Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    26 Mesaje 6 Posters 1.5k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de

      Despre Traian Preoteasa:

      CAZUL BOIERULUI TRAIAN PREOTEASA #vladmercori #2idei #stakeborg

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de

        Tren cu grad de ocupare 100% si care de fapt cerea disperat a dublarea capacitatii, anulat de CFR-Anti-Calatori:

        ian. 24

        Un nou episod din comedia mută "Linia 102 CFR Progresul - Giurgiu" va avea avanpremiera luni 27 ianuarie! :: Romania Feroviara

        Un nou episod din comedia mută "Linia 102 CFR Progresul - Giurgiu" va avea avanpremiera luni 27 ianuarie! :: Romania Feroviara

        Începând de luni 27 ianuarie CFR Călători anulează și ultimul tren util pentru navetiști/bucureșteni din CFR Progresu și anume R 9705 cu plecare la ora 08:22, tren care astăzi a avut un grad de ocupare de 100% la plecarea din CFR Progresu.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de

          Redacția  /  feb. 10  /  Infrastructură

          Proiectul trenurilor metropolitane în Brașov: Primele rute vor fi spre Stupini şi Codlea

          Proiectul trenurilor metropolitane în Brașov: Primele rute vor fi spre Stupini şi Codlea

          Consiliul Judeţean Braşov a organizat săptămâna trecută o nouă şedinţă de pregătire a proiectului Trenului Metropolitan, iar în urma discuţiilor au fost

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Conectat
            vancouver
            ultima editare de

            Mobilitate.eu  /  feb. 26

            CFR Călători reintroduce al doilea tren cu Alstom Coradia pe ruta București - Brașov de la 1 martie. Biletele se pot achiziționa și din aplicație și online - Mobilitate.eu

            CFR Călători reintroduce al doilea tren cu Alstom Coradia pe ruta București - Brașov de la 1 martie. Biletele se pot achiziționa și din aplicație și online - Mobilitate.eu

            CFR Călători face o surpriză plăcută după mai multe luni de vești proaste, trenuri anulate...

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Conectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              Nu e nici un tren nou, ci trenurile existente primesc vagoane PNRR. Dar ce sa inteleaga ziaristii ? !

              De poza cu Desiro ce sa mai zicem, adica mai anapoda era greu. Trenurile PNRR nu sunt rame, ci trenuri formate din locomotiva si vagoane. In plus rama din poza este Diesel, nu electrica, insa toate trenurile PNRR sunt electrice. Si: Desiro merge cu max. 120, in schimb tot ce este modernizat PNRR are max. 160 si chiar circula cu 160.

              Redacția  /  iun. 3  /  Feroviar

              CFR Călători introduce patru noi trenuri PNRR pe ruta Brașov – București Nord – Constanța

              CFR Călători introduce patru noi trenuri PNRR pe ruta Brașov – București Nord – Constanța

              CFR Călători anunță că, începând cu data de 3 iunie 2025 și respectiv 4 iunie 2025, vor circula patru noi trenuri PNRR pe ruta Brașov – București Nord –

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de

                Privatul da lectii cu privire la utilizarea eficienta a materialului rulant din dotare. Cu doar o singura garnitura face 4 drumuri pe zi Adjud-Bucuresti (adica 2 tur si 2 retur):

                Mobilitate.eu  /  iul. 1

                Transferoviar Călători introduce din 14 august două trenuri pe ruta București - Adjud și retur. Este primul operator privat care deservește această rută fără schimbare - Mobilitate.eu

                Transferoviar Călători introduce din 14 august două trenuri pe ruta București - Adjud și retur. Este primul operator privat care deservește această rută fără schimbare - Mobilitate.eu

                Transferoviar Călători anunță că din data de 14 august va începe operarea a două perechi...

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                • F Deconectat
                  fulgernc
                  ultima editare de

                  Tren deraiat între Constanța și Mangalia. Întârzieri în lanț pe tot litoralul
                  JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • JohnDoeJ Deconectat
                    JohnDoe @fulgernc
                    ultima editare de

                    Mi-e greu sa ma abtin sa nu comentez, cum a ramas cu liniile reabilitate de la zero cu fonduri europene ce au viteza maxima proiectata dupa reabilitarea de la zero, numai 160km/h?

                    Inca mai am poze din trenuri cehe (cu vagoane ca ale noastre) ce merg pe liniile germane intre Hamburg si Berlin cu 200.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Conectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      15.09 - 05.10 inchidere completa magistrala 100 intre Caracal si Craiova. Se ripeaza viaductul Carcea. Multe trenuri anulate:

                      Adrian Bărbulescu  /  sept. 12

                      Se închide circulația pe Magistrala 100, pentru lucrări la viaductul Cârcea

                      Se închide circulația pe Magistrala 100, pentru lucrări la viaductul Cârcea

                      Circulația feroviară va fi închisă permanent între stațiile Banu Mărăcine – Malu Mare, firul II, pentru lucrări la Viaductul Cârcea

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver
                        ultima editare de vancouver

                        Avem cateva noutati pozitive de la noul mers al trenurilor. Avem livretul publicat de userul @alexCFR pe Pum aici (link valabil cateva zile!):

                        https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1640.msg501766#msg501766

                        Ma refer mai ales la partea pozitiva, ca de stiri negative sunt satul.

                        1. pentru prima data vedem 160 km/h in livrete in Transilvania. Până acum era max. 150 și ditanțele mai scurte. Sunt 3 zone importante:
                        • Arad - Săvârșin (de la Arad spre Deva primii aprox. 85km incl. prin tunelul Bata - apoi mai urmeaza inca 19 cu 120 km/h pana la Zam (aici de mult se circula cu 120, nu stiu de ce nu cresc la 140-150)
                        • Simeria - Alba Iulia 54 km, incl. prin tunelul Turdaș; de o parte și de alta mai avem km buni cu 120 (Mintia - Simeria) si cu 140 (Alba Iulia - Coșlariu)
                        • Teius - Sighisoara 98 km, din care 88km efectiv cu 160 km/h, alti 5 km in zona Blaj cu 120 si mai raman ca. 5 km cu viteze mici racordul Teius - Craciunel (70-80 km/h in livret, dar in teren mai sunt limitari punctuale la 40 km/h)

                        TOTAL cu 160 in Transilvania: 227 km

                        1. Remarcăm pozitivă și viteza de 120 km/h pe Războieni - Teiuș, grație reabilitărilor Quick-Wins. Astfel timpii Cluj - Teiuș scad din nou sub 2 ore și ajung la aprox. 1:40 (fără nici o oprire).

                        2. Un aspect interesant, IC Avram Iancu, având acum un procent de frânare foarte bun, necesar ca să circule in Transilvania cu 160 în loc de 150, are voie cu 140 între Buda și Ploiești Vest. Până acum maxim ce am văzut acolo este 130. De altfel un alt tren IC, 534 care merge doar de la Brasov la Bucuresti, are 125 pe această secțiune. Pentru cine nu știe, linia Câmpina - Ploiești Vest este aptă teoretic de 140 km/h în ambele sensuri. Pe urcarea spre munte trenurile au 140 în livret pe întreaga distanță, în schimb pe coborâre avem 100 apoi 110 si apoi această ultimă porțiune Buda - Ploiesti Vest cu viteze diferite 120 - 140 în funcție de tren. Motivul este legat de frânarea mai dificilă pe coborâre.

                        Și acum dovezile:

                        532 - Arad - Alba.png

                        531 - zona Sighi - Teius.png

                        531 - zona Ploiesti.png

                        534 - zona Ploiesti.png

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • vancouverV Conectat
                          vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          Hai ca am analizat si o Coradie pusa sa circule pe "coridor".

                          Dezavantaje:

                          • confort incompatibil cu un parcurs de 12 ore (scaune foarte apropiate, gen zbor low-cost - desi fix pe tren eu nici pe regionale nu as pune scaunele asa apropiate, ca sa atrag oamenii cu confortul sporit; lungimea unui tren nu este ceva critic, nu e mare diferenta daca se mai adauga un vagon in plus; usi multe si foarte mari pe ambele parti specifice metroului, adica sa permita intrare iesire de flux mare de oameni - o tampenie la drum lung, ocupand inutil spatiu, iarna intra mult frig, vara caldura; putina intimitate prin lipsa separeurilor intre scaune - macar la 3-4 scaune puteau sa puna un geam sau un panou opac, bine antifonat)
                          • daca acum se lucreaza pe Timisoara-Arad si viteza este execrabila, 50 km/h, e inutil sa fie trimis pe acolo, eventual sa ajunga intarziat la Arad si apoi sa nu prea mai poata sa recupereze....
                          • nici pe Sighisoara - Brasov nu are ce cauta cat inca se circula execrabil; ar trebui spart in doua, adica cele 2 garnituri folosite una pentru dus si una pentru intors sa fie folosite una pe Bucuresti - Brasov (unde poate sa faca chiar 2-3 curse pe zi) si una pe Arad-Sighisoara, drum de 4 ore, adica 8 dus intors si automat ar mai ramane timp pe dupa-amiaza sa mai dea o tura Arad - Deva si retur. Sau Arad 9:00 - Sighisoara 13:00, apoi doar pana la Deva 15:00, apoi din nou Sighisoara 17:00, si apoi seara Sighisoara 18:00 - Arad 22:00. O utilizare mult, mult mai eficienta.

                          Avantaje:

                          • rama are accelerare buna, poate face opriri multe, nu pierde timp prea mult cu franare / accelerare; bun, avantajul este folosit doar pe Valea Prahovei. In schimb orase ca Orastie sau Simeria sunt sarite. La 12 ore parcurs nu mai contau 2 minute in plus pentru fiecare oprire de genul asta.
                          • rebrusare rapida, la Arad rebruseaza, dar sta doar 7 minute!
                          • fata de trenul IC, nu mai ocoleste aiurea prin Teius si ca atare foloseste varianta de viteza 160 km/h Coslariu.
                          • timp mai bun decat IC si intre Arad si Deva, 1:56 (viteza comerciala 77 km/h)
                          • timp excelent Deva - Sighisoara, 1:45 pe 173 km, adica Viteza comerciala 99 km/h cu 3 opriri. (inca e loc de mai bine, ar trebuie lejer sa ajunga la 110 km/h cu aceste 3 opriri)
                          • trenul trasat la o ora excelenta, foarte buna pentru cei din zona Arad-Deva-Sighisoara (ora la care de fapt ar trebui sa circule un Intercity, pentru oamenii comozi, care nu se trezesc cu noaptea-n cap); si pe Valea Prahovei ajunge la o ora cu incarcare mare.

                          Coradia Arad - Sighi.png

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Conectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Si un rezumat al trenurilor Bucuresti - Constanta in afara sezonului. Coradiile sunt marcate cu rosu si au cate 4 opriri. Trenurile de 150 km/h sunt toate IR cu 4 sau 5 opriri. Nu mai exista RE pe Buc-Cta.

                            La ora 14 e ceva ciudat de la Constanta, pleaca 2 trenuri la cateva minute intre ele. Poate e o greseala si primul de fapt e mai devreme, poate 13:30 (sau o sa-l mute, sper).

                            Buc - Cta rezumat.png

                            PS. De fapt acum vad, sunt 13 trenuri de la Buc la Cta si 14 invers. Asa ca probabil la 14:04 si 14:30 nu sunt 2 trenuri diferite, ci doua variante pentru acelasi tren, pe una au uitat sa o stearga din fisier. Probabil 14:04 trebuie scos.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • First post
                              Last post