Mersul Trenurilor, stiri si noutati
-
Titulari pe locomotive????
Cunosc multe spete si magarii dar asta mi-a scapat. Cunosc si faptul ca sunt oameni dornici cu cursuri de mecanic absolvite si practica facuta dar totusi nu pot intra….. dezamagitor.
Gaura prin care se scurg bani e atat de adanca incat raman masca cand aud ca privatii platesc mai bine pe revizii vagoane marfa si mecanici ca CFR si au si profit.
Undeva e o diferenta. Revin la nedumerirea mea. Privatii platesc la directiile CFR folosirea infrastructurii si peronalului? -
Pe Bucuresti - Constanta nu mai avem trenuri RegioExpress de la CFR Calatori in noul mers, dar avem totusi unul al companiei Regio Calatori. Si trasat chiar cu 160 km/h:

-
Ca idee cele mai rapide trenuri de rang Regio din Germania (tot RE de fapt) merg cu 190 si 200 km/h. Sunt 3 astfel de linii, doua pe Nürnberg-Ingolstadt cu 190 (pt. ICE max 300 km/h) si una pe Ulm - Stuttgart cu 200 (pt. ICE max 250). Cand spun linie nu inseamna UN TREN ca la noi. Linie este ca linia M1 de metrou sau linia 368 de autobuze: adica mereu circula pe acolo ceva, la intervale regulate. De obicei la 1 ora.
-
Primăria municipiului Cluj-Napoca a lansat în consultare publică, în perioada 6 – 20 noiembrie 2025, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) aferent proiectului „Tren metropolitan Cluj – Etapa 1 a sistemului de transport metropolitan Cluj”.
Documentația definește traseul, zonele de intervenție și reglementările urbanistice necesare pentru implementarea trenului metropolitan Cluj, un proiect de mobilitate integrată care va conecta municipiul cu localitățile Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida, potrivit media9.ro. Scopul acestuia este de a reduce traficul rutier de pe principalele artere de acces către oraș și de a oferi o alternativă rapidă și ecologică pentru navetiștii din zona metropolitană.
Trenul metropolitan din Cluj-Napoca va opera pe o rută de aproximativ 48,8 kilometri, va include 23 de stații (dintre care 8 vor fi noi) și va fi deservit de 7 trenuri electrice, fiecare cu o capacitate de 420 de locuri. Frecvența curselor va fi de 30 de minute între orele 06:00 și 19:00, urmând să scadă la o oră între 19:00 și 22:00.
Proiectul este finanțat din fonduri europene și prevede, pe lângă infrastructura feroviară modernizată, și facilități pentru călători: 8 parcări de tip park&ride, 5 pasaje denivelate, spații de așteptare moderne, toalete și puncte de vânzare bilete.Zona reglementată specific infrastructurii feroviare prin acest PUZ ocupă aproximativ 60 de hectare, delimitate conform deciziei de expropriere din aprilie 2024.
Proiectul are ca obiective principale creșterea atractivității transportului public, scăderea poluării și integrarea trenului metropolitan cu celelalte moduri de transport urban, prin noduri intermodale care vor facilita transferul rapid între tren, autobuz, tramvai și, ulterior, metrou.
-
”Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova (CFM) informează că la data de 10 noiembrie 2025, trenul internațional nr. 105/106 pe ruta Chișinău-București a ajuns la destinație la ora 10:45, cu o depășire de peste 4 ore a programului obișnuit. Important: întârzierea de 4 ore și 12 minute s-a produs din motive independente de întreprindere. În această perioadă de 4 ore, garnitura de tren a fost supusă unui control vamal amplu și extins de procesul obișnuit la punctul de trecere Ungheni.Nu doar infrastructura e de vina pentru intarzieri

-
Şeful Guvernului a declarat că săptămâna viitoare Executivul va propune o listă cu acele companii care trebuie închise. Bolojan nu a făcut publice nume, menţionând doar că CFR Marfă, care raportează de mulţi ani pierderi semnificative, se va afla pe respectiva listă, transmite News.ro. -
Aici eu zic asa studieze dezastrul produs in UK dupa ce au privatizat complet caile ferate.
Poate vreun coleg de forum ce locuieste prin UK sa ne confirme povestile cu biletele de tren Birmingham Manchester dus ce e mai scum decat un zbor Birmingham Spania, camera de hotel + o masa la restaurant. -
@Azzl CFR Marfa ar fi fost profitabila daca nu era jupuită de hienele politice!
-
@Duta-C decizii politice, șefi si șefuți incopetenți, reflexe socialiste, dezinteres, furt, devalizare si altele si altele
-
@JohnDoe biletele de tren sunt o loterie in UK, trebuie să fii deschis la schimbări pt un preț mai mic.
De exemplu un bilet Liverpool - Londra in aceeași zi( verificat pt Duminică )e de la £80( sau £185 la clasa 1) dar dacă ei cu schimbare in Crewe la anumite trenuri e £45 și faci aproximativ cu o oră în plus adică aproape 4 ore in total, sau dacă vrei varianta cea mai ieftină atunci autocar care face 6 ore dar este de la £15-17.
Dar dacă iei cu câteva zile înainte biletele sunt de la £37 la un anumit tren direct( ca la avion) dar la trenul care ajunge la 9 in Londra biletul e doar £166 dar face doar 2 ore și 13 minute.
Sau zbor cu escală de 8 ore în Barcelona la doar £71( preț verificat cu Ryanair pt 22 Noiembrie) la care mai adaugi costul de la Stansted până în Londra.
Aici vorbesc doar de dus nu și întors.PS: e mai ieftin pt mine dacă trebuie sa fiu la 9 in Londra să mă duc cu mașina care nu e economică de loc consum 12-13 la drum lung și 30-35 în oraș.
PUZ-ul trenului metropolitan, în dezbatere publică la Cluj
Bolojan: O parte din companiile de stat, care înregistrează pierderi, trebuie lichidate