Mersul Trenurilor, stiri si noutati
-
"După ce a izbucnit un imens scandal, conducerea CFR Călători a ieșit luni cu un comunicat oficial prin care încearcă să bagatelizeze anulările de trenuri decise în ultima perioadă. Situația este însă gravă, iar banii pe bilete se vor duce de la operatorul de stat la cei privați sau la patronii de microbuze. "
Este cea mai mare bataie de joc posibila.
-
În loc să facă 3 curse pe zi cu rama Alston, ei reduc de la 2 la una.!!!!
-
@vancouver Poate nu avea calatori.
E clar ca CFR Calatori se indreapta spre faliment rasunator, ca si CFR Marfa a carei activitate va trece pe alta companie. Nu cred ca e intamplatoare pierderea licitatiei de operare a unor rame noi la 1 ban diferenta, curse desfiintate, etc. -
Si metroul din Bucuresti la ora 11 e gol, dar totusi circula in continuare. La fel trenurile in toata Europa - cu singura exceptie a Romaniei - circula cadentat. La fel ca un metrou. Garniturile disponibile penduleaza permanent intre capete, fara pauza.
Un tren romanesc parcurge in medie 500 km pe zi. Unul din Germania, Austria, Italia etc in medie 2500 km pe zi. Cum crezi ca sunt atunci incasarile? AAAAAA, de 5 ori mai mari (cel putin, ca merg si cu viteza mai mare si atunci pot aplica tarife mai mari).
UN SERVICIU feroviar, insist pe cuvantul SERVICIU, se caracterizeaza prin posibilitatea de a circula oricand, la orice ora ai merge la gara, asa cum la orice ora mergi la statia de autobuz sau metrou. Acesta este un serviciu feroviar. In Romania este doar o gluma de prost gust. De aia nimeni serios nu ia trenul.
In Germania - ca sa faca economie - DB a inceput acum 40 de ani sa inchida garile de marfa, unde turn-overul era mic si deci erau nerentabile. Dupa ce au inchis vreo 100 de gari din astea, opaaa, si altele, care pana atunci erau rentabile, au scazut in rentabilitate - pentru ca inchizand aceste prime 100 de gari, totalul de marfa a scazut in general, inclusiv in garile pana atunci rentabile. A urmat o noua serie de inchideri. Iarasi a scazut marfa si la cele mai mari terminale, si altele au intrat in zona de nerentabilitate. O spirala a mortii.
Daca vrei sa ai oameni care pleaca de la Brasov la Predeal la ora 19 sa zicem, e util sa ai tren de la Predeal la Brasov si la 12 si la 13 si la 14 si la 15 etc... Daca suprimi trenul relativ gol cu plecare din Bucuresti la ora 13 sa zicem, nu o sa poti lua nici oameni de la Predeal la Brasov la ora 15, ca atare nici nu o sa se intoarca de la Brasov la Predeal la 19 si 20. Ca atare treptat si acele trenuri o sa devina goale, etc...
Iar ca sa vii cu o asemenea aberatie, ca de la Constanta - unde s-a anulat trenul de 7:30, poti sa-l iei si pe ala de 5:30 sau 8:30 - pai trebuie sa fii cel putin alienat mintal. Sau dobitoc. Sau sa vrei intentionat sa distrugi calea ferata. Asta face acest Preoteasa. Altii inaintea lui au incercat sa ajunga cat mai aproape de cadentare, iar el le scoate si zice ca doar mai ai tren cu 2 ore mai devreme. Ca deh, oamenii nu au ce face pe planeta asta, decat sa se scoale cu 2 ore mai devreme si apoi sa stea prin gari! Sau sunt cu totii bugetari si nu conteaza daca ajung la servici la 9 sau la 11 ... leafa merge.
-
@vancouver perfect de acord.
Serviciul cu trenul se asigura PERMANENT pentru a crea predictibilitate si a convinge oamenii sa renunte la propriile masini. De asta, da, trenurile circula chiar si goale.
Gandirea ca trenurile trebuie sa fie profitabile ca balanta P&L a firmei operatoare este una ingusta si eronata. In absolut, transportul cu trenul este de 5-7 ori mai eficient decat cel auto. Deci la nivel de societate, gestionata de guvern, da, transportul cu trenul este profitabil:
- calea ferata cost de constructie si intretinere / kilomentru / tona transportata de vreo 5 ori mai mic decat costul autostrazii.
- consumul energetic / kilometru / tona transportata este de vreo 10 ori mai mic la calea ferata fata de sistemul rutier
- poluarea cauzata de calea ferata este de vreo 20 de ori mai mica decat in cazul autostrazilor. Iar asta se reflecta direct in costurile societatii cu sistemul de sanatate
- impactul de mediu al caii ferate este de multe ori mai mic decat cel al autostrazilor, pornind de la simplul fapt ca latimea coridorului unei autostrazi are minim 70m (si creste rapid cu fiecare banda adaugata), in vreme ce o magistrala de cale ferata dubla are nevoie de un coridor de doar 15m.
Toate aceste realitati factuale si incontestabile sunt ascunse de modul in care sunt gestionate caile ferate si autostrazile. Pentru ca in vreme ce trenurilor nu li se recunosc in bugete economiile de costuri de infrastructura rutiera, sanatate si mediu, evidentiindu-li-se doar costurile, in schimb transportul rutier este subventionat masiv in mod ascuns. Pentru ca soferii nu platesc niciodata costul real al constructiei si intretinerii autostrazilor, asa cum li se cere trenurilor.
De asta se ajunge la aberatii in care oamenii zic ca "e mai ieftin sa merg cu masina". Nu, nu e, doar pare ca este pentru ca mai mult de jumatate din cost il plateste altcineva.
Trenul gol este profitabil pentru societate. Masina plina, nu!
-
In Romania mersul cu trenul nu este privit de catre decidenti ca fiind "commuting" ci "traveling".
In afara de linia Otopeni-Buc Nord nu cred ca mai e vreo linie de commuting.Eu as merge de la Balotesti la Bucuresti cu trenul la munca si sa renunt la masina, dar trebuie sa iau trenul de 06:45 ca sa ajung inainte de 09:00 la birou; iar ca sa ma intorc am abia la 19:40, desi termin munca la 18. Si se mai mira ca pe linia Bucuresti-Urziceni merg doar 10 babe.
-
Acelasi individ este cel care in Romania taie din trenurile de pe cele mai circulate magistrale, cel care crede ca poti pleca si la 5 dimineata, daca nu mai ai tren la 7 !!!
-
"Tăvălugul anulărilor de trenuri, lansat de directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, continuă să facă ravagii în toată țara. Vor fi trenuri anulate inclusiv pe rute feroviare redeschise de curând, în care CFR SA a investit sute de milioane de euro.
Pe raza SRTFC București se vor anula 10 trenuri, dintre care șase (trei perechi) circulă pe ruta București-Giurgiu, redeschisă pe 1 iunie 2024, după 19 ani de întrerupere. Statul român a investit, din bani europeni și de la buget, peste 100 de milioane de euro pentru redeschiderea circulației feroviare dintre Vidra și Comana, închisă în 2005 din cauza prăbușirii podului de la Grădiștea. Lucrările complexe, inclusiv noul pod de la Grădiștea, au fost executate de Porr Construct."
-
Despre Traian Preoteasa:
-
Tren cu grad de ocupare 100% si care de fapt cerea disperat a dublarea capacitatii, anulat de CFR-Anti-Calatori: