aer in 2023 si acum s-a finalizat jumatate din cel nou si amenajat traficul pe benzi ingustate, cu limitare la 80 km/h.
Fiind o ruta de tranzit poate intereseaza si camionagii romani, asadar A45 din nou liber la trafic de pe 22.12.2025. Pentru restul un pod frumos:

-
@vancouver Trebuia sa cheme pe UMB. Terminau mai repede. :))
-
@daniel22_22 Campionii viaductelor !
-
Nu cred, nici o sansa. S-au miscat extraordinar de bine, atat cu proiectarea cat si cu executia. E ditai viaductul. O sa avem si noi asa ceva pe A8 montan. Si cam asta a fost ideea postarii mele: sa vedem si noi ca nu se asteapta finalizarea ambelor cai la astfel de viaducte uriase, ci se amenajeaza trafic provizoriu dupa ce prima cale este gata. De ex. pe A8 ar putea fi o posibilitate de a deschide intai jumatate de autostrada pe unde unde sunt viaducte foarte inalte si tuneluri.
Mai merita precizat ca in Germania exista de cativa ani un nou standard de autostrada, cu latimea de 29m. Adica fiecare cale are aprox 13m utili (3m sunt pe mijloc). La 13m se poate amenaja traficul provizoriu cu (3,5+2,5) + (2,5+3,5) = 12m si mai ramane un pic de loc pe ambele parti ca acostament si resp pe mijloc pentru un mic parapete. Poate ar trebui adoptat si la noi un astfel de standard, macar pe structurile foarte mari (poduri, viaducte, tuneluri), unde nu se poate interveni usor pentru o mica largire in viitor. La noi din cate stiu standardul este latime totala 26m, cum era si vechiul standard german.
-
@vancouver cum era vechiul standard german...
Deprimant, se pare ca Internetul nu prea ne ajuta ca oricum la conferinte nu ne mai ducem decat am plecat toata primaria in Dubai la conferinta despre "gender studies"