A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
@PaulS foarte interesant ca mobilizarea pe lot se mentine foarte ridicata. Pare ca inaugurarea in acest an ramane in continuare posibila.
-
Misto, masini de batut stalpisori de parapete marcate UMB! Mai multe!
-
@vancouver
Eu sunt de părere că ritmul de lucru a scăzut , comparativ cu lunile anterioare , mai mult diin alt motiv.
Nu mai pot lucra în schimburi(și noaptea) cam peste tot. Au redus pe unde nu e critic. Și probabil așa profită și mai scade presiunea pe muncitori . Probabil sunt mulți ce au libere , sau concedii restante.Cel mai probabil fac asta , în ajun de decembrie. Și se vor achita în parte , cam cu toți până spre jumătatea ianuarie/început februarie. Ptr că , dacă timpul o permite să înceapă în forța pe structurile spre nord. Sunt multe la nivel de fundație , e propice să se lucreze la cofrări , parțial terasamente , fier și alte lucrări ce pot fi făcute în perioada aceea. Așa își conservă organigrama făra modificări majore , și fără să nemulțumească oamenii.
În martie , odată cu venirea primăverii , deja vor fi avansați , și așa își vor permite să mute echipe pe alte loturi.
Părerea mea. -
@mike_us : Poate vroiai să spui Ploiești-Buzău lot 1. BZ-F lot 1 (adică podul) nu are șanse anul ăsta.
-
Eu sunt absolut de acord cu voi, ca oamenii de la UMB sunt intinsi la maxim si ca merita sa se odihneasca, merita o prima de Craciun, merita concedii consistente si merita sa nu le inghete mainile pe armatura si cofraje in decembrie si ianuarie. Mai ales ca si sporul la munca e mai redus (productivitatea), e mai mult timp intuneric si unele operatiuni sunt interzise sub anumite grade sau daca se fac o sa iasa deficiente.
Eu insa insist cu altceva: ca le trebuie MAI MULTI OAMENI. Trebuie sa mai angajeze. E doar un sfat, din partea mea, care am condus n santiere din postura de inginer, actualmente supervizez mai multe santiere si cunosc necesitatile de personal. Inclusiv chiar eu ma ocup sa fac diverselor firme grafice de personal, sa stie de cati oameni au nevoie pe durata santierelor, ulterior mai ajustam estimarile etc, pentru a respecta in final termenele, dar cu eficienta maxima. Deci chiar este meseria mea, chiar asta fac.
Si eu va spun: nu le ajung structuristii pentru ce desfasurare de forte va fi nevoie pe Focsani - Pascani.
Singura situatie in care nu am dreptate, este daca se vor termina banii. Dar pe A7 dupa parerea mea acest pericol nu exista, sunt bani separat, prin PNRR, cu termen 2026 toamna.
-
@vancouver Asta se vorbea de anul treuct pe celalalt forum. Una din solutii la cate santiere au era sa angajeze mai multi oameni sau sa subcontracteze.
Anul acesta am vazut ca au subcontractat pe A3 si centura Timisoara. -
@vancouver
Nu am spus că , probabil , ar mai avea nevoie să contracteze. Sau să subcontracteze lucrări prin alte părți , ptr a se înscrie în anumite grafice. Nu mă pronunț deocamdată. Am făcut o observație(relativ evidentă , cred eu) legat de "scăderea" ritmului. Care , în fapt , nu e o scădere. Ci o ajustare. Lucrează eficient. Părerea mea. Se poate să fie și chestii ce îmi scapă , sau sa fie puțin diferite.Legat de structuri , eu sunt de părere , că ei merg repede(ptr unii , ptr mine merg cum trebuie , standard) din cauză că lucrează relativ standardizat(de la proiectare de detaliu-unde le cade în sarcină) , au multe utilaje/structuri standard(de la cofrajele propriu-zise , până la scule individuale) și au externalizate operațiuni(chiar dacă sunt făcute de entitați-firme ce aparțin grupului , sau nu).
Chestia asta le permite să atace simultan multe structuri și să "ardă etape".Pe structuri ce nu permit acest tip de abordare(de exemplu un pod în consolă , cum a fost al austriecilor pe A1 , sau pe verticală , cum e podul de pe Dex6 , unde mai depind și de factori externi) au o "viteză" în același ritm cu constructorii pe care eu îi numesc serioși. Ritm bun , normal. Constructorii serioși , de obicei , îi recunoști , după "alimentare șantiere" , organizare , etc ...și mai puțin după mobilizare. Cu toate că și asta e importantă. Dar tu ca observator , când nu stai toată ziua cu ei pe șantier , nu ai cum să cunoști o mobilizare permanentă , constantă. Vedem frânturi în clipuri.
În schimb organizarea și alimentarea îți spune mai mult , ptr că nu se face de pe axi pe mâine , implică și resurse financiare , etc. -
@daniel22_22 a spus în A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@mike_us : Poate vroiai să spui Ploiești-Buzău lot 1. BZ-F lot 1 (adică podul) nu are șanse anul ăsta.
Da, mă refeream la lotul 1 Ploiești-Buzău, am corectat.
Dar si Buzău-Focșani este aproape gata; probabil va fi finalizat în februarie sau martie. Să sperăm că și Nurol va finaliza legătura. -
As da ca siguri cei 10km de pe A0, unde chinezii termina sigur nodul provizoriu de la Afumati. Si probabil lotul 3 al UMB A7 Bz-Fcs. Tot probabil este si jumatate din A1 lot 5 WeBuild. Mai putin probabil lot 1 Ploiesti-Buzau si greu de crezut lot 2 Coni-Trace.
Deocamdata avem 124 km in 2024, adica inca nu s-a depasit recordul de 139 din 2012, venit dupa mandatul doamnei de fier a autostrazilor, Anca Boagiu (in guvernele Boc + MRU). Aici statistica:
1969: 98 km
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987: 17 km
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004 – 97,2 km
2005
2006
2007 – 50,7 km
2008
2009 – 42 km
2010 – 28 km
2011 – 57 km
2012 – 139 km
2013 – 108 km
2014 – 28,2 km
2015 – 46,6 km
2016 – 22,1 km
2017 – 15 km
2018 – 55,4 km
2019 – 42 km
2020 – 60,6 km
2021 – 33,5 km
2022 – 53 km
2023 – 81 km
2024 - 124 km(2024 pana la 01.12.2024)
(Saliste-Cunta este trecut la 2016, desi a fost deschis scurt timp si in 2014, dar inchis apoi pentru refacere) -
@vancouver foarte buna analiza Economica .
Pentru mine in ordinea descrescatoare a certitudinii sunt asa:
- A0 intre A3 si DN2 (descarcare A0/DN2) - 100% in 2024
- A1 Bascov - Baiculesti - 90% in 2024
- A7 Ramnicu Sarat - Focsani - 75% in 2024
- A7 Dumbrava - Mizil - 75% in 2024, cu circulatie pe un singur fir la Cricovul Sarat
- A7 Mizil - Spataru - 60% in 2024, cu inchiderea circulatiei pe DJ102H si DJ103R si cu circulatie restrictionata partial pe A7 la Nodul Clondiru (DJ203C)
Cat priveste statistica pe ani (foarte buna, multumesc!) intai de toate nu cred ca vreodata Anca Boagiu s-a gandit ca o sa o numeasca cineva "doamna de fier a autostrazilor"
Altfel, recordul din 2012 va fi depasit ori anul acesta, ori, daca nu, atunci sigur in 2025.
Treaba este insa ca acesta va fi varful, proabil pentru totdeauna. O data ce Romania va trece de 1500km de autostrazi, ritmul de constructie va scadea din nou sub 100km / an si probabil chiar sub 50km / an dupa 2030.
-
Da, dar in 2030 probabil vom avea in jur de 2500 km dati in trafic, o sa se mai gaseasca bani de la UE pe diferite programe operationale...
-
@OvidiuPetru84 pai nu prea.
Intai ca nivelul de dezvoltare al Romaniei in 2030 va fi prea ridicat pentru a mai primi procente mari de finantare UE.
Pe urma UE are o directie clara de investit in trenuri si explicit de a nu mai investi in autostrazi. Foarte probabil in exercitiul 2028-2034 finantarea UE pentru autostrazi va fi zero sau cel mult nesemnificativa.
Asa ca Romania va mai construi autostrazi doar pe bani proprii, asta daca nu se desteapta in sfarsit sa concentreze investitiile pe trenuri.
-
@mihai a spus în A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@vancouver foarte buna analiza Economica .
Pentru mine in ordinea descrescatoare a certitudinii sunt asa:
- A0 intre A3 si DN2 (descarcare A0/DN2) - 100% in 2024
- A1 Bascov - Baiculesti - 90% in 2024
- A7 Ramnicu Sarat - Focsani - 75% in 2024
- A7 Dumbrava - Mizil - 75% in 2024, cu circulatie pe un singur fir la Cricovul Sarat
- A7 Mizil - Spataru - 60% in 2024, cu inchiderea circulatiei pe DJ102H si DJ103R si cu circulatie restrictionata partial pe A7 la Nodul Clondiru (DJ203C)
Cat priveste statistica pe ani (foarte buna, multumesc!) intai de toate nu cred ca vreodata Anca Boagiu s-a gandit ca o sa o numeasca cineva "doamna de fier a autostrazilor"
Altfel, recordul din 2012 va fi depasit ori anul acesta, ori, daca nu, atunci sigur in 2025.
Treaba este insa ca acesta va fi varful, proabil pentru totdeauna. O data ce Romania va trece de 1500km de autostrazi, ritmul de constructie va scadea din nou sub 100km / an si probabil chiar sub 50km / an dupa 2030.
Dacă reușim primele trei, ar însemna:
- 10 kilometri pe A0
- 15 kilometri pe A1
- 36 de kilometri pe A7
Adică încă 61 de kilometri peste cei 114 pe care îi avem astăzi, ceea ce ar însemna 175 de kilometri, dacă am calculat corect. Asta ne-ar duce deja la 1.260 de kilometri. Și există șanse foarte mari ca, anul viitor, să atingem borna de 1.500 de kilometri. Mie mi se pare excelent.
-
Cele două asocieri de constructori (Pizzarotti – Retter și Coni – Trace) vor să deschidă peste două săptămâni cele două loturi: Dumbrava – Mizil și Mizil – Stâlpu.
Azi s-a mai făcut un pas important înainte. S-au ridicat grinzile (peste autostradă) ale podului dintre Vintileanca și Găgeni.
De mâine, macaralele vor fi mutate pentru ridicarea grinzii centrale și dintre Mizil – Amaru.
Până pe 15 peste cele două poduri peste autostradă se vor pune predalele, iar pe primul se va turna și placa de beton.
Deschiderea A7 de la Buzău spre Ploiești și București va însemna închiderea temporară a trei drumuri județene (până vor fi gata podurile): cele două enumerate mai sus plus unul la Mizil (Dj100C Mizil-Fulga).
Vor fi două locuri (podurile peste râurile Sărata și Cricovul Sărat) unde se va circula o lună pe o singură bandă -
Hohoho. Mosul aduce tolba plina! M-as bucura sa deschida, o sa folosesc si eu in perioada sarbatorilor.
Sunt ca. 49km impreuna. Si o economie de ca. 20' fata de situatia actuala fara trafic.
-
@vancouver Am pus link-ul doar pt ca mi s-a parut interesant, Eu nu as crede ca se misca atat de bine pe lotul 2.
-
Una e ce cred eu sau ce crezi tu, si alta este ce zice in articol. Acolo ei precizeaza ca asta preconizeaza firmele constructoare. Daca acestea sunt dispuse sa procedeze asa si au acest plan, atunci sunt sanse f. mari sa se realizeze.
Avantajul pentru aceste firme, este ca nu se blameaza (deja s-au blamat partial, fata de UMB, care a inceput dupa ei si a deschis deja) - dar mai salveaza aparentele. Si, poate mai important: scape de presiunea publica si ministeriala. Si ce ramane de facut pot sa faca mult mai in liniste. De aceea cred ca planul lor este real si realist, iar politicul clar isi doreste pe final de mandat sa arate ca a performat. De asta poate sa depinda si o revenire in minister, functie de structura partidelor din guvern.
-
In pozele din articol la podul DJ103R (Gageni - Vintileanca) se vad cofrajele despre care zicea Trace ca i-ar permite sa lucreze la pasaj pe deasupra autostrazii sub trafic.
-
Mos Craciun ar veni cu cel mai plin sac anul asta daca se deschide Pl-Bz si Bz-F 3.
-
A inceput prereceptia pe lot 1 Ploiesti-Buzau si probabil azi se asfalteaza o cale a podului peste CF de langa intersectia A3/A7.