Autostrăzi
-
UMB a spart iarasi topul, după ce a făcut-o si luna trecută. Acum +15% intr-o luna pe Buzau-Focsani lot 3 si 13% pe lot 4 (dat in trafic). Ozaltin si ei cu 12% pe Craiova-Pitesti lot 1.
-
Vad ca si pe pum se discuta despre bani pe 2025. Da, treaba e groasa, groasa.
Daca mai si castiga alegerile o persoana care ducea neincrederea investitorilor in aer, atunci practic puteam sa punem cruce investitiilor, pentru ca ar fi crescut dobanda cu care ne puteam imprumuta. Deja a crescut cu peste 1,5% numai din cauza incertitudinilor, acum a revenit 0,5% in jos.Dar chiar si asa, daca revenim la o dobanda sa zicem normala de 5% (acum e pe la 7), Romania avand un deficit de 7-8% din PIB inseamna ca se imprumta suplimentar anual cu aprox. 25 de miliarde €. Si plateste dobanzi in fiecare an de 5% din total datorie, adica din 230 miliarde => 0,05 * 230 = 11,5 miliarde euro.
Aceste dobanzi s-ar reduce enorm, daca am fi o tara serioasa, stabila, cu inflatie mica. De exemplu ar ajuta mult sa intram in zona euro. De ex. Germania se imprumuta la 2-2,5%, adica la jumatate, si multa vreme chiar sub 1%. Ori la 2% trebuie sa platim anual 4,6 miliarde in loc de 11,5 miliarde pentru dobanzi.
De asemenea nu ne putem imprumuta la infinit. Trebuie redus deficitul. Trebuie stop la cheltuieli si plus la incasari. Incasari mai mari nu se poate decat cu taxe mai mari si redusa evaziunea. Numai ca asta cu redus evaziunea e un slogan frumos, pentru ca majoritatea afacerilor care nu platesc taxe nu vor mai functiona deloc daca le impui taxele - practic acele afaceri o sa dispara si tot nu se incaseaza nimic. In plus evaziunea nu o reduci de pe azi pe maine, numai asa, ca vine un sef nou la fisc si zice: gata, s-a terminat, reducem evaziunea! Asa ca ramane cresterea de taxe si reducerea de cheltuieli ca masura imediata.
Ori noi la autostrazi acum contribuim cu 60%, UE da doar 40% (sau 50% prin PNRR, dar pe autostrazi PNRR sunt imprumuturi). Si intra in paine PiSi lot 2+3, Sibiu-Fagaras, A7 la greu, A8 ceva, A0, etc... enorm de plata.
Asa ca ecuatia e complicata.
-
Care credeti ca va fi prima inaugurare din 2025:
A. A7 Pod Buzau + bretele nod lot Nurol
B. A1 PiSi lot 5 WeBuild, partea a doua Baiculesti - CdA
C. A0.S3 lot 3 sud Aktor
D. DEX12 Albota - A1 -
@vancouver Hm. Ne-ai dat greu
Am pus mai jos termenele la care cred ca se vor finaliza cele 4 tronsoane. Deci ordinea ar fi: A, D, C B
A. A7 Pod Buzau + bretele nod lot Nurol - Februarie 2025
B. A1 PiSi lot 5 WeBuild, partea a doua Baiculesti - CdA - Mai 2025
C. A0.S3 lot 3 sud Aktor - Aprilie 2025
D. DEX12 Albota - A1 - Martie 2025 -
@mihai
Toate plauzibile, cu excepția lui D. Se știe deja , de mai bine de-o lună (Scrioșteanu pe Fb) că supratraversarea A1, va comporta o pilă centrală -între sensurile A1.Asta presupune bretele de deviere a traficului în zonă (ca la A0).
Extensia - de 6 luni parcă - de la CNAIR a fost gandită probabil pe acest considerent. Aici - cam ca și la tuneluri - nu prea merge cu înjumătățirea timpului de realizare dacă dublezi utilaje și forța de muncă.
Deci eu aș zice iunie.
Dar e doar părerea mea -
@casio 6 luni sunt clar acoperitoare.
Totusi, la ritmul UMB niste devieri se amenajeaza intr-o saptamana, iar un asemenea pasaj cu doua culee si 3 pile se ridica in 3 luni.
Sa zicem deci deschidere in Aprilie 2025.
Pe de alta parte, foarte posibil sa vedem o deschidere fazata conforma planului initial
- Ianuarie / Februarie 2025: Albota - A1 fara pasaj peste A1
- Martie / Aprilie 2025: Pasaj DX12 peste A1.
Chiar sunt curios care va fi deznodamantul.
-
@mihai
S-ar putea și Generalul Iarnă să aibă un cuvânt de zis la cestiune. -
@casio Corect.
Pe de alta parte, parafrazand o zicere celebra, nici iarna nu mai e ca iarna. Adica sigur ca daca e o iarna grea, termenele se imping cu cel putin o luna.
-
nu uitați ca e posibil ca UMB sa abandoneze lucrarea in perioada de iarna
-
Una peste alta, deși nu sunt teme concurente, ci complementare, va rămâne de văzut și eventuala sincronizare ca moment al deschiderii în timp - între A1 S5 și DEx12 Lot 4, ambele complete.
Altfel zis : unde se va ajunge din Pitești mai întâi -doar în regim de autostradă : la Curtea de Argeș sau la Craiova ? -
@vancouver Varianta A în trimestrul 1 2025. Restul … mai devreme de Iulie nu vad nici una.
-
Hai sa zic si eu : WeBuild nu a tras tare cu primul sector (pe A1 S5) ca sa o lase langzam dupa aceea, fiindca arde deja de la Tigveni in sus, iar prin Peninsulă nu prea sunt plăieși de adus pe o mie de euro și nici prin Țara Loviștei. Deci aprilie 2025 cel mai tarziu . Tot la Paste l-as circumscrie si pe Aktor.
In rest cand am zis iunie la DEx12 -A1 de fapt tot iulie îmi cam stătea pe limbă, dar am zis să îl trag în primul semestru.
Nimic despre pod Bz, nu mă pot pronunța. -
Nu sunt bani in 2025. Se vor opri toate finantarile, chiar si pe PNRR e oabla.
-
Se pare că există o diferență de 2 kilometri între informațiile de pe Wikipedia și cele de pe 130km.ro. Conform site-ului 130km.ro, înainte de deschiderea de astăzi, România avea 1204 kilometri de autostrăzi deschiși. În schimb, Wikipedia menționa 1202 kilometri.
Știe cineva care este varianta corectă? -
@rockband Pe ce te bazezi cand spui ca o sa se opreasca finantarile ?
-
@rockband Deocamdată avem confirmarea ca România are 7 ani termen să ajusteze deficitul, nu 3 ani. Nu cred ca sunt în pericol finanțările pentru 2025.
-
– A0 – Lotul 1 Sud: 17 km
– A0 – Lotul 2 Sud: 6 km
– A0 – Lotul 2 Nord: 9,5 km
– A0 – Lotul 3 Nord: 2,3 km
– A1 PiSi – Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti: 16 km
– A7 Lotul 1 Buzau – Vadu Pasii: 1,5 km
– A7 Lotul 2 Vadu Pasii – Ramnicu Sarat: 31 km
– A7 Lotul 4 Mandresti Munteni – Focsani Nord: 11 km
– Drum Expres de legatura Centura Oradea – Autostrada A3 (Biharia): 13 km
– Drumul Expres Craiova – Pitesti, Tronsonul 1 Craiova – Robanesti: 17,7 km
– Drumul Expres Craiova – Pitesti, Tronsonul 4 Colonesti – Pitesti (A1): 19 Km
– A7 Lotul 3 Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni: 36 km (20 Decembrie)
– A7 Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil: 21 km (23-24 Decembrie) -
@vancouver
"Monarhul" pare ca nu e de accord.
Nu e mare diferență (vreo 5 kilometri), dar cine are dreptate aici?Ăștia sunt kilometrii inaugurați în 2024:
1. DEx16 Oradea - deschis 28 mar = 13 km
2. A0 DN5-DN4 - deschis 15 apr - 6,3 km muzeu + 7 km noi = 13,3 km
3. A0 DN4-A2 - deschis 31 iul = 9,93 km
4. A7 cocoasa Focșani - deschis 7 nov = 10,94 km
5. A7 Buzău-Râmnic - deschis 20 nov = 30,8 km
6. DEx12 Colonești-Albota - deschis 28 nov = 19,5 km
6. DEx12 Craiova-Balș - deschis 29 nov = 17,7 km
7. A0 muzeul DN2-A3 - deschis 5 dec = 7,5 km
8. A1 Bascov-Merișani - deschis 13 dec = 15 km
9. A7 Râmnic-Focșani (Mândrești) - deschis 20 dec = 36,1 km
10. A7 Dumbrava-Mizil - deschis 23 dec = 21 kmTOTAL an 2024 = 194,77 km dați în trafic
TOTAL în RO A+DX în trafic = 1269,87 km în exploatare -
Nicio șansă ca omul să mai recunoască că a greșit. -
@mike_us Faci un rezumat ?