Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    1.3k Mesaje 43 Posters 460.0k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • O Deconectat
      oneLess
      ultima editare de oneLess

      Pare din filmări că au și niște probleme de proprietate între stuctura 1 și 2, că nu mișcă nimic pe colțul ăla de teren.
      Probleme mai mari o să le aibă, cred, Makyol cu breteaua care se înfige chiar pe acolo că pare că trebuie rasă o construcție !

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • M Deconectat
        marius.firtonea @vancouver
        ultima editare de

        @vancouver ce nu inteleg eu, e următorul aspect: cele 3 autorizații pe care le-au primit au venit pe parcurcul unui an. Cine nu s-a miscat suficient de bine astfel incat autorizațiile sa vina toate in acelasi timp, respectiv 2024?

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de vancouver

          Pai tocmai am explicat mai sus. In esenta raspunsul este ca unde au AC nu a fost nevoie de modificare de traseu si au ramas in interiorul acordului de mediu luat acum cativa ani.

          Nu exista un vinovat si e chiar o prostie sa cautam un vinovat. Practic s-a licitat cu un SF facut pe genunchi, fara studii geotehnice. Asta duce la o intarziere de 1-2 ani. Daca se faceau studiile geotehnice separat, prin SF dura 5-6 ani in plus, era o tampenie. Numai daca ne gandim ca era necesara inca o licitatie separata. In plus ATENTIE: asta nu garanta ca totusi sa nu apara punctual o modificare de traseu la proiectarea in detaliu si tot era posibil sa se ajunga la intarzieri in faza de proiectare + executie din cauza unei noi AM.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • M Deconectat
            marius.firtonea @vancouver
            ultima editare de

            @vancouver eu am inteles asta, dar intre primul AC din aprilie 2024 si ultimul de la tunelul Robesti din iulie 2025 e peste 1 an. De ce au avut nevoie de atat?
            Ce a facut Mapa din 2022 pana atunci?
            Ce i-a oprit obtina AC acolo mai repede si sa lucreze?

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Conectat
              vancouver
              ultima editare de

              Pentru a intelege asta trebuie stiut ca viaductul de la Boita (primul, cel care este cel mai avansat) nu face parte din lotul 2. El de fapt face parte din lotul 1 construit de Porr, dar nu a fost parta a contractului Porr. Ca SF si studii geo si AC a facut insa parte din lotul 1 si avea totul gata cand Mapa a primit contractul.

              Doar AC-urile din vara 2025 sunt propriu-zis pe lotul 2 si la ele Mapa a facut studii geo si proiectare.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • Duta CD Deconectat
                Duta C @marius.firtonea
                ultima editare de

                @marius.firtonea Nu te contrazic...doar că eu mai am răbdare....oricum altceva nu am ce...să am

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • Duta CD Deconectat
                  Duta C @marius.firtonea
                  ultima editare de

                  @marius.firtonea Să nu uităm maculatura pe care au avut-o de la început. Deocamdată CNAIR si MT au o vină mare pt tot ce se întâmplă pe loturile 2 și 3. Să nu uităm că nimeni nu a avut curajul să se bage la lotul 2. Să fim mulțumiți că totuși asocierea are capacitate să ducă la bun sfârșit lotul. După ce primesc AC pe tot lotul stăm cu ochii pe ei .......asta e

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • M Deconectat
                    marius.firtonea @vancouver
                    ultima editare de

                    @vancouver aici nu sunt de acord cu ce spui. Într-adevăr inițial lotul Porr avea lungimea de 14+130 km și includea si viaductul de 650 de m de peste actuală coborâre de la Boita, dar din oare ce motiv stiut doar de CNAIR a fost scos viaductul și întrodus in contractul pt lotul 2, dar asta nu înseamnă ca Porr au facut foraje geo. Forajele geo pt viaductul asta V1 au fost facute de Mapa in 2022.
                    Eu înțeleg multe lucruri legate de problemele întâmpinate de Mapa in Romania, pe de alta parte alți constructori turci livrează mult mai bine, adevărat ca nu pe loturi asa de complicate.
                    Alta intrebare: ce au facut Mapa in 2022 si 2023, de ce nu au venit cu proiectul pe zonele care nu au diferit de SF?

                    vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • EmericE Deconectat
                      Emeric
                      ultima editare de

                      ȘANTIER. Autostrada cu tuneluri din Vest, lucrări dificile în decembrie 2025
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver @marius.firtonea
                        ultima editare de vancouver

                        @marius.firtonea a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

                        @vancouver aici nu sunt de acord cu ce spui. Într-adevăr inițial lotul Porr avea lungimea de 14+130 km și includea si viaductul de 650 de m de peste actuală coborâre de la Boita, dar din oare ce motiv stiut doar de CNAIR a fost scos viaductul și întrodus in contractul pt lotul 2, dar asta nu înseamnă ca Porr au facut foraje geo. Forajele geo pt viaductul asta V1 au fost facute de Mapa in 2022.

                        Da, Porr nu a lucrat la forajele geo, dar povestea este alta. In momentul in care s-a licitat reactualizarea SF pe intreaga autostrada Sibiu-Pitesti, s-a cerut firmei care facea acea actualizare sa faca cu prioritate loturile de capat. Asa ca a facut forajele geo pe lotul 1 cum trebuie si pe lotul 5 Pitesti - CdA. Le-a livrat pe astea, s-au licitat mai repede, de aia sunt gata.

                        Ulterior li s-au terminat banii si nu au mai facut ca lumea pe loturile 2+3+4, doar la distante foarte mari intre ele sau au fost pastrate forajele geo din primul SF, care erau la 1km distanta. Se ajungea ori la un blocaj ca acum pe Valea Prahovei, in care Consitrans refuza sa mai faca vreo miscare, pentru ca a licitat o suma Q de foraje, dar dupa ce s-a stabilit traseul trebuie sa faca 5 x Q. Si n-au cum in aceeasi bani, desi au dat pret pausal si asa au castigat licitatia. La PiSi presiunea era enorma, nu s-a mai stat si s-a renuntat practic la reactualizarea serioasa a loturilor 2+3+4. S-au scos asa la licitatie, urmand ca studiile geo sa le faca castigatorii executiei. Lucra care s-a si intamplat.

                        CONCLUZIE: Pe viaductul Boita 1 erau facute studii geo ca lumea din faza de SF, pentru ca a facut parte din lotul 1 la vremea respectiva. A doua zi dupa ce a primit contractul, Mapa a inceput proiectarea acolo, ca atare a fost AC gata mai repede. La restul viaductelor si la Robesti a proiectat abia dupa ce chiar ei au facut studiul geo.

                        Sper ca acum e clar.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • First post
                          Last post