Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Transport în comun de suprafață

    Scheduled Pinned Închis Moved BUCURESTI
    20 Mesaje 5 Posters 901 Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de

      nov. 18, 2024

      VIDEO&FOTO Lucrările de reabilitare a liniei la tramvaiul corporatiștilor avansează. Când vor fi gata

      VIDEO&FOTO Lucrările de reabilitare a liniei la tramvaiul corporatiștilor avansează. Când vor fi gata

      Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a făcut o vizită pe șantierul liniei 5 de tramvai și a explicat că lucrările sunt la 80% și lipsesc deocamdată firul de alimentare și o stație electrică. Edilul a precizat că au fost niște întârzieri cu plățile, dar că acum lucrările sunt în grafic și crede că...

      "Suntem pe șantierul liniei 5 de tramvai din București,(...) Global sunt la 75%. Asta înseamnă că toată structura de rezistență este pusă în pământ, suntem la 80% cu linie de tramvai, lipsește firul de alimentare, lipsește o stație electrică și cam asta e gata"

      Estimeaza dl. primar ca se vor incadra in cele 12 luni contractuale. Au inceput prin aprilie, deci aprilie 2024.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de

        Mobilitate.eu  /  feb. 20

        PORR România anunță că va moderniza 18 km de linie de tramvai în București. Lucrările vor dura aproape 3 ani - Mobilitate.eu

        PORR România anunță că va moderniza 18 km de linie de tramvai în București. Lucrările vor dura aproape 3 ani - Mobilitate.eu

        PORR România transmite că va reabilita 18 km de linii duble, inclusiv infrastructura, suprastructura și...

        Traseele ce vor beneficia de aceste lucrări includ bulevardele Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Basarabia și Calea Călărașilor, precum și secțiunea Corneliu Coposu și drumul de legătură din jurul complexului Titan. Liniile care circulă pe tronsoanele contractate de companie sunt 19, 23, 27, 36 și 40.

        Pe lângă modernizarea infrastructurii, vor fi construite 64 de peroane, rețeaua de linii de contact și cablurile de curent continuu vor fi înlocuite, iar cinci stații de transformare vor fi modernizate pentru a asigura alimentarea rețelei de tramvai, mai informează compania.

        Durata proiectului este de 33 de luni, dintre care 9 luni pentru proiectare și obținerea avizelor, respectiv 24 luni pentru execuție.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de

          alocare bani pentru 40 de tramvaie de 18m de la VFU Pascani:

          Adrian Bărbulescu  /  feb. 26

          STB va cumpăra tramvaiele rusești ale lui Gruia Stoica

          STB va cumpăra tramvaiele rusești ale lui Gruia Stoica

          Societatea de Transport București STB va cumpăra tramvaiele aduse de Gruia Stoica din Rusia, cu un credit bancar garantat de CGMB

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • D Deconectat
            Duta C
            ultima editare de

            Astăzi am văzut pe linia 32 ca au inceput sa scoată pamântul de pe linie intre capatul de la Antiaeriana si Teius, adică o stație. Un sens au scos tot iar un sens pe jumatate. Piatra spartă este varză. Probabil trebuie schimbată. Linia arată ca pișatul boului!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • D Deconectat
              derTuca
              ultima editare de

              Aparent se anulează (iar) achiziția tramvaielor de 18m, iar STB susține ca de această dată e vina furnizorului, nu a lor (la partea cu neactualizat garanții, nu la cea ca sunt ruși - asta nu e ceva ce ar fi putut schimba neapărat…)

              comentez rar deci nu pot posta link-uri, am citit informația pe B365.

              Întreb aici fiindcă nu mă pricep la achiziții publice în general - ce se întâmplă cu bugetul STB dar atunci? Știu ca aveau de plătit (nu știu dacă chiar au plătit) penalități la nesemnarea contractului și mai apoi acest contract sigur a fost luat în calcul când s-a făcut intelegerea dintre STB și ANAF, atunci când au dat gir acele tramvaie.

              vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
              • vancouverV Conectat
                vancouver @derTuca
                ultima editare de vancouver

                @derTuca , daca nu gresesc, ai nevoie de 3 like-uri ca sa poti posta linkuri. Unul ti l-am dat eu acum.

                Legat de tramvaie, da cazul ia o intorsatura interesanta. Mi s-ar parea ciudat ca primaria sa dea totusi niste despagubiri, desi nu primeste nimic. Dar probabil aici nici juristii nu stiu un raspuns imediat si posibil sa fie nevoie de o noua runda de procese pentru a lamuri situatia.

                Aici o sursa:

                sept. 24

                ULTIMA ORĂ STB nu mai cumpără tramvaie de la Gruia Stoica, invocând Moscova

                ULTIMA ORĂ STB nu mai cumpără tramvaie de la Gruia Stoica, invocând Moscova

                Societatea de Transport București a renunțat brusc să mai cumpere tramvaie de la Electroputere Pașcani, parte a Grampet Group, controlat de Gruia Stoica.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • M Conectat
                  mihai
                  ultima editare de mihai

                  Linia tramvaiului 5 e gata 99%, dar se aşteaptă banii europeni. Refugiile, comandate din China

                  Lasand la o parte faptul ca bulibaseala cu tramvaiul 5 dureaza de vreo 20 de ani, de prin 2005, de pe vremea lui Videanu, daca il mai tine minte cineva, ce mizerie de lucrare e asta?!?!

                  Screenshot 2025-10-07 at 08.44.08.png

                  Linia e stramba din constructie si pentru ca e in terasament rigid (traverse incastrate din beton armat si asfalt) nu poate fi indreptata prin burare.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • D Deconectat
                    Duta C
                    ultima editare de

                    Pe traseul 32 au scos pamântul de la capăt ,depoul Alexandria, până aproape de int. cu Petre Inspirescu. Încerc mai jos sa pun cateva foto. E prima dată când pun. Linia s-a degradat rău. Sper că le-a trecut cu pusul pământului peste piatra spartă!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • D Deconectat
                      Duta C
                      ultima editare de

                      20251031_131120.jpg

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • D Deconectat
                        Duta C
                        ultima editare de

                        20251031_131120.jpg

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • D Deconectat
                          Duta C
                          ultima editare de

                          20251031_132331.jpg

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • D Deconectat
                            Duta C
                            ultima editare de

                            20251031_132359.jpg

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • D Deconectat
                              Duta C
                              ultima editare de

                              20251031_132519.jpg

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • D Deconectat
                                Duta C
                                ultima editare de

                                20251031_133132.jpg

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • D Deconectat
                                  Duta C
                                  ultima editare de

                                  20251031_133229.jpg

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • vancouverV Conectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    ^ poti sa incarci si toate pozele deodata, intr-o singura postare

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • D Deconectat
                                      Duta C @vancouver
                                      ultima editare de

                                      @vancouver Nu am stiut....am sa incerc data viitoare!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • A Deconectat
                                        Adrianb1
                                        ultima editare de

                                        Ce a provocat degradarea liniei? Vad niste sine atat de strambe incat imi e greu sa cred ca e de la niste pamant pus intre ele.

                                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • M Conectat
                                          mihai @Adrianb1
                                          ultima editare de mihai

                                          @Adrianb1 desi pare greu de crezut, totusi da, pamantul cu iarba este cauza strambarii liniei.

                                          Toate caile ferate pe terasament de piatra sparta sufera deplasari in timp. Fiecare vehicul feroviar care trece pe o cale ferata vibreaza linia si o impinge sa iasa din aliniament. Cu cat viteza e mai mare, cu atat efectul e mai puternic la fiecare tren care trece. Din fericire, piatra sparta, tocmai pentru ca nu e compacta, absoarbe foarte bine aceste virbratii si reuseste sa mentina un aliniament utilizabil al caii ferate pentru multa vreme.

                                          Numai ca, inevitabil, dupa suficienta vreme si suficiente trenuri trecute pe linia respectiva, linia trebuie din nou burata. Adica, in principiu - ca e ceva mai complicat - un utilaj (re)aduce sina in pozitia corecta si vibreaza piatra sparta de sub ea, pana cand piatra sparta se aseaza in asa fel incat sa tina sina la cota si pe aliniament.

                                          Iarba si vegetatia in general sunt insa "dusmanul de moarte" al terasamentului feroviar de piatra sparta. Radacinile vegetatiei disloca pietrele, iar in locul lor, gradual se insereaza pamant. Si de aici fenomenul se amplifica in casacada.

                                          In primul rand pamantul n-are aceeasi rezistenta ca piatra, deci nu ofera acelasi suport liniei. Apoi pamantul este mult mai moale decat piatra, avand deformare plastica. Asta schimba complet comportamentul terasamentului la vibratii, care se propaga concentrat pe directia unde este "piatra-peste-piatra", amplificand dislocarea terasamentului.

                                          In plus, pamantul retine apa, spre deosebire de piatra sparta care-i permite sa se scurga. Asta inseamna ca dupa ploaie, sectiunile de terasament care au pamant sunt "moi", adica predispuse la cedare si alunecare sub greutatea vehiculelor feroviare.

                                          In timp, terasamentul cu vegetatie pe el isi pierde capacitatea de suport si linia incepe sa aiba deplasari majore, vizibile cu ochiul liber, ca in pozele de mai sus.

                                          Cireasa de pe tort, in cazul majoritatii liniilor de tramvai "green-track" din Bucuresti, este stilul in care primariile din Bucuresti - mai ales cea din Sectorul 3 - au inteles conceptul de green-track "ca cucul in gura", cum zicea bunica-mea.

                                          Adica, da, exista conceptul modern de "green track" pentru tramvaie in orase, insa:

                                          1. Uzual green-track nu e pe piatra sparta, ci pe terasament de beton armat
                                          2. Indiferent de terasamentul caii, iarba nu se pune pe terasament, ci practic in niste ghivece instalate intre sine, deasupra traverselor, tocmai pentru a nu permite radacinilor ierbii sa se dezvolte in terasament.

                                          Ori, in Sectorul 3, pe Calea Vitan si pe Camil Resu, Primaria a pus rulori de iarba direct peste traverse. Au copiat ca maimuta ce-au vazut in occident, fara sa priceapa ce-au vazut.

                                          Instalarea de rulouri de iarba peste sina de tramvai nu doar ca slabeste linia, asa cum am explicat mai sus, dar face si imposibila burararea peirodica, pentru ca distrugi iarba si o afunzi si mai abitir cu tot cu pamant in terasament.

                                          Ceea ce cred ca se intampla acum, este ca iarba a fost scoasa tocmai pentru a se putea face o burare a liniei. Dupa care, sper ca in sfarsit un inginer de linii sa le spuna: "Desteptilor, nu puteti pune iarba peste traverse"

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                          • First post
                                            Last post